Rezerwa w 1100

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
gangster
Posty: 642
Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
Motocykl: Była Virago 1100
Lokalizacja: Kluczbork
Wiek: 52
Status: Offline

Rezerwa w 1100

Post autor: gangster »

Moje pytanie dotyczy : Ile paliwa powinno znajdowac się na rezerwie, i jak działa to ustroistwo . Umnie wystąpił taki objaw że . Zapaliła się kontrolka rez. więc myśle jeszcze spokojnie machne te 30 km. w baku chlupie ze 2-3litry Aż tu cholera jedna zaczeła kichac prychac więc przełączam na rez. i co Uuuuuu. padła , więc odpalam znowu jest jade kawałek i powtórka i tak ze 4 razy . Na szczęście to już było pod koniec trasy i jakoś doczołgałem się pomaluśku do CPN-u . Więc może ktoś by mi przybliżył działanie REZ . w 1100.
DZIĘKI !!!
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.



EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: kyller »

sprawdz konektory pomiedzy czujnikiem w zbiorniku, modułem sterujacym pompa i przełacznikiem
w haynesie jest dosc dokładnie opisane jak to działa
Awatar użytkownika
szwaga
Posty: 850
Rejestracja: 08 grudnia 2008, 10:19
Motocykl: WildStar-czarniutki
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: szwaga »

rezerwa ma około 3,5 L

oprócz tego co podpowiedział kyller sprawdź jeszcze czy działa elektrozawór - przekręć kluczyk w pozycję zapłon i przerzuć kilka razy przełącznik rezerwy - jeżeli wszystko jest OK to usłyszysz wyraźne kliknięcie........ wiesz wtedy że zawór działa prawidłowo
Obrazek


Nie rezygnuj z marzeń - życie jest zbyt krótkie.......
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: kyller »

szwaga pisze:rezerwa ma około 3,5 L

oprócz tego co podpowiedział kyller sprawdź jeszcze czy działa elektrozawór - przekręć kluczyk w pozycję zapłon i przerzuć kilka razy przełącznik rezerwy - jeżeli wszystko jest OK to usłyszysz wyraźne kliknięcie........ wiesz wtedy że zawór działa prawidłowo
elektrozawór ? w 1100 ?
Awatar użytkownika
szwaga
Posty: 850
Rejestracja: 08 grudnia 2008, 10:19
Motocykl: WildStar-czarniutki
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: szwaga »

kyller pisze:elektrozawór ? w 1100 ?
a co niby przełącza ?

zawór sterowany elektrycznie przełącznikiem w kierownicy
Obrazek


Nie rezygnuj z marzeń - życie jest zbyt krótkie.......
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: leszekk »

szwaga pisze:a co niby przełącza ?
zawór sterowany elektrycznie przełącznikiem w kierownicy
Nie pomyliłeś z 535? W dużych jest kranik pod zbiornikiem, sterowany manualnie.

"Brak" rezerwy może mieć różne podłoża. Dwa najbardziej prawdopodobne:
1. ułamana/zagięta rurka odpływowa "główna" w zbiorniku, w wyniku czego wyjeżdżasz całe paliwko nawet przy położeniu "ON"
2. odpływ niższy (RES) może być zatkany jakimś śmieciem
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
szwaga
Posty: 850
Rejestracja: 08 grudnia 2008, 10:19
Motocykl: WildStar-czarniutki
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: szwaga »

leszekk pisze:Nie pomyliłeś z 535? W dużych jest kranik pod zbiornikiem, sterowany manualnie
to mam jakąś bardziej wypasioną wersję :?:

przy manetce gazu mam przełącznik od rezerwy, ale kranika nie mam.....
Obrazek


Nie rezygnuj z marzeń - życie jest zbyt krótkie.......
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: kyller »

szwaga proponuje przestudiowac budowe swojego motocykla nie masz żadnego elektrozaworu
leszekk kraniki sa w 750 i pochodnych
Awatar użytkownika
gangster
Posty: 642
Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
Motocykl: Była Virago 1100
Lokalizacja: Kluczbork
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: gangster »

Fakt trzeba sprawdzic :
kyller pisze:konektory pomiedzy czujnikiem w zbiorniku, modułem sterujacym pompa i przełacznikiem
Co do reszty to niedawno lutowałem kabelek w baku przy czujniku , bo był zerwany i wiem że niemam żadnego kranika i żadnych rurek :wink:

Dzieki za podpowiedzi biore się za lekture .
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.



EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Awatar użytkownika
sadzio28
Posty: 52
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 21:31
Motocykl: virago 1100 '93
Lokalizacja: Głowno
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: sadzio28 »

A u mnie też jest przełącznik tak jak w 535 . Mało tego , jak go włączam to słychać elektrozawór jak pracuje . Także ktoś tu ma złe informacje :wink: .
Romet-motorynka\Simson S51 '83\Simson SR50 '88\MZ ETZ250 '88\Suzuki GS450 '86\Yamaha Virago535 '92\Yamaha Virago 1100 '93
Awatar użytkownika
gangster
Posty: 642
Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
Motocykl: Była Virago 1100
Lokalizacja: Kluczbork
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: gangster »

Czyli powinno byc słychac kliknięcie przy przełączeniu na REZ. U mnie jest cisza :???:
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.



EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: kyller »

sadzio28 pisze:A u mnie też jest przełącznik tak jak w 535 . Mało tego , jak go włączam to słychać elektrozawór jak pracuje . Także ktoś tu ma złe informacje :wink: .
skad wiesz ze to elektrozawór ? a nie na przykład przekaznik w module sterujacym pompy ?
przypuszczam że albo rozebrałeś zbiorniki albo przynajmniej wyczytałes w serwisówce
no bo przeciez tak "na pałę" to bys tego nie twierdził



tija ...a świstak siedzi i zawija w te sreberka
Awatar użytkownika
sadzio28
Posty: 52
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 21:31
Motocykl: virago 1100 '93
Lokalizacja: Głowno
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: sadzio28 »

kyller pisze:kraniki sa w 750 i pochodnych
Co masz na myśli pisząc ''pochodnych" :?:
Nie wiem że to elekrozawór , ale kranika nie ma i o to głównie chodziło .
Romet-motorynka\Simson S51 '83\Simson SR50 '88\MZ ETZ250 '88\Suzuki GS450 '86\Yamaha Virago535 '92\Yamaha Virago 1100 '93
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: kyller »

750 pochodna ->700
czy ja pisałem ze 1100 jest kranik ? :-)
a chodziło o dziłanie rezerwy w 1100 gangstera :-)
Awatar użytkownika
sadzio28
Posty: 52
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 21:31
Motocykl: virago 1100 '93
Lokalizacja: Głowno
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: sadzio28 »

leszekk pisze:W dużych jest kranik pod zbiornikiem, sterowany manualnie.
kyller, a czy ja pisałem , że ty pisałeś , że 1100 ma kranik :mrgreen: ?
Romet-motorynka\Simson S51 '83\Simson SR50 '88\MZ ETZ250 '88\Suzuki GS450 '86\Yamaha Virago535 '92\Yamaha Virago 1100 '93
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: wąsaty7 »

W xv1100
1.nie ma kranika paliwa
2.ma dwa zbiorniki(razem 16.8l rezerwa 3.0l)
3.nie ma elektrozaworu
4.jest elektryczna pompa paliwa
5.za pracę pompy odpowiada FUEL PUMP CONTROLLER
Gdy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa kontrolka paliwa się nie świeci pompa podaje paliwo do gaźników.Z chwilą obniżenia się poziomu paliwa do poziomu rezerwy czujnik rezerwy poprzez FUEL PUMP CONTROLLER zapala kontrolkę rezerwa i wyłącza pompę paliwową.Gaźniki nie dostają paliwa silnik zaczyna słabnąć,przerywa,gaśnie-informacja dla kierowcy-brak paliwa.Po przełączeniu włącznika rezerwy w pozycje RES sterownik FPC uruchamia pompę paliwową i jedziemy do stacji paliw.
Wąsaty7
bartazzz
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: bartazzz »

cfane :D
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: leszekk »

No to widzę, że jeszcze wiele tajemnic świat chowa przede mną ;-)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
motobambo
Posty: 350
Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
Motocykl: Junak
Lokalizacja: Pińczów
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: motobambo »

a powiedzcie mi ile rezwery jest w 1000 czy też 3,5 bo jesli tak to niemam co poanikowac ja myślałem że ok 1,5L
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: kyller »

1000 to to samo co 1100
tylko ma mniejsza pojemnosc i wieksza moc silnika

[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 3:39 pm ]
wąsaty7 pisze:W xv1100
1.nie ma kranika paliwa
2.ma dwa zbiorniki(razem 16.8l rezerwa 3.0l)
3.nie ma elektrozaworu
4.jest elektryczna pompa paliwa
5.za pracę pompy odpowiada FUEL PUMP CONTROLLER
Gdy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa kontrolka paliwa się nie świeci pompa podaje paliwo do gaźników.Z chwilą obniżenia się poziomu paliwa do poziomu rezerwy czujnik rezerwy poprzez FUEL PUMP CONTROLLER zapala kontrolkę rezerwa i wyłącza pompę paliwową.Gaźniki nie dostają paliwa silnik zaczyna słabnąć,przerywa,gaśnie-informacja dla kierowcy-brak paliwa.Po przełączeniu włącznika rezerwy w pozycje RES sterownik FPC uruchamia pompę paliwową i jedziemy do stacji paliw.
brawo za proste wytłumaczenie uscislajć mozna dodac ze
po zapaleniu sie kontrolki pompa powinna sie wyłączyć po 30 sekundach
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: wąsaty7 »

To tylko proste wytłumaczenie działania rezerwy paliwa.Dotyczy to XV1000 I XV1100.W niektórych rocznikach producent wprowadził pewne zmiany konstrukcyjne w instalacji elektrycznej ale zasada pozostała bez zmian.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
motobambo
Posty: 350
Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
Motocykl: Junak
Lokalizacja: Pińczów
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: motobambo »

Kyller a to szczerze mówiąc wiele to mi pomogło :rock: :rock: pozdrawiam
Awatar użytkownika
Adam
Posty: 2226
Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
Lokalizacja: Święta Anna
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: Adam »

U mnie problem wygląda następująco:
1.Kontrolka rezerwy nie świeci niezależnie od ilości paliwa.
2.Pompa podaje paliwo tylko przy włączonej rezerwie.

Czy więc usterki szukać w Fuel Pump Controller (rozumiem że to któraś z tych kostek pod siedzeniem)? Dodam że podczas przełączania włącznika rezerwy cyknięcie słychać dopiero tak po 4-5 próbach. A cała usterka pojawiła się kiedy odkręciłem bak żeby wyciągnąć gaźnik.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: kyller »

zacier pisze:U mnie problem wygląda następująco:
1.Kontrolka rezerwy nie świeci niezależnie od ilości paliwa.
2.Pompa podaje paliwo tylko przy włączonej rezerwie.

Czy więc usterki szukać w Fuel Pump Controller (rozumiem że to któraś z tych kostek pod siedzeniem)? Dodam że podczas przełączania włącznika rezerwy cyknięcie słychać dopiero tak po 4-5 próbach. A cała usterka pojawiła się kiedy odkręciłem bak żeby wyciągnąć gaźnik.
sam sobie odpowiedziałeś
zdejmij jescze raz zbiornik i posprawdzaj kable
czy złaczki sa ok albo czy któregoś z kabli nie przyciałes i nie masuje
a jakby co to jak sprawdzic fuel pump controller masz podane w haynesie
Awatar użytkownika
Adam
Posty: 2226
Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
Lokalizacja: Święta Anna
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Rezerwa w 1100

Post autor: Adam »

Niby prosta sprawa a mnie przerosło, kable od zbiornika i od pompy giną w wiązce i szukaj wiatru w polu. A o znalezieniu FuelPumpController to już w ogóle tylko pomarzyć.
Wszystko co znalazłem pod siedzeniem to dwie małe białe kostki do których dochodzą po 4 przewody.
I jedna duża czarna tylko że ona mi nie pasuje do opisu z Haynesa, ma 7 wyjść a nie 6.
Czy to jest to?
Wygląda toto tak:
Obrazek
ODPOWIEDZ