Virago 750 cały czas za bogato - ciężko się wkręca przerywa

Tematy związane z gażnikami
slam4
Posty: 1
Rejestracja: 06 marca 2021, 06:35
Motocykl: Vx750.
Status: Offline

Virago 750 cały czas za bogato - ciężko się wkręca przerywa

Post autor: slam4 »

Witam serdecznie!

Przeczytałem już chyba wszystkie wątki z forum odnośnie gaźników regulacji itp. jednak nie umiem znaleźć przyczyny ich niedomagania.
Generalnie cały czas świece na tylnym cyl.są okopcone.
Zanim zacząłem zmieniać ustawienia, wyregulowałem zawory, sprawdziłem kompresję (na obu około 8,8 Atm.) pomierzyłem oporność cewek, opór impulsatora, sprawdzam plakiem szczelność dolotów za każdym razem po zamontowaniu gaźników, wymienione króćce gaźników oraz zaworek w jednym gaźniku + synchronizacja, nowe świece - 2 komplety.

1. Zastana regulacja to: regulacja mieszanki 2,5obrotu, poziom w paliwa poniżej fabrycznego i to dużo około 5-6 mm, iglice opuszczone na maxa - przednia swieca kolor ok, tylna czarna - moto jedzie max 120 km/h - przyspiesza od 4 tys obrotów
2. Wyczyszczenie gaźnika, wymiana zaworka, Zmiana na poziom 2 mm poniżej pokrywy (zalecany) podniesiona iglica na pierwszym cyl. na obu za bogato
kręcenie srubą mieszanki nie wiele daje, jedzie 110 km/h wkręca sioe fajnie na obroty
3. ponowne wyjęcie gaźników - sprawdzenie czystosci dysz itd, opuszczenie iglic na maxa wdół - wkręca sie od 4 tys, przerywa , za szybkie dodawanie gazu powoduje muła, powyżej 4 tys obrotów fajnie pracuje.

zastanawiam sie nad powtórnym obniżeniem poziomu paliwa, wymianie dysz powietrznych na większe. obawiam sie wytarcia gniazda i iglicy ale na oko wygladaja ok. nie zależy mi na osiągach tylko zeby się fajnie wkręcał i równo pracował w całym zakresie obrotów

proszę o konstruktywne porady, nie bede ukrywał że liczę na pomoc Waldiego, który na tym forum jest prawdziwą skarbnicą wiedzy, pozdrawiam

:motorcycle:
Awatar użytkownika
Murek
Posty: 15
Rejestracja: 08 marca 2009, 18:51
Motocykl: Virago XV 1000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Virago 750 cały czas za bogato - ciężko się wkręca przerywa

Post autor: Murek »

Cześć! w twoim opisie nie widzę nic o synchronizacji gaźników może jeden ma większe ssanie po drugie regulacja na 2,5 obrotu to żadna regulacja wykręć śrubkę w gaźniku zalewanego cyl. jeszcze o jeden lub dwa obroty.
Proponuje jeszcze abyś wziął przezroczysty wężyk wcisnął go tam gdzie spuszcza się paliwo z komory pływakowej następnie przykładasz go
(tak aby nie zagiąć) do boku komory pływakowej odpalasz moto i patrzysz jaki naprawdę masz poziom i czy zaworek trzyma.
Pomacaj jeszcze na odpalonym przewody wysokiego napięcia czy nie ma przebicia.
Nasmaruj czymś te dynksy od ssania może jeden nie domyka się i daje więcej paliwa na tylny garnek.
Jak coś jeszcze mi wpadnie do głowy dam znać.

Powodzenia!
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Virago 750 cały czas za bogato - ciężko się wkręca przerywa

Post autor: Top Gun »

Ta próba regulacji :wink: zaczyna mi pachnąć wypaleniem zaworów :motorcycle:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Virago 750 cały czas za bogato - ciężko się wkręca przerywa

Post autor: radar64 »

Ale pisze ,że kompresję ma,więc zawory raczej niewypalone
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 750 cały czas za bogato - ciężko się wkręca przerywa

Post autor: Feniks »

Poziom paliwa na stojącym do jazdy motocyklu sprawdzaj. Synchro zrób. Świece sprawdź.
Miałem podobne objawy.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Nosfer
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwietnia 2014, 13:38
Motocykl: Virago XV 750
Status: Offline

Re: Virago 750 cały czas za bogato - ciężko się wkręca przerywa

Post autor: Nosfer »

Witam, może częściowo odpowiem na pytanie zadając swoje, u mnie w gaśniku założone były mniejsze dysze bodajże 117,5 po wyregulowaniu i przy wykręceniu śruby składu mieszanki na ok 2,5 obrotu miałem idealne spalanie (normy spalin dla tego rocznika spełnione). Natomiast po zmianie dysz na standardowe czyli 122,5 okazało się że na standardowych ustawieniach mam zbyt bogatą mieszankę, teraz musze mieć wykręcone 1,5 obr (jeszcze nie sprawdzałem czy jest dobrze bo 2 obrotach było za bogato) więc może popatrz w tę stronę.
Wnioskuję że skoro na starych dyszach miałem dobre wskazania to domyślam się że dławienie może/musi być na kanale powietrznym. I pytanie do Was czy ktoś się spotkał z dławieniem na kanałach powietrznych i może coś na ten temat się wypowiedzieć?
ODPOWIEDZ