Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Tematy związane z gażnikami
Nirv
Status: Offline

Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: Nirv »

Witam,

Problem mam dość uciążliwy, a mianowicie gdy odpale moto i próbuje dodac gazu to gaśnie... akumulator mam nowy, świece również. Gdy pochodzi sobie jakieś 10 min i sie pożądnie nagrzeje to jest troszeczke lepiej ale równiez jest słaby i gdy przekręce lekko rączke to musze czekac jakies 6s aż złapie obroty.. Pomożecie?
Szymi2008
Posty: 50
Rejestracja: 01 października 2008, 18:56
Motocykl: Yamaha virago 535
Lokalizacja: Pobiedziska
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: Szymi2008 »

Witam


Przedewszystkim świece wymień jak to nie pomoże to synchronizacja gazników
Powodzenia
korozja
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: korozja »

gaźniki do czyszczenia normalny objaw przy syfie w paliwie
Awatar użytkownika
Yacho
Posty: 502
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 22:07
Motocykl: Jadżka, Sprint ST
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: Yacho »

synchronizacja gaźników nic nie da bo w 125 jest jeden gaźnik;) z tego co piszesz to ewidentnie jest zalewany, zacznij od sprawdzenia linki od ssania czy nie ma załamań czy nie jest-była przycięta,czy kranik paliwa jest odpowiednio ustawiony (odpowiednio= góra lub dół) jeżeli jest ok. to regulacja gaźnika (poziom paliwa) oczywiscie mogę się mylić (wedle zasady że nie nie myli się ten co nic nie robi...)
pozdro
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: Blunio »

Nirv pisze:próbuje dodac gazu to gaśnie
Ja bym postawił teorię, żę jak dodasz gazu, dostaje więcej powietrza, a paliwa nie. Zły skład mieszanki = gaśnięcie. Diagnoza: gaźnik do czyszczenia i regulacji.
Do sprawdzenia membrana i filtr powietrza.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Nirv
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: Nirv »

Wyregulowałem gaźnik i śmiga :mrgreen: :rock:
Awatar użytkownika
Yacho
Posty: 502
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 22:07
Motocykl: Jadżka, Sprint ST
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: Yacho »

Nirv, ile płaciłes za regulację?
its
Status: Offline

Gaźnik XV250, XV125`

Post autor: its »

Witam.Czytając wszystkie posty nie natrafiłem na schemat podłączenia kabli elektrycznych do gaźnika! Problem ma taki jak temacie głównym, tzn. przy wchodzeniu na wysokie obroty gaśnie. Wymieniałem filtr powietrza, próbowałem regulować skład mieszanki, sprawdzałem poziom paliwa w gaźniku, czyściłem wszystko co się da. Przy odkręconej obudowie filtra powietrza zrobiłem dodałem gazu i na przemian zatykałem otwór ssący powietrze i go otwierałem (ręką). Wchodził ładnie na obroty. Zanim miałem ten problem moto jakoś działał (zamiast oryginalnego filtra miałem kawałek gąbki). Uszczelniałem przy okazji kranik paliwa (tzn łączenie trójnika przed kranikiem z bakiem). Po założeniu wszystkiego i założeniu nowego filtra moto nie wchodzi na obroty (tak jakby go zalewało) Czy ktoś przy okazji wie po co są te 3 kabelki przy gaźniku i jakie ew. powinny być na nich wartości?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: wąsaty7 »

W niektórych gaźnikach występują grzałki.Sterowane są termostatem i zasilane z tego samego bezpiecznika co sygnał dźwiękowy i włącznik świateł stop.
Wąsaty7
Yamaha_Virago
Posty: 1
Rejestracja: 29 sierpnia 2017, 17:27
Motocykl: Yamaha Virago
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: Yamaha_Virago »

Ja mam to samo. Kupiłem moto z iglicą wysuniętą na maksa i działał dobrze ale palił 7 L na 100 km. Dałem iglicę na środek. Jest 5 nacięć więc na 3. Zaczął nierówno pracować. Okazała się membrana. Wymieniłem na podróbkę. Obroty się wyrównały.
Nie wiem dlaczego Niemiec na dolocie wewnątrz filtra wkleił nakrętkę z wyciętą szparką sorks :-) szczeliną. Odciąłem ,to dałem oryginalny nowy filtr powietrza i się zaczęło. Jak dodam gazu na zimnum obroty spadają i gaśnie. Aby miał moc i obroty muszę pompować gazem przy ruszaniu potem idzie normalnie. Jak pompuję gazem czyli dopompowuję paliwa do komory pływakowej czyli za mało paliwa. Podłączyłem wężyk do sprawdzania paliwa jak dodam gazu i wchodzi na obroty poziom gwałtownie spada. Znaczy, że za małe ciśnienie paliwa doprowadzanego do gaźnika. Znaczy, że pompka paliwa lub coś z membraną w kraniku.
Zakupiłem zestaw naprawczy do kranika niestety nie znalazłem nic takiego do pompki.
W tym tygodniu przyjdzie i sprawdzę.
Niech mi ktoś powie czy dobrze rozumuję czy może problem jest w gaźniku.
Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: MateuH »

A nie ma czasem gdzies lewego powietrza? W obudowie filtra powinna byc zwezka gumowa od tego bym zaczynal. Moze ktos tez gaznik "modyfikowal" i moze dysze wymienial.
Zobacz czy czasem laczenie gaznika z dolotem w ramie nie zsunelo sie. Sprawdz jeszcze czy wezyki podcisnienia nie maja nieszczelnosci bo moze kranik wtedy zle dzialac
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Awatar użytkownika
mpendzik
Posty: 158
Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: Moto gaśnie po dodaniu "gazu" [125]

Post autor: mpendzik »

Witam serdecznie
1. Sprawdzić pompkę podciśnieniową: Tam są takie sztywne membrany - bardzo ciężko je uszkodzić ale może tam być syf.
2. Sprawdzić wężyki od kranika do pompki i od pompki do gaźnika - czy nie są poskręcane i zaginane...
3. Drożny i sprawny kranik to podstawa - awaryjnie można go ustawić na PRI ale musi być szczelny zaworek iglicowy z gniazdem...
4. Jeżeli dopływ paliwa okej, to trzeba się wziąć za gaźnik. Skoro miałeś takie przeróbki w filtrze, to należy sprawdzić dolot (popsikać samostartem w okolice króćca). Jeżeli nei ma falowania obrotów, to rozkręcamy komorę pływakową i z drugiej strony pokrywę od membrany i sprawdzamy czy czysto... wykręcamy dysze - mają być 77,5 oraz 12,5 od wolnych obrotów. Jeżeli wszystko czyste to patrzymy na membranę czy cała i jak się porusza przepustnica podciśnieniowa... czy nie ma oporów itp. Należy sprawdzić ustawienie iglicy - dobrze ją ustawić na przedostatnim rowku od tej ostrej strony..
Jeżeli wszystko okej, to skręcamy gaźnik i sprawdzamy poziom paliwa - po tym wszystkim ustawiamy śrubę od składu mieszanki na 2,5obr. i odpalamy moto, czekamy aż się rozgrzeje i regulujemy - odkręcamy o 0,5 obrotu i patrzymy jak moto reaguje na dodanie gazu...
Życzę powodzenia i samozaparcia.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ