Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
- Masmen
- Posty: 37
- Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
- Motocykl: Yamaha Virago XV250
- Lokalizacja: Turek
- Wiek: 31
- Status: Offline
Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
Witam,
W końcu udało mi się odpalić moją Virago 250 i mam (dla mnie) nietypowy problem: Cylindry równo chodzą, nic nie strzela nic nie puka, aż chce się słuchać. Natomiast gdy dam jej gazu cylinder przedni umiera, jest ciągnięty przez tylny. Co za tym idzie z tłumika od czasu do czasu wylatuje kłąb czarnego dymu (coś jak ze Stara jadącego pod górkę ).
Według mnie nie jest to wina silnika, na wolnych obrotach chodzi bajka. Teraz nasuwa mi się pytanie: czego może to być wina? Silnik zachowuje się, jakby miał za mało prądu. Moduł zapłonowy mam wersję P, zawory wyregulowane. Muszę powiedzieć, że Virażka została przerobiona ze 125 na 250 tzn: wymieniłem silnik i gaźnik. Czy w 125 był inny moduł zapłonowy niż w 250?
Na stronie chudzika pisze, że silniki te można rozkręcić nawet do 9000 obr/min, a moja z pewnością się tak nie kręci. Najbardziej przeraża mnie ten okropny dym wydobywający się z tłumika.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
W końcu udało mi się odpalić moją Virago 250 i mam (dla mnie) nietypowy problem: Cylindry równo chodzą, nic nie strzela nic nie puka, aż chce się słuchać. Natomiast gdy dam jej gazu cylinder przedni umiera, jest ciągnięty przez tylny. Co za tym idzie z tłumika od czasu do czasu wylatuje kłąb czarnego dymu (coś jak ze Stara jadącego pod górkę ).
Według mnie nie jest to wina silnika, na wolnych obrotach chodzi bajka. Teraz nasuwa mi się pytanie: czego może to być wina? Silnik zachowuje się, jakby miał za mało prądu. Moduł zapłonowy mam wersję P, zawory wyregulowane. Muszę powiedzieć, że Virażka została przerobiona ze 125 na 250 tzn: wymieniłem silnik i gaźnik. Czy w 125 był inny moduł zapłonowy niż w 250?
Na stronie chudzika pisze, że silniki te można rozkręcić nawet do 9000 obr/min, a moja z pewnością się tak nie kręci. Najbardziej przeraża mnie ten okropny dym wydobywający się z tłumika.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
sprawdz, ewentualnie podmień świece i cewkę
- Masmen
- Posty: 37
- Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
- Motocykl: Yamaha Virago XV250
- Lokalizacja: Turek
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
Swiece są irydowe, nowe takze to nie problem swiec.
Cewki trzymają napięcie :
- jak silnik chodzi na wolnych obrotach i na srednich napiecie idzie w górę wraz z obrotami. Napiecie na cewkach dochodzi do 2V
- przy wysokich obrotach napięcie nagle spada, silnik zaczyna przerywać. Napięcie na cewkach spada do 0.8V
Cewki trzymają napięcie :
- jak silnik chodzi na wolnych obrotach i na srednich napiecie idzie w górę wraz z obrotami. Napiecie na cewkach dochodzi do 2V
- przy wysokich obrotach napięcie nagle spada, silnik zaczyna przerywać. Napięcie na cewkach spada do 0.8V
- ZWIERZAK
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
- Motocykl: VIRAGO 750 83'
- Lokalizacja: Lachowice
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
A dzieje się tak jak do delikatnie wkręcasz na obroty czy tylko przy gwałtownym przyspieszeniu? Bo jeśli tak to wina cewki albo modułu. U siebie miałem podobny problem tylko na ciepłym silniku przechodziło. Wymieniłem cewki i moduł i się poprawiło tylko teraz nie wiem co było przyczyną.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
- Masmen
- Posty: 37
- Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
- Motocykl: Yamaha Virago XV250
- Lokalizacja: Turek
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
Jest bez różnicy czy szybko ma wejść na obroty czy wolno. Male sprostowanie do pierwszego postu: przerywają obydwa cylindry przy jakiś tam wysokich obrotach. Nie orientujecie się może Panowie i Panie, czy przy maksymalnych obrotach następuje odcięcie zapłonu?
Aha, wszystko to odbywa się na biegu jałowym, bo VIRAGO jest jeszcze w trakcie składania, także nie mam narazie możliwości się na niej przejechać
Aha, wszystko to odbywa się na biegu jałowym, bo VIRAGO jest jeszcze w trakcie składania, także nie mam narazie możliwości się na niej przejechać
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
Jeżeli oba cylindry to najlepiej podłącz obrotomierz i sprawdź przy jakich obrotach odcina. Może też brakować paliwa w gaźniku sprawdź poziom i zaworek iglicowy
- lukaszpolanek
- Posty: 371
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Motocykl: HONDA vfr 800
- Lokalizacja: chrzanów okolice
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
MASZ DZIURAWĄ MEMBRANE
[ Dodano: Nie Sie 29, 2010 1:36 pm ]
NA WOLNYCH OBROTACH CHODZI BO PODTRZYMUJE GO DYSZA WOLNYCH OBOTÓW.I CHODZBY JAIE PĘKNIĘCIE BYŁO TO SILNIK CZASEM WEJDZIE NA OBROTY ALE ZACZYNA SŁABNĄĆ EFEKT PODOBNY JAK BY MU PALIWA BRAKOWAŁO, WIEM BO PRZERABIAŁEM TO W ZESZŁYM TYGODNIU,PO WYMIANIE MEMBRANY CHODZI JAK NOWY
[ Dodano: Nie Sie 29, 2010 1:36 pm ]
NA WOLNYCH OBROTACH CHODZI BO PODTRZYMUJE GO DYSZA WOLNYCH OBOTÓW.I CHODZBY JAIE PĘKNIĘCIE BYŁO TO SILNIK CZASEM WEJDZIE NA OBROTY ALE ZACZYNA SŁABNĄĆ EFEKT PODOBNY JAK BY MU PALIWA BRAKOWAŁO, WIEM BO PRZERABIAŁEM TO W ZESZŁYM TYGODNIU,PO WYMIANIE MEMBRANY CHODZI JAK NOWY
- Masmen
- Posty: 37
- Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
- Motocykl: Yamaha Virago XV250
- Lokalizacja: Turek
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
Nie, membrana jest cała, jak napisałem w poście pierwszym, nie przepala całego paliwa przy wysokich obrotach, czyli ma go dosyć. Tu jest jakiś problem elektroniki, a nie gaźnika.
Podłączę obrotomierz i zobaczę przy ilu odcina.
A mógłby ktoś sprawdzić, czy w innych Virażkach następuje odcięcie ? Ktoś z użytkowników 250 też może tak ma?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Podłączę obrotomierz i zobaczę przy ilu odcina.
A mógłby ktoś sprawdzić, czy w innych Virażkach następuje odcięcie ? Ktoś z użytkowników 250 też może tak ma?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
masmen zadzwon do mnie tel .przy avatarze to ci podpowiem
(a potem sie to opisze na forum jak sie okaze słuszne)
(a potem sie to opisze na forum jak sie okaze słuszne)
- Masmen
- Posty: 37
- Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
- Motocykl: Yamaha Virago XV250
- Lokalizacja: Turek
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
Jestem w domu
Udało mi się złożyć swą piękną. W czasie wycieczki zauważyłem, że silnik zaczyna przerywać tylko wtedy, gdy odkręcę mu manetkę szybko, gdy mu po trochu odkręcałem (powoli) wtedy nie było tego efektu. Okazało się, że to nie był problem elektryki, tylko gaźnika. Po prostu filtr powietrza dostarcza do niego zbyt mało powietrza (przy zdjętej gumie zabezpieczającej, tej nad króćcem ssącym efekt znikł). Teraz mam do was Panowie następne pytanie. Oczywiście dziękuję za zainteresowanie się moim problemem. W filtrze powietrza znalazłem gumę, przez którą jest pobierane powietrze (zasysa powietrze przez nią). Guma ma połowę przekroju poprzecznego zalaną tak, że powietrze jest pobierane tylko jej połową, coś jak blokada. Może ktoś z posiadaczy 250 orientuje się, czy między 125 a 250 była różnica między średnicą albo wielkością filtrów powietrza? Być może po prostu w ramie są zbyt małe przeloty i nic z tym się nie zrobi?
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, okazało się, że najbliżej rozwiązania był -waldi- (zawsze w ciebie wierzyłem ) jednak nie brakowało motorkowi benzyny tylko powietrza
Pójdzie pół litra alhoholu w puszce.
Pozdrawiam i szerokiej
Udało mi się złożyć swą piękną. W czasie wycieczki zauważyłem, że silnik zaczyna przerywać tylko wtedy, gdy odkręcę mu manetkę szybko, gdy mu po trochu odkręcałem (powoli) wtedy nie było tego efektu. Okazało się, że to nie był problem elektryki, tylko gaźnika. Po prostu filtr powietrza dostarcza do niego zbyt mało powietrza (przy zdjętej gumie zabezpieczającej, tej nad króćcem ssącym efekt znikł). Teraz mam do was Panowie następne pytanie. Oczywiście dziękuję za zainteresowanie się moim problemem. W filtrze powietrza znalazłem gumę, przez którą jest pobierane powietrze (zasysa powietrze przez nią). Guma ma połowę przekroju poprzecznego zalaną tak, że powietrze jest pobierane tylko jej połową, coś jak blokada. Może ktoś z posiadaczy 250 orientuje się, czy między 125 a 250 była różnica między średnicą albo wielkością filtrów powietrza? Być może po prostu w ramie są zbyt małe przeloty i nic z tym się nie zrobi?
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, okazało się, że najbliżej rozwiązania był -waldi- (zawsze w ciebie wierzyłem ) jednak nie brakowało motorkowi benzyny tylko powietrza
Pójdzie pół litra alhoholu w puszce.
Pozdrawiam i szerokiej
W mych żyłach płynie benzyna, w piersi świszczy turbina.
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczółki.
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczółki.
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
- Motocykl: Virago 125, 535
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
Sorki za odkop ale po co nowe tematy generować. W takim razie jak problem rozwiązałeś?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
Naprawdę myślisz, że ktoś kto opisywał problem 10 lat temu odpowie na swój post?!
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 lipca 2019, 01:08
- Motocykl: Virago 125, 535
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przedni cylinder przestaje palić przy wysokich obrotach
Nie wiem ale ja miałem taki sam problem po wymianie gaźnika na nowy z aliexpress lecz już problem rozwiązałem. Dla potomnych podpowiem jak ktoś ma podobne obawy i gaźnik z aliexpress to wystarczy podmienić dysze główną na tą że starego gaźnika i problem znika jak ręką odiąć. Widocznie chinole źle dobierają dysze.