Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Tematy związane z gażnikami
groh007
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: groh007 » 23 czerwca 2011, 23:07

Czesc,
trafilem tutaj przypadkiem szukając informacji na temat wakuometra domowej roboty. Posiadam Yamahe Fzs 600 fazera, zrobilem te waku jednak kiedy odpalam silnik to olej z jednej koncowki jest zasysany do gory (musze wylaczyc moto aby go gazniki nie zassaly). Macie jakies pomysly? Czy to jakas nieszczelnosc?(obwijalem to tasma, trytykami, drutem skrecalem i generalnie od 10 rana do 20 siedzialem dzisiaj i na ten moment odpadam z tym dlubaniem :nazdrowie: ) Kupie węższe wężyki, moze to faktycznie nieszczelnosc no bo co innego?! Nie mam pomyslu. Jakies sugestie juz doswiadczonych w tej dziedzinie ?
Dzieki

Awatar użytkownika
ELVIS
Posty: 1624
Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
Motocykl: STRATOLINER XV1900
Lokalizacja: Pruszcz Gd.
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: ELVIS » 23 czerwca 2011, 23:54

Podstawa to wąskie i długie wężyki, po to właśnie żeby nie zassało oleju. Jaką długość węży masz ? Ile oleju wlałeś?
Mi wygląda na to, że masz ostro rozregulowane gaźniki, dlatego musisz jak najszybciej je ustawić, do odpowiedniego poziomu, tak aby olej nie został zassany (do tego możesz użyć dłuższego węża - będziesz miał więcej czasu).
Niestety mówię tylko jak to wygląda w Viagrze 535, o Fazerze nie mam bladego pojęcia (ale wydaja mi się że powinno być podobnie).

Pozdr
WILD DOGS GDAŃSK

Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon

groh007
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: groh007 » 24 czerwca 2011, 07:11

Czesc,
długość wężyka to 2 metry łącznie, oleju wlałem łącznie 20 ml (co daje słup oleju na poziomie około 27 cm ). Dzięki za odpowiedz

Awatar użytkownika
griszasad
Posty: 361
Rejestracja: 01 kwietnia 2009, 21:19
Motocykl: Yamaha Drag Star XVS
Lokalizacja: Zielona Góra
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: griszasad » 24 czerwca 2011, 08:46

do apteki i fundujemy sobie 2 igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy wewnętrznej.Nie pamiętam rozmiaru,ale włos chyba nie przejdzie .Farmaceutki bywają sympatyczne ) . Można przy okazji zakupić strzykawkę 10 ccm.
Z igieł odcinamy końcówkę np nożyczkami ,tylko ostrożnie,żeby nie zmniejszyć światła/przekroju.Chodzi o to żeby przy wciskaniu w wężyk nie zrobić dziurki.Końcówkę plastikową docinamy nożykiem/żyletką tak żeby z trudem wcisnąć w końcówki wężyka tak na ok 5-10 cm

TE IGŁY SA PO ABY OLEJ NIE TRAFIŁ DO GAŹNIKA !!!!
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy i nawet to lubię, Ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."

Awatar użytkownika
ELVIS
Posty: 1624
Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
Motocykl: STRATOLINER XV1900
Lokalizacja: Pruszcz Gd.
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: ELVIS » 24 czerwca 2011, 10:52

groh007, proponował bym Ci zakup 4m węża (sam mam 3m i czasu jest wystarczająco dużo).
Wężyki muszą wchodzić na lekki wcisk muszą być termokurczliwe także same się uszczelnią :wink:
Nie zapomnij o pionowaniu motocykla.

Tak a propo, jak to wygląda w Fazerze? Gaźniki wraz ze śrubą masz na wierzchu?
Pozdr
WILD DOGS GDAŃSK

Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon

groh007
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: groh007 » 24 czerwca 2011, 19:12

Część,
kupie w takim razie wężyk fi 5mm i fi 4mm zobacze którego uda mi sie naciągnąc na gazniki.
Odpowiadając na powyzsze pytanie: gazniki w fazerze są widoczne po sciagnieciu baku, sruby regulacyjne pomiędzy gaznikami ( troche malo miejsca ale da sie dostać długim srubokretem).

Też mieliście taką sytuacje, że olej był zasysany przez jedną końcówke? Kupie w przyszlym tyg węższe węzyki i napisze co i jak, moze faktycznie mam tak mocno rozlegulowane gazniki... wkoncu zmienialem wydech i regulowalem zawory.

Dzieki za odp.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
ELVIS
Posty: 1624
Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
Motocykl: STRATOLINER XV1900
Lokalizacja: Pruszcz Gd.
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: ELVIS » 25 czerwca 2011, 09:15

groh007 pisze:Też mieliście taką sytuacje, że olej był zasysany przez jedną końcówke?

Też miałem taką sytuację, wtedy też trzeba kręcić śrubą w jedną lub drugą stronę i lukać czy poziom oleju opada czy przyśpiesza i tak aż do całkowitego zatrzymania.

Oczywiście taką operację przeprowadzaj na dobrze rozgrzanym silniku.
Pozdr
WILD DOGS GDAŃSK

Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: kyller » 25 czerwca 2011, 09:34

elvis jakie pionowanie ?? to mozna zrobic do góry nogami byle tylko wał krecł si ez własciwa predkosci anp. obracany silnikiem elektrycznym
groh nie wiesz nie umiesz nie znasz sie - to nie dotykaj gazników

Awatar użytkownika
ELVIS
Posty: 1624
Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
Motocykl: STRATOLINER XV1900
Lokalizacja: Pruszcz Gd.
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: ELVIS » 25 czerwca 2011, 12:52

kyller, gdzieś tu wyczytałem że moto musi stać równo pionowo. Moi mechaniorzy jak ustawiali gaźniki również postawili motór do pionu.
Mówisz że nie trzeba, to świetnie, zawsze wole słuchać ekspertów w danej dziedzinie, a w tym zakresie specem nie jestem :wink:

Pozdr
WILD DOGS GDAŃSK

Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon

tomek81
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: tomek81 » 26 czerwca 2011, 23:46

Ja nie miałem motoru w pionie, stał opary na stópce i udało mi sie jak pisałem wcześniej ustawić idealnie. Cyka jak nowy :bravo:
Wężyk 3 m ,średnicy wew. 5mm i igły o śr. 0,25 mm i oleju nie pamiętam chyba 20-30ml.
To powinno Ci wystarczyć, aby zdążyć z regulacją
Przy wpuszczaniu oleju w wężyk może załapać powietrza. Musisz sie tego pozbyć, dopiero wtedy wcisnąć igły.
pozdro

cozy
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: cozy » 19 lipca 2011, 21:07

a jak mam takie dwa Obrazek i caly osprzet to tego to jakie powinny byc wskazania ?

Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5595
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: GLIWICKI » 19 lipca 2011, 21:29

cozy pisze:(...)to jakie powinny byc wskazania ?

Wartość znajdziesz w Clymerze. Najważniejsza jednak jest nie wartość, a różnica wartości - na obu powinno być w miarę to samo wskazanie ...
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...

Awatar użytkownika
BIFF
Posty: 433
Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
Motocykl: Virka 535>TRAJKA
Lokalizacja: Przedbórz
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: BIFF » 27 września 2011, 22:13

Postanowiłem zamieścić wam coś takiego jak zbudować własny wakuometr mam nadzieję że wam pomoże to http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=22mQlnR1LY0
i tu jeszcze jeden
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=22mQlnR1LY0
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH

Awatar użytkownika
ELVIS
Posty: 1624
Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
Motocykl: STRATOLINER XV1900
Lokalizacja: Pruszcz Gd.
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: ELVIS » 28 września 2011, 09:38

Biff wkleiłeś dwa razy tego samego linka ;)
Dziwne u mnie tak nie skacze poziom oleju, bardzo powoli się przemieszcza :shock:
WILD DOGS GDAŃSK

Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 704
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: vinny » 30 września 2011, 02:06

Zaraz , zaraz czy przypadkiem Yamaha fazer nie ma 4 cylindrów ? :roll: Jeżeli tak to nigdy w życiu nie zbalansujesz gażników tym przyrządem . 4 cylindry to 4 gażniki . Potrzebujesz zestaw 4 wakuometrów zegarowych aby zrobić prawidłowo balans . Naszym przyrządem można zbalansować tylko system dwóch gażników .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

viragomen
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: viragomen » 30 września 2011, 07:35

vinny pisze:...Potrzebujesz zestaw 4 wakuometrów zegarowych...
Niekoniecznie, bo wystarczy rozbudować odpowiednio "nasz" wakuometr 2 gaźnikowy. :wink:

Awatar użytkownika
BIFF
Posty: 433
Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
Motocykl: Virka 535>TRAJKA
Lokalizacja: Przedbórz
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: BIFF » 30 września 2011, 18:23

ELVIS pisze:Biff wkleiłeś dwa razy tego samego linka ;)
Dziwne u mnie tak nie skacze poziom oleju, bardzo powoli się przemieszcza :shock:

Sorki ale tu jest dobry
http://www.youtube.com/watch?v=L-78GUSJ9xY
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH

piotr f.
Posty: 113
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: piotr f. » 20 listopada 2011, 21:01

Witam ja kupiłem na http://www.manometry24.pl/pl/katalog/Manometry_KFM kopiłem z dławikiem 0,5 i nie trzeba zakładać żadnych igieł tylko wężyki najlepiej gumowe zbrojone. Jak bym powielił post napisany wcześniej to sorki.
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
mahaya26
Posty: 8
Rejestracja: 18 marca 2012, 13:40
Motocykl: Virago 535 '87
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: mahaya26 » 28 marca 2012, 21:21

Witam mój wakuometr wygląda tak:
https://plus.google.com/photos/108950780433212335490/albums/5725025807489705681
Dwa wakuometry kupione na allegro - 70zł z przesyłką
2m wężyka fi 6mm - 2zł
2m wężyka fi 4mm - 2zł
dwie igły 0.9x40mm - 30gr
taśma izolacyjna do uszczelnienia
czas robocizny łącznie z zakupami 1 godz :)

Pierwsze dałem dwie igły 0,5 x 25mm tak jak ktoś już pisał wcześniej ale wskazówki ledwo się ruszały po zastosowaniu większych jest idealnie.

Obydwie igły przyciąłem nożyczkami blisko tej plastikowej końcówki i 1mm zeszlifowałem na szlifierce aby mieć pewność że otwór jest idealny jak w jednej tak i drugiej. Wcisnąłem do węższego wężyka a następnie po owinięciu końcówki taśmą izolacyjną węższego wężyka wcisnąłem bardzo mocno do wężyka 6mm, na koniec dla pewności wszystko uszczelniłem taśmą izolacyjną. Końcówkę szerszego wężyka założyłem na końcówkę wakuometru musi wejść bardzo ciasno i jest gites. Na koniec poszerzyłem końcówki wąskiego wężyka taśmą izolacyjną aby można było na nie założyć zaciski z tych gumowych zaślepek przy króćcach z gaźnika aby się nie rozszczelniło w tym miejscu po nałożeniu na nie. No i tyle :P

mak
Posty: 183
Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
Motocykl: virago xv 1000
Lokalizacja: międzyrzecz
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: mak » 01 maja 2012, 11:45

Witam co do budowy tego ustrojstwa to oki ale gzie wbic te obciete igly i te koncowki plastikowe wlozyc bo fotki na forum jusz sie nieotwieraja jesli jest ktos chetny to poprosze jakies fotki i w którym miejscu podłaczyc te wezyki virago xv 1000 88r

Awatar użytkownika
zenelek
Posty: 442
Rejestracja: 25 maja 2011, 09:05
Motocykl: XV500 SE R26, XV1100
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: zenelek » 01 maja 2012, 12:09

Obciętych igieł się nie wbija, a obcina się właśnie po to aby się nie wbijały w wężyk. Obcięte igły wkłada się do wężyka ( dobrze jest wężyk podgrzać w gorącej wodzie - łatwiej wchodzi ). Miałem początkowo zegary ale teraz mam u-rurkę z olejem i myślę, że jest dokładniejsza. Końcówki wężyków podpina się do króćców na przewodzie idącym z gaźnika do silnika (przewód ssący).

mak
Posty: 183
Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
Motocykl: virago xv 1000
Lokalizacja: międzyrzecz
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: mak » 01 maja 2012, 12:38

chwila chwila dzie je sie wklada bo weżyk przeciez ma srednice 5mm a igla sporo mniejsza a te plastikowe koncowki od igieł czyrz nie w te plastiki sie wklada igly
sory ale bez zdjec jak to ma byc umocowane to niebardzo sobie moge to wyobrazic

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: -waldi- » 01 maja 2012, 12:40

ten element igły co nakładasz na strzykawkę wciskasz w wężyk po jednym na każdy cylinder
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

mak
Posty: 183
Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
Motocykl: virago xv 1000
Lokalizacja: międzyrzecz
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: mak » 01 maja 2012, 12:45

oki plastiki zakumałem tak okolo 5 cm wgłab wezyka a le jak te igły mam zamocowac i w kturym miejscu

podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: podbiel » 01 maja 2012, 12:50

Igły wkładasz do wężyka

ODPOWIEDZ