problem z ssaniem 1100

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
James123
Posty: 7
Rejestracja: 20 lipca 2019, 14:58
Motocykl: 1100 '95
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 47
Status: Offline

problem z ssaniem 1100

Post autor: James123 »

Cześć
Mam mały problem. Kupiłem Virago i powoli sobie ją doprowadzam do porządku, ale z jednym mam zagwozdkę.
Silnik pali od strzału, praktycznie jeden obrót, bez ssania, albo lekko przekręconym, jednak gdy przesunę dźwignie na max w lewo to silnik gaśnie. Jest to niezależne od temperatury silnika. W ogóle ssanie w bardzo niewielkim stopniu zwiększa obroty silnika, prawie niezauważalnie - słuchać jedynie jakby zaraz miał zgasnąć, a po ustawieniu dżwigni w połowie zaczyna równo pracować i gaśnie jak ssanie jest otwarte na full. Wymieniłem linkę ssania bo była wyciągnięta i luźno wysiała, próbowałem wyjąć dyszę ale nie dało się bo nad nią jest króciec i nie mogę tego wszystkiego rozebrać, więc nie jestem w stanie ocenić jak to wygląda. Przedmuchałem tylko i złożyłem resztę. Dodam jeszcze, że czyściłem zbiorniki paliwa (dolny był mocno zardzewiały) oraz zmieniłem filtr paliwa (stary był strasznie zasyfiony), jednak nie ma poprawy.
Pytanie: co powoduje gaśnięcie silnika i jak to mogę naprawić?
Zdjęcie zapożyczone, ale widać o co chodzi.
carb.jpg
carb.jpg (131.99 KiB) Przejrzano 1828 razy
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2463
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: problem z ssaniem 1100

Post autor: Dono »

Wydaje się wszystko w porządku - masz dobrze ustawione gaźniki, to i w obecnych temperaturach pali od strzału bez ssania. Dajesz ssanie na "full", to paliwo zalewa i gaśnie. Proponuję poczekać do października/listopada i wtedy ssanie okaże się bardziej przydatne przy odpalaniu na zimnym silniku. A linka, gdy ssanie wyłączone, to może trochę luzu mieć...
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: problem z ssaniem 1100

Post autor: Schwartzu »

Tak jak pisze Dono. Przy rozgrzanym silniku, albo ciepłych dniach dodanie ssania spowoduje (lub może spowodować) gaśnięcie silnika. Jest to raczej prawidłowy objaw.
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: problem z ssaniem 1100

Post autor: Feniks »

A świece pew ie masz trzyelektrodowe.
Ja po wymianie na takie mam identyczne objawy więc pale bez ssania.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: problem z ssaniem 1100

Post autor: vinny »

Ten króciec zaznaczony na zdjęciu łapiesz szczypcami , lekko prawo lewo i wyciągasz bez problemu .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
James123
Posty: 7
Rejestracja: 20 lipca 2019, 14:58
Motocykl: 1100 '95
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 47
Status: Offline

Re: problem z ssaniem 1100

Post autor: James123 »

Dzięki Panowie za szybką odpowiedź i cenne rady. Spodziewałem się przy ssaniu podniesienia obrotów a nie gaśnięcia silnika stąd ciągle źle myślałem.
Poradźcie jeszcze w innym temacie. Otóż poprzedni właściciel nawiercił tłumiki (2 otwory) żeby było głośniej ale zaczęło strzelać w wydech przy zamkniętym rolgazie (jak schodzi z obrotów). Ponoć wystarczy pokręcić jedną śrubką i będzie dobrze. Możecie podpowiedzieć gdzie jej szukać?
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: problem z ssaniem 1100

Post autor: vinny »

Z tego co napisałeś w obydwu postach wnioskuję , że masz trochę za wysoki poziom paliwa w komorach pływakowych i od zmierzenia poziomu należałoby zacząć ( dobrze opisane na forum ) Świece prawdopodobnie lekko czarne bo zbyt bogata mieszanka (stąd brak rozruchu na ssaniu i strzelanie w wydech ) ,a śrubka składu mieszanki na wolnych obrotach ) o którą pytasz jest w głębi tego małego otworu , który widać na zdjęciu po prawej stronie od króćca zaznaczonego kółkiem ( w drugim gaźniku , w tym samym miejscu ) powinny być w pozycji " wykręcone o 2,5 obrotu " i nimi można spróbować skorygować to strzelanie w tłumik , ale efektu nie gwarantuje . Musisz jeszcze sprawdzić zawór air cut , bo on ma wpływ na prawidłowy skład mieszanki przy zamykaniu przepustnicy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: problem z ssaniem 1100

Post autor: Top Gun »

Sprawa poważna...jednemu jak się ssanie zacięło, to mu się wielka butla Whyski skończyła :lol: Nie dało się tego naprawić :D
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
James123
Posty: 7
Rejestracja: 20 lipca 2019, 14:58
Motocykl: 1100 '95
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 47
Status: Offline

Re: problem z ssaniem 1100

Post autor: James123 »

Dzięki Vinny za podpowiedź. Też mi się wydaje, że te dwie sprawy się łączą. Poszukam, pokręcę i zobaczę co będzie. :)
ODPOWIEDZ