regulacja zaworow - wibracje

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

Witam

Wczoraj wyregulowalem zawory w swojej virowce. Byly zbyt duze ponad 0.20 na wydechu i 0.15 na ssaniu. Luzy zostaly poprawione na 0.15 wydech 0.10 ssanie. Motor ma jak by wiecej mocy, fajniej przyspiesza. Tylko gdy sie rozgrzal i stalem na swiatlach silnik wpadl w wibracje, tak ze nawet kierownica drzala. Na nastepnych swiatlach chyba go przylalo, poniewaz podczas startu byl efekt jak bym ruszal z 2 a przy wchodzeniu na obroty nim szarpalo. W drodze powrotnej nie bylo juz tych objawow, ale silnik chyba zbytnio sie nagrzal ( byl taki specyficzny zapach ) ale nie oszczedzalem go jechalem dosc dynamicznie, poniewaz chcialem sprawdzic jak chodzi po regulacji.
Czy po ustawianiu zaworow musze zrobic synchro?
Po konsultacji z waldim wkrecilem srubki na gaznikach o pol obrotu, ale nie mam jak tego przetestowac poniewaz strasznie leje :(. Za 2 tygodnie wyjezdzam do Albanii i chce to ogarnac jak nalezy. Dodatkowo mam nadzieje ze bedzie palic mniej.. chodzeniu na obroty nim szarpalo. W drodze powrotnej nie bylo juz tych objawow, ale silnik chyba zbytnio sie nagrzal ( byl taki specyficzny zapach ) ale nie oszczedzalem go jechalem dosc dynamicznie, poniewaz chcialem sprawdzic jak chodzi po regulacji.
Czy po ustawianiu zaworow musze zrobic synchro?
Po konsultacji z waldim wkrecilem srubki na gaznikach o pol obrotu, ale nie mam jak tego przetestowac poniewaz strasznie leje :(. Za 2 tygodnie wyjezdzam do Albanii i chce to ogarnac jak nalezy. Dodatkowo mam nadzieje ze bedzie palic mniej..
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: Blunio »

bendeer pisze: byl taki specyficzny zapach
Może jak odkręcałeś dekielki od śrub regulacyjnych, trochę oleju się polało na cylindry ? Zazwyczaj tak bywa i ma prawo śmierdzieć przypalonym olejem :razz:
bendeer pisze:Czy po ustawianiu zaworow musze zrobic synchro?
Wypadało by :roll:
bendeer pisze:mam nadzieje ze bedzie palic mniej
Zacznij od sprawdzenia poziomu paliwa w gaźnikach. Można jeszcze się pobawić ustawieniem iglic w membranach, ale może przed wyjazdem zbytnio nie kombinować :idea:

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 9:46 am ]
bendeer pisze:wkrecilem srubki na gaznikach o pol obrotu
Te śrubki to właściwie odpowiadają za skład mieszanki w zakresie wolnych obrotów, aczkolwiek mogą mieć (ale nie muszą) wpływ na pracę w zakresie obrotów użytecznych. Ja proponuję ustawić je fabrycznie (instrukcyjnie), a potem ew. dokonywać korekt.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

Z waldim ustawilismy poziom w gaznikach - kiedys specjalnie przyjechal do krakowa aby mi pomoc za serdecznie mu dziekuje. Po jego regulacjach w koncu zaczal jechac. Tylko caly czas martwilo mnie spalanie i stwierdzilem ze skoryguje luz zaworowy.
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: Blunio »

bendeer pisze:martwilo mnie spalanie i stwierdzilem ze skoryguje luz zaworowy
Po prawdzie to luz zaworowy ma mały wpływ na spalanie. Ważna jest regulacja gaźników, dobre świece (mimo że palą, to po określonym przebiegu powinny być wymienione), ale niebagatelną rolę grają również styl jazdy, ciśnienie w ogumieniu i wiele innych czynników.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

Witam

Swiece nowe - polecane iskry z forum
Styl jazdy na codzien spokojny od 3000-4500 obr, cisnienie z pasazerem 2.25 z przodu i z tylu. I pali mi z 7-8 w trasie:(

Jazda raczej emerycka do 100 km/h bez zbednego przyspieszania itp
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: Blunio »

bendeer pisze:Swiece nowe - I pali mi z 7-8 w trasie:(
Obejrzyj kolor świeczek po dłuższej przejażdżce. Jak będą ciemne - to za bogata mieszanka = regulacja poziomu paliwa. Możliwe jeszcze że masz niewłaściwe dysze, albo ktoś je rozkalibrował.
ps. filtr powietrza nie zasyfiały ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

Obejrzyj kolor świeczek po dłuższej przejażdżce
z tym borykam się od początku - tylny gar czarna, przedni ok [ szara, wcześniej kawa z mlekiem ]

Możliwe jeszcze że masz niewłaściwe dysze, albo ktoś je rozkalibrował.
waldi mówił, że mam od 700 dysze.
ps. filtr powietrza nie zasyfiały ?
czysty, ale kupię nowy [ stary wydmuchałem, ale nie było za bardzo z czego - profilaktyka ]
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: -waldi- »

masz dysze 132 a one są do 700, jak się nie mylę powinieneś mieć dysze 124 i inne iglice. Masz ogólnie troszkę rzeźbę, bo nie wiadomo jak to regulować - garnki 750, a gaźniki od 700

Zmień te dysze na 124 choć dużej różnicy w spalaniu bym nie oczekiwał

sprawdź jeszcze poziom paliwa na tylnym, możliwe że jest za wysoki
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

ale przyznasz ze w porównaniu np do Twojego strasznie dużo pali..
chciałbym żeby paliło ten litr mniej.
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: -waldi- »

podejrzewam styl jazdy i dużo pyrkania na postoju
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

Co zmienic w stylu jazdy?
Co do pyrkania staram sie odpalic i jechac od razu.
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: Blunio »

bendeer pisze:Co zmienic w stylu jazdy?
Utrzymywać silnik w zakresie średnich obrotów eksploatacyjnych. Ani go nie dusić, ani nadmiernie kręcić. Przewiduj sytuację na drodze. Jak z daleka widzisz czerwone światło, ujmij gazu, zwolnij ... może uda Ci się wstrzelić w zielone bez potrzeby używania hamulców. Jedna z teorii głosi, że rozpędzać maszynę należy dość energicznie, żeby skrócić czas pracy na większym gazie i przechodzić wtedy do jazdy jednostajenej (sprawa IMHO dyskusyjna). SSania używać jak najkrócej. Sprawdź, czy nie obcierają hamulce.
Ale przede wszystkim zrób porządek z zasilaniem. Czarna świeca świadczy że część paliwa nie jest spalana optymalnie, tylko idzie w świat przez rurę wydechową.
Pozdrawiam :motorcycle:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

Voyagerem na wakacjach jestem w stanie zejść do 6,5l a tym za cholerę nie mogę zejść poniżej 7 :D

w niedzielę mam wolne więc sprawdzę poziomy
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

tak wyglądają poziomy paliwa:
PRZÓD
Obrazek
TYŁ
Obrazek
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: kyller »

nie pamietam czy waldi ma hitachi
ale na hitachi zawsze wiecej chleje

kup skuter to bedzie palił 1,8 :lol:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: -waldi- »

tak mam Hitachi ale już mnie zaczynają do szału doprowadzać
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

waldi ma hitahi i mu mniej pali niz mi:P

załóżmy, że chcę wymienić na Mikuni - Można to zrobić bez zbędnych modyfikacji?
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: HaCaT »

bendeer pisze:waldi ma hitahi i mu mniej pali niz mi:P

załóżmy, że chcę wymienić na Mikuni - Można to zrobić bez zbędnych modyfikacji?
zacznij od tego czy znajdziesz mikuni w dobrym stanie za rozsądne pieniądze. Ja szukam od dłuższego czasu i powiem Ci, że nie jest łatwo, no chyba, że źle szukam :?
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: bendeer »

wlasnie przed chwila zobaczyłem po ile stoją na allegro.. paranoja

w poniedziałek jestem umówiony na regulację, ponieważ motor ledwo jedzie i szarpie nim podczas przyśpieszania
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: -waldi- »

bendeer pisze:w poniedziałek jestem umówiony na regulację, ponieważ motor ledwo jedzie i szarpie nim podczas przyśpieszania
coś Ty z nią porobił ? pewnie poziomy paliwa ruszałeś :D

zmień dysze na odpowiednie dla tego silnika :) ja właśnie u siebie zmieniłem; XV700 ma największe dysze, a takie i Ty masz 128/132. Załóż 122 na oba cylindry

Jeżeli silnik ma wibracje to prawdopodobnie masz za dużą różnicę sprężania między cylindrami, na przykład w skutek złej regulacji zaworów....
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: BARTEZ_TK »

Koledzy czy podczas regulaci zaworów robicie to tak jak instrukcja nakazuje? Pytam konkretnie o demątarz lewego dekla i obracanie silnika kluczem
:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: BARTEZ_TK »

I kolejna sprawa jaka kolejność czynności?

Moja maszyna( xv 1100na)zimnym strzela w wydech

Najpierw regulacja zaworów potem co poziom paliwa czy synhronizacja?

Bo czy podcisnienie w kolektorach ssących ma wpływ na poziom paliw?
:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: regulacja zaworow - wibracje

Post autor: 2007XV1700 »

Regulacja zaworów ma wpływ na wartość podciśnienia.
Podciśnienie i poziom paliwa ma wplyw na ilość mieszanki w cylindrach
Synchro ma ilość mieszkanki wyrównać w obu cylindrach dla równej pracy.
zawory, poziom paliwa, synchronizacja





.peace
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
ODPOWIEDZ