ekonomiczna jazda

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
virago750dar
Posty: 224
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
Motocykl: r1150rt 750virago
Lokalizacja: wrocław
Wiek: 53
Status: Offline

ekonomiczna jazda

Post autor: virago750dar »

a jak juz siedze przy kompie to jeszcze pytanko rzuce ,jaka jazde uwazacie za ekonomiczna bez przeciazania silnika chodzi mi przy jaki obrotach zmieniacie biegi 2-2.5-3 tys :chopper:
darecki
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 3317
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
Motocykl: Noise Generator 1100
Lokalizacja: Grójec
Wiek: 52
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Szymon »

Najekonomiczniej na luzie - bez zmiany biegów. Silnik nie musi pracować. :mrgreen:
Obrazek

Wszystko zależy . Jak trzeba dzidować- to krecę wysoko. A normalnie koło 3000rpm- chyba... nie pamiętam ... dawno nie jeździłem... :zimno:
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.

Obrazek
Awatar użytkownika
archie
Posty: 1197
Rejestracja: 15 kwietnia 2010, 15:13
Motocykl: XV 1100 '95
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 51
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: archie »

virago750dar pisze:a jak juz siedze przy kompie to jeszcze pytanko rzuce ,jaka jazde uwazacie za ekonomiczna bez przeciazania silnika chodzi mi przy jaki obrotach zmieniacie biegi 2-2.5-3 tys :chopper:
Na to pytanie nie odpowiedzą Ci raczej właściciele 535 :)
Ja osobiście zmieniam biegi "na ucho", nie patrzę obrotomierz przed wbiciem wyższego biegu. Mniemam, że odbywa się to najczęściej między 2,5 a 3 tyś, choć często i powyżej 4 :)
Jazda na moto ma dawać przyjemność, a nie z ciągłą troską o stan gotówki mam patrzeć na obrotomierz :)
Awatar użytkownika
virago750dar
Posty: 224
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
Motocykl: r1150rt 750virago
Lokalizacja: wrocław
Wiek: 53
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: virago750dar »

archie pisze:
virago750dar pisze:a jak juz siedze przy kompie to jeszcze pytanko rzuce ,jaka jazde uwazacie za ekonomiczna bez przeciazania silnika chodzi mi przy jaki obrotach zmieniacie biegi 2-2.5-3 tys :chopper:
Na to pytanie nie odpowiedzą Ci raczej właściciele 535 :)
Ja osobiście zmieniam biegi "na ucho", nie patrzę obrotomierz przed wbiciem wyższego biegu. Mniemam, że odbywa się to najczęściej między 2,5 a 3 tyś, choć często i powyżej 4 :)
Jazda na moto ma dawać przyjemność, a nie z ciągłą troską o stan gotówki mam patrzeć na obrotomierz :)
masz racje co do ekonomi chodzilo mi bardziej o nie zarzynanie silnika a zeby posluzyl na dlugo i sie nie pocil sie :D
darecki
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: -waldi- »

wiadomym jest, że ekonomiczna jazda jest pomiędzy max momentem, a max mocą. Przeciążanie silnika, czyli jazda z obrotami 2tyś rpm (dla XV750) powoduje dużo większe zużycie paliwa i silnika niż kręcenie po obrotach.

przykładowy wykres XV750
Obrazek

powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm

a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Bynio »

Do 5 to kręcę ale wyżej to zawsze mam wrażenie że sie coś stanie i silnik nie wytrzyma z takimi obrotami :)
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
Awatar użytkownika
Rafał Rm31
Posty: 290
Rejestracja: 27 grudnia 2011, 18:10
Motocykl: Virago XV 750
Lokalizacja: prawie Bydgoszcz :)
Wiek: 49
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Rafał Rm31 »

ja jak zakupiłem moto= co było zupełnie niedawno bo w styczniu , pierwsze jazdy i też rozmyślania o "ekonomii", momencie obrotowym.... i w końcu mam to gdzieś- po prostu moto spali tyle ile wleję, a jazda ma sprawiać przyjemność :) uczę się mojej Elviry poznaję jej dobre strony i powoli bo powoli ale zaczynam nie myśleć przy wypadach o "możliwej awarii"... i powiem że zapominając o tym człowiek jak dosiądzie swego "rumaka" to dopiero docenia radość płynącą z jazdy motonogiem!!!!
Rób jak uważasz ale uważaj jak robisz....
Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 517
Rejestracja: 08 stycznia 2011, 17:43
Motocykl: V-Star1100 Silverado
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 47
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Kojak »

-waldi- pisze:wiadomym jest, że ekonomiczna jazda jest pomiędzy max momentem, a max mocą. Przeciążanie silnika, czyli jazda z obrotami 2tyś rpm (dla XV750) powoduje dużo większe zużycie paliwa i silnika niż kręcenie po obrotach.

powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm

a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet :)
szkoda że w 535 nie ma obrotomierza,no i z tego co pisze waldi wynika że nie warto "oszczędzać" silnika delikatnymi obrotami
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r :D

288 kg szczęścia :D ...to nie prawda że miłości nie można kupić za pieniądze :D
Awatar użytkownika
jacek71
Posty: 365
Rejestracja: 13 sierpnia 2009, 20:53
Motocykl: DS 1100
Lokalizacja: Częstochowa
Wiek: 52
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: jacek71 »

Zawsze możesz kolego Kojak założyć do 535 obrotomierz,jest to wykonalne (tylko czy potrzebne?) :!:
Bulgotanie to piekny dżwięk i doznanie.

Było Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700 ,XVS 950 MS ,Shadow 600, DL 650 V-STROM , DS 650 Custom ,znów XVS 950 ,Drag Star 1100 i Virago 125 żony
Awatar użytkownika
virago750dar
Posty: 224
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
Motocykl: r1150rt 750virago
Lokalizacja: wrocław
Wiek: 53
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: virago750dar »

no wlasnie ote info. mi chodzilo, jak jezdze samochodem wiekszosci disel to staram sie trzymac w okolicy 2.5 tys i zawsze moc byla i economia w parze idzie (nie zarzynam motora) i tak samo myslalem co do virci ...no to trzeba bedzie zakres obrotow zdecydowanie podnies ,ale waldi co do czerwonego pola serce mi nie pozwoli :D
darecki
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: -waldi- »

no to przy 4 - 4,5 zmiana na wyższy bieg
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Andrews66
Posty: 144
Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
Motocykl: stuki puki 1200
Wiek: 37
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Andrews66 »

Ja zmieniam bieg przy jakiś 4,5-5k - wtedy najładniej wchodzą bez sprzęgła :)
Piątkę wrzucam za zwyczaj trochę wcześniej :)
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: MrScythe »

Dzisiaj się przeżegnałem po zatankowaniu. Wyszło mi, że moja 535 spaliła 6,2l. Trochę przesada, chyba już nie będę liczyć. :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
virago750dar
Posty: 224
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 10:27
Motocykl: r1150rt 750virago
Lokalizacja: wrocław
Wiek: 53
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: virago750dar »

MrScythe pisze:Dzisiaj się przeżegnałem po zatankowaniu. Wyszło mi, że moja 535 spaliła 6,2l. Trochę przesada, chyba już nie będę liczyć. :twisted:
chcialem powiedziec ze moze zmieniales biegi na czerownym polu ale nie masz chyba obrotomierza :D moja pali jak mierzylem raz w marcu 5l :bravo: a teraz nie patrze i smigam :chopper:
darecki
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: MrScythe »

Ostatnio jak tankowałem, to spaliła mi 5,7. Teraz postaram się jeździć spokojnie i ekonomicznie i zobaczymy co z tego będzie. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
wwwolti
Posty: 1672
Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
Motocykl: był i będzie
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: wwwolti »

teoria zmiany biegów mówi, że bieg należy zmieniać w chwili, kiedy po jego zmianie obroty nie spadają w niszę momentu obrotowego/mocy. chodzi o to aby po zmianie biegu nie mieć za niskich obrotów aby nie rozpędzać moto na obrotach, na których nie ma mocy, więc odbędzie się to kosztem dużego spalania.

oczywiście mówimy tu o normalnym rozpędzaniu, nie żółwim.

więc wkręcanie moto na obroty nie powoduje zwiększania spalania a jak robi się to z głowa to jego znaczna redukcję. ja mam to regularnie w Hance, w której mam silnik vtec, gdzie auto mniej pali na większych obrotach.
pozdr
Wojtek
elcede
Posty: 109
Rejestracja: 05 października 2010, 23:36
Motocykl: Virago XV 750
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: elcede »

-waldi- pisze: powiedział bym żeby się starać obroty mieć nie mniej jak 3500 rpm, a przy utrzymaniu prędkości bez gwałtownych przeciążeń nie mniej jak 3000rpm

a max do 7tyś może ciągnąć - ja tak kręcę i pali aktualnie w okolicy 5l, a lubię sobie do czerwonego i za wyjechać nawet :)
Ile to sie czlowiek nauczy przegladajac forum z nudow :P Ja swoja jezdzilem kolo 2000 i myslalem ze wtedy jest ekonomicznie a biegi zmienialem jak przekroczyla 3000, teraz wiem ze ja tylko draznilem taka jazda :) Zobaczymy jak sie teraz spalanie zmieni :)
jestem zielony jesli chodzi o motory :)
Awatar użytkownika
fynfeuro
Posty: 446
Rejestracja: 25 lipca 2011, 15:54
Motocykl: była Miotła -535
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 52
Status: Offline

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: fynfeuro »

A może ktoś w formie tabeli przedstawić, jaka prędkośc na jakim biegu jakie daje obroty?
typu: 50km/h 3 bieg to 3500 obrt a 4 bieg to 2500 a 5 bieg to 1500obr.
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na adrenalinę a wzrasta na spokój
Nie młody i gniewny, ale stary i wqrw...y. Czasami zgryźliwy, bo tetryk.
Obrazek
ODPOWIEDZ