Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 07 września 2018, 07:54

Darek Adamczewski pisze:
06 września 2018, 16:33
O jaki O-ring Ci chodzi. Podaj średnicę mierzoną wewnątrz obwodu i grubość samej gumki. W Łodzi mam wyspecjalizowany sklep z wszelkimi uszczelkami i uszczelnieniami. Nawet nie pomyślałem, że może być tyle typów! Dorabiałem synowej korek do miski olejowej i przy średnicy bazowej rowka pod O-ring 20 mm mieli grubości gumy od 0,5 do 6 mm! Mają olejoodporne np. do siłowników, powinni więc mieć i temperaturowe. Sklep nazywa się "Uszczelka" adres ul. Kasprzaka. Mogę Ci podjechać, bo mam blisko i wysłać.
Aha! mierzymy średnicę elementu metalowego, a nie starej uszczelki, bo ta może być rozkalibrowana.
Dzięki za chęć pomocy. Jutro będę w garażu to pomierzę wszystko i dam znać.

riczi3
Posty: 36
Rejestracja: 29 września 2014, 15:48
Motocykl: YAMAHA XV 125 i 1100
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: riczi3 » 08 września 2018, 09:28

Ten cylinder z czarną świecą to proponuję sprawdzić czy przypadkiem nie nie ciągnie oleju, pierścienie lub uszczelniacze zaworów zwłaszcza wydechowy. Zmierz ciśnienie na obu garach, jak będą duże rozbieżności to synchronizacja przez pomiar podciśnienia nie ma sensu lepiej szczelinomierzem ustawić równo obie przepustnice. Przed synchronizacją jeszcze dobrze rozruszaj połączenie ze śrubką pomiędzy gaźnikami żeby się nie zacinało. sprawdź czy dobrze zamykają się zaworki od ssania i czy są gumki na nich ok. Jeden wykręcić można bez kombinacji a do drugiego wyciągnąć trzeba rurę odpowietrzającą membranę. Na zdjęciach jeden gaźnik ma dobry poziom paliwa (+- górna krawędź komory pływakowej) ale drugi gaźnik o wiele za mały. Jeżeli chodzi o regulację mieszanki biegu jałowego to możesz zacząć nawet od wykręcenia na 3,5 - 4 obrotów (u mnie dobrze zaczęło chodzić dopiero w okolicach 4,5 - 5 obrotów)

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 10 września 2018, 09:25

Przed rozkręceniem gaźnika oraz przed ustawieniem zaworów świece obie miały taki sam kolor, ich zdjęcia w tym temacie kilka postów wyżej. Podczas rozkręcania gaźnika zauważyłem, że był kompletnie rozregulowany. Śruby od mieszanki paliwowo powietrznej, luzy zaworowe, poziom paliwa. Teraz czekam na nowe dysze od mieszanki paliwowej na wolnych obrotach (stara niestety była tak zniszczona - była wyrobiona i nie szło nawet jej normalnie wykręcić). Ciśnienie sprawdzę, ale po włożeniu gaźnika na swoje miejsce i wyregulowaniu wszystkiego. Nie będzie z tym problemu to najłatwiejsza czynność, jaka jest.

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 10 września 2018, 13:16

Darek Adamczewski pisze:
06 września 2018, 16:33
O jaki O-ring Ci chodzi. Podaj średnicę mierzoną wewnątrz obwodu i grubość samej gumki. W Łodzi mam wyspecjalizowany sklep z wszelkimi uszczelkami i uszczelnieniami. Nawet nie pomyślałem, że może być tyle typów! Dorabiałem synowej korek do miski olejowej i przy średnicy bazowej rowka pod O-ring 20 mm mieli grubości gumy od 0,5 do 6 mm! Mają olejoodporne np. do siłowników, powinni więc mieć i temperaturowe. Sklep nazywa się "Uszczelka" adres ul. Kasprzaka. Mogę Ci podjechać, bo mam blisko i wysłać.
Aha! mierzymy średnicę elementu metalowego, a nie starej uszczelki, bo ta może być rozkalibrowana.
Sorki, że dopiero teraz, ale ostatni natłok obowiązków wymusza ustalenie priorytetów, nie zawsze takich jak bym chciał.
Średnica otworu wewnętrzna-49,9 mm
Średnica otworu wewnętrzna-43,9 mm
Szerokość otworu- 6mm
Grubość starego o-ring - 2 mm
Ostatnio zmieniony 11 września 2018, 09:15 przez konradStarachowice, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 550
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: Darek Adamczewski » 10 września 2018, 20:18

Zaraz, z tych wymiarów to ze 3 O-ringi wychodzą? Wejdź na stronę sklepu i znajdź wymiary wzorcowe. Tam jest średnica wnętrza O-ringu i jego grubość. Na wałku mierzy się łatwo. Gorzej, jeśli uszczelnienie trzeba włożyć w otwór.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 11 września 2018, 09:11

Witam wg danych, jakie znalazłem w internecie ( schemat pozycja 14, nr części producenta 9321044545)
Wymiar wewnętrzny 44mm, grubość 2 mm.
Miejsce na uszczelkę w krućcu jest szersze niż uszczelka ale wewnątrz rowka są takie przewężenia co pozycjonują uszczelkę i ją trzymają.
Załączniki
virago.jpg
virago.jpg (222.57 KiB) Przejrzano 451 razy

Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 550
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: Darek Adamczewski » 11 września 2018, 09:57

Maja wg. oferty z gumy NBR oraz czerwone silikonowe i brązowe FPM. W motorze są czarne czyli NBR. Będę tam dzisiaj za ok. 2 godz. zapytam o cenę i odpowiem Ci.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 13 września 2018, 16:18

Cześć. Dziś kolejne podejscie do próby wyregulowania gaźnika i silnika. Poziom paliwa ustawiony idealnie. Sprawdzony na zgaszonym i odpadłbym silniku oraz po przygazowaniu Utrzymuje się na takim samym poziomie. Później zrobiłem ustawienie wolnych obrotów i wyregulowalem śrubami mieszanki do wolnych obrotów. Po wykręceniu do 4 obrotów silnik równo chodzi, szybko schodzi z obrotów, szybko tez wchodzi na obroty. Na wolnych obrotach nic nie wachluje obrotami. Jest perfect. Dysze kupione nowe, gniazda wyczyszczone i wydmuchanych sprężarka. Obroty ustawione na około 800. Rozpisałem przewody podciśnienia i wziąłem się za synchronizację. Synchronizację robiłem z podłączonym czujnikiem (tym z przodu motoru) jak i pomijając go. Nie było różnicy żadnej. Kręcąc śruba od synchronizacji ustawiłem na równo poziom słupków na wakumetrze. Po przy gazowaniu utrzymały się wyrównane słupki, ale po puszczeniu gazu jeden słupek zaczął rosnąć o skoczył o jakieś 5-6 cm. Znów wyregulowanem poziom śruba i przygazowalem, znów poziom nierówny i tak w kółko.... po 15!razach odpuściłem. Na wolnych obrotach ustawiłem i zgasiłem silnik. Wszystko spisałem i pojechałem się przejechać. Jest lepiej ale tylko trochę cały czas w granicach obrotów 2000-3000 motocykl dławi się, słychać ze silnik nierówno pracuje. Po przekręceniu manetki mocniej z obrotów 2000 najpierw motocykl się zadławi i dopiero nabiera mocy. Na wyższych obrotach jest wszystko dobrze zmieniając biegi przy obrotach 4000 nic go nie dusi... jadąc na obrotach 2500 silnik chodzi nierówno. Jadąc na obrotach do 2000 wszystko jest dobrze tak samo jest na obrotach powyżej 3000.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

riczi3
Posty: 36
Rejestracja: 29 września 2014, 15:48
Motocykl: YAMAHA XV 125 i 1100
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: riczi3 » 13 września 2018, 17:00

Wygląda na to że ciągle jest gdzieś zanieczyszczony gaźnik. Lub przytkane otworki biegu przejściowego ( dwa obok otworka iglicy biegu jałowego). Dość łatwo to sprawdzić: jeżeli dławi się podczas powolnego otwierania przepustnicy to znaczy że zanieczyszczony jest układ od biegu jałowego i przejściowego gaźnika i trzeba wyczyścić. Jeżeli natomiast dławi się po gwałtownym otwarciu przepustnicy to coś z regulacją nie tak (poziom paliwa, wysokość iglicy lub dysza główna i rurka emulsyjna zanieczyszczone). Takie rzeczy najczęściej dzieją się w motocyklach które długo nie były używane (rok i więcej). U siebie dopiero po czwartym czyszczeniu gaźników motocykl zaczął chodzić w miarę porządnie. Proponuję kupić dodatek do paliwa do czyszczenia układów paliwowych i wlać go i nie żałować. a potem jeździć i jeździć i jeździć. A po sezonie zdjąć gaźniki i wykąpać je całe w jakimś środku do czyszczenia. Kiedyś słyszałem o gotowaniu gaźników w wodzie z octem (sam tego nie próbowałem jeszcze) ale trzeba z gaźnika wyciągnąć wszystkie nie aluminiowe elementy. Spróbuj też wymienić świece, najlepiej bez rezystancji i wywal rezystory z fajek zapłonowych. Nic one nie pomagają tylko osłabiają iskrę,

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 13 września 2018, 17:16

Dławi się podczas gwałtownego otworzenia przepustnicy na obrotach o których pisałem 2000-3000. Na wyższych już nie. Ale tez dławi się podczas trzymania lekko uchylonej przepustnicy na każdym biegu utrzymując stała prędkość w granicy obrotów 2000-3000. Poza tym jest super. Wiec nie ma tu różnicy czy odkręcam gwałtownie manetkę czy trzymam ja na takich samych obrotach po prostu magiczne obroty 2000-300 są czymś mocno zaburzone.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

riczi3
Posty: 36
Rejestracja: 29 września 2014, 15:48
Motocykl: YAMAHA XV 125 i 1100
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: riczi3 » 13 września 2018, 18:04

Jeżeli nie ma znaczenia sposób otwierania przepustnicy to zostaje jeszcze układ zapłonowy, ale co tam może nie domagać to nie bardzo wiem. Można sprawdzić mocowanie impulsator (jest jeden lub dwa w zależności od rocznika ale dokładnie nie pamiętam) pod pokrywą od alternatora, może poluzowany. Może jakiś przetarcia w instalacji elektrycznej. Nie mam pomysłu co by jeszcze sprawdzić.

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 13 września 2018, 18:26

Motor przed czyszczeniem działał powiedzmy dobrze. Nie było przypadku takiego dławienia. Za to był problem ze zbyt mała mocą. Ciągnął do 5000 i dalej nic. Zdjąłem gaźnik wyczyściłem. Ustawiłem luzy zaworowe bo tez były trochę rozjechane. Układ podciśnienia tez nie był poskładany nie odpowiednio - oba gaźniki powinny być połączone ze sobą podciśnieniem a dokładnie krucce i dopiero połączone z czujnikiem bost sensor, a było tak, ze jeden miał zaślepione dwa wyjscia a drugi połączony z bost sensorem. Po odpowiednim połączeniu podciśnienia wg schematu podkładaniu gaźnika wyregulowaniu motocykl odzyskał pełna moc teraz jest dwa razy tule mocy jak było przedtem ale wyskoczył ten problem z dławieniem którego nie było wcześniej. Co robiłem krok po kroku opisane jest w tym wątku.
A może robię coś zle. Trudno mi powoedziec, bo to pierwsze doświadczenia moje z tym motocyklem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

riczi3
Posty: 36
Rejestracja: 29 września 2014, 15:48
Motocykl: YAMAHA XV 125 i 1100
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: riczi3 » 14 września 2018, 08:17

A może przepustnica podciśnieniowa w którymś gaźniku się zacina. zdejmij gumy łączące gaźniki z ramą i spróbuj palcem unieść przepustnicę czy nie ma żadnych zacięć. Być może podczas rozkładania gaźników którąś założyłeś odwrotnie i się gdzieś przycina. Przepustnice są symetryczne i pasują w obie strony, ale jak są już mocno używane i mają powycierane prowadnice to przy założeniu odwrotnym mogą się w jakimś miejscu przycinać.

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 14 września 2018, 10:44

Gaźniki rozbierałem każdy osobno. Nie ma mowy abym zamienił części między gaźnikami. W jednym gaźniku też nie ma możliwości zamiany stroną tłoka podciśnienia. Na membranie jest taka wypustka półokrągła, która wchodzi w miejsce wyfrezowane w gaźniku (taki naddatek gumy, więc odwrotnie by to nie pasowało, odstawałaby. Ale przed zamontowaniem sprawdziłem czy nic się nie zacina i wszystko chodziło płynnie. Jeszcze wyczyszczę idealnie świece przejadę się ze 40 km i zobaczę jak wyglądają. Jak będą okopcone to znaczy ze jest za duży poziom paliwa. Wiec skoryguje. Ustawiłem wg nory, ale każdy motocykl to też inna regulacja. Zmierzę tez ciśnienie w cylindrach. Nic więcej mi do głowy nie przychodzi.

borgi
Posty: 80
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 16:02
Motocykl: XV920J
Lokalizacja: Kraków/Zabrnie
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: borgi » 14 września 2018, 17:06

A mnie się kolego wydaje, że nie do końca wyczyściłeś te gaźniki. Tak sobie przeczytałem cały wątek i wynika z niego, że najpierw zdemontowałeś gaźniki, wyczyściłeś i zamontowałeś a dopiero potem wykręciłeś śrubę regulacji składu mieszanki wolnych obrotów. Tak to było? Obwód paliwowy wolnych obrotów ma kilka wyjść a że są bardzo małe i w zakamarkach w środku zbiera się syf to może któreś być zatkane. Trzeba zatykać palcami wyjścia kolejno i czyścić przejścia pomiędzy dwoma nie zatkanymi. Jak było tak jak piszesz, że przy czyszczeniu gaźników nie wykręcałeś śruby składu mieszanki to nie wyczyściłeś ich dobrze. Czy może bredzę?

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 15 września 2018, 07:29

Dysze wyjąłem po czyszczeniu gaźnika, ale gaźniki i tak wymontowanego ponieważ ustawiałem poziom paliwa na nowo bo w jednym był za niski. Po wyjęciu kanały wyczyściłem w duszach. Ale nie zamykałem ich kolejno palcami podczas czyszczenia i przedmuchiwania. Później dopiero skręciłem gaźnik skręciłem dysze, ustawiłem na nowo poziom paliwa i zamontowałem gaźniki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 17 września 2018, 20:01

Cześć. Dziś spędziłem dzień przy motorze. Wyjąłem gaźniki wszystko wyczyściłem. Rozegrałem je w drobny mak, każda śrubka, dysza. Wszystko przedmuchanie i przeczyszczony pędzelkiem. Dysze składu mieszanki ustawione na 3,5 obrotu dla obu gaźników. Śruba wolnych obrotów odkręcona na zero przepustnica całkowicie zamknięta. Podkładałem wszystko do kupy. Odpaliłem motocykl na ssaniu po rozgrzaniu popuszczalem ssanie aż zgasł silnik. Wyregolowalem wolne obroty na 800. Wykręcając śruby składu mieszanki nie zauważyłem żadnej poprawy w równej pracy silnika. Przykręcając o 1/4 delikatnie obroty zaczęły falować. Dysze założone są nowe, oryginalne. Ustawiłem później synchronizację. Wyczyściłem świece i się przejechałem. 30 km. Problem szarpania i dławienia nie ustąpił w granicy obrotów 2000-3000. Świece zakończone obie. Czarne. Poziom paliwa 2 mm poniżej górnej linii gaźnika.
Wyjąłem gaźniki znowu, przestawiłem iglice o jeden ząbek wyżej. Iglica teraz mniej wychodzi. Poprzednio było na środku. Iglice oryginalne. Teoretycznie ilość paliwa docierającego do gaźnika powinna się zmniejszyć. Złożyłem wszystko. Wyczyściłem świece i zrobiłem kolejne 30 km. Obecnie dysze wykręcone na 3,5 obrotu. Poziom paliwa jak na zdjęciach. Świece dalej okopcone - jak na zdjęciach. Ustawienie na iglicy - o jedno miejsce wyżej niż było to oryginalnie. Jak szarpało tak szarpie, świece okopcone. Ręce mi już opadają i nie wiem co dalej. Czy jeśli na kroccu zasysało by lewe powietrze to świece mogły by być okopcone. Prysnąłem Plakiem w ich okolicach i jak by delikatnie obroty podskoczyły, albo tylko mi się wydawało. Sam już nie wiem bo zmęczony już byłem po całym dniu :(Obrazekswieca lewaObrazekswieca prawaObrazekgaznik lewyObrazekgaznik prawy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 764
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: vinny » 18 września 2018, 14:46

Co ja bym jeszcze zrobił ? Zmienił świece na dedykowane Ngk BPR7ES ,iskry ( symbol znajdziesz na forum ) lub denso W22EPR-U ( po wymianie świec jazda próbna ) . Jak dla mnie problem nadal jest z powietrzem , oringi na króćcach ssących posmarował bym silikonem odpornym na temperatury , sprawdził czy są szczelne przewody gumowe doprowadzające powietrze do gaźników , szczególnie ten z tylnego gaźnika kolo blaszanej ozdóbki ( tam lubi pękać ) , sprawdził czy przewody podciśnienia są całe i czy przy przygazowaniu nie zmieniają swojej średnicy , czy nie są gdzieś zagięte , czy uszczelka filtra powietrza dobrze uszczelnia i czy przewody powietrzne wychodzące z gaźnika są prawidłowo ułożone ( końcówki powinny być w swoich gniazdach w jajku ) . Jeszcze pytanie , czy w czasie synchronizacji , po przygazowaniu i puszczeniu manetki jeden słupek pozostaje cały czas wyższy o te 5 cm ? czy po pewnym czasie schodzi w dół ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

riczi3
Posty: 36
Rejestracja: 29 września 2014, 15:48
Motocykl: YAMAHA XV 125 i 1100
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: riczi3 » 18 września 2018, 16:46

Jeżeli świece są okopcone a iglica jest na najwyższym rowku to jedyne co zostaje to zawory ssania. Trzeba je odkręcić, wyjąć tłoczki i sprawdzić jak wygląda guma zamykająca zaworek. Z jednym zaworkiem możę być problem bo trzeba wyciągnąć z gaźnika rurkę odpowietrzającą membranę. Albo po prostu nie domyka się ssanie i trzeba popuścić linkę.

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 19 września 2018, 09:27

1. Podczas przegazowania jak ustawiałem synchronizacje słupki oba poszły w dół o jakieś 1-1,5 cm ( oba prawie równo czasem jeden delikatnie mniej a czasem drugi, nie wiem czemu tak) po puszczeniu gazy często było tak że jeden słupek zaczął rosnąć o jakieś kilka cm, to zrobiłem korektę śrubą do synchronizacji i znowu przegazowanie i znów to samo ale w drugą stronę i tak w koło macieju. Jak ustawie idealnie na wolnych obrotach bez gazowania synchronizacje to się trzyma, przygazyje i się trochę rozjeżdża. Wiec ustawiłem synchronizacje na wolnych obrotach i basta.
2. Przewody podciśnienia założone nowe wszystkie, grube więc nie ma możliwości aby zmieniały wewnętrzną średnice, nie są też nigdzie zagięte - sprawdzałem.
3. Jeszcze raz zdejmę gaźniki i króćce przesmaruje sylikonem temperaturowym delikatnie (przy uszczelce) jak radziłeś vinny.
4. Przy okazji sprawdzę czy przewody doprowadzające powietrze do gaźników są szczelne, ( ale czy to ma wpływ na niewłaściwą prace silnika jeśli one maja doprowadzić dopiero czyste powietrze z filtra do gaźników - to nie gaźnik reguluje dopiero dawki powietrza i benzyny?)
5. Przewody powietrzne są prawidłowo włożone w swoje miejsca w jakach - są tam specjalne otwory)
6. Zaworek ssania się domyka (też myślałem, że to jest to ale sprawdziłem i dźwignia od jego otwierania i zamykania jest w najniższym punkcie)

A może to ja coś spierdzieliłem podczas ustawiania luzów zaworowych. Przed ich ustawieniem, zrobieniem odpowiednio podciśnienia ( wg schematu) połączenie obu gaźników, wyczyszczeniu gaźników moto odzyskało moc, ale zaczęły się problemy z dławieniem. Wcześniej świece nie były okopcone, zdjęcia są na pierwszej czy drugiej stronie. Nie było też problemów z duszeniem motocykla. Luzy zaworowe, jakie ustawiłem podałem w tym wątku, wartości przed ustawianiem luzów zaworowych również podałem.

riczi3
Posty: 36
Rejestracja: 29 września 2014, 15:48
Motocykl: YAMAHA XV 125 i 1100
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: riczi3 » 19 września 2018, 17:56

Jest jeszcze jeden myk. Zaworki wzbogacania mieszanki przy hamowaniu silnikiem. Taki mocno wypukłe pokrywki po bokach gaźników. może tam coś nie tak.

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 19 września 2018, 19:35

Uszczelki zmienione posmarowane sylikonem temperaturowym. Sprawdziłem wszystkie przewody doprowadzające powietrze do gaźników, podciśnieniowe. Wszystko całe i szczelne. Jeszcze raz sprawdzone poziomy benzyny w gaznikach. Wszystko wg książki. Niestety dalej dusi go. Wszystko działało idealnie do czasu aż zacząłem grzebać przy nim. Poza mocą i prędkością. Bo to kulało. Teraz moc odzyskał prawie 2 razy mocniejszy prędkość się poprawiła. To spoerdzielilo sie i go dusi. Bardzo dużo motor teraz pali.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 764
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: vinny » 20 września 2018, 13:50

Odłącz boost sensor ( wystarczy sam przewód ) zaślep króciec i przejedz się , zobaczymy co się dzieje .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 95
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice » 20 września 2018, 14:52

Zaślepić króciec czy może połączyć oba krócce gazników ?

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 764
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: vinny » 20 września 2018, 14:56

To chyba obojętne , najważniejsze pominąć boost sensor .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

ODPOWIEDZ