Stuka zawór

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 31
Status: Offline

Stuka zawór

Post autor: Andrews66 » 29 grudnia 2011, 17:50

Witam,
Rozkręciłem dzisiaj motór, bo zaglądałem do rozrusznika, to przy okazji zainteresowałem się co stuka w przednim cylindrze. Stukot był częściowo głuchy, częściowo metaliczny. I co ciekawe słychać go nawet jak kreci się rozrusznikiem, albo wałem...
Dalej dobrałem się do zaworu (czytaj zdjąłem pokrywkę :P ) i zastałem co następuje:
- luz jest trochę za duży i co ciekawe luzy ustawiałem jakieś 200 mil temu i wątpię żeby sam z siebie powiększył się 3 razy tak szybko :shock:
- stuka przy każdym otwarciu tego zaworu (żadnego innego tak nie słychać)
- zawór nie otwiera się płynnie - (widząc oczywiście tylko to co pod pokryweczką) jest tak ze od momentu gdy jest zamknięty opada przez pierwsze parę milimetrów bardzo szybko i gwałtownie, a później płynnie do maksymalnego otwarcia. Czy tak powinno być?
I co to może być, jeżeli dalej będzie stukał przy luzie 0.10mm
I kolejne pytanie, tym razem z karteru: Czy łańcuszek ( nie bijcie - nie wiem od czego on jest a nie chce mi się szukać w tej chwili) który idzie z zębatki na dole i pod magneto powinien mieć spory luz? Bo przeraziło mnie z lekka jak mogłem nim pomachać lewo-prawo tak z 1cm...
Nie wiem czy dzisiaj jeszcze będę się za to brał, więc wszystkie sugestie mile widziane. Jeśli jeszcze podreguluje luzy to podzielę się wrażeniami i przemyśleniami...

Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: bambosz99 » 29 grudnia 2011, 19:47

Andrews66 pisze: - luz jest trochę za duży i co ciekawe luzy ustawiałem jakieś 200 mil temu i wątpię żeby sam z siebie powiększył się 3 razy tak szybko :shock:
A ja bym się tym wcale nie zdziwił. Miałem kiedyś taką przygodę (nie w virago). Motorek odebrany od mechaniora, wszystko cacy. Nakręciłem w okół komina może 40-50 km i dawaj w pierwsza trasę. Po dojechaniu na miejsce (dokładnie 100km) silnik zaczoł tracić moc i w końcu przestał palić lewy cylinder. Do domu wróciłem na przyczepce. Po wielu godzinach spędzonych na telefonie i poszukiwań nie było przyczyny (no bo wszystko było sprawdzone i ustawione niespełna 150km wcześniej). Przypadkiem okazało się że przyczyną był zawór ssący a dokładnie to że nie wiedząc dlaczego luz z 0,1 powiększył się do 1cm. Prawdopodobnie mechanik (czytaj ktoś kto ten luz ustawiał) nie dokręcił kontry.
Później od kilku osób usłyszałem że miałem cholernego farta. Bo mogło się to skończyć poważną awarią silnika.
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: -waldi- » 30 grudnia 2011, 10:38

Andrews66 pisze: - luz jest trochę za duży i co ciekawe luzy ustawiałem jakieś 200 mil temu i wątpię żeby sam z siebie powiększył się 3 razy tak szybko :shock:
- stuka przy każdym otwarciu tego zaworu (żadnego innego tak nie słychać)
- zawór nie otwiera się płynnie - (widząc oczywiście tylko to co pod pokryweczką) jest tak ze od momentu gdy jest zamknięty opada przez pierwsze parę milimetrów bardzo szybko i gwałtownie, a później płynnie do maksymalnego otwarcia. Czy tak powinno być?


No niby tak powinno być

ustaw minimalny dopuszczalny luz, jeżeli będzie się to powtarzało to coś niedobrego dzieje się z układem smarowania lub wałkiem rozrządu...
Andrews66 pisze:
I kolejne pytanie, tym razem z karteru: Czy łańcuszek ( nie bijcie - nie wiem od czego on jest a nie chce mi się szukać w tej chwili) który idzie z zębatki na dole i pod magneto powinien mieć spory luz? Bo przeraziło mnie z lekka jak mogłem nim pomachać lewo-prawo tak z 1cm...
Nie wiem czy dzisiaj jeszcze będę się za to brał, więc wszystkie sugestie mile widziane. Jeśli jeszcze podreguluje luzy to podzielę się wrażeniami i przemyśleniami...
Jest to łańcuch napędu pompy oleju, i one tak latają nie martw się
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Andrews66 » 30 grudnia 2011, 19:07

No i dupa, luz ustawiłem na 0.10 i dalej klepie :/
Jedynie co dziwnego zauważyłem to po złożeniu i odpaleniu, przez pierwsze kilkanaście sekund była cisza...

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: -waldi- » 30 grudnia 2011, 22:59

sprawdź czy nasz smarowanie głowicy

jesteś pewny tego 0.10mm? bo przy wyrobionej dźwigience to będzie dużo więcej

czy luz się zwiększył?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Andrews66 » 30 grudnia 2011, 23:16

Luz z 5 razy kontrowałem i sprawdzałem (nawet 2 szczelinomierzami :P ), listek 0.10mm wchodzi ciężko 0.12mm wcale, po kilku obrotach wału dalej się nie zmieniał. :)
W jaki sposób sprawdzić smarowanie wału?

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: kyller » 30 grudnia 2011, 23:17

na razie nei sprawdzaj azadnego samrowania tylko
zrób tak
odkrec pokrywe gónego koła rozrzadu
ustaw znak na wale i na kole ->masz pewnosc ze ustawione ejst w dobrym punkcie
(bo mogłes ustawic nie na tym suwie co trzeba)
sprawdz luzy na obu zaworach ->zakładam ze jest okej
krecisz powoli wałem i jak zaczyna ci sie otwierac jeden z zaworów
sprawdzasz czy na drugim zaworze powiekszył sie luz
to czy sie powiekszył wyczujesz reka
dojezdzasz do maksymalnego otwarcia drugiego zaworu
i sprawdzasz ile tego luzu jest w stosunku do ustawienia
tzn ile sie powęikszył
zapodaj na forum ile sie zwikszyło
i wyslij mi PW z linkeim do tematu bo ta forma forum jest dla mnie kompletnie nieczytelna i moge tu nie trafic
albo do mnie zadzwon 790-738-111

Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Andrews66 » 03 stycznia 2012, 14:54

OK...
Znalazłem dzisiaj chwilę czasu i porozkręcałem znowu maszynę.
Tym razem kontrolowałem też luz na wylotowym przedniego cylindra (wcześniej tego nie robiłem bo mam prawie zerwany gwint przy dekielku od zaworu to wolałem nie ruszać bez konieczności).
No i tak:
-Sprawdziłem luzy na obu zaworach w gmp po suwie sprężania jak otwór na osłonie zębatki wałka rozrządu byl na równi z górnym znacznikiem w odlewie. [swoją droga w przedniej głowicy nie widać zębatki bo jest pod taką jakby osłonka. Tak ma być? Bo ten motór im bardziej go rozbieram tym wyraźniej widzę dzieło szprytnego mechanika :/ ]
Luzy sprawdzone na wlocie 0.10 na wylocie 0.25-0.30, od razu wyregulowałem na 0.15 (te za duże to moja robota spaprana przy regulacji zaraz po zakupie)
-Sprawdziłem ile powiększa się luz na wlotowym w momencie gdy zaczyna otwierać się wylotowy i wyszło 0.20.
-I później się przeraziłem, kiedy dojechałem do drugiego gmp (po suwie wydechu o ile dobrze liczę) kiedy wałek rozrządu obrócił się o 180 stopni od momentu kiedy ustawiałem luzy, luz na zaworze wydechowym zmierzyłem gdzieś pomiędzy 1.30 a 1.50 mm :/
-Sprawdziłem tylni cylinder w tym samym położeniu (gmp po suwie wydechu) i tam luzu na wydechowym prawie nie ma ( a ustawiony jest na 0.15 w gmp po sprężaniu)

Jakieś teorie albo propozycje?

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: kyller » 03 stycznia 2012, 19:36

nie ma co wysnuwac teorii tu wszystko wiadomo
to powiekszanie sie luzu wskazuje na -> wyjechane ułozskowanie w głowicy=głowica do wymiany
a byc moze równiez masz wyjechany wałek rozrzadu (najprawdopodobniej)
jak masz duze szczescie to wyjechane jest zewnetrzne ułozyskowanie ale w to watpie
przyczyny (prawdopodobne)
jezeli jedna głowica jest okej a druga nie
->zapchana magistrala rozwalonej głowicy
->ogolny spadek cisnienia oleju
wyjac wałek pomierzyc zweryfikować

Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Andrews66 » 03 stycznia 2012, 22:17

Pfff... coś nie mam szczęści do zakupu pojazdów używanych.
No to będą cztery pytania:
-Czy wałek w xv920 jest taki sam jak w 750?
-Czy głowica w xv920 jest taka sama jak w 750?
-Jak sprawdzić ciśnienie oleju i/albo smarowanie głowic?
-Czy da się wyjąć wałek/głowicę bez zdejmowania silnika z ramy i czy ewentualnie jest to gdzieś ładnie opisane?

Generalnie mam silnik od xv920 z trochę zdekompletowanym karterem, ale cylindry i głowice raczej są kompletne, nie wiem tylko w jakim są stanie.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: -waldi- » 03 stycznia 2012, 22:26

Andrews66 pisze: -Czy wałek w xv920 jest taki sam jak w 750?
-Czy głowica w xv920 jest taka sama jak w 750?
-Jak sprawdzić ciśnienie oleju i/albo smarowanie głowic?
-Czy da się wyjąć wałek/głowicę bez zdejmowania silnika z ramy i czy ewentualnie jest to gdzieś ładnie opisane?

który rocznik tej 700? ale ogólnie to:

- nie
- nie
- sprawdzić czy dopływa olej do głowic luzując nakrętki przewodów olejowych przy głowicach, mozesz jak masz dojście wytoczyć śrubę z przyłączem pod manometr....
- przełożyć całość cylindry, tłoki, głowice wałki z tej 920
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Andrews66 » 04 stycznia 2012, 01:15

Generalnie to rama i karter są z 700 z 84 roku. Cylindry od 750 ale z którego roku to nie wiem...
Jutro sprawdzę to smarowanie, za resztę zabiorę się chyba dopiero pod koniec stycznia/początek lutego, może jeszcze w międzyczasie znajdę chwilę żeby wyjąć wałek i sprawdzić, żeby zacząć szukać nowego.
Jakoś wymiana cylindrów z lekka mnie przeraża. Najwyżej będzie nauka mechaniki motocyklowej na głębokiej wodzie... z rekinami :)

Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Andrews66 » 04 stycznia 2012, 23:20

Jeszcze w sumie na sucho się zapytam.
Czy ewentualna regeneracja głowicy i wałka (o ile oczywiście będzie się dało) ma w ogóle sens? Jaka jest trwałość takiego rozwiązania w virago?
Albo czy ktoś orientuje się po ile mniej więcej chodzą kompletne głowice? Aktualnie na alledrogo nie ma nic wystawionego, więc nawet nie mam za bardzo jak się zorientować.
Czy są jakieś domowe sposoby / specyfiki do wyczyszczenia silnika od środka bez większych rozbiórek? Generalnie olej ładnie się do mnie świecił, a magnesy były konkretnie oblepione opiłkami...

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: -waldi- » 04 stycznia 2012, 23:47

olej świecił - opiłki aluminium (z glowicy i możliwe, że panewek) i opilki stali na magnesie. Wyciągaj silnik i rozbieraj go bo wygląda, że nie masz w ogóle smarowania i to chyba koniec tego silnika

oglądnij te cylindry i głowice od 920

pytanie który rocznik tych cylindrów i głowic 750 co masz założone - poznasz po uszczelce pod głowicą do 84 były tylko pierścienie, po już była cała
http://allegro.pl/glowica-yamaha-xv-750 ... 48370.html
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
Banita666
Posty: 475
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 12:23
Motocykl: Hayabusa
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Banita666 » 05 stycznia 2012, 00:51

Andrews66 pisze: Czy ewentualna regeneracja głowicy i wałka (o ile oczywiście będzie się dało) ma w ogóle sens? Jaka jest trwałość takiego rozwiązania w virago?
Widzę masz małe lub żadne doświadczenie z silnikami , jeśli masz kogoś blisko kto pomoże Ci porozbierać i wstępnie zweryfikować to ok , i poszukaj dobrej firmy lub fachowca który zajmuje się głowicami , oni potrafią ratować też wałki napawają i obrabiają i jeśli nie ma tego na rynku to warto naprawić i na pewno długo części Ci pochodzą tylko to jest skutek , musisz znaleźć przyczynę , bo możesz nówki pozakładać i przejedziesz np 200mil i będzie to samo :rock:
Memento mori
Trzymajmy kciuki za Kubicę

Awatar użytkownika
Izaak
Posty: 405
Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
Lokalizacja: Polska
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Izaak » 07 stycznia 2012, 11:58

Cześć

Mam ten sam problem ze stukaniem w mojej 1100, wszyscy mający pojęcie łącznie i przede wszystkim z mechanikiem z dobrego serwisu stwierdzili, że jest to wada fabryczna. Kupiłem moją ślicznotkę przy przebiegu 16,500 (autentyk) i cholera stuka już drugi sezon. Podobno tak ma być lecz przy każdej okazji staram się to u mądrzejszych ode mnie potwierdzać lecz nie trafiłem jeszcze na inną opinię. Teraz mam 30,000 i jest b.z. Jak znajdziesz lekarstwo to daj znać może da się to poprawić.


Szerokości :rock:
izaak

http://www.italtruck.pl


"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: -waldi- » 07 stycznia 2012, 12:01

sprawdź to co pisał kyller, lub masz źle wyregulowany luz
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
Izaak
Posty: 405
Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
Lokalizacja: Polska
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Izaak » 08 stycznia 2012, 14:31

-waldi- pisze:sprawdź to co pisał kyller, lub masz źle wyregulowany luz
Cześć


Lada chwila podjadę na pełny przegląd z wszelką regulacją włącznie i może masz rację, że zebrane info to jakieś banialuki. Zobaczymy

Dzięki
izaak

http://www.italtruck.pl


"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: kyller » 08 stycznia 2012, 16:47

Banita666 pisze:
Andrews66 pisze: Czy ewentualna regeneracja głowicy i wałka (o ile oczywiście będzie się dało) ma w ogóle sens? Jaka jest trwałość takiego rozwiązania w virago?
Widzę masz małe lub żadne doświadczenie z silnikami , jeśli masz kogoś blisko kto pomoże Ci porozbierać i wstępnie zweryfikować to ok , i poszukaj dobrej firmy lub fachowca który zajmuje się głowicami , oni potrafią ratować też wałki napawają i obrabiają i jeśli nie ma tego na rynku to warto naprawić i na pewno długo części Ci pochodzą tylko to jest skutek , musisz znaleźć przyczynę , bo możesz nówki pozakładać i przejedziesz np 200mil i będzie to samo :rock:
krzykne sobie
NIE WARTO REGENEROWAC
oczywiscie mozna tylko firmy/ludzie którzy to potrafia zrobic DOBRZE wezma za to worek piniendzy
wierz mi siedze na codzien w przerabianych silnikach napawanych wałkach itp

Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Andrews66 » 21 lutego 2012, 17:19

Temperatura w garażu osiągnęła poziom że można dotknąć czegokolwiek metalowego, więc ruszę w tym tygodniu z motongiem.
W ramach odrabiania pracy domowej przeglądałem clymera i znalazłem takie coś jak "deflektor oleju" (rozdział: silnik, obrazek 16) i wg serwisówki powinien on się znajdować na wałku tylnego cylindra, u mnie jest na przednim.
Czy ma to jakieś znaczenie?

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: -waldi- » 21 lutego 2012, 20:45

Andrews66 pisze:W ramach odrabiania pracy domowej przeglądałem clymera i znalazłem takie coś jak "deflektor oleju" (rozdział: silnik, obrazek 16) i wg serwisówki powinien on się znajdować na wałku tylnego cylindra, u mnie jest na przednim.
Czy ma to jakieś znaczenie?
jest to błąd druku lub tłumaczenia

deflektor (po mojemu odrzutnik) oleju ma być na cylindrze nr 2 czyli przednim, gdyż tam jest odpowietrzenie silnika.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Miszczu » 22 lutego 2012, 08:43

KLECHA pisze:stwierdzili, że jest to wada fabryczna
Jedyne wady fabryczne Virago jakie znam to rozrusznik i pedalski wygląd :wink: :mrgreen:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4139
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: 2007XV1700 » 22 lutego 2012, 09:05

ja Ci zaraz dam pedalski wygląd... Wszystko odszczekasz!
Jakby przełożył góre z 920 to mu skrzyni biegów nie zabraknie?

Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Stuka zawór

Post autor: Andrews66 » 26 lutego 2012, 17:18

Prace ruszyły, silnik mam wyjęty, głowica dalej na garnku, wałek wyjęty.
Wygląda, że wałek miał smarowanie bo i w tulei i w drugim punkcie zaczepienia wałka w głowicy (nie wiem jak to nazwać :P ) olej był.
Na oko wygląda (bo mój mikrometr się okazał za mały, ale jeszcze dzisiaj pożyczę większy), że wałek nie jest za mocno wyjechany na krzywkach ani na ślizgach. Jutro zabiorę go do zakładu gdzie się zajmują głowicami i wałkami, niech go mi sprawdzą.
I jeśli to nie wina wałka albo łożyskowania w głowicy, to co może być przyczyną "dzięcioła"?

Tak jak przeglądałem internet za stukami w virkach natknąłem się na filmik, na którym stukot był mniej więcej taki jak mój:
http://www.youtube.com/watch?v=knasf71t_wU gość odpala w 2:20.

Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 521
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 42
Status: Online

Re: Stuka zawór

Post autor: kapitanwasyl » 26 lutego 2012, 17:39

Ale rumot ho ho

ODPOWIEDZ