XV250 regulacja sprzęgła
- m@rek
- Posty: 1534
- Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
- Lokalizacja: nat możem
- Wiek: 70
- Status: Offline
XV250 regulacja sprzęgła
Witam!
Zadam może lamerskie pytanie, ale czy da się jeszcze regulować sprzęgło na lince? Na "klamce" nie mam luzu, "bierze" na końcowym odcinku. Regulator przy "klamce" jest wkręcony do końca, nie da się już popuścić. Dodam, że akurat będę zmieniał olej i w razie ingerencji wewnątrz silnika to będzie okazja.
Proszę koleżeństwo o podpowiedzi.
Z manuala nic nie wywnioskowałem, poza tym "maj inglisz ist wery bed"
Zadam może lamerskie pytanie, ale czy da się jeszcze regulować sprzęgło na lince? Na "klamce" nie mam luzu, "bierze" na końcowym odcinku. Regulator przy "klamce" jest wkręcony do końca, nie da się już popuścić. Dodam, że akurat będę zmieniał olej i w razie ingerencji wewnątrz silnika to będzie okazja.
Proszę koleżeństwo o podpowiedzi.
Z manuala nic nie wywnioskowałem, poza tym "maj inglisz ist wery bed"
- szesnasty
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 marca 2011, 12:07
- Motocykl: Heroway CXM250A
- Lokalizacja: Grodziec k/Opola
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: XV250 regulacja sprzęgła
A nie masz drugiego regulatora na lince przy silniku?
- m@rek
- Posty: 1534
- Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
- Lokalizacja: nat możem
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: XV250 regulacja sprzęgła
Jest. I na tym regulatorze popuścić i zrobić luz na klamce?
Bo żadnych oznak ślizgania nie mam.
Bo żadnych oznak ślizgania nie mam.
- szesnasty
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 marca 2011, 12:07
- Motocykl: Heroway CXM250A
- Lokalizacja: Grodziec k/Opola
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: XV250 regulacja sprzęgła
Tak dokładnie.m@rek pisze:I na tym regulatorze popuścić i zrobić luz na klamce?
Rozbieranie silnika zostaw sobie na inną okazję
- m@rek
- Posty: 1534
- Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
- Lokalizacja: nat możem
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: XV250 regulacja sprzęgła
Dzięki
- szesnasty
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 marca 2011, 12:07
- Motocykl: Heroway CXM250A
- Lokalizacja: Grodziec k/Opola
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: XV250 regulacja sprzęgła
Na podstawie motocykla Heroway CXM 250A czyli chińska kopia Yamahy virago xv 250
Objawy standardowe: przy jeździe na 3,4,5 biegu gwałtowne dodanie gazu powoduje wzrost obrotów silnika z jednoczesnym brakiem przyśpieszenia.
Na lince sprzęgła dalsza regulacja już niemożliwa.
No to co do roboty. Spuszczamy olej, odkręcamy pokrywę sprzęgła(jak przyklejona popukać gumowym młotkiem).
Zwróćmy uwagę na różne długości śrub mocujących pokrywę.
I widzimy coś takiego:
Interesuje mnie stan tarcz sprzęgłowych więc po odkręceniu czterech śrub mam do nich dostęp:
Tarcze nie są zużyte, no i całe szczęście. Wymiarowo są takie same jak w virago 250.
Jest 5 tarcz sprzęgłowych, przy czym pierwsza do której mamy dostęp bezpośrednio po zdjęciu docisku różni się od pozostałych średnicą wewnętrzną.
Jej wewnętrzny wymiar to 112mm a nie jak przy pozostałych czterech 116mm.
Sprężyna:
Weźmy się w końcu do regulacji sprzęgła a służy do tego po poluzowaniu nakrętki ta oto śruba:
Jako że już miałem wszystko rozebrane przy regulacji bazowałem na długości śruby regulacyjnej od środka docisku (co nie jest konieczne).
Zastałem tam wymiar 31,3mm zmieniłem na 30mm co pozwoliło mi odzyskać pełną regulację na lince sprzęgła.
Po skręceniu wszystkiego do kupy, wlaniu oleju, za pomocą nakrętek na lince ustawiamy zalecany luz klamki sprzęgła czyli 3-5mm.
Wiecie co? POMOGŁO
Jestem ciekaw czy wasze oryginalne silniki mają taką samą budowę.
Objawy standardowe: przy jeździe na 3,4,5 biegu gwałtowne dodanie gazu powoduje wzrost obrotów silnika z jednoczesnym brakiem przyśpieszenia.
Na lince sprzęgła dalsza regulacja już niemożliwa.
No to co do roboty. Spuszczamy olej, odkręcamy pokrywę sprzęgła(jak przyklejona popukać gumowym młotkiem).
Zwróćmy uwagę na różne długości śrub mocujących pokrywę.
I widzimy coś takiego:
Interesuje mnie stan tarcz sprzęgłowych więc po odkręceniu czterech śrub mam do nich dostęp:
Tarcze nie są zużyte, no i całe szczęście. Wymiarowo są takie same jak w virago 250.
Jest 5 tarcz sprzęgłowych, przy czym pierwsza do której mamy dostęp bezpośrednio po zdjęciu docisku różni się od pozostałych średnicą wewnętrzną.
Jej wewnętrzny wymiar to 112mm a nie jak przy pozostałych czterech 116mm.
Sprężyna:
Weźmy się w końcu do regulacji sprzęgła a służy do tego po poluzowaniu nakrętki ta oto śruba:
Jako że już miałem wszystko rozebrane przy regulacji bazowałem na długości śruby regulacyjnej od środka docisku (co nie jest konieczne).
Zastałem tam wymiar 31,3mm zmieniłem na 30mm co pozwoliło mi odzyskać pełną regulację na lince sprzęgła.
Po skręceniu wszystkiego do kupy, wlaniu oleju, za pomocą nakrętek na lince ustawiamy zalecany luz klamki sprzęgła czyli 3-5mm.
Wiecie co? POMOGŁO
Jestem ciekaw czy wasze oryginalne silniki mają taką samą budowę.
- Marek.
- Posty: 477
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: XV250 regulacja sprzęgła
Odkopię, ale szkoda, że zdjęcia wcięło, bo nie mogę dojść do ładu ze swoim, bo albo 1 wchodzi a 3,4,5 ślizga czasami albo 2345 nie slizga a 1 muszę trzymać wciśniętą by ruszyć.
Może gdzieś, ktoś widział podobny opis dal lajkoników
Może gdzieś, ktoś widział podobny opis dal lajkoników