Schemat podpiecia rurek paliwa

Tematy związane z gażnikami
modial@wp.pl
Status: Offline

Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: modial@wp.pl »

Witam. Jak juz pisalem w powitaniu mam kilka pytan. Na wstepie dodam, ze nie znam sie za bardzo na motorach. Znana mi jest zasada dzialania. Dawno temu rozebralem na czesci WSK 4 i po zlozeniu dzialala wiec jakies pojecie podstawowe mam, ale do rzeczy.

Miesiac temu kupilismy z zona Virago XV125 '99. w Anglii. Miala kilka brakujacych czesci, ktore dokupilem. Jako, ze nie wiele wiem o motorach pomoc zaoferowal kolega z pracy (szkot), ktory ponoc cale zycie spedzil na naprawianiu motorow. I teraz sprawa wyglada tak. Przy zakladaniu gaznika porwaly sie malutnie chyba gumowe uszczelki miedzy ta czescia w ksztalcie odwroconej litery Y, ktora laczy gaznik z cylindrami. Zalozyl to bez tych gumek. Obrazil sie ze mu zwrocilem uwage, ze utknely miedzy cylindrami a ta czescia "Y". Nie wiedzial jak podlaczyc te wszystkie rurki od baku do pompki i gaznika wiec je posciagal. Jedna ucial, bo wedlug niego byla za dluga a wogole powinna isc gdzie indziej. Po podlaczeniu wszystkiego jak zalal paliwo do baku to zaczelo cieknac przez ta czesc "Y". Podejrzewam, ze paliwo lecialo poprostu wprost na tloki a tam wlasnie wylecialo ta czescia "Y". Paliwo sie lalo, a On z synem (rowniez mechanikiem) z papierosami. Na moja uwage zeby zgasili bo to paliwo plus opary a to garaz zareagowali: "eeeee. nic sie nie stanie. Nie panikuj. Oni tak zawsze". Mnie krew zalala. Caly czas powtarzaja obydwaj, ze naprawa potrwa godzine, ale juz miesiac minal.
Zapiekly hamulce, to nie wiedzieli jak sciagnac cylinderki. Zadzwonilem do kumpla - Polaka. Kumpel Polak, zeby wsadzic na minute do goracej wody, to puszcza gumy ale zeby tych gum juz nie zakladac, tylko kupic nowe. Poszlo gladko. Gumki kupilem. Zmontowalem.
Bak nie mial kluczyka. Youtube i dorobilem. Trwalo to 3 godziny ale dorobilem.
I teraz. Na moje oko to ich wiedza nie jest wieksza od mojej. Na pytanie jaki olej beda wlewac do silnika odpowiedz padla: "Wu, Wu cos tam. Cos tam mam".
Czy Wy tez tak naprawiacie?
Teraz konkretne pytanie do Was bracia.
Gdzie moge znalezc schemat polaczenia rurek paliwa? Prosze Was zrobcie jakies zdjecia lub opis lub xero z ksiazki bo musze ten motor jak najszybciej od nich wziac.
Motorek odpala tylko kiedy naleja paliwo bezposrednio na tloki. Cala elektronika jest ok. Paliwo juz nie przecieka, bo podlaczyli rurki inaczej, ale twierdza, ze to nie wina rurek tylko tej przerwy spowodowanej uszkodzeniem uszczelek w tej czesci "Y" bo ponoc ciagnie lewe powietrze i dlatego reszta nie dziala. Wpadli na pomysl, ze skoro uszczeleczki sie urwaly to zakleja to klejem jakims chyba do metalu.
Co wedlog Was powinienem Zrobic?
To pierwszy motorek mojej zony. Dojezdza moja niunia do pracy na rowerze dlatego postanowilismy kupic jej motor. Bardzo zalezy mi aby naprawiac go profesjonalnie z oryginalnymi czesciami.
Glupio mi tylko powiedziec gosciowi, ze zabieram motor od niego bo pracujemy ze soba.
Zlapalem zalamke.
Pomocy.
Ps. Kumpel - ten Polak - teraz puka sie w glowe jak mnie widzi, bo powiedzial ze on by spac nie poszedl ale by czytal i pytal i sam naprawial; tymbardziej, ze nie jest to sprawa skomplikowana typu regulacja zaworow.
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: plaza66 »

Witajcie z 17 województwa :rock:

Poszukajcie na naszym forum w linkowni, tam powinny być instrukcje również do Waszego cacka...
Dużo jest też anglojęzycznych stron o Virago, ale czy mówią o 125? tego nie wiem, bo język już nie ten :oops:

Jak coś znajdę, to tu wrzucę.
Fajnych Szkotów tam macie :twisted:

:rock:

Coś mam:
http://www.thevirago.co.uk/default.asp
http://www.viragoclub.eu/members/index.html#problemen
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
modial@wp.pl
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: modial@wp.pl »

Fajnie, ze tak szybko odpisales :)
Szukam caly czas na necie. Zbija mi to sen z powiek. Faktycznie nie ma wiele o xv125.
A szkotow mamy takich samych jak anglikow :(
Chociaz zdarzaja sie wyjatki.
Jak znajde, to sie podziele.
Zapomnialem zapytac, czy w zamian za uszczelki gumowe moge wyciac uszczelke z papieru do uszczelniania glowic? Czy sie nie spali lub wydmucha?
Zapomnialem przeprosic, ze sie tak rozpisalem na poczatku wiec przepraszam.
Awatar użytkownika
Andrzej11
Posty: 179
Rejestracja: 03 listopada 2008, 11:59
Motocykl: virago 250, xvs 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: Andrzej11 »

Na spokojnie mozesz wyciac uszczelki z kregielitu jaki idzie pod glowice.Wytnij tylko uszczelke na cala powierzchnie krocca ssacego a nie waski oring.Takie uszczelki byly we wszystkich starszych motocyklach (oldtimerach).Szukaj tez serwisowek do xv 250 ,to jest identyczny motocykl tyle ze ma mniejszy silnik.Na poczte przeslalem ci troche rysunkow.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 11:21 pm ]
Wyslalem Ci 1 zdjecie + katalog xv250
modial@wp.pl
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: modial@wp.pl »

Jestes wielki Andrzej !! Niech Ci Bozia w paliwie wynagrodzi. Juz zaczynam trybic i widze, ze zle podlaczyli. Dziekuje za pomoc.
Jeszcze tylko male pytanko, bo nie moge znalezc: Cieknie bardzo bardzo wolno olej z uszczelki lewego dekla silnika. Od spodu widac ze czesc uszczelki jest na zewnatrz. To nie uszczelka laczaca dwie polowki bloku (czy jak to sie nazywa) tylko lewego dekla.
Pytanie moje to czy powinna byc polozona na hermetyku i czy nie spotka mnie tam jakas niespodzianka? Na zdjeciach nie wyglada to ciezko, ale moge sie mylic.
Awatar użytkownika
Andrzej11
Posty: 179
Rejestracja: 03 listopada 2008, 11:59
Motocykl: virago 250, xvs 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: Andrzej11 »

Tam jest prawdopodobnie uszczelka "papierowa", kosztuje około 25 zł.Jezeli chcesz juz kleic ,to nie hermetikiem tylko silikonem samochodowym.Jest on odporny na olej i teperature do 300 stopni.Mozna go kupic na stacjach benzynowych w małych tubkach.
jak chcesz demontowac ten dekiel ,to najpierw spusc olej z silnika.Olej w twoim motocylku jest taki sam jak xv 250 (zobacz rocznik 1999).

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 11:57 pm ]
Wysłałem Ci jeszcze jeden katalog.
modial@wp.pl
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: modial@wp.pl »

Jeszcze raz wielkie dzieki.
Jak zrobie, to poinformuje o efektach.
Ps. Drugiego pliku jeszcze nie dostalem.
Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 12:41 am ]
Andrzej11 pisze:Na spokojnie mozesz wyciac uszczelki z kregielitu jaki idzie pod glowice.Wytnij tylko uszczelke na cala powierzchnie krocca ssacego a nie waski oring.Takie uszczelki byly we wszystkich starszych motocyklach (oldtimerach).Szukaj tez serwisowek do xv 250 ,to jest identyczny motocykl tyle ze ma mniejszy silnik.Na poczte przeslalem ci troche rysunkow.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 11:21 pm ]
Wyslalem Ci 1 zdjecie + katalog xv250
A Czy uszczelka na krociec tez ma byc kladziona na silikonie czy na sucho?
Awatar użytkownika
Andrzej11
Posty: 179
Rejestracja: 03 listopada 2008, 11:59
Motocykl: virago 250, xvs 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: Andrzej11 »

Uszczelke na krociec połoz na sucho,jakby przedmuchiwało to załoz po dwie uszczelki.Jak uszczelka jest grubsza to niweluje łatwiej ewentualne nierownosci krócca ssacego.Uszczelki nie mogą byc tak na moje oko grubsze niż 1,-2 mm, aby nie rozwaliło Ci krocca ssącego przy montazu.Zobaczysz to wczasie montazu ile jest tam miejsca, nic na siłe.
Plik wysyłam Ci jeszcze raz.Co do oleju to jest taki sam jak xv 250 (sciagnij sobie z netu manuala po 1998 r. i dobierz olej w zaleznosci od temperatury w jakiej bedziesz jezdził,kup olej motocyklowy a nie jak niektorzy kombinują samochodowy).
modial@wp.pl
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: modial@wp.pl »

Dzieki Ci Andrzeju. Masz "pomogl 4 razy" z czego 3 moje :)
Mysle, ze teraz sobie poradze. Jak nie bede pewien to zapytam.
Trzymaj sie.
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: plaza66 »

Tu macie parę słów o uszczelkach
Jeżeli czegoś nie wiecie, to użyjcie opcji "SZUKAJ" na forum. Jest tu dużo wiadomości, których ręcznie nie da się przekopać... :cool:


viewtopic.php?t=4341&highlight=klingeryt

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
modial@wp.pl
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: modial@wp.pl »

Plaza66 ma juz "5 razy pomogl" :)
Dzieki stary.
Uszczelka krućca nie powinna byc kladziona na siliconie bo faktycznie silicon moze zostac wciagniety ale z drugiej strony jest tam rowek po oryginalnej uszczelce, wiec musze to czyms zakleic do czasu kupienia oryginalnych gumek.
Wrocil wlasnie z Polski moj znajomy, ktory zajal sie moja "lala". Jak ktos z Was potrzebuje rzetelnego mechanika w okolicach Southampton na poludniu Anglii to polecam w ciemno. Gosc jest bardzo bardzo slawny, bo bardzo dobry, tani i szybki. Potezna wiedza. A teraz naprawia mi motorek. Goraco polecam.
Pozdrawiam.
Dam znac jak lala szura po asfalcie.

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 11:15 pm ]
Juz dziala. Pali od pierwszego razu. Bez ssania (temp. na zewnatrz ok 6 stopni). Teraz tylko przedni hamulec i drobne regulacje np swiatel, obrotow itp. Cala reszta dziala bez zarzutu. Jeszcze raz WIELKIE DZIEKI bracia.
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Schemat podpiecia rurek paliwa

Post autor: plaza66 »

To trzymajcie się tam "Wyspiarze"

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
ODPOWIEDZ