Strona 3 z 4

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 13 lutego 2014, 18:21
autor: -waldi-
ja ustawiam oba tak i nie mam problemów

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 13 lutego 2014, 18:29
autor: slawekpr
jutro to sprawdzimy w takim ustawieniu .

ile pali w takim ustawieniu ??? zeszły sezon potrafiłem spokojnie na zbiorniku przelatać około 200mil

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 13 lutego 2014, 23:05
autor: -waldi-
Virago pali tyle ile jej dasz żeby paliła :)

do 100 delikatnie to około 4, da się i mniej

normalnie do 120 około 4,5, jak ciśniesz >150 to je 7, a nawet więcej :)

miasto 5-5,5l
slawekpr pisze:zeszły sezon potrafiłem spokojnie na zbiorniku przelatać około 200mil
Jaki Ty masz zbiornik? może nie mil, a km....

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 14 lutego 2014, 21:57
autor: slawekpr
mil nie pomyliłem się mam wersje California 60 KM sprowadzona ze stanów
po tym co podajesz to oznacza ze czeka mnie wnikliwe przeglądanie gaźników bo
poniżej 6l na 100 km nie miałem okazji zejść

latam z moim osobistym od 16 lat plecakiem do 100 kmh wiec nie cisnę nadmiernie sprzęta bez szyby
być może z tego tytułu różnica

ale z braku czasu w ostatnich dniach nie bardzo miałem możliwość ustawienia niżej pływaków
dopiero jutro się tym zajmę po lakierowaniu jak sobie będzie wszystko schnąć :) :motorcycle:


aaa zapomniałem ma ktoś rozpisane rozmiary dysz gaźników dla poszczególnych cylindrów
bo nie jestem pewien na 100% czy magik z usa nie majglował i coś nie pozmieniał

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 09:58
autor: -waldi-
który masz rocznik

a najlepiej pierwsze 3 znaki numeru silnika

zmiana dysz od 128 - 134 nie wiele zauważalnego zmienia

w stopce masz spalanie mojego na 2 silnikach ale tych samych gaźnikach 6l żeby spalić na tym silniku to trzeba rzeczywiście się postarać

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 11:34
autor: slawekpr
Silnik 3AL - 007735

wedle papierów coś koło 89 - 92 tak to rozpisali ze nikt nie wie do końca :)

ile obrotów na wkrętach na start przed regulacją gdzieś w serwisówkach doczytałem

F - 1,5
R - 2,5

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 11:55
autor: -waldi-
silnik w/g oznaczeń rok 1988 wersja US (~56KM), gaźniki powinny być Mikuni już.

Jeżeli masz Hitachi to daj dysze główne: tył 128, przód 132

Wkręty wykręć na początek na 2 - 2,5 obrotu

Ale z tego co piszesz na zbiorniku robisz 200 mil
to: zbiornik masz 14,5l i przebieg na tym 322km co daje spalanie około 4,4l
chyba że masz jakiś inny zbiornik

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:04
autor: slawekpr
tak w zaokrągleniu podałem mysleze gdzieś 170 mil robiłem na tankowaniu pod koreczek az do zadławiania silnika na rezerwie na głównej dyszy ma 122,5 w obu gaźnikach

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:08
autor: -waldi-
To Ty masz Mikuni gaźniki i dysze są prawidłowe


Carburetors
Type . Mikuni BST40 (two)
Main jet 122.5
Main air jet . 80
Jet needle 5DL12
Needle jet . . Y-4
Pilot air jet 60
Pilot jet 40
Pilot screw . Preset
Starter jet 35
Fuel level 1.5 to 2.5 mm

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:10
autor: slawekpr
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gazn ... 71175.html
ten zestaw dokładnie bedzie do nich pasował :)

nie ,mam hitachi bo mam logo na gaźnikach hitachi

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:13
autor: -waldi-
no to ktoś ostro namieszał - masz gaźniki 1981 - 1983

jak masz wkręt składu mieszanki od dołu to Hitachi, więc montuj od razu dysze 128 na tył i 132 na przód

resztę dysz tez przeglądnij :)

jakie masz oznaczenia na iglicach ? Y- ?

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:16
autor: slawekpr
gdzie tego szukać

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:19
autor: -waldi-
u góry iglicy pod kapturkiem powinno być nabite

a świece i fajki zmieniałeś ?

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:23
autor: slawekpr
gaźnik R- Y-22
gaźnik F- Y-23

świece nowe irydowe kable i fajki nowe ngk

jeszcze jedna róznica jest na rurce emulgującej w gaźniku R - ma 4 otwory w osi a na gaźniku F- 3

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:29
autor: -waldi-
no to na 100% z tych lat co pisałem.

Jeżeli nie będziesz iglic zmieniał to na front (przód) daj Y-22 na tył Y-23
Rurka emulsyjna powinna w tych latach mieć 3, w nowszych do 1988 miała 4, ale też inne iglice Y-32

Co do dyszy zostaw te co masz 122, chyba że brakuje mu mocy jak się mocno odkręci wtedy F-132, R-128

Z boku gaźnika masz korek na klucz chyba 13 odkręć wyciąg rurkę i od komory z membraną masz dojście do dysz powietrznych - koniecznie je wyczyść.
Poskładaj, wyczyść dysze w pokrywach komór gaźników, staw poziom paliwa na zamontowanych gaźnikach, nie wiszących w pionie i pal :)

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:34
autor: slawekpr
gaźniki w myjce dysze pod rurką to pierwsze co czyściłem a tam jakie powinny byc rozmiary

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:36
autor: -waldi-
Twoje gaźniki:


Type Hitachi HSC40 (two)
Main jet 122
Main air jet 50
Jet needle (US models)
Rear cylinder . Y-23
Front cylinder .... Y-22
Pilot air jet
US . 185
Pilot jet . 41
Pilot screw Preset (turns out not specified)
Starter jet 40
Fuel level
Rear cylinder 1.0 +/- 1.0 mm
Front cylinder 2.0 +/-1.0 mm

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:39
autor: slawekpr
pozom od czego brać rantu komory pływakowej ??? czy jest jakiś marker na gaźniku

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:41
autor: -waldi-
dolna krawędź gaźnika, po środku, w okolicach śruby regulacyjnej otwarcia przepustnicy

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 12:49
autor: slawekpr
jasne to bierzemy się do boju jak sie gdzie spotkamy masz u mnie wielkiego browarka ( z Ubot'em)

a poziom zawsze ustawiałem na wypoziomowanym gaźniku może i tu był też błąd

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 13:06
autor: slawekpr
jeszcze jedno dysze powietrzne jaka gdzie ma być bo może i tu coś pokombinowane

patrzac od strony dysz na srodku 50 po lewej 180 w obu to samo

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 13:10
autor: -waldi-
nie, one sa wprasowane chyba, że ktoś rozwiercił

jeżeli tylko Ci zalewało, to prawdopodobnie przez za duży poziom paliwa

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 13:13
autor: slawekpr
ja mam wkrecane

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 15 lutego 2014, 14:06
autor: -waldi-
jak masz powietrzne wkręcane to weryfikuj je bo może i tam łapy wsadzili

i wsadzili :)
slawekpr pisze:
patrzac od strony dysz na srodku 50 po lewej 180 w obu to samo

Pilot air jet
US . 185
Pilot jet . 41

główna za mała, jałowych za duża :roll:

Re: wymiana zaworka iglicowego... bo zalewa

: 16 lutego 2014, 09:49
autor: slawekpr
poskładane i śmiga jak złoto :)

jest jednak małe ale synchro wyszło bezmała idealnie na carbtune , potem
na colortune regulacja składu i powtórnie synchro i było pięknie

po 15 min

na przednim garku zaczęły się jakieś falowanie i przerwy wiec na szybko kontrolnie poziom paliwa ii
gaźnik nalewa tylko połowę stanu ,tył bez zmian ostukałem gaźnik ale zero zmian heh i o co chodzi ???