Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
przemek96
Status: Offline

Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: przemek96 »

Tak myślę sobie że zrobię ten rozrusznik do porządku . Mam zużyte koło zamachowe (te z magnesami) i zastanawiam się, czy będzie ono pasowało od innych xv np 1000 czy 1100 . Myślę że np. od 1100 będą mniej zużyte i będą się lepiej zazębiać, a przez to lepiej odpalać sprzęta . Jak Ktoś coś wie na ten temat lub ma gdzieś owe koło niech pisze .
pawelblasiak
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: pawelblasiak »

Witam! Widzę że borykasz się z problemem rozrusznika 920-stki. Koło magnesowe pasuje od 700, 750 i 1000 z lat 80. A jakie są objawy twojego problemu bo mozliwe że ja to już przerabiałem i może mógłbym ci pomóc w tym temacie.

serdecznie pozdrawiam.
przemek96
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: przemek96 »

W swojej XV mam ten mechaniczny zwykły bendiks. W tamtym roku miałem delikatnie podtoczone te koło zębate co się zazębia z tym kołem magnesowym(?nie pamiętam już dokładnie :oops: ) Już wtedy widziałem że te koło magnesowe jest dosyć zużyte, zresztą te małe koło od bendiksa również (ale było obrócone). I tak sobie myślę, że jakbym wymienił koło magnesowe, może też bendiks, to w końcu by Virago normalnie odpalało, a nie za którymś tam razem (niekiedy za pierwszym).
pawelblasiak
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: pawelblasiak »

koło możesz zmienić bendiks też ale ale w modelach z lat 80 odwiecznym problemem jest bendiks jest tam sprężyna która się rozhartowuje od temperatury oleju i najlepiej dopasować ciut mocniejszą lub dorobić i powinno być dobrze jak co to dzwon coś poradzimy
Awatar użytkownika
jarenty84
Posty: 88
Rejestracja: 21 października 2009, 20:36
Motocykl: xv750+5 zabytków
Lokalizacja: Kobiór
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: jarenty84 »

witka. ja bede za niedlugo dosyc mocno staczał magnesówke i wolne koło, oraz dam dorobic mocniejsze sprężyny. napewno napisze co i jak
przemek96
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: przemek96 »

Paweł do Ciebie mam nie daleko (z 40 km) także lepiej podjechać niż wydzwaniać i się nic nie dowiedzieć . Ale do zimy jeszcze trochę także muszę przemyśleć. A tym czasem Ktoś wystawił XV 920 na części za 800 zł ale nad morzem :-(
Awatar użytkownika
jarenty84
Posty: 88
Rejestracja: 21 października 2009, 20:36
Motocykl: xv750+5 zabytków
Lokalizacja: Kobiór
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: jarenty84 »

witka, tu znowu ja. jetsem trakcie prac z rozruchem

album_personal.php?user_id=3592
przemek96
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: przemek96 »

Ja zamówiłem koło zamachowe. Czekam aż przyjdzie. A dajesz inną sprężynę do bendiksa ? To już koniec prac związanych z rozruchem ? Będziesz próbował czy normalnie odpala ?
Awatar użytkownika
jarenty84
Posty: 88
Rejestracja: 21 października 2009, 20:36
Motocykl: xv750+5 zabytków
Lokalizacja: Kobiór
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: jarenty84 »

sprężyna od bendiksa i rozrusznika bedzie dorabiana, magnesówka zostanie podtoczona, a wolne koło dorobione (całe nowe) , lub przetoczone( chodzi o fazy na zebach). między wolne koło a kragiel na ośce(wolnego koła) dam pierścień gumowy w celu tłumienia dobicia. duze znaczenie ma tez dobrze naladowana bateria. przy slabej bateri podczas uruchamiania silnika wolne koło sie cofie z powrotem przy suwach sprężania, czyli nie jest zazebione caly czas, co w moim przypadku powoduje(wytarte zeby koł) brak płynnego zazębienia czyli trzask nr1. trzask nr2 powinien zlikwidowac pierscien gumowy na wałku wolnego koła , a chrobot powinny zlikwidować nowe sprężyny(te hamujące). Jak masz sciągnięty dekiel z moto to przytrzym se wałek bendiksa(kompletny) np. jakim giedorem i pokręć rozruchem to bedziesz widział o co chodzi. jak bede miał czesci od tokaża to dam znac.
przemek96
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: przemek96 »

Ja planuje w poniedziałek po świętach rozkręcić Virago i zawieźć te koła zębate do tokarza żeby stoczył te zęby . Tylko nie wiem skąd mam wziąć sprężynę mocniejszą :mad: Może pójdę w Twoje ślady i też dam tą gumę tłumiącą dobicie .
laszken
Posty: 7
Rejestracja: 01 marca 2011, 11:35
Motocykl: XV 750 SE '82 Junak M10 '63
Lokalizacja: Ełk
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: laszken »

Panowie, możecie podzielić się wynikiem Waszych prac? Zabieram się niedługo za ten sam temat i przyda się jakaś pomoc.
pastollini
Posty: 1
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 22:02
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Status: Offline

Re: Koło zamachowe(magnesowe) z 920 ,a inne modele ?

Post autor: pastollini »

jarenty84 pisze:sprężyna od bendiksa i rozrusznika bedzie dorabiana, magnesówka zostanie podtoczona, a wolne koło dorobione (całe nowe) , lub przetoczone( chodzi o fazy na zebach). między wolne koło a kragiel na ośce(wolnego koła) dam pierścień gumowy w celu tłumienia dobicia. duze znaczenie ma tez dobrze naladowana bateria. przy slabej bateri podczas uruchamiania silnika wolne koło sie cofie z powrotem przy suwach sprężania, czyli nie jest zazebione caly czas, co w moim przypadku powoduje(wytarte zeby koł) brak płynnego zazębienia czyli trzask nr1. trzask nr2 powinien zlikwidowac pierscien gumowy na wałku wolnego koła , a chrobot powinny zlikwidować nowe sprężyny(te hamujące). Jak masz sciągnięty dekiel z moto to przytrzym se wałek bendiksa(kompletny) np. jakim giedorem i pokręć rozruchem to bedziesz widział o co chodzi. jak bede miał czesci od tokaża to dam znac.




Ja mam ten sam problem z kołem magnesowym, tylko moje niestety nie nadaje sie do niczego. Będę chyba dorabiał nowa koło zębate na kole magnesowym. Kosztuje to worek poeniedzy, ale nowa kosztuje wiele worków pieniędzy! Wolne koło mam nowe, i nowa sprężynę. Mam pytanie odnośnie tej gumowej podkladki ( w ktorym miejscu na osce sie ja montuje? I czy jakaś konkretna grubość tego pierścienia?
ODPOWIEDZ