Strona 1 z 1

rozrzad

: 04 lutego 2012, 14:13
autor: markopolo
witam mam pytanie w sprawie rozrzadu w xv750 83r gdzie konkretnie szukac znakow zeby ustawic rozrzad? :zimno:

Re: rozrzad

: 04 lutego 2012, 17:09
autor: -waldi-
Oryginalnie masz dziurki w zębatkach , kole magnesowyn i znaki na głowicach

dziurka w kole zębatym wałka, a kreską w głowicy - centralnie nad wałkiem (tak mają oba cylindry)
i sprawdzasz w oczku czy pokrywa się ze znakiem na kole magnesowym, (tak przedni)
tylny dziurka w kole magnesowym (tak jak klin) w linii z ośką zębatki pośredniej rozrządu - i znaki wałek głowica

może trochę zamieszane, tak ja ustawiam i jest OK

Opis jak to w/g fabryki ma być masz w haynesie i clymerze

i zawsze po wszystkim sprawdź czy znaki I i T pokrywają się z wałkami - ma być idealnie na znakach - kręć delikatni, by w razie kolizji nie pokrzywić zaworów

Re: rozrzad

: 04 lutego 2012, 17:26
autor: lukaszpolanek
a po jakim przebiegu mniej wiecej by te łańcuchy trzeba było wymieniac ??

Re: rozrzad

: 04 lutego 2012, 17:29
autor: podbiel
"21. Sprawdź ustawienie rozrządu w następujący sposób:
a. Tylny cylinder: Obróć wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara za pomocą nakrętki na końcu
wału, aż do zgrania się znaku "T" na kole zamachowym z wskaźnikiem na obudowie (rys. 39). Znak
na zębatce rozrządu musi być dopasowany ze znakiem na głowicy cylindra(rys. 40).
b. Przedni cylinder: Obróć wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara za pomocą nakrętki na
końcu wału, aż do zgrania się znaku "I" na kole zamachowym z wskaźnikiem na obudowie (rys. 39).
Znak na zębatce rozrządu musi być dopasowany ze znakiem na głowicy cylindra(rys. 40).
c. Jeśli występuje jakieś blokowanie podczas obracania wałem korbowym, określ jego przyczynę przed
przystąpieniem do dalszych czynności. Jeżeli jeden lub oba znaki na zębatkach rozrządu są nie osiowe z
oznaczeniami na głowicy, w momencie gdy znak skrzyni korbowej jest wyrównany poprawnie "I"."T",
zdemontuj i ponownie zamontuj, aż wszystkie linie trasowania będą dostosowane poprawnie. Jest to
absolutnie niezbędne dla uzyskania prawidłowych faz rozrządu i zapobiegnięciu kosztownym
uszkodzeniom tłoków i rozrządu."
Clymer tak to opisuje

Re: rozrzad

: 04 lutego 2012, 20:37
autor: kyller
lukaszpolanek pisze:a po jakim przebiegu mniej wiecej by te łańcuchy trzeba było wymieniac ??
minimum 120-150

Re: rozrzad

: 04 lutego 2012, 20:39
autor: lukaszpolanek
to mało prawdopodobne co by mi sie udało tyle najedzic ;) dzieki

Re: rozrzad

: 04 lutego 2012, 20:41
autor: -waldi-
lukaszpolanek pisze:to mało prawdopodobne co by mi sie udało tyle najedzic ;) dzieki
no jak kupiłeś z przebiegiem polskim 20tyś.... to ma ze 70tyś już :D 3-4 sezony i już 150 tyś

Re: rozrzad

: 05 lutego 2012, 15:50
autor: markopolo
Dzieki za pomoc rozrzad opanowalem i wiroweczka pieknie wiruje!

Re: rozrzad

: 06 lutego 2012, 12:02
autor: lukaszpolanek
ja miałem 25 to juz z 80 bedzie pewnie :D to faktycznie hehe trza sie bedzie zastanowic :D