REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: wąsaty7 »

teodor2424 pisze:A ja mam jedno jeszcze WAŻNE pytanie:
Virago XV535
Śrubki regulacji składu mieszanki:

Wykręcanie ..A....(co powoduje???)
Wkręcanie...B..(co powoduje??)

Opcje do wyboru proszę właściwe wstawić w miejsce ....(kropek):

a) powoduje WZBOGACENIE mieszanki paliwowo-powietrznej
b) powoduje ZUBOŻENIE mieszanki paliwowo-powietrznej
Wąsaty7
viragomen
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: viragomen »

A ja w tej chwili dla rozjaśnienia sytuacji podsumuję wynik meczu :motorcycle:.

Do tego momentu w tym wątku 4 osoby stwierdziły, że:
...Wykręcanie powoduje WZBOGACENIE mieszanki paliwowo-powietrznej, a
Wkręcanie powoduje ZUBOŻENIE mieszanki paliwowo-powietrznej...
, natomiast 2 osoby są przeciwnego zdania :rock:.


Ja natomiast wychodzę z założenia, że obie drużyny mogą mieć rację, ze względu na np. różne roczniki produkcji motocykli, a jeszcze bardziej ze względu na 2 różnych producentów gaźników. :mrgreen:
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: teodor2424 »

viragomen pisze: Ja natomiast wychodzę z założenia, że obie drużyny mogą mieć rację, ze względu na np. różne roczniki produkcji motocykli, a jeszcze bardziej ze względu na 2 różnych producentów gaźników. :mrgreen:
A jak to się ma do konkretnego modelu XV535 z roku 1990 z gaźnikami Mikuni
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: wąsaty7 »

teodor2424 pisze:
A jak to się ma do konkretnego modelu XV535 z roku 1990 z gaźnikami Mikuni
Jak wcześniej pisałem:
-wykręcając zwiększamy ilość mieszanki paliwowo-powietrznej
-wkręcając zmniejszamy

Tak jest w każdym gaźniku,śruba regulacji składu mieszanki ma kształt iglicy(stożka) która współpracuje z kalibrowanym otworem.Jest to prosty rodzaj zaworu.Wkręcasz do oporu zawór zamknięty,wykręcasz - stożek śruby wysuwa się z otworu zwiększając jego światło.
Wąsaty7
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: teodor2424 »

Teraz tak: przez wkręcanie czy też wykręcanie można regulować zarówno powietrze jak i paliwo, regulując tą śrubką powietrze, wykręcając śrubę dodajemy go więcej - mieszanka będzie ubożała, ale ta sama śruba jeżeli będzie regulowała paliwo to wykręcana będzie wzbogacała mieszankę, no chyba że się mylę??
Tak więc nie mówmy przy wykręcaniu czy też wkręcaniu śruby jako o zwiększaniu czy też zmniejszaniu mieszanki paliwowo-powietrznej tylko operujmy słowami mieszanka uboższa i bogatsza.

No wiec z kilku wypowiedzi wnioskuję:
Wykręcając śrubę - wzbogacamy mieszankę ( bardziej czarne świece, strzelanie w wydech, zalewanie się świec)
Wkręcając śrubę - zubożamy mieszankę (świece kawowe, jednak zbyt uboga objawia się fioletowymi wydechami i działa negatywnie na zawory)
viragomen
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: viragomen »

teodor2424 pisze:...o zwiększaniu czy też zmniejszaniu mieszanki paliwowo-powietrznej...
Niefortunne stwierdzenie, nic nie znaczące. Reszta ok :D.
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Bynio »

Zakdładając że mój motocykl pracuje na oko prawidłowo ale świece są czarne i pali więcej niż inne motocykle to jak to powinnienem wyregulować ? będzie to wyczówalne czy powinnienem np. wkręcić przykładowo pół obrotu i testować ? Motocykl to xv1100
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
viragomen
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: viragomen »

Zakładamy że kolor świecy sprawdzony po dłuższej jeździe. :D

1. Na początku powinno się sprawdzić poziom paliwa, jeżeli jest za duży oczywiście zmniejszamy. Jeżeli poziom jest w normie, ale na granicy przekroczenia "marginesu" w górę, to również warto pomyśleć o delikatnej korekcji.

2. Jeżeli jest nadal źle, to warto zadać sobie pytanie:
Jak stary mam filtr powietrza? i czy aby nie jest "mocno zabity"?
...i wyciągamy odpowiednie wnioski :D.

3.
...powinienem np. wkręcić przykładowo pół obrotu i testować...
Mniej więcej tak :mrgreen:.
nicodesign
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: nicodesign »

Witam.
Mam prośbę o wstawienie tej instrukcji w PDF do działy download. Poza tym linki do zdjęć nie działają.
tomekcossi
Posty: 39
Rejestracja: 08 maja 2011, 18:19
Lokalizacja: Gryfino
Wiek: 55
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: tomekcossi »

Panowie czy to czasem nie jest tak,że owe śrubki regulują skład mieszanki wolnych obrotów?Cała reszta regulacji odbywa się dobierając średnicę gardzieli gaźnika i dyszę główną paliwa.Oczywiście w zakresie pracy silnika możemy wyregulować poprzez przesunięcie iglicy w stosunku do położenia przepustnicy.Z reguły skład mieszanki wolnych obrotów reguluje się powietrzem a w komorze pływakowej jest dysza paliwowa wolnych obrotów.Nie wiem jak jest z dwoma gaźnikami ale z jednym powinno się ową śrubkę wykręcać do momentu uzyskania jak największych obrotów jednocześnie zmniejszając obroty śruba regulacji wolnych obrotów.
tomekcossi
viragomen
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: viragomen »

tomekcossi pisze:Panowie czy to czasem nie jest tak,że owe śrubki regulują skład mieszanki wolnych obrotów?..
Tak, ale nikły, tyci tyci wpływ na pracę na wyższych obrotach też troszeczkę mają :D.
tomekcossi pisze:...Cała reszta regulacji odbywa się dobierając średnicę gardzieli gaźnika i dyszę główną paliwa.Oczywiście w zakresie pracy silnika możemy wyregulować poprzez przesunięcie iglicy w stosunku do położenia przepustnicy...w komorze pływakowej jest dysza paliwowa wolnych obrotów...
Jeżeli w motocyklu jest wszystko w oryginale i nie kombinował przy nim jakiś "wiejski tuningowiec", to w 99% przypadków nie ma potrzeby wymienionych elementów tykać, no chyba, że podczas czyszczenia gaźnika :wink:.
tomekcossi pisze:...Nie wiem jak jest z dwoma gaźnikami ale z jednym powinno się ową śrubkę wykręcać do momentu uzyskania jak największych obrotów jednocześnie zmniejszając obroty śruba regulacji wolnych obrotów.
Tak, tylko że "na ucho" zwykle nie słychać różnicy gdy się "ową śrubkę" ruszy np. o pół obrotu, a kolorek świecy potrafi się dość mocno od tego pokręcenia zmienić :D.
Awatar użytkownika
Mani
Posty: 321
Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
Motocykl: VT 700 / była: XV250
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 33
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Mani »

Ja jako początkujący mechanik dorzucę linka do książki, którą sobie właśnie czytam: LINK

Tytuł to "Gaźniki motocyklowe" więc gdyby ktoś chciał zdobyć lub poszerzyć wiedzę na ten temat to polecam, bo ponoć dobra :mrgreen:
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
rysiek535
Posty: 1437
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
Motocykl: Virago XV 535 DX
Lokalizacja: Polska
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: rysiek535 »

wąsaty7 pisze:
teodor2424 pisze:
A jak to się ma do konkretnego modelu XV535 z roku 1990 z gaźnikami Mikuni
Jak wcześniej pisałem:
-wykręcając zwiększamy ilość mieszanki paliwowo-powietrznej
-wkręcając zmniejszamy

Tak jest w każdym gaźniku,śruba regulacji składu mieszanki ma kształt iglicy(stożka) która współpracuje z kalibrowanym otworem.Jest to prosty rodzaj zaworu.Wkręcasz do oporu zawór zamknięty,wykręcasz - stożek śruby wysuwa się z otworu zwiększając jego światło.
Wszystko zależy czy tym zaworkiem doprowadzane jest paliwo czy powietrze???????? :)
Kto wie na 100% co reguluje owa śrubka -powietrze?
:?:
viragomen
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: viragomen »

rysiek535 pisze:Kto wie na 100% co reguluje owa śrubka -powietrze?
Wygląda na to, że jest inna możliwość: podciśnienie :mrgreen:.
ayo007 pisze:...Teraz możemy mówić o wspomnianej wyżej dyszy wzbogacania mieszanki. Jak mówiliśmy znajduje się ona obok dyszy głównej, i teraz po przymknięciu zaworu powietrznego w/wym. urządzenia wzbogacającego, podciśnienie panujące w gardzieli gaźnika powoduje wysysanie paliwa z komory pływakowej poprzez dyszę wzbogacania mieszanki kierując go do śruby regulacyjnej (powietrznej) wzbogacania paliwa .Tam zostaje ono porywane do kanału dolotowego głowicy silnika . Właśnie w taki sposób odbywa się wzbogacanie paliwa podczas nagłego zamknięcia przepustnicy ...
Reasumując, urządzenie wzbogacania paliwa swoim działaniem zamyka przebieg powietrza powodując to, ze podciśnienie z gardzieli gaźnika wysysa paliwo poprzez kanał ograniczony śrubą regulacyjną(powietrzną), dalej poprzez dyszę/kanał wzbogacania mieszanki z komory pływakowej i wędruje do kanału dolotowego w głowicy. Inaczej, w sytuacji kiedy zawór nie działa tzn. jest otwarty, powietrze w swobodnym stanie przepływa przez kanał A i B nie ?zabierając z sobą? paliwa, a gdy przy nagłym zamknięciu przepustnicy wzrośnie podciśnienie w układzie kanał B jest zamknięty przez zawór powietrzny urządzenia wzbogacającego , powietrze musi korzystać już tylko z kanału A zasysając dawkę paliwa z komory pływakowej...
źródło
Awatar użytkownika
BIFF
Posty: 433
Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
Motocykl: Virka 535>TRAJKA
Lokalizacja: Przedbórz
Wiek: 51
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: BIFF »

Proszę o podanie linka do ściągnięcia tego pdf instrukcji pozdrawiam.
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: GLIWICKI »

biff pisze:Proszę o podanie linka do ściągnięcia tego pdf instrukcji pozdrawiam.
Niestety nie ma tego opracowania. Opis regulacji znajduje się w pierwszym poście tego wątku. Niestety ... Zdjęć już nie ma, a user który to opracował, od ponad roku nie pokazał się na Forum.
Jest w naszych zasobach książka poświęcona budowie, działaniu i regulacji gaźników motocyklowych i możemy ją udostępnić :roll:
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
emzet
Posty: 715
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
Motocykl: Honda NC750X
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 69
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: emzet »

Witam,

mam ten plik, jak zapewne wielu z nas, na HD. Mogę udostępnić jeśli nie narusza to niczyich praw.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BIFF
Posty: 433
Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
Motocykl: Virka 535>TRAJKA
Lokalizacja: Przedbórz
Wiek: 51
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: BIFF »

No dajcie do działu download proszę pilnie potrzebne, albo emzet prześlij mi na maila z góry dzieki.
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
Awatar użytkownika
emzet
Posty: 715
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
Motocykl: Honda NC750X
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 69
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: emzet »

Staram się dostarczyć Ci ten plik. Na PW za duży. Niestety, na kopii maila, który wysłałem Ci z Forum nie ma twojego adresu. Podaj na PW. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BIFF
Posty: 433
Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
Motocykl: Virka 535>TRAJKA
Lokalizacja: Przedbórz
Wiek: 51
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: BIFF »

Już mam dzięki wam serdeczne uratowaliści mi życie, dajcie go do działu downloads
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
Awatar użytkownika
BIFF
Posty: 433
Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
Motocykl: Virka 535>TRAJKA
Lokalizacja: Przedbórz
Wiek: 51
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: BIFF »

CZy można samemu zamieszczać pliki do działu downloads? czy nie?
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: Schwartzu »

wolbi pisze:Tekst zredagowany do formatu PDF i gotowy do sciagniecia:

dload.php?action=file&id=11
Gdzieś poznikały na nowym forum te pdf-y...
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
Awatar użytkownika
BIFF
Posty: 433
Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
Motocykl: Virka 535>TRAJKA
Lokalizacja: Przedbórz
Wiek: 51
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: BIFF »

a może ktoś ma je jeszcze to dajcie je do działu download albo dajcie na priwa. Pozdro
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
majdan1986
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: majdan1986 »

WITAM POTRZEBUJE OWA INSTRUKCJE W PDF JAK MOZECIE PDESLIJCIE NA majdan1986@wp.pl
Awatar użytkownika
BIFF
Posty: 433
Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
Motocykl: Virka 535>TRAJKA
Lokalizacja: Przedbórz
Wiek: 51
Status: Offline

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

Post autor: BIFF »

majdan1986 pisze:WITAM POTRZEBUJE OWA INSTRUKCJE W PDF JAK MOZECIE PDESLIJCIE NA majdan1986@wp.pl
zapodałem ci na maila kilka pdf
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
ODPOWIEDZ