REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Tematy związane z gażnikami
Micjusz
Posty: 7
Rejestracja: 13 listopada 2017, 08:15
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Micjusz » 13 listopada 2017, 08:56

Panowie. Mam problem z gaziorami. Śruby składu mieszanki się kręcą lekko, na jednej czuć że jest luźna bo da się wyczuć skok sprężyny jak dociskam. Ale za diabla nie chcą wyjść z gaźnika te śruby. W środku jest jakby jakąś rurka termokurczliwa czy coś. Możliwe że gwint jest zjechany?

Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1268
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: wąsaty7 » 13 listopada 2017, 10:11

W gnieździe znajduje się oring uszczelniający śrubę składu mieszanki.
http://allegro.pl/dysza-regulacji-miesz ... 03020.html
Wąsaty7

Micjusz
Posty: 7
Rejestracja: 13 listopada 2017, 08:15
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Micjusz » 13 listopada 2017, 16:44

Historia taka, ktoś tam siedział i na śrubę składu mieszanki założyć termokurczliwke. Wychodzi na to że brak gwintu. Czyli teoretycznie gaźniki śmietnik.

Awatar użytkownika
kiler73
Posty: 130
Rejestracja: 15 grudnia 2013, 17:08
Motocykl: virago 1100 -94
Lokalizacja: Prawie Rzeszów
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: kiler73 » 12 lutego 2018, 19:33

Witam. Ma ktoś jeszcze tego PDFa ze zdjęciami bo w dziale download link nie działa.
Prosiłbym na e-maila kiler73@tlen.pl dzięki :)
"Podczas jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." Burt Munro
https://youtu.be/SUyxICSd1GU -sety.
https://youtu.be/lEGgJ_aI8AQ - Zlot w Rawie.

mhonzik
Posty: 10
Rejestracja: 20 lipca 2017, 21:54
Motocykl: Virago
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: mhonzik » 15 kwietnia 2018, 22:27

I co kiler73 dostałeś tego pdfa? Bo i mi by się przydał

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 188
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Doniu » 16 kwietnia 2018, 06:55

Killer 73,masz na poczcie.............do odbioru :mrgreen:
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

mhonzik
Posty: 10
Rejestracja: 20 lipca 2017, 21:54
Motocykl: Virago
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNI4KA 535 Z FOTKAMI

Post autor: mhonzik » 16 kwietnia 2018, 07:35

To i ja poproszę na mhonzik@o2.pl

Awatar użytkownika
Sławek66
Posty: 37
Rejestracja: 25 marca 2018, 14:17
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: Zabłudów pow. Białostocki
Wiek: 52
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Sławek66 » 16 kwietnia 2018, 20:11

Też bym się chętnie podłączył pod tego pdf slas@o2.pl

Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 84
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 35
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNI4KA 535 Z FOTKAMI

Post autor: MarcinS » 16 kwietnia 2018, 20:48

mhonzik pisze:To i ja poproszę na mhonzik@o2.pl
Sławek66 pisze:Też bym się chętnie podłączył pod tego pdf slas@o2.pl
Poszło.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"

_Michał_
Posty: 7
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 22:00
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: _Michał_ » 07 sierpnia 2018, 22:21

Witam wszystkich.Potrzebuję pomocy.
Wrzuci mi ktoś na maila tego pdf-a z regulacją gaźników? Moja Virago 535 nie wchodzi na obroty, dławi się. Po częściowym zatkaniu wlotów powietrza jest o tyle lepiej, że dobrze chodzi na wolnych obrotach ale rozpędza się do max 90 km/h po czym traci moc i lekko przy tym przerywa. Tak jak by chciała załapać ale nie może.
Wymieniłem filtr powietrza i filtr paliwa na nowe i myślę, że po takiej operacji regulacja gaźnika jest niezbędna.
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5551
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Blunio » 08 sierpnia 2018, 06:22

_Michał_ pisze:
07 sierpnia 2018, 22:21
Moja Virago 535 nie wchodzi na obroty, dławi się. Po częściowym zatkaniu wlotów powietrza jest o tyle lepiej, że dobrze chodzi na wolnych obrotach ale rozpędza się do max 90 km/h po czym traci moc i lekko przy tym przerywa. Tak jak by chciała załapać ale nie może.
Wymieniłem filtr powietrza i filtr paliwa na nowe i myślę, że po takiej operacji regulacja gaźnika jest niezbędna.
Z góry dziękuję za pomoc.
Stan membran sprawdzałeś ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

_Michał_
Posty: 7
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 22:00
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: _Michał_ » 08 sierpnia 2018, 15:08

Stan membran sprawdzał mechanik i powiedział, że są w dobrej kondycji. Dodam, że motocykl stał około roku na dworze bez odpalania. Zaprowadziłem go do mechanika, żeby go przynajmniej uruchomił. Uruchomić się udało ale żeby móc jeździć to przytkał wloty powietrza. Myślałem, że po wymianie filtrów będzie już ok ale okazuje się, że jest tak jak było. Szmaty z filtra wyjąłem i jest to samo. Mechanik powiedział, że regulację gaźnika robił na wolnych obrotach a na forum czytam, że żeby dobrze ustawić mieszankę powietrze-paliwo to trzeba wkręcać silnik na wysokie obroty. Jak powinno się to robić?

_Michał_
Posty: 7
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 22:00
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: _Michał_ » 08 sierpnia 2018, 15:10

Mogę prosić o przesłanie zdjęcia albo czegokolwiek co pokazuje które śrubki są od regulacji powietrza?

_Michał_
Posty: 7
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 22:00
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: _Michał_ » 08 sierpnia 2018, 16:29

Ok, znalazłem te śrubki. Odkręcałem je po pół obrotu aż do momentu, kiedy zaczął strzelać czyli paliwa było już za dużo a silnik cały czas się dławił. Czyli w żadnym położeniu nie był wstanie wejść normalnie na obroty. W pewnym momencie wystrzeliło mi nawet jedną śrubkę i okazało się, że nie ma tam tego gumowego oringu. Jest tylko srubka, sprężynka i podkładka. Może to powoduje, że dostaje jakieś dodatkowe powietrze?

theo
Posty: 44
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 59
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: theo » 08 sierpnia 2018, 16:52

Tymi śrubami ustawiasz prawidłowy skład mieszanki na jałowym po nagrzaniu silnika, wykręcasz 2 obr. i szukasz punktu największych obrotów i najbardziej równej pracy zmniejszając jednocześnie obroty tą śrubą z pokrętłem pomiędzy gaziorami.
Co do strzelania to może poziom paliwa, świece.

_Michał_
Posty: 7
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 22:00
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: _Michał_ » 08 sierpnia 2018, 22:28

Dzięki, jutro spróbuję. Myślisz, że przez zmniejszenie obrotów tą śrubą pomiędzy gaznikami silnik przestanie się dławić?

theo
Posty: 44
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 59
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: theo » 08 sierpnia 2018, 22:36

Tego nie wiem, podałem jak kręcić tymi śrubami od składu mieszanki i po poprawnej regulacji powinno być ok, ale w gaźniku jest jeszcze do sprawdzenia poziom paliwa i synchronizacja

Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5307
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100vn1500gsf125
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: pisior » 08 sierpnia 2018, 23:58

sklad na sluch można zrobić , ustawiasz ,krecisz ,zeby miala jak najwyższe obroty , potem można sprawdzic tylko synchro , najtanszy sposób
ja już tak sie naumiał krecić , że colortune siada :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wesoly
Posty: 1464
Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
Motocykl: FAT BOB
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 48
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Wesoly » 09 sierpnia 2018, 13:34

Jacek

_Michał_
Posty: 7
Rejestracja: 07 sierpnia 2018, 22:00
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: _Michał_ » 09 sierpnia 2018, 15:06

Wesoly pisze:
09 sierpnia 2018, 13:34
Michał.
:arrow: https://www.virago.com.pl/viewforum.php?f=7
Dzięki :wink:

kazik535
Posty: 8
Rejestracja: 29 lipca 2018, 19:25
Motocykl: Virago xv535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: kazik535 » 12 sierpnia 2018, 17:39

można prosić o pdf’a na
kazikm3@gmail.com

starka
Posty: 2
Rejestracja: 01 września 2018, 11:20
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: starka » 05 września 2018, 13:24

Witam
Prosze o pdf-a z fotkami
na
starka@vp.pl

Dziękuję

Trocin
Posty: 47
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Trocin » 07 września 2018, 08:16

Cześć,
Wydawało by się ze wszytko w temacie zostało powiedziane, ale jak zwykle mam masę pytań:

Po pierwsze primo: jaka jest wyjściowa pozycja śrubki od synchronizacji? Jak ustawiam ją w pozycji prawie max wykręconej to są największe obroty, silnik najrówniej pracuje, ale na podciśnienie chce wyssać cały olej z miernika (tylni gar). Czy powinna być jakaś konkretna pozycja tej śrubki przed rozpoczęciem regulacji?

Drugie primo: podczas regulacji na jałowym biegu mam wrażenie że tylko tylni gaźnik reaguje na kręcenie. W przednim jakby nic to nie zmieniało
(ale pali na dwa gary..)

Trzecie primo: Podczas ściągania "forumowego wakuometru" zauważyłem że jak nie mam założonego kapturka na króćcu podciśnienia w tylnym garze to gaśnie a jak jest na odwrót to nie (a też chyba powinno)

Czwarte primo: Piszecie o różnych patentach typu colortune itp, a co myślicie o instalacji lambdy i pomiarze jej napięcia w trakcie regulacji?

Z góry dzięki za odpowiedź :chopper: :motorcycle:

ODPOWIEDZ