Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Guinamo
Posty: 115
Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
Motocykl: Yamaha Virago XV 125
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 32
Status: Offline

Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: Guinamo »

Hejo, ma ktoś możę instrukcję wymiany uszczelniaczy zaworowych w XV 125? Ewentualnie może ktoś przerabiał temat i mógłby opisać proces z grubsza krok po kroku? Mechanika mi nie obca ale uszczelniaczy zaworowych jeszcze nigdy nigdzie nie ruszałem.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1098
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: vinny »

Guinamo pisze: 08 marca 2022, 13:35 Hejo, ma ktoś możę instrukcję wymiany uszczelniaczy zaworowych w XV 125? Ewentualnie może ktoś przerabiał temat i mógłby opisać proces z grubsza krok po kroku? Mechanika mi nie obca ale uszczelniaczy zaworowych jeszcze nigdy nigdzie nie ruszałem.
Co się dzieje , że chcesz zmieniać uszczelniacze ? Bo wymianę zaczynamy od zdjęcia głowicy a to poważna operacja wymagająca narzędzi no i wiedzy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Guinamo
Posty: 115
Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
Motocykl: Yamaha Virago XV 125
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: Guinamo »

vinny pisze: 09 marca 2022, 09:43
Guinamo pisze: 08 marca 2022, 13:35 Hejo, ma ktoś możę instrukcję wymiany uszczelniaczy zaworowych w XV 125? Ewentualnie może ktoś przerabiał temat i mógłby opisać proces z grubsza krok po kroku? Mechanika mi nie obca ale uszczelniaczy zaworowych jeszcze nigdy nigdzie nie ruszałem.
Co się dzieje , że chcesz zmieniać uszczelniacze ? Bo wymianę zaczynamy od zdjęcia głowicy a to poważna operacja wymagająca narzędzi no i wiedzy .
Więc narzędzia są jak najbardziej. A co do tego co się dzieje to kopci trochę oraz ubywa oleju. Zarzuca też trochę olejem na świece. Kompresja silnika OK więc wykluczam pierścienie.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1098
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: vinny »

Kuśwa , pisałem pół godziny i wszystko poszło w ...... niech bedzie w kosmos . Jutro wieczorem powtórzę , napisz ile oleju bierze ( od wymiany do wymiany ) i jaka kompresja ( ile atm na garkach )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
shat3r
Posty: 36
Rejestracja: 16 września 2020, 07:35
Motocykl: XV 1100 > CBF600S
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: shat3r »

Cześć
Uszczelniacze jak są zużyte to kopci chwilę przy rozruchu i raczej dużo oleju nie znika, jak kopci cały czas to pierścienie olejowe i wcale nie przeszkadza że jest kompresja dobra bo dwa pierwsze uszczelniające działają prawidłowo a 3 jest kaput. A olej będzie znikał zauważalnie szybko nawet w 125cc - wiem bo przerabiałem ten problem właśnie w 125 virci.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1098
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: vinny »

shat3r pisze: 10 marca 2022, 07:10 Cześć
Uszczelniacze jak są zużyte to kopci chwilę przy rozruchu i raczej dużo oleju nie znika, jak kopci cały czas to pierścienie olejowe i wcale nie przeszkadza że jest kompresja dobra bo dwa pierwsze uszczelniające działają prawidłowo a 3 jest kaput. A olej będzie znikał zauważalnie szybko nawet w 125cc
Dokładnie tak , jak kolega pisze .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
eclipse10
Posty: 17
Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Fiji
Wiek: 39
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: eclipse10 »

Guinamo pisze: 08 marca 2022, 13:35 Hejo, ma ktoś możę instrukcję wymiany uszczelniaczy zaworowych w XV 125? Ewentualnie może ktoś przerabiał temat i mógłby opisać proces z grubsza krok po kroku? Mechanika mi nie obca ale uszczelniaczy zaworowych jeszcze nigdy nigdzie nie ruszałem.
Witam, zapytam tutaj przy okazji czy w xv 125 pierścienie tłokowe dość szybko ulegają zużyciu, bo u siebie mam problem z brakiem kompresji i co zostało zrobione to pomiar kompresji 2-3 atmosfery na przednim i tylnym cylindrze już po próbie olejowej, nowe uszczelki głowic, dotarte zawory sprawdzona szczelność zaworów, tuleje cylindra w idealnym stanie, myślę że zostają pierścienie i tu pytanie jak to jeszcze można sprawdzić czy pierścienie są w dobrym stanie, wkładałem sam pierścień w cylinder i przerwa na zamku jest na zapałkę na jednym jak i na drugim pierścieniu. Pytam bo nie chcę kupować nowych pierścieni nie mając 100 procentowej pewności że to one są winne.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1080
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: Feniks »

Tuleje weź do gdzieś gdzie średnicówką śpec Ci przemierzy i potwierdzi że nie ma owala albo zużycia, wtedy pierscienie wymieniaj.
Luz zamka szczelinomierzem a nie zapalką.
Zużywają się też rowki w tłoku, niestety jest to trudno pomierzyć.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
eclipse10
Posty: 17
Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Fiji
Wiek: 39
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: eclipse10 »

Feniks pisze: 19 czerwca 2022, 19:18 Tuleje weź do gdzieś gdzie średnicówką śpec Ci przemierzy i potwierdzi że nie ma owala albo zużycia, wtedy pierscienie wymieniaj.
Luz zamka szczelinomierzem a nie zapalką.
Zużywają się też rowki w tłoku, niestety jest to trudno pomierzyć.
Mam szczelinomierz jutro zmierzę, podałem tak orientacyjnie z tą zapałką, a jeśli chodzi o tuleje cylindra to nadal widać ślady po honowaniu ale czy to jest wyznacznikiem zużycia ? Gdybym już mierzył średnicówką to jakie powinny być wymiary oraz jaki powinien być luz zamka to.jutro zmierzę szczelinomierzem.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1080
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: Feniks »

Nie grzebałem nigdy w 125, poszukaj serwisówki w dziale downland lub warsztat i tam znajdziesz te wartosci, chyba że któryś z posiadaczy 125 sie dołączy.
Pierscień wkładasz w cylinder na odpowiednią głębokość i wtedy mierzysz zamek.
Hon mógł zrobić poprzedni własciciel, dorzucić pierscionki i jakoś chodziło, przez jakiś czas.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1098
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: vinny »

eclipse10 pisze: 19 czerwca 2022, 16:05
Guinamo pisze: 08 marca 2022, 13:35 Hejo, ma ktoś możę instrukcję wymiany uszczelniaczy zaworowych w XV 125? Ewentualnie może ktoś przerabiał temat i mógłby opisać proces z grubsza krok po kroku? Mechanika mi nie obca ale uszczelniaczy zaworowych jeszcze nigdy nigdzie nie ruszałem.
Witam, zapytam tutaj przy okazji czy w xv 125 pierścienie tłokowe dość szybko ulegają zużyciu, bo u siebie mam problem z brakiem kompresji i co zostało zrobione to pomiar kompresji 2-3 atmosfery na przednim i tylnym cylindrze już po próbie olejowej, nowe uszczelki głowic, dotarte zawory sprawdzona szczelność zaworów, tuleje cylindra w idealnym stanie, myślę że zostają pierścienie i tu pytanie jak to jeszcze można sprawdzić czy pierścienie są w dobrym stanie, wkładałem sam pierścień w cylinder i przerwa na zamku jest na zapałkę na jednym jak i na drugim pierścieniu. Pytam bo nie chcę kupować nowych pierścieni nie mając 100 procentowej pewności że to one są winne.
Kompresję mierzymy przy otwartej przepustnicy na maxa , albo z wyjętym gaznikiem ( ami) , wtedy pomiar jest prawidłowy , jeżeli cylinder nie dostaje powietrza pomiar jest zaniżony , tak jak u Ciebie .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
eclipse10
Posty: 17
Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Fiji
Wiek: 39
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: eclipse10 »

vinny pisze: 20 czerwca 2022, 01:41
eclipse10 pisze: 19 czerwca 2022, 16:05
Guinamo pisze: 08 marca 2022, 13:35 Hejo, ma ktoś możę instrukcję wymiany uszczelniaczy zaworowych w XV 125? Ewentualnie może ktoś przerabiał temat i mógłby opisać proces z grubsza krok po kroku? Mechanika mi nie obca ale uszczelniaczy zaworowych jeszcze nigdy nigdzie nie ruszałem.
Witam, zapytam tutaj przy okazji czy w xv 125 pierścienie tłokowe dość szybko ulegają zużyciu, bo u siebie mam problem z brakiem kompresji i co zostało zrobione to pomiar kompresji 2-3 atmosfery na przednim i tylnym cylindrze już po próbie olejowej, nowe uszczelki głowic, dotarte zawory sprawdzona szczelność zaworów, tuleje cylindra w idealnym stanie, myślę że zostają pierścienie i tu pytanie jak to jeszcze można sprawdzić czy pierścienie są w dobrym stanie, wkładałem sam pierścień w cylinder i przerwa na zamku jest na zapałkę na jednym jak i na drugim pierścieniu. Pytam bo nie chcę kupować nowych pierścieni nie mając 100 procentowej pewności że to one są winne.
Kompresję mierzymy przy otwartej przepustnicy na maxa , albo z wyjętym gaznikiem ( ami) , wtedy pomiar jest prawidłowy , jeżeli cylinder nie dostaje powietrza pomiar jest zaniżony , tak jak u Ciebie .
u mnie pomiar bez gaźnika był robiony
Awatar użytkownika
eclipse10
Posty: 17
Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Fiji
Wiek: 39
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 125 wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: eclipse10 »

Przerwa na zamku pierwszego pierścienia wynosi 0.4mm, na zamku drugiego pierścienia 0.45mm wchodzi, mierzone według serwisówki od xv250.
ODPOWIEDZ