Strona 7 z 10

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 18 kwietnia 2014, 22:43
autor: arecki
wyregulowalem srubki skladu mieszanki dopiero po 4 obroty każdej zaczela Virazka pieknie pracowac (niby zalecane2,5 obrotu ale na takim pułapie kichał prychał i sie dusiła)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 22 kwietnia 2014, 11:56
autor: kamil000
Ok to napisz.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 22 kwietnia 2014, 12:32
autor: pawcio
U mnie w XV500SE:
Wykręcam - mieszanka bogatsza
Wkręcam - mieszanka uboższa (więcej powietrza)

to tak dla potomnych, i szybkie pytanie ode mnie: czy może być tak, iż jeden gaźnik potrzebuje inną liczbę obrotów śrubki od regulacji niż drugi? (np. pierwszy: 1,5 obrotu, drugi: 2 obroty?)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 22 kwietnia 2014, 20:00
autor: -waldi-
pewnie że może potrzebować inną, po za tym gaźnik gaźnikowi nie równy

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 23 kwietnia 2014, 09:24
autor: pawcio
waldi: cały czas mówimy o dwóch ustawieniach gaźników w jednym moto, prawda?:)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 23 kwietnia 2014, 10:00
autor: -waldi-
a jak najbardziej

traktuj to jak 2 silniki jednocylindrowe :) sprzęgnięte wałem

Dla przykładu ja mam 1,5 na jednym, na drugim około 4 :D

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 23 kwietnia 2014, 12:45
autor: pawcio
Dzieki za odpowiedź waldi. Więc trzeba by było zaktualizować opis regulacji, bo z niego wynika że oba gaźniki muszą być wyregulowane w ten sam sposób:
Ruszamy w trasę, możliwe że jeśli za dużo wykręciliśmy (mieszanka zbyt uboga) i zdarzy się że strzeli w gaźnik to dokonujemy delikatnej korekty dokręcając minimalnie śrubki na obu gaźnikach i powtarzamy pkt. 5 :razz:
a tutaj po prostu trzeba zauważyć w którym cylindrze jest za uboga/bogata mieszanka i kręcić TYM KONKRETNYM gaźnikiem, a nie oboma :)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 27 kwietnia 2014, 16:58
autor: vinny
[quote="pawcio"]U mnie w XV500SE:
Wykręcam - mieszanka bogatsza
Wkręcam - mieszanka uboższa (więcej powietrza)

to tak dla potomnych,

Jestes pewien , ze tak to dziala ? Prosze napisz w jaki sposob to sprawdziles? Jezeli to ma byc dla potomnych , to musi byc na sto procent pewna informacja :D
sorki za angielska klawiatura

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 27 kwietnia 2014, 19:52
autor: -waldi-
Wystarczy przeanalizować budowę gaźnika i co reguluje się tym wkrętem.
Nie spotkałem się jeszcze by wykręcanie zubożało :D począwszy od komarka...

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 28 kwietnia 2014, 12:15
autor: pawcio
vinny - kolor świec;) na początku gdy byłem przekonany że wykręcanie zubaża - świece były zalewane i moto gasł.. Jak zacząłem wkręcać - moto przestało gasnąć i świece po przejechaniu kilku km miały ładniejszy (kawowy) kolor:)
Dodam jeszcze tylko, że mówię o gaźnikach Mikuni

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 28 kwietnia 2014, 12:29
autor: tylust
Pawcio tu nie ma co tłumaczyć - jak napisał Waldi :wink: Śruba działa w uproszczeniu jak korek, który dokręcany przytyka kanał i ogranicza przepływ paliwa i mieszanka ubożeje, a w drugą stronę odwrotnie.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 28 kwietnia 2014, 23:48
autor: vinny
tylust pisze:Pawcio tu nie ma co tłumaczyć - jak napisał Waldi :wink: Śruba działa w uproszczeniu jak korek, który dokręcany przytyka kanał i ogranicza przepływ paliwa i mieszanka ubożeje, a w drugą stronę odwrotnie.
Tylus , mozesz sie obrazic , ale stawiam 100 do ogryzkow , ze rozebranego gaznika to Ty na oczy nie widziales . Jak chcesz cos pisac , zeby pisac to do tego sa inne dzialy.
sorki za angielska klawiature

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 28 kwietnia 2014, 23:54
autor: vinny
-waldi- pisze:Wystarczy przeanalizować budowę gaźnika i co reguluje się tym wkrętem.
Nie spotkałem się jeszcze by wykręcanie zubożało :D począwszy od komarka...
-waldi- chcialbym podyskutowac powaznie a Ty zarty sobie stroisz i porownujesz zwykly gaznik opadowy do podcisnieniowego .
sorki za angielska klawiature

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 29 kwietnia 2014, 01:17
autor: vinny
pawcio pisze:vinny - kolor świec;) na początku gdy byłem przekonany że wykręcanie zubaża - świece były zalewane i moto gasł.. Jak zacząłem wkręcać - moto przestało gasnąć i świece po przejechaniu kilku km miały ładniejszy (kawowy) kolor:)
Dodam jeszcze tylko, że mówię o gaźnikach Mikuni
Pawcio , dlaczego zapytalem? Bo tez doswiadczalnie sprawdzalem jak to jest z tymi gaznikami mikuni i moje spostrzezenia roznia sie diametralnie , ale od poczatku.
Wyczyscilem gazniki , ustawilem poziom paliwa tak jak podaje serwisowka , luzy zaworowe ustawilem tak jak podaje serwisowka zrobilem synchronizacje (tak mi sie wtedy wydawalo , ze to jest synchro ale o tym pozniej) sruby skladu mieszanki ustawilem na 1,5 obrotu i w droge . Moto jechalo , ale kiepsko , nie zbieralo sie , od czasu do czasu przy redukcji strzelalo w rure i w ogole kicha (zrobilem tak z 50 km), wrocilem wykrecilem swiece byly okopcone i mokre ( rura wydechowa tez mokra)
Wykrecilem sruby skladu mieszanki 3.5 obrotu ( rok temu tak mialem ustawione ) i w trase (ta sama) . Moto jechalo , calkiem niezle sie zbieralo , ale nie w kazdym przedziale obrotow ( czulem dyskomfort , moto nie reagowalo plynnie na ruchy manetka ) jednak na autostradzie bez problemu poszlo 140 km/h i jeszce mialo zapas gazu.Wrocilem pod garaz i wykrecilem swiece , porcelanka byla prawie biala ( na pewno nie byla to kawa z mlekiem )
Zaczalem od synchronizacji
Ustawilem sruby skladu mieszanki na 2,5 obrotu podlaczylem zegarowe wakuometry , sruba do synchronizacji gaznikow ustawilem tak , ze na wolnych obrotach pokazywaly taka sama wartosc , przekrecilem manetke wskazowki poszly w gore , ale nie obydwie jednakowo szybko , poza tym jedna pokazywala inna wartosc niz druga .
Sruba od synchronizacji ustawilem takie same wartosci na zegarach ( zsynchronizowalem je na wysokich obrotach) , puscilem manetke i dupa , na wolnych stracila sie synchronizacja :frustrated: roznica niewielka , ale jest .
A teraz o tym jak sobie z tym poradzilem .
Ustawilem synchronizacje na wolnych obrotach sruba od synchronizacji . Zwiekszylem obroty silnika (manetke odkrecilem tak okolo 1/3 obrotu) , zegary na wysokich pokazywaly rozne wartosci ( roznica nie byla duza 0,25 atm) , roznice skorygowalem srubami SKLADU MIESZANKI!!( wkrecajac sruby skladu mieszanki wartosc bezwzgledna podcisnienia wzrasta , wykrecajac maleje ) . Teraz mam super ustawione gazniki , moto reaguje na gaz plynnie , jak nigdy przedtem , swiece maja kolor kawy z mlekiem , sruby skladu mieszanki wykrecone okolo 2,5 (roznica miedzy jedna a druga nie jest wieksza niz 1/4 obrotu) ,przy hamowaniu silnikiem pozbylem sie spadochronu :D ( owszem hamuje , ale nie tak gwaltownie jak wczesniej )
Na koniec moja teoria na temat srub skladu mieszanki . Sruby te bezposrednio nie maja nic wspolnego z paliwem tylko z powietrzem , wkrecajac lub wykrecajac je uzyskujemy tylko zmiane podcisnienia . Wiadomo , ze im podcisnienie wieksze tym wiecej paliwa zassa z komory plywakowej.
Mam nadzieje , ze ktos sie ustosunkuje do tego co napisalem
sorki za angielska klawiature i za literowki i bledy , ale pisze po :drunksmile:

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 29 kwietnia 2014, 10:15
autor: tylust
Ciekawa jest Twoja teoria, że śruba składu mieszanki nie ma bezpośrednio nic wspólnego z paliwem tylko z powietrzem. :roll: Gaźniki CV (constant velocity) czyli zarówno Hitachi jak i Mikuni w virago są urządzeniami precyzyjnymi, ale nie są to promy kosmiczne. Ich budowa i sposób działania jest naprawde prosta i nie ma w tym niestety dla Ciebie ani odrobiny magii. Poniżej masz diagram akurat z gaźnikiem Hitachi (zasada taka sama) . Śruba, o której mowa oznaczona jest na obrazku jako PILOT SCREW. Jesli wg CIebie źle opisałem jej działanie to może powiedz dakładnie gdzie popełniłem błąd ? Wkręcając śrubę przytykasz przepływ paliwa i mniej dostaje się go do obiegu. Tą śruba regulujesz skład mieszanki dla wolnych obrotów gdy przepustnica jest zamknięta (np. na postoju bez ssania) i na wolnych obrotach przy niewielkim uchyleniu przepustnicy. Przy wyższych obrotach, prędkościach regulowanie czegokolwiek tą śrobą jest bezcelowe bo po prostu niczego nie zmienia. Mówiąc o regulowaniu składu miesznaki mówię o zwiekszaniu lub zmniejszaniu ilości paliwa bo na ilość powietrza WCALE nie masz wpływu skoro mowa o pracy przy zamknietej przepustnicy, przy obrotach biegu jałowego.

Upraszczając w gaźniku tego typu masz trzy obiegi paliwa:
STARTOWY - czyli w skrócie na ssaniu
PILOT/IDLE - czyli przy obrotach biegu jałowego jak nie ruszasz manetki
RUN - czyli w zakresie wyższych obrotów przy wiekszym otwarciu przepustnicy - powiedzmy powyżej 2000 odrotów.

Śruba , o której mowa reguluje skład mieszanki TYLKO w tym jednym, śrdkowym obiegu PILOT/IDLE

Obrazek

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 29 kwietnia 2014, 22:28
autor: vinny
Tylus , opisales prace gaznika prawie prawidlowo . Dlaczego prawie? Bo przez kanal umozliwiajacy prace silnika przy zamknietej przepustnicy nie plynie paliwo lecz mieszanka (paliwo zmiksowane z powietrzem) . Gdyby ta nasza nieszczesna sruba miala tylko temu sluzyc (regulacji ilosci paliwa na wolnych obrotach) to moglibysmy calkowicie ja pominac zastosowac stala zwezke o odpowienich parametrach (odpowiadajaca 2,5 obrotu srubki)i po krzyku . Poza tym , jezeli ona odpowiada tylko i wylacznie za bieg jalowy to dlaczego jezdzac na wykreconej srubce o 1,5 obrotu porcelanka na swiecy jest okopcona , silnik kiepsko pali a jak juz jedzie to prycha i dycha ( przeciez nie jezdze na zamknietej przepustnicy !!! wrecz odwrotnie :wink: ) a jak mam ustawione na 2,5 to porcelanka jest kawa z mlekiem ,swieca sucha moto hula az milo?
Jezeli ta srubka ma sluzyc tyko do ustawienia mieszanki na wolnych obrotach to dlaczego krecac nia , zmienia sie wartosc podcisnienia na kroccach podczas synchronizacji (pisalem w poscie wyzej)? (kazdy , kto ma dostep do wakuometru zegarowego lub slupkowego moze to sprawdzic)
A najsmieszniejsze jest to , ze na paru forumowiczow , ktorzy pisali w tym watku polowa twierdzi , ze wkrecajac zubazaja mieszanke a druga polowa , ze wzbogacaja ( a gaznik ten sam :mrgreen: )
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik
tu tez troche teorii w bardzo przystepnej formie
sorki za angielska klawiature

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 30 kwietnia 2014, 00:14
autor: -waldi-
Nie chce mi się wiki czytać, a i tak nie raz bzdury piszą...

Układ biegu jałowego gaźnika działa na zasadzie "prawie" inżektora i niestety wkręcając wkręt zuboża się mieszankę. Powietrze masz dostarczane dla jałowych w stałej ilości poprzez nie domkniętą przepustnicę. Kanałem ograniczanym przez ten wkręt dorzucasz do tego powietrza dawkę paliwa z powietrzem o stałej proporcji określonej dyszami: powietrza i paliwa biegu jałowego.

W zależności od konstrukcji gaźnika układ biegu jałowego działa różnie, w jednych do 1,5 tyś obrotów w innych do 4tyś.

Co do podciśnienia to możesz się sugerować przy jednocylindrowym silniku, bo przy dwóch to nie bardzo. Zamykając kanał biegu jałowego podciśnienie będzie rosło bo zaczyna ciągnąć drugi cylinder, a w tym co kręcisz nie ma skąd zaciągnąć powietrza w tym przypadku z paliwem. Zapewne zaobserwowałeś podciśnienie na drugim cylindrze, że spadło, a przecież nie kręciłeś w gaźniku od niego :)

Kto nie chce niech nie rozumie tego i walczy z gaźnikami dalej, mnie nawet Hitachi ładnie działają i nie kicha, nie zalewa itd....
vinny pisze:-waldi- chcialbym podyskutowac powaznie a Ty zarty sobie stroisz i porownujesz zwykly gaznik opadowy do podcisnieniowego .
nie stroje sobie żartów piszę całkiem serio.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 30 kwietnia 2014, 09:33
autor: tylust
Vinny - dobrze zauważyłeś, że tą śrubkę można by całkowicie pominąć i zastosować zwężkę o ustalonej przepustowości. Nawet producent Virago tak zrobił i w późniejszych wersjach gaźników Hitachi ta śruba jest FABRYCZNIE zaślepiona, tak aby nią po prostu nie kręcić. W tych gaźnikach zgodnie z intencją YAMAHY można było co najwyżej zmieniać poziom paliwa w komorze pływakowej i ustawiać synchronizację. Od jakiegoś czasu staram się przekazać to co zdołałem wyczytać na wielu innych forach nie koniecznie polskich. Gaźniki CV są w przytłaczającej większości urządzeniami z góry ustawionymi fabrycznie parametrami, których NIE TRZEBA lub wręcz NIE POWINNO sie zmieniać. Skład mieszanki jest fabrycznie ustawiony w całym zakresie obrotów poprzez zastosowanie odpowiednich dysz paliwowych i powietrznych. Wszystko to jest oczywiście zestrojone dla FABRYCZNEGO układu dolotowego z filtrem powietrza o zalecanej przez fabrykę przepustowości i standardowym układem wydechowym. W zasadzie wszystkie elementy gaźnika poza membranami są WIECZNE i wymagają jedynie okresowego czyszczenia.
Dodatkowo warto pamiętać, że gaźnik CV zasila silnik w paliwo, ale jednocześnie to SILNIK napędza gaźnik. To SILNIK wytwarza podciśnienie i np. jeżeli niedomaga sprężanie czy zapłon to możesz kręcić gaźnikiem na wszystkie sposoby, wymieniać dysze, czyścić go do usranej śmierci, ustawiać co tydzień synchro a i tak nie będzie działał prawidłowo.
Reasumując, jest cała masa "mechaników", którzy będą twierdzić, że gaźników nie da się naprawić , albo że jest to wyższa matematyka. Będą mówić tak albo dlatego, że nie mają pojęcia jak sie do tego zabrać, albo z natury pragną wydymać klienta na większą kasę. Sam ostatnio z takim rozmawiałem. po czym zakupiłem kompletne zestawy za 130zł sztuka i sam bez wielkiego doświadczenia wszystko zrobiłem z pomocą kolegów z forum i wszystko śmiga jak ta lala. (Waldi - czapki z głów dla Twojej wiedzy i uczynności).
Gaźnik wystarczy porządnie WYCZYŚCIĆ, wymienić to co wymiany potrzebuje i tyle. Tu nie ma żadnych czarów.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 04 maja 2014, 20:39
autor: pawcio
wracając do tematu, moja XV500SE ma system YICS. Zawiera on komorę tak jak na tym zdjęciu: http://img580.imageshack.us/img580/9959/imagen0084n.jpg
Schemat połączeń: http://img31.imageshack.us/img31/5143/yics.jpg

Jak widać, komory są różne, stąd też wyjaśnienie dlaczego dwa gaźniki mogą potrzebować różnej regulacji śrubami mieszanki. W ogóle: strasznie problematyczny jest ten system;)

Póki co mam wkręcone: 2 i 1/4 obrotu na tylnym i 1 i 1/2 na przednim. Świeczki są ciut przy białe (chociaż wydaje mi się że jedna już ma prawie dobry kolor). Motocykl długi czas się rozgrzewa, muszę zrobić z 5km zanim będzie poprawnie reagował na ruch manetką... jutro walczę dalej:)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 20 sierpnia 2014, 15:09
autor: rysiek535
Ja też nie za bardzo kumam gdzie która dysza i dlaczego :?: :?: , ale dzięki kol. Waldi :uklon: już nie muszę :D .

Moja 535 chodziła sobie ładnie aż tu zaczęło mi strzelać z tłumika na wolnych i jak puszczałem gaz, no i świece szare. Oczywiście na ciepłym choć pierwszy raz jak to zauważyłem to przy zapalaniu też strzeliła sobie.
No i się znowu zaczęło: wyczyściłem gaźniki - myjką ultradźwiękową, poziom paliwa, sprawdziłem zawory, ciśnienie cylindrów na gorącym silniku 10,5 - 11 Bara, synchro, założyłem nówki świece, sprawdziłem układ zapłonowy viewtopic.php?f=21&t=26278&start=25i za bardzo nic nie pomaga.

Dopiero za radą Waldiego ponownie rozebrałem dysze i wyszło szydło z worka.

Przed naprawą Podczas regulacji śrubkami składu mieszanki:
Wkręcenie do oporu tylnej (przednia 2 obroty)- motocykl zgasł.
Wkręcenie do oporu przedniej (tylna 2 0broty)- praktycznie zero reakcji.

Jak myłem poprzedni raz myjką to zerknąłem w garażu no i jakieś światło zobaczyłem w dyszy więc uznałem że jest OK
A teraz wziąłem to pod mikroskop;
Link do albumu - lepsza jakość zdjęć - https://plus.google.com/photos/10460839 ... 6223339825

Obrazek
Po wyczyszczeniu - nie myjką lecz własnymi rączkami !!!! Praktycznie dysza w środku była czysta ale na końcu miała taki jakby spiek, dość miękki i plastyczny , który ograniczał przepływ o jakieś 50%
Obrazek
Tylna dysza była czysta.
Dysze są tu ta z przodu gaźnika mała.
Obrazek

Po ponownym DOKŁADNYM czyszczeniu podczas regulacji śrubkami składu mieszanki:
Wkręcenie do oporu tylnej (przednia 2 obroty)- motocykl prawie gaśnie ale jeszcze dycha na przednim garku.
Wkręcenie do oporu przedniej (tylna 2 obroty)- motocykl prawie gaśnie ale jeszcze dycha na tylnym garku.

Motorek teraz pięknie i równo wkręca się na obroty, nie kicha no sama przyjemność :D

Tak przy okazji rozbiórki moich gaźników:
Przedni Cylinder Iglica 5DZ13 - dłuższy stożek
Tylny Cylinder Iglica 5DZ14 - krótszy stożek

Jeszcze raz dzięki i słowa uznania dla WALDI !!!!!!

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 12 stycznia 2015, 14:52
autor: anula0401
Witam ponownie. Proszę o pomoc mam kłopot z ustawieniem składu mieszanki bo w miejscu śrub są jakby dysze czy to normalne? :frustrated: POMOCY :pomocy: Virago535 95r

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 14 stycznia 2015, 09:49
autor: anula0401
anula0401 pisze:Witam ponownie. Proszę o pomoc mam kłopot z ustawieniem składu mieszanki bo w miejscu śrub są jakby dysze czy to normalne? :frustrated: POMOCY :pomocy: Virago535 95r
:oops: Okzaało się że to zaślepki bo gażnik był dziewiczy nikt jeszcze w nim nie kopał . Był problem z ich wyciągnięciem trzeba było rozwiercać no ale jest już oky :nazdrowie:

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 14 stycznia 2015, 15:50
autor: mytek1
anula0401 pisze:
anula0401 pisze:Witam ponownie. Proszę o pomoc mam kłopot z ustawieniem składu mieszanki bo w miejscu śrub są jakby dysze czy to normalne? :frustrated: POMOCY :pomocy: Virago535 95r
:oops: Okzaało się że to zaślepki bo gażnik był dziewiczy nikt jeszcze w nim nie kopał . Był problem z ich wyciągnięciem trzeba było rozwiercać no ale jest już oky :nazdrowie:
Sprecyzuj wypowiedź, jak jest już ok, co to znaczy?

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 17 marca 2015, 21:29
autor: Klimas88
Witam panowie posiada ktoś fotki z pierwszego posta?? bo opisy ją tu piękne ale fotki były by dla mnie skarbem.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 22 marca 2015, 21:22
autor: mariusz_u
Hmmm... Im więcej się naczytałem tym więcej mam wątpliwości co do działania śrubek regulacji składu mieszanki biegu jałowego. W związku z dużą ilością sprzecznych opinii raz jeszcze zadam pytanie, które padło tu już tysiąc razy. Rozwiejcie moje wątpliwości - jeżeli wykręcam śrubki regulacji składu mieszanki to powoduję zwiększenie ilości podawanego paliwa do gaźnika? Analogicznie - jak wkręcam to zmniejszam ilość paliwa? Jeżeli odpowiedź będzie jednoznaczna, nie budząca wątpliwości i satysfakcjonująca to obiecuję, że już nigdy nie wrócę tego pytania... :P
P.S.
Tym którym się wydaje, że wiedzą serdecznie dziękuję. :lol: