Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Masmen
Posty: 37
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
Motocykl: Yamaha Virago XV250
Lokalizacja: Turek
Wiek: 31
Status: Offline

Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: Masmen »

Witam,
W końcu udało mi się odpalić moją Virago 250 i mam (dla mnie) nietypowy problem: Cylindry równo chodzą, nic nie strzela nic nie puka, aż chce się słuchać. Natomiast gdy dam jej gazu cylinder przedni umiera, jest ciągnięty przez tylny. Co za tym idzie z tłumika od czasu do czasu wylatuje kłąb czarnego dymu (coś jak ze Stara jadącego pod górkę :cry: ).
Według mnie nie jest to wina silnika, na wolnych obrotach chodzi bajka. Teraz nasuwa mi się pytanie: czego może to być wina? Silnik zachowuje się, jakby miał za mało prądu. Moduł zapłonowy mam wersję P, zawory wyregulowane. Muszę powiedzieć, że Virażka została przerobiona ze 125 na 250 tzn: wymieniłem silnik i gaźnik. Czy w 125 był inny moduł zapłonowy niż w 250?
Na stronie chudzika pisze, że silniki te można rozkręcić nawet do 9000 obr/min, a moja z pewnością się tak nie kręci. Najbardziej przeraża mnie ten okropny dym wydobywający się z tłumika.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: -waldi- »

sprawdz, ewentualnie podmień świece i cewkę
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Masmen
Posty: 37
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
Motocykl: Yamaha Virago XV250
Lokalizacja: Turek
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: Masmen »

Swiece są irydowe, nowe takze to nie problem swiec.
Cewki trzymają napięcie :
- jak silnik chodzi na wolnych obrotach i na srednich napiecie idzie w górę wraz z obrotami. Napiecie na cewkach dochodzi do 2V
- przy wysokich obrotach napięcie nagle spada, silnik zaczyna przerywać. Napięcie na cewkach spada do 0.8V
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1027
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: ZWIERZAK »

A dzieje się tak jak do delikatnie wkręcasz na obroty czy tylko przy gwałtownym przyspieszeniu? Bo jeśli tak to wina cewki albo modułu. U siebie miałem podobny problem tylko na ciepłym silniku przechodziło. Wymieniłem cewki i moduł i się poprawiło tylko teraz nie wiem co było przyczyną.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
Masmen
Posty: 37
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
Motocykl: Yamaha Virago XV250
Lokalizacja: Turek
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: Masmen »

Jest bez różnicy czy szybko ma wejść na obroty czy wolno. Male sprostowanie do pierwszego postu: przerywają obydwa cylindry przy jakiś tam wysokich obrotach. Nie orientujecie się może Panowie i Panie, czy przy maksymalnych obrotach następuje odcięcie zapłonu?
Aha, wszystko to odbywa się na biegu jałowym, bo VIRAGO jest jeszcze w trakcie składania, także nie mam narazie możliwości się na niej przejechać :mrgreen:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: -waldi- »

Jeżeli oba cylindry to najlepiej podłącz obrotomierz i sprawdź przy jakich obrotach odcina. Może też brakować paliwa w gaźniku sprawdź poziom i zaworek iglicowy
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
lukaszpolanek
Posty: 371
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Motocykl: HONDA vfr 800
Lokalizacja: chrzanów okolice
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: lukaszpolanek »

MASZ DZIURAWĄ MEMBRANE

[ Dodano: Nie Sie 29, 2010 1:36 pm ]
NA WOLNYCH OBROTACH CHODZI BO PODTRZYMUJE GO DYSZA WOLNYCH OBOTÓW.I CHODZBY JAIE PĘKNIĘCIE BYŁO TO SILNIK CZASEM WEJDZIE NA OBROTY ALE ZACZYNA SŁABNĄĆ EFEKT PODOBNY JAK BY MU PALIWA BRAKOWAŁO, WIEM BO PRZERABIAŁEM TO W ZESZŁYM TYGODNIU,PO WYMIANIE MEMBRANY CHODZI JAK NOWY
Awatar użytkownika
Masmen
Posty: 37
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
Motocykl: Yamaha Virago XV250
Lokalizacja: Turek
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: Masmen »

Nie, membrana jest cała, jak napisałem w poście pierwszym, nie przepala całego paliwa przy wysokich obrotach, czyli ma go dosyć. Tu jest jakiś problem elektroniki, a nie gaźnika.
Podłączę obrotomierz i zobaczę przy ilu odcina.
A mógłby ktoś sprawdzić, czy w innych Virażkach następuje odcięcie ? Ktoś z użytkowników 250 też może tak ma?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: kyller »

masmen zadzwon do mnie tel .przy avatarze to ci podpowiem
(a potem sie to opisze na forum jak sie okaze słuszne)
Awatar użytkownika
Masmen
Posty: 37
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
Motocykl: Yamaha Virago XV250
Lokalizacja: Turek
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: Masmen »

Jestem w domu :grin:
Udało mi się złożyć swą piękną. W czasie wycieczki zauważyłem, że silnik zaczyna przerywać tylko wtedy, gdy odkręcę mu manetkę szybko, gdy mu po trochu odkręcałem (powoli) wtedy nie było tego efektu. Okazało się, że to nie był problem elektryki, tylko gaźnika. Po prostu filtr powietrza dostarcza do niego zbyt mało powietrza (przy zdjętej gumie zabezpieczającej, tej nad króćcem ssącym efekt znikł). Teraz mam do was Panowie następne pytanie. Oczywiście dziękuję za zainteresowanie się moim problemem. W filtrze powietrza znalazłem gumę, przez którą jest pobierane powietrze (zasysa powietrze przez nią). Guma ma połowę przekroju poprzecznego zalaną tak, że powietrze jest pobierane tylko jej połową, coś jak blokada. Może ktoś z posiadaczy 250 orientuje się, czy między 125 a 250 była różnica między średnicą albo wielkością filtrów powietrza? Być może po prostu w ramie są zbyt małe przeloty i nic z tym się nie zrobi?

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, okazało się, że najbliżej rozwiązania był -waldi- (zawsze w ciebie wierzyłem :mrgreen:) jednak nie brakowało motorkowi benzyny tylko powietrza :razz:
Pójdzie pół litra alhoholu w puszce.
Pozdrawiam i szerokiej
W mych żyłach płynie benzyna, w piersi świszczy turbina.

Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczółki.
Guinamo
Posty: 128
Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
Motocykl: Virago 125, 535
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: Guinamo »

Sorki za odkop ale po co nowe tematy generować. W takim razie jak problem rozwiązałeś?
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: 2007XV1700 »

Naprawdę myślisz, że ktoś kto opisywał problem 10 lat temu odpowie na swój post?!
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Guinamo
Posty: 128
Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
Motocykl: Virago 125, 535
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach

Post autor: Guinamo »

Nie wiem ale ja miałem taki sam problem po wymianie gaźnika na nowy z aliexpress lecz już problem rozwiązałem. Dla potomnych podpowiem jak ktoś ma podobne obawy i gaźnik z aliexpress to wystarczy podmienić dysze główną na tą że starego gaźnika i problem znika jak ręką odiąć. Widocznie chinole źle dobierają dysze.
ODPOWIEDZ