Strona 6 z 10

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 24 maja 2013, 11:24
autor: DARKMAN
Dzięki wielkie :)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 lipca 2013, 14:24
autor: longin
Witajcie,

Czy ktoś z szanownych koleżanek i kolegów może odpowiedzieć na następujące pytanie...

Ile obrotów dyszy ostatecznie macie ustawione na gaźnikach - w momencie kiedy stwierdzacie, że moto dobrze pracuje?
Oczywiście nie uważam, że będzie to jakiś wskaźnik dla regulujących gaźniki bo jak wiadomo każdy może być inny, ale może uda się nam wyciągnąć z tego jakąś statystykę?
Ja zacząłem od 2 - tak jak mówi instrukcja, ale dziwnie pracował więc odkręciłem o jeszcze dwa - zaczął pracować szybciej i równiej - przykręciłem o pół obrotu na gaźnikach i tak zostawiłem. Więc mam 3,5 obrotu od zera.

Może ktoś z Was przykręci śrubki w gaźniku, potem je odkręci i poda wynik?

Dzięki.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 22 lipca 2013, 12:35
autor: Pandik
Na marginesie za wspawanie airboxa w ramę i męczarnie przy montażu i demontażu gaźnika powywieszałbym połowę zółtych inżynierów!

Ha ha, bo na to jest knif, przerabiałem to osobiście:

- Wkładasz te rury gumowe w puszkę filtra od spodu, do oporu, do tych szerokich kołnierzy.
- wkładasz gaźniki od strony skrzyni biegów
- przykręcasz krućce
- bokiem śrubokręta podważasz kołnierz rury nad gaźnikami i delikatnie nakładasz na wlot gaźnika aż przez otwór puszki filtra przejdzie pierwszy garb.

Gotowe. W 5 minut robisz komplet :bravo:

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 sierpnia 2013, 22:11
autor: andrzej535
Ja złożyłem te gumy "na cztery" i ścisnąłem drutem, włożyłem, puściłem drut i same wskoczyły. AAaaleeee zanim na to wpadłem..........................

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 07 sierpnia 2013, 23:51
autor: Pandik
Też składałem je tyle że okleiłem szkotem :) można i tak ale mój sposób mi podpasował bardziej ;)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 24 sierpnia 2013, 20:05
autor: Neling
Mam problem. Juz mialem brac sie za regulacje gaznikow, motor zagrzany, srubokrety oraz wakuometr do synchronizacji przygotowany. Najpierw wkrecilem srubke po lewej stronie na maks, i wykrecilem o 2 oborty. To samo chcialem uczynic z prawa. Przekrecilem moze o pol obrotu i cos nie chcialo isc. Zajrzalem do srodka i niestety sruba byla wyrobiona( ksztaletem to przypominalo lekkie X) Probowalem zrobic to mniejszym srubokretem. Tez nic. Jakies rady co mozna z tym zrobic? Dodam ze ma w tym momencie strasznie wysokie obroty. :cry:

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 kwietnia 2014, 15:26
autor: stachu22
Ja nie rozumiem do końca fragmentu:
"Chodzi teraz o to żeby wkręcić moto na jak najwyższe obroty za pomocą tych śrub wykręcając je ale tak żeby nam nie strzelał gdy się mu da po garach.

WYKRĘCAMY śrubki jednakowo dla każdego gaźnika o pół lub cały obrót tak długo aż moto zacznie się wkręcać na obroty i osiągniemy je jak największe."

Chodzi o to, że podczas odkręcania tych śrubek motocykl powinien zwiększać swe obroty? Czy może o to, że po każdym odkręceniu sprawdzać do ilu rpm się rozkręci silnik? Za każdym razem jak się za to biorę to choćbym nie wiem ile wykręcił to obroty podczas odkręcania tych śrub same nie wzrastają... Gaźniki wyczyszczone

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 kwietnia 2014, 20:02
autor: -waldi-
jakie gaźniki ? masz 750 a temat tyczy 535

na jałowych obrotach przy wkręconych wkrętach powinien gasnąć, w miarę wykręcania obroty będą rosły....
Jak dojdziesz srubkami do max obrotów jakie można nimi uzyskać to wykręć jeszcze o 1/2 obrotu i skoryguj śrubą regulacji jałowych, sprawdź synchronizację.
Przejedź się i zobacz czy nie strzela w wydech przy hamowaniu silnikiem.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 kwietnia 2014, 20:52
autor: Bynio
a jeżeli strzela przy hamowaniu silnikiem w rury ?

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 kwietnia 2014, 21:39
autor: -waldi-
Bynio pisze:a jeżeli strzela przy hamowaniu silnikiem w rury ?
za uboga (częściej), za bogata, złe synchro, puste wydechy, za niskie obroty jałowe ustawione

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 kwietnia 2014, 21:43
autor: Bynio
Ale za uboga w sensie że za niski poziom paliwa ustawiony ? chodzi mi o strzelanie przy hamowaniu silnikiem. Pomijając wydechy bo do tej pory było dobrze a nie chcę zakładac nowego wątku. Mam podejrzenie że nowe króćce mogą być przyczyna bo oryginalne miały taka blachę pod opaską od strony gaźnika a nowe tego nie maja i może podsysa lewe powietrze z tym że to się dziej tylko przy hamowaniu silnikiem i puka a czasem strzela w rury

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 kwietnia 2014, 21:47
autor: -waldi-
Blachę jak się nie mylę idzie przełożyć, przy hamowaniu masz wytwarzane największe podciśnienie na ssaniu miedzy gaźnikami, a cylindrami - więc mozliwe.
Za uboga tyczy się do obrotów jałowych - poziom paliwa raczej odpuść, bo to byś w użytkowym zakresie obrotów odczuł. Skoryguj wkrętami regulacyjnymi składu (wykręć).

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 kwietnia 2014, 21:57
autor: Bynio
nad tą regulacją składu się zastanawiam bo cały czas było dobrze a wszystko się zaczęło po wymianie króćców, choć po samej wymianie było oki przez jakieś 150km , potem zaczął popierdywać przy hamowaniu silnikiem . Zastanawiam się nad przełożeniem starych króćców bo były wymieniane nie potrzebnie dlatego że przy myciu gaźników latem zgubiłem podkładkę z pod iglicy i wtedy to dopiero strzelał :). Zanim się zorientowałem że to brak podkładki spowodował opuszczenie iglicy i to strzelanie to zamówiłem nowe króćce. Do jesieni było oki a teraz sobie popierduje :) i tak naprawdę nie mam się do czego przyczepić poza tymi króćcami.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 kwietnia 2014, 08:37
autor: stachu22
No wiem, ze temat dotyczy 535 ale zasada regulacji chyba jest taka sama. Sek w tym, że u mnie nie rosną te obroty przy wykrecaniu

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 kwietnia 2014, 20:18
autor: Bynio
-waldi- pisze:Blachę jak się nie mylę idzie przełożyć, przy hamowaniu masz wytwarzane największe podciśnienie na ssaniu miedzy gaźnikami, a cylindrami - więc mozliwe.
Za uboga tyczy się do obrotów jałowych - poziom paliwa raczej odpuść, bo to byś w użytkowym zakresie obrotów odczuł. Skoryguj wkrętami regulacyjnymi składu (wykręć).
Blachę faktycznie można przełożyć i dzisiaj to zrobiłem ale nie przyniosło to rezultatu i przy hamowaniu silnikiem popierduje . Nie wiem do czego się doczepić choć łazi mi pogłowie ten mechanizm doładowania mieszanki w gaźniku , możliwe że się kanalik zapchał. Tak naprawdę to ja nie wiem nawet z którego komina mi strzela :) bo nie wiem jak to sprawdzić w trakcie jazdy.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 kwietnia 2014, 21:45
autor: -waldi-
przy hamowaniu silnikiem działa tylko układ biegu jałowego i jego się czep. :)

ja bym po pół obrotu wkręty wykręcił i sprawdził podciśnienia (synchro)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 kwietnia 2014, 21:47
autor: Bynio
śrubki składu mieszanki wykręcone po 2,5 obrotu , a jak sprawdzić podciśnienia ? . Synchro robię za każdym razem po wyjęciu gaźników i po rozgrzaniu moto jeszcze koryguję. Najdziwniejesze jest to że to się zrobiło nagle i już skończyły mi się koncepcje :)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 kwietnia 2014, 21:49
autor: -waldi-
a dyszy od wolnych panie nie przytkało na jednym z gaźników?

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 kwietnia 2014, 21:51
autor: Bynio
No raczej nie bo jak to się zadziało to najpierw wyczyściłem gaźniki :) a w zasadzie od tych dysz zacząłem :)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 kwietnia 2014, 21:55
autor: -waldi-
masz układ dopalania spalin ?

Jak tak to zaślep podciśnienia, zostaw tylko to idące na czujnik ciśnienia ten nad cewkami. Sprawdź, może któryś z nich pękł.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 kwietnia 2014, 21:56
autor: Bynio
nie nie mam , moja jest wersja europejska

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 03 kwietnia 2014, 18:56
autor: Bynio
http://www.klimar.kutno.pl/pliki/zdj.jpg

W tym miejscu w około tej dyszy której kanalik prowadzi do dyszy wolnych obrotów miałem dziwne sadze które wyglądały jak namagnesowane opiłki. Sterczały najeżone i nie mam pojęcia jak się tam dostały. Fakt że jedna śrubka trzymająca dekielek była luźna ale dokręcona , nawet się zastanawiałem czy tam nie łapało lewego powietrza. Teraz mam pytanie do specjalistów , czy zabrudzenie tej dyszy która prowadzi do dyszy wolnych obrotów mogło powodować strzelanie w rury przy hamowaniu silnikiem czy bardziej na łapanie lewego powietrza prze słabo dokręconą śrubkę dekielka tego zaworku doładowania mieszanki czy jak on się tam zowie :)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 03 kwietnia 2014, 19:39
autor: luc
Witam ..
chciałem zapytać ile maksymalnie można wykręcić śrubki od składu mieszanki , miałem virago w serwisie na regulacji gażników , pali ok aa śrubki są wykręcone o 6 obrotów hmm czy to czasami nie za dużo ??

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 03 kwietnia 2014, 21:37
autor: -waldi-
można dużo :) tyle że 6 obrotów to pełny przelot już, jak pali dobrze to jeździć.
Bynio pisze: czy zabrudzenie tej dyszy która prowadzi do dyszy wolnych obrotów mogło powodować strzelanie w rury przy hamowaniu silnikiem czy bardziej na łapanie lewego powietrza prze słabo dokręconą śrubkę dekielka tego zaworku doładowania mieszanki
Zabrudzenie dyszy niewinne i nie jest to sadza, a pewnie ścierająca się membrana.
Lewe powietrza winne :D

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 03 kwietnia 2014, 21:40
autor: Bynio
Jutro włożę gaźniki to sprawdzę czy to to było przyczyną .