Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Tematy związane z gażnikami
jejepucha
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: jejepucha » 04 lutego 2009, 10:42

A jeśli chodzi o xv125 to w ten sam sposób się reguluje gaźnik czi inaczej bo wiem że w większych pojemnościach XV są 2 gaźniki a w mojej 1.Proszę o pomoc.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
robson
Posty: 1643
Rejestracja: 04 września 2007, 15:13
Motocykl: VIRAGO 1.1
Lokalizacja: Lędziny
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: robson » 04 lutego 2009, 10:48

Jak masz jeden gaźnik to po co ci wakuometr.Stosuje się go przy dwóch lub więcej gaźnikach.
Jedyną ochroną motocyklisty jest jego ROZUM !!!

jejepucha
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: jejepucha » 04 lutego 2009, 12:40

to w jaki sposób można wyregulować gaźnik w mojej xv125

Awatar użytkownika
robson
Posty: 1643
Rejestracja: 04 września 2007, 15:13
Motocykl: VIRAGO 1.1
Lokalizacja: Lędziny
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: robson » 04 lutego 2009, 13:22

Dokładnie to nie wiem.Musisz sprawdzić w instrukcji,przeważnie podają ile obrotów śrubą do regulacji powietrza.A możesz sprawdzić jaka jest świeca.Jeżeli czarna to za dużo bierze paliwa,powinna być kremowa.Powinieneś też ustawić obroty ale na ciepłym silniku,ma nie zgasnąć ale też nie może mieć za niskich obrotów.Jak coś żle napisałem to niech koledzy poprawią mnie. I jeszcze jedno nie napisałeś jakie masz objawy w motocyklu może powinieneś od tego zacząć.bo kto wie co jest u ciebie i gdybać można tydzień.
Jedyną ochroną motocyklisty jest jego ROZUM !!!

jejepucha
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: jejepucha » 04 lutego 2009, 15:03

Wszystko jest ok, tylko bardzo rzadko mi się to zdarza mianowicie ciężko mi ją zapalić.Ale rzadko kiedy się to zdarza. Motorek jest z 1997 roku i ma tylko 5tys przebiegu i podejrzewam że są jeszcze od nowości świece.

Awatar użytkownika
robson
Posty: 1643
Rejestracja: 04 września 2007, 15:13
Motocykl: VIRAGO 1.1
Lokalizacja: Lędziny
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: robson » 04 lutego 2009, 19:57

No widzisz a ja tu się pocę żeby ci pomóc. To jak już piszę to jak będziesz wymieniał świece to pamiętaj na zimnym silniku,wkręć je palcami tylko dokładnie żebyś nie uwalił gwintu i jeszcze jedna zasada jak wymienisz na nowe to jak najmniej na ssaniu i musisz świece dobrze zagrzać a nie zapalisz motor i zaraz zgasisz,w taki sposób uwalisz świece nawet nowe,w krótkim czasie.To dodam jeszcze zmień olej bo jak nie wymieniał świec to ciekawe czy olej wymienił.
Jedyną ochroną motocyklisty jest jego ROZUM !!!

jejepucha
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: jejepucha » 05 lutego 2009, 10:36

Hmm tym bardziej że ja go kupiłem w Anglii od kobiety :mrgreen:

Awatar użytkownika
Adam
Posty: 2226
Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
Lokalizacja: Święta Anna
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Adam » 27 kwietnia 2009, 22:35

se dzisiaj waku zrobiłem.

Obrazek

teraz stoi i ścieka. Jak już nauczę sie go używać to opowiem jak było :mrgreen:

WiedekD
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: WiedekD » 21 listopada 2009, 10:25

A ja dziś zabieram sie za regulacje i synchro bo zakupiona przezemnie virowka strzela przy puszczaniu gazu zalewa tylni cylinder obkopca mi swieczki na węgiel i przepija po 10l/100km :D poprzedni własciciel był dłubkiem ale nie miał o tym zielonego pojęcia i rozregulował maszyne na max:D

mholub
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: mholub » 25 stycznia 2010, 21:35

wracając, po długiej przerwie, do tematu, ja też zrobiłem prosty wakuometr tej konstrukcji, i naregulowałem sam. Mechanik potem też to robił, i podpowiedział, że silniki tej konstrukcji (wolnossące, V) nie są strasznie wrażliwe na synchrinizację, i że takie proste metody wystarczają. Ale mój, na gorąco, jak strzelał, tak strzela ...

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: -waldi- » 25 stycznia 2010, 22:09

mholub pisze:Ale mój, na gorąco, jak strzelał, tak strzela ...
czyściłeś gaźniki? jeżeli przy schodzeniu z obrotów strzela to zerknij na kanały i dysze od układu wolnych obrotów w gaźnikach
u mnie przytykała się paprochem dysza powietrza wolnych obrotów i właśnie strzelał jak hamowałem silnikiem
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

maciek998
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: maciek998 » 10 marca 2010, 19:53

witam kolegów, przejrzałem temat i ni pierona nie wiem gdzie u mnie są króćce, czy to są te od których idą wężyki do tego ustrojstwa (tak na marginesie to do czego to służy)Obrazek

przemek96
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: przemek96 » 11 marca 2010, 18:17

Jeden na pewno idzie do króćca bo sprawdzałem przed chwilą w garażu :grin: Drugi pewnie też ,ale głowy nie daję , no i u mnie na jednym króćcu wychodzą 2 wężyki - jeden idzie do kranika (podciśnienie) A to ustrojstwo też mnie ciekawi :cool:

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: kyller » 11 marca 2010, 20:36

maciek998 pisze:witam kolegów, przejrzałem temat i ni pierona nie wiem gdzie u mnie są króćce, czy to są te od których idą wężyki do tego ustrojstwa (tak na marginesie to do czego to służy)Obrazek

to może przejrzyj serwisowke ?

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: -waldi- » 12 marca 2010, 00:06

urządzenie dopuszcza "lewe" powietrze na ssanie przy zbyt dużym podciśnieniu. Aktywuje się głównie przy hamowaniu silnikiem na wyższych obrotach. Jest to prymitywny cut-off a zarazem urządzonko zmniejszające ilość niespalonych węglowodorów w spalinach

króćce masz między cylindrem a gaźnikiem
maciek998 pisze:czy to są te od których idą wężyki do tego ustrojstwa
tak
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
xavi
Posty: 64
Rejestracja: 20 stycznia 2010, 17:28
Motocykl: xv750
Lokalizacja: Bełchatów
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: xavi » 17 marca 2010, 10:52

Jeszcze pytanie laika:
Regulację robi się na biegu jałowym. Czy na wyższych obrotach też ??

Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1245
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: wąsaty7 » 17 marca 2010, 14:57

Tylko i wyłącznie na obrotach biegu jałowego.
Wąsaty7

mastermak
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: mastermak » 17 kwietnia 2010, 17:08

Kurcze mam mały problem. Po złożeniu motonga, wyrównaniu poziomu paliwa w komorach gaźników, wyregulowaniu ich zabrałem się za synchro... Niestety różnica ciśnień jest strasznie duża! tak jakby tylko na tylnim gaźniku w ogóle było ciśnienie, a na przednim nie. Krućce były lekko pęknięte ale bez dziur.
Co mogłem przeoczyć?

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: kyller » 17 kwietnia 2010, 18:03

mastermak pisze:Kurcze mam mały problem. Po złożeniu motonga, wyrównaniu poziomu paliwa w komorach gaźników, wyregulowaniu ich zabrałem się za synchro... Niestety różnica ciśnień jest strasznie duża! tak jakby tylko na tylnim gaźniku w ogóle było ciśnienie, a na przednim nie. Krućce były lekko pęknięte ale bez dziur.
Co mogłem przeoczyć?

a zawory wyregulował?
jak masz popekane króćce to moze łapac falszywe powietrze podczas pracy silnika spryskaj kórce takim piukaczem do kwitaów woda na chile uszczelni i zobaczysz czy jest różnica

mastermak
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: mastermak » 17 kwietnia 2010, 23:33

kyller pisze:a zawory wyregulował?


A widzisz - dobre pytanie. Troche się go bałem szczerze mówiąc :D - będąc na tym etapie brakło mi :nazdrowie: a tym samym cierpliwości i zostawiłem temat z nadzieją że będzie dobrze. Chyba nie jest...

Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5287
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100vn1500gsf125
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: pisior » 18 kwietnia 2010, 00:57

kurde boje sie zabrać za regulacje zaworów ,czy to jest trudne ,czy jak cep :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2425
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 32
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Arni » 18 kwietnia 2010, 01:12

Pisior - wystarczy trochę cierpliwości i dokładności
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5287
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100vn1500gsf125
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: pisior » 18 kwietnia 2010, 01:16

kląc mi sie chce ,niunia strzela że ludzie na ziemie padają ,i żre oktanów chyba ze8l /100km
kupiłem gaznik ,ale też do kitu ,bede beczał chiba :cry:
Obrazek

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: -waldi- » 18 kwietnia 2010, 07:16

gregor010478, zmień świece :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
okulczyk
Posty: 82
Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
Motocykl: xv920RJ xv500K
Lokalizacja: Łowicz
Wiek: 32
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: okulczyk » 19 kwietnia 2010, 17:50

a ja zauważyłem coś takiego...


wyczyściłem gaźniki, złożyłem, te dysze w środku dokręciłem do końca (?)

no i zacząłem jeździć na nowych świecach. było nieźle...

ale prędkość max mnie nie zadowoliła - kiedyś pamiętam było lepiej...

ale co ciekawe jak nalałem bak do pełna, (ciśnienie paliwa się zwiększyło) i wtedy właśnie zaczęło strzelać i w tej chwili nie można uruchomić, świece oglądałem, obie zalane, a w tylnym cylindrze bardziej okopcona taką czarną sadzą. Ten poziom paliwa w baku dał mi do myślenia...

i teraz mam pytanie jak to dalej naprawiać - zanim wyjmę gaźniki, wypadałoby sprawdzić poziom paliwa? a może coś jest nie tak z pływakami?

Wiem że prócz tego mam jeszcze regulację zaworów i synchro ale to później...


Proszę o pomoc, pozdrawiam

ODPOWIEDZ