Strona 1 z 1

Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.

: 17 sierpnia 2020, 20:42
autor: Kaczucha1990
Cześć,

Ostatnio borykam się z problemem mojego Sachsa z silnikiem Virago, chyba z przeplywem paliwa.

Konkretnie zauważyłem że czasami motocykl słabnie, nie chce rozwijać max prędkości, przy wyższych obrotach czuje że lekko szarpie. Kiedy odejmuje gazu a następnie dodaje czuje jakby silnik z opóźnieniem dostawał dawkę paliwa (np nie od razu jak kręcę manetka tylko przy powiedzmy 1/8 odkręceniu manetki) innymi razami jak go przegonię to rozwija Max prędkość na danym biegu, ale po chwili gdy dojeżdżam np do skrzyżowania i odejmuje gazu to gaśnie. Najczęściej wtedy muszę zepchnąć Moto na chodnik, odczekać kilka min i mogę ruszać dalej. Są też dni gdzie wszystko działa bez zarzutu (mam wrażenie że zaraz po tankowaniu do pełna).

Sachs w odróżnieniu do najmniejszej Virażki nie ma pompy paliwa, gaźnik podpięty jest do kranika bezpośrednio, na rurkę do węża z podciśnieniem na króćcu jest nałożona gumowa zaślepka. Druga rurka która biegnie od gaźnika (chyba też od podciśnienia) jest po prostu wyprowadzona i jest drożna.

Z rzeczy które sam na razie zrobiłem to:

Sprawdziłem drożność dziurki w korku
Wyczyściłem kranik i filtr w środku baku
Sprawdziłem poziom paliwa w komorze
Świece mają dobry kolor
Wyczyściłem gaznik

Rzeczy które nie robiłem:
Płukanie baku z ewentualnych paprochów.

Skąd wiem że to pewnie problem z paliwem? Mam zew filterek paliwa w którym widzę że gdy mi Moto gaśnie i się zatrzymuje jest pusty i mimo że pukam w niego, czy ruszam kranikiem to paliwo nie spływa, po kilku min coś zaskakuje i filterek się napełnia, wtedy wiem ze mogę jechać dalej.


Nie wiem jeszcze co sprawdzic, czy pływak w komorze jak jest pusto może się zacząć i nie opadać?

Czym płukać bak od środka? Benzyną? Jakimś preparatem?

Z góry dziękuję za pomoc i rady :)

Re: Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.

: 18 sierpnia 2020, 06:12
autor: Blunio
W pierwszej chwili nasunęła mi się myśl, że masz niedrożne odpowietrzanie baku. No ale okazuje się że to pierwsza rzecz, którą już zrobiłeś :)
W takim razie aktualna jest teza, że nagromadzony na dole baku muł blokuje przepływ. Tam rurka ssąca powinna mieć drobną siateczkę i niewykluczone że jest ona zatkana. Musisz najlepiej zdjąć bak, przepłukać benzyną i jeżeli są duże złogi zanieczyszczeń, to koledzy z forum rekomendują wsypać garść nakrętek i trochę potrząsać bakiem. :pomocy:
:kawa:

Re: Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.

: 18 sierpnia 2020, 08:22
autor: skipbulba
Z tymi nakrętkami to by, nie szalał :) najpierw wyjąłbym ponownie kranik i sprawdził czy filterek ( ta siatka na rurce ssącejj) znowu jest brudny. jeśli nie to znaczy, że problem tkwi gdzie indzie.

Re: Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.

: 18 sierpnia 2020, 16:35
autor: Top Gun
Muła to już kilka razy widziałem, ale nie w zbiorniku :lol:
Uważam że przepływ paliwa blokuje ten zewnętrzny (pewnie dodatkowo zamontowany, i zupełnie niepotrzebny) filterek :motorcycle:
Przetestuj bez niego :chopper:

Re: Sachs Roadster 125/ XV 125 - przerywanie przepływu paliwa.

: 06 października 2021, 23:07
autor: ww1
Podpinam się pod temat choć po dłuższym czasie
Miałem podobnie w moim sachs roadster 125. Po wyjęciu kranika z baku okazało się, że filtr jest zaskakująco czysty.
Baki w tych motorkach są wykonane z tworzywa sztucznego i nie korodują wewnątrz przez co nie zamulają siateczki filtra.
Problem znalazłem w samym mechanizmie zamykania kranika i przłączania na rezerwę. Okazało się, że po wykręceniu dwóch malutkich śrubek i rozebraniu kranika - część ruchoma była odłamana i kranik otwierał się na zasadzie przypadku: raz na rezerwie, raz normalnie a czasami aby, aby przez co nie miałem dostatecznej ilości paliwa do normalnej jazdy - motor mulił i czasem gasł. Kupiłem "nowy" używany kranik i po problemie. Pozdrawiam