Wyregulować gaznik, by mieszanka przestała wypalać z. wydech

Tematy związane z gażnikami
pilot
Status: Offline

Wyregulować gaznik, by mieszanka przestała wypalać z. wydech

Post autor: pilot »

Mam dosyć powszechny problem na który nie znalazłem w tym dziale odpowiedzi, to jest

Jak wzbogacić mieszanke w gaznikach po usunięciu wkładów tłumiących z rur wydechowych -

Po wybebeszeniu świeca w przednim garze ma jasną końcówke,poza tym na tylnym wygląda ok więc chyba w tylnym gażniku nie trzeba nic zmieniać.


1.Czy aby wzbogacić najprościej mieszanke (oczywiście podczas jazdy) wystarczy podnieśc poziom paliwa przez odgięcie blaszki pływaka ?

2.Jak wykonać to właściwie
3.Czy taka regulacja do właściwego koloru świecy bedzie świadczyła zaprzestanie wypalaniu zaworów wydechowych
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2463
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Wyregulować gaznik, by mieszanka przestała wypalać z. wydech

Post autor: Dono »

jakoś tak skomplikowanie wygląda ten twój post :mrgreen:
czyżby chodziło ci o regulację gaźników po wybebeszeniu?
jak tak, to zerknij w temat o wakuometrze i regulacji
viewtopic.php?t=73
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
Adam
Posty: 2226
Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
Lokalizacja: Święta Anna
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wyregulować gaznik, by mieszanka przestała wypalać z. wydech

Post autor: Adam »

O wypalaniu zaworów po wybebeszeniu jeszcze nie było, sam nie mam o tym pojęcia. Poczekajmy na opinię fachowców :mrgreen:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Wyregulować gaznik, by mieszanka przestała wypalać z. wydech

Post autor: Blunio »

pilot pisze:1.Czy aby wzbogacić najprościej mieszanke (oczywiście podczas jazdy) wystarczy podnieśc poziom paliwa przez odgięcie blaszki pływaka ?
Teoretycznie tak.
Ponadto jeden z kolegów wspominał, że iglica znajdująca się w komplecie z przeponą gaźnika ma możliwość róznego spsobu mocowania. Ja osobiście jeszcze tego nie badałem, ale pamietając przygodę z WSK-125 mogę stwierdzić, że jeżeli cofniesz iglicę w głąb obsady spwodujesz wieksze podanie paliwa, a więc i wzbogacenie mieszanki.
W wolnej chwili jeszcze zerknę do Clymera, jak wygląda mocowanie iglicy i możliwość regulacji.
Pozdrawiam :-)
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2463
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Wyregulować gaznik, by mieszanka przestała wypalać z. wydech

Post autor: Dono »

zacier pisze:O wypalaniu zaworów po wybebeszeniu jeszcze nie było, sam nie mam o tym pojęcia. Poczekajmy na opinię fachowców :mrgreen:
mnie coś się kojarzy, że ayo007 wspominał o tym - jest to wynikiem efektu "afterburning", czyli mówiąc po naszemu, "pierdzenia w rurze" :mrgreen:
choć lepiej żeby sam mistrz się nam tu wypowiedział :wink:
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
kodimk
Posty: 58
Rejestracja: 21 grudnia 2008, 21:14
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Magdalenka k wawy
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Wyregulować gaznik, by mieszanka przestała wypalać z. wydech

Post autor: kodimk »

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 8:29 pm ]
ja mam pusty wydech,nic mi sie nie wypala ,po co regulowac ganiki??? jesli silnik pracuje normalnie,odpala normalnie. mieszanke regulujesz (jesli juz) wkretem pod spodem gaznika,plywaka nie tykaj ma byc fabrycznie i nie ma sensu tam nic ruszac.poziom ma byc taki zeby paliwo nie wylewalo sie z gaznika ,i tyle regulujesz tylko wkretem od powietrza i sruba od obrotow ,ta co ustawia spoczynkowa pozycje przepustnicy.........,jeli masz jeden gaznik to. wkrecasz na maxa srybe od powietrza i wykrecasz 2-3 obrotow pilnuja rolgazem by nie zgasl,krecisz tak by mial jak najrowniejsze obroty i zarazem najwyzsze,jak ci sie to uda,to obnizasz oboty do 900,sruba od obrotow ta wystajaca (jak w 750) i wszystko.Dla perfekcji mozesz znowu pokrecic ta od powietrza,apotem znowu od obrotow ale przewaznie raz wystarcza,SILNIK MA BYC NAGRZANY I STAC PROSTO.
ODPOWIEDZ