Strona 2 z 4

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 28 maja 2013, 21:10
autor: Winters
toooomelo pisze:
Winters pisze:NO I POLEGŁEM!!!

- poziom paliwa na pracującym silniku tak gdzieś w 3/4 wysokości komory pływakowej
Przypomnę tylko, że poziom paliwa w komorze pływakowej jest dokładnie określony w instrukcji, a nie "gdzieś na 3/4 wysokości" :wink:
Poziom paliwa wynosi 13,5 - 14,5 mm pod kreską znajdującą się na pokrywie gaźnika ;)
To sprawdzę... tylko ja już sporo się najeździłem...i nic nie zmieniałem....silnik był po regulacji gaźników w serwisie w Gorzowie Wlkp.... nie bardzo mam jak reklamować......... nagle pięknej soboty zaczął zalewać ten przedni cylinder....

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 28 maja 2013, 21:28
autor: Cpt. Nemo
Winters pisze:
toooomelo pisze:
Winters pisze:nagle pięknej soboty zaczął zalewać ten przedni cylinder....
A jesli nie traci iskre bo zalewa tylko zalewa bo traci iskre ?
Tak jak bylo u mnie, gdzie modul zaplonowy dal ciala, czy tam scalaka czy cos w tym stylu...

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 28 maja 2013, 21:50
autor: toooomelo
Cpt. Nemo pisze:A jesli nie traci iskre bo zalewa tylko zalewa bo traci iskre ?
Tak też może być. Nie mówię nie. W ogóle nie miałem na myśli zaprzeczyć Ci, Kapitanie :P
Obie dolegliwości można łatwo sprawdzić we własnym zakresie: zarówno poziom paliwa jak i iskrę na świecy.
Ja bym miał jednak wątpliwości co do serwisu w Gorzowie Wlkp. To, że zwą się serwisem, wcale nie musi znaczyć, że znają szczegółowo Virażki ;)
Ważne, abyś sprawdzi obie te rzeczy. I to osobiście! :wink:

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 29 maja 2013, 00:01
autor: -waldi-
poziom paliwa na 0 lub -1mm

na wyłączonym silniku poziom rośnie -> kranik nie trzyma

na odpalonym rośnie -> pływak nie domyka zaworka - sprawdź czy nie ociera o ścianki pokrywki, jak chodzi w ośce, zmniejsz pozycje max otwarcia pływaka przez dogięcie odbojnika.

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 29 maja 2013, 07:16
autor: Winters
-waldi- pisze:poziom paliwa na 0 lub -1mm

na wyłączonym silniku poziom rośnie -> kranik nie trzyma

na odpalonym rośnie -> pływak nie domyka zaworka - sprawdź czy nie ociera o ścianki pokrywki, jak chodzi w ośce, zmniejsz pozycje max otwarcia pływaka przez dogięcie odbojnika.
Kranik trzyma... zdjęty wężyk. paliwo nie leci.
Poziom paliwa przy pracującym silniku (test z wężykiem) jakieś 10mm od pokrywki.
Gdy silnik wyłączony poziom wzrasta do samej pokrywki ALE NIE ROŚNIE !
Czyli znów mam to wszystko rozbierać?

A co reguluje ta śruba od spodu komory komory pływakowej (oczywiście nie chodzi mi o śrubę spustową)?

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 29 maja 2013, 08:15
autor: -waldi-
regulujesz nia skład mieszanki dla obrotów jałowych. U Ciebie nie jest już problemem ilosc paliwa w komorze, a chyba zła regulacja, przypchany gaźnik, lub brak iskry

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 29 maja 2013, 08:35
autor: Winters
-waldi- pisze:regulujesz nia skład mieszanki dla obrotów jałowych. U Ciebie nie jest już problemem ilosc paliwa w komorze, a chyba zła regulacja, przypchany gaźnik, lub brak iskry
Chodziło mi o tą śrubę od spodu.... jest otwór.. a w niej jakaś śruba regulacyjna....

Iskra.... sprawdzałem przy wyciągniętej świecy.. przyłożonej do masy....iskry były bardzo mocne... niezależnie od obrotów....

Zostaje chyba regulacja :-(
Po 9-tej dzwonię do Ratka Motocykle kiedy mogą zabrać motor na serwis.
Chyba, że Waldi znasz kogoś na Śląsku.. kto ma opanowane nasze gaźniki i nie spapra roboty...

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 29 maja 2013, 09:12
autor: Winters
Winters pisze:
-waldi- pisze:regulujesz nia skład mieszanki dla obrotów jałowych. U Ciebie nie jest już problemem ilosc paliwa w komorze, a chyba zła regulacja, przypchany gaźnik, lub brak iskry
Chodziło mi o tą śrubę od spodu.... jest otwór.. a w niej jakaś śruba regulacyjna....

Iskra.... sprawdzałem przy wyciągniętej świecy.. przyłożonej do masy....iskry były bardzo mocne... niezależnie od obrotów....

Zostaje chyba regulacja :-(
Po 9-tej dzwonię do Ratka Motocykle kiedy mogą zabrać motor na serwis.
Chyba, że Waldi znasz kogoś na Śląsku.. kto ma opanowane nasze gaźniki i nie spapra roboty...

Dobra.. to jesteśmy umówieni... adres posłałem sms-em.

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 31 maja 2013, 21:03
autor: Winters
Waldi..
Bardzo Ci dziękuję za wizytę.. i naprawę.... Twoja wiedza w zakresie Virago nie ma równych. Sporo się nauczyłem.... jeśli ktoś...ustawia maszynę organoleptycznie.. a potem aparatura pokazuje to samo..... to jest to mistrzostwo świata.
Zrobiłem dzisiaj po naprawie 50 mil... i to była czysta bajka.... muszę się jej uczyć od nowa... BO TO OBECNIE PRAWDZIWY.. flash gordon.....inna praca... małe spalanie.....i moc....

Dzięki WIELKIE .... mam nadzieję, że obiad smakował ..haha...

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 31 maja 2013, 21:12
autor: -waldi-
smakował :) podziękuj żonie jeszcze raz

i polecam się na przyszłość

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 31 maja 2013, 21:38
autor: toooomelo
-waldi- pisze:... polecam się na przyszłość
Waldek!
Jak będziesz kiedyś przejeżdżał koło Poznania to daj znać. Też byś mi podregulował gaźnik :wink:

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 01 czerwca 2013, 20:45
autor: Winters
Waldi...
Dzisiaj pojechałem do tego sklepu o którym mówiłeś...oni mają prawie wszystkie części eksploatacyjne do Virago.... kupiłem olej silnikowy mineralny 20W40 dedykowany do tego silnika oraz świece.
Olej wymieniłem... miałeś rację ten stary pomimo przebiegu 200 km nadawał się tylko do wymiany...strasznie było go czuć benzyną... tak więc wymieniłem na nowy....
Silnik pali aż miło....jeszcze raz dzięki... no i myślę, że tą wymianą oleju mogłem uratować panewki przed zniszczeniem....z powodu obniżonego smarowania olejem wymieszanym z benzyną...
A olej jest jakiejś firmy z USA... polecany do Virago.. 22 zł za litr. :drunksmile: :nazdrowie:

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 01 czerwca 2013, 21:37
autor: toooomelo
Winters pisze:... olej silnikowy mineralny 20W40 dedykowany do tego silnika...
Dedykowany olej do 535 zdaje się być 20W50
Ale to jest niewielka różnica :wink:
Winters pisze:... olej... strasznie było go czuć benzyną...
To jest sygnał do dalszych i wnikliwych obserwacji.

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 01 czerwca 2013, 21:57
autor: -waldi-
kolega ma xv750, a usterka została usunięta i olej pasowało wymienić


toooomelo nie pij tyle :)

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 01 czerwca 2013, 22:03
autor: toooomelo
-waldi- pisze: toooomelo nie pij tyle :)
Zastosuję się do zalecenia. W przyszłości... :wink:

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 01 czerwca 2013, 22:19
autor: Winters
Tak.. temat dotyczył XV 750.... kilka ...długich...odpalań tylko na 1 cylindrze... USTERKA USUNIĘTA....tak więc wypadało wymienić olej....

Jeszcze raz dzięki WALDI :drunksmile:

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 12 lutego 2014, 20:59
autor: slawekpr
sorki za off top ale co było dokładnie przyczyną bo mam identyczny problem ze soją Elvirką ???
:chopper:

jak na przednim cylinderku zdejme fajkę ze swiecy na 20 - 30 mm odstawię to zaczyna przód również gadać

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 12 lutego 2014, 21:17
autor: 2007XV1700
siada Ci cewka zapłonowa

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 12 lutego 2014, 22:21
autor: slawekpr
na testerze ma stałą iskrę o wartości około 35tys Volt bez przerw cewki zamieniane miejscami wiązka z przewodami sprawdzona troche mi to nie pasuje ja prędzej widzę jakiś problem z gaźnikami Hitachi

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 13 lutego 2014, 00:41
autor: 2007XV1700
po zamianie cewek nie było problemu? czy problem pojawił się na pierwszym cylindrze? jakiego koloru są świeczki?

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 13 lutego 2014, 06:54
autor: slawekpr
Tył ładne kakao przód lekko ciemna mokra

Dziś na testowo odwróce gazniki na chwile zobaczę czy się również problem przeniesie na tylni gar

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 13 lutego 2014, 11:15
autor: -waldi-
poziom paliwa sprawdź w gaźniku przedniego cylindra

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 13 lutego 2014, 16:19
autor: slawekpr
wypoziomowane 1 mm ponad rant pokrywki komory pływaka i stabilna

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 13 lutego 2014, 17:35
autor: -waldi-
za dużo...
zjedz ze 2mm poniżej pokrywki

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 13 lutego 2014, 17:56
autor: slawekpr
a na tylnim tez skoro na świecy colortun'e bez problemu