skrzynia biegów

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

Kolego Trocin, co do pierwszego pytania niestety nie pomogę bo nie mam takiej wiedzy ,ale myślę że jeżeli japonce coś takiego tam założyli to ma to do spełnienia jakąś funkcje,po coś to tam jest.Co do drugiego pytania to ten znacznik do którego podpinana jest linka , cofinany jest przez sprężynę znajdującą się pod nim ,musisz siłę tej sprężyny przezwyciężyć ręką .Naciągnij ręką do wyraźnego oporu i dopiero dokonuj regulacji śrubką na koszu,śrubke wkręcasz znacznik idzie przed nadlew ,wykręcasz to idzie za nadlew. Strzałka zrównana z nadlewem to jest sam początek wysprzęglania ,czyli tarcze są jeszcze ściśnięte ale jak tylko strzałka minie nadlew to tarcze muszą zacząć się luzować .Dlatego linka powinna być zdjęta do tej regulacji aby jej nie fałszować.Kapy nie musisz dokręcać jakimś ściśle określonym momentem ,bez przesady , dokręć z wyczuciem aby nie zerwać gwintu lepiej zakręcić za słabo( bo dokręcić zawsze można) niż przesadzić i zerwać gwint albo ukręcić śrubę .
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Dzięki Marceli za odpowiedź :drunksmile: !
Maszyna poskładana, sprzęgło wyregulowałem dokładnie tak jak piszesz.
Ale niestety to nie koniec moich problemów.

Jak odkręcałem tłumiki (dospawawszy do zapieczonych łbów imbusowych nowe śruby) to odłączyłem aku i całą elektronikę. Moto poskładałem, niestety teraz nie pali...
Odpalił raz na chwilę (10 sek), chodził chyba na jeden gar i zgasł....
I teraz się zastanawiam w czym problem....
Wszystkie wtyczki praktycznie są tak skonstruowane że nie da się ich źle pospinać, jedynie wtyczka (jak mniemam od elektronicznego sterowana zapłonem) może być zamienia z przekaźnikiem.
Czy spawanie pomimo odłączenia modułów i aku mogło coś uszkodzić?
Jak sprawdzić czy paliwo jest dostarczone do gaźników?
Olej jest wlany ;)
Rozrusznik kręci....
Może wszystkie styki przeczyścić?
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

Raczej bardzo mało prawdopodobne jest uszkodzenie elektroniki,nie jest ona przecież jakoś bardzo zaawansowana , i z pewnością nie jest tak wrażliwa na przepięcia jak elektronika w nowych pojazdach , tym bardziej że była odłączona od zasilania , nie to raczej niemożliwe.Przy spawaniu masa spawarki była chyba założona jak najbliżej miejsca spawania? Sprawdź wg.schematu czy przypadkiem tych podejrzanych wtyczek nie zamieniłeś.Nie zamieniaj ich w ciemno co by nie zfajfczyć czegoś niepotrzebnie. To wielce prawdopodobne że problem tkwi w elektryce ,zamienione wtyczki ,przerwa na przewodzie itp.Jak chcesz sprawdzić czy paliwo jest doprowadzane do gaźników to załóż wężyk na króciec, służący do ustawiania poziomu paliwa odkręć śrubkę( tak jak byś sprawdzał poziom paliwa tylko wężyk włóż do butelki ) i spuść paliwo z komory pływakowej a następnie włącz zapłon, pompka paliwa powinna dopompować paliwo do uzupełnienia stanu, zrób to na obydwu gaźnikach i będziesz mieć pewność, no chyba że masz tylko górny zbiornik to kranik przekręć w pozycję PRI(zapłonu nie trzeba włączać)a paliwo z wężyka powinno lecieć tak długo jak długo jest odkręcona śrubka .
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

No i :shit: :shit: :shit:
Już normalnie nerwów nie mam... Dalej nie działa.
Czy w Virago są jakieś inne bezpieczniki niż te 4 pod siedzeniem? Bo tam są wszystkie ok a nie cyka mi przekaźnik od pompy paliwa, a jak mniemam powinien przy przekręceniu kluczyka. Czy da się jakoś zmierzyć miernikiem cewkę zapłonową? Jak sprawdzić czy jest iskra (jakiś poradnik jak do debila) chyba że dobrze rozumiem - wykręcam świecę przykładam gwintem do silnika i sprawdzam czy błyska tak?.

Więcej pomysłów brak :( :pomocy: ....
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

Dobrze rozumiesz,wykręć świecę włóż do fajki ,gwintem dotknij do cylindra i zakręć rozrusznikiem jeśli iskra przeskakuje i ma niebieski kolor to jest OK.Dla swojego bezpieczeństwa podczas sprawdzania fajkę trzymaj kombinerkami z izolowanymi rączkami, bo przy sprzyjających warunkach te parę tysięcy voltów co prawda nie zabija(chyba że masz rozrusznik serca) ale potrafi bardzo nieprzyjemnie połaskotać. Sprawdzałeś czy pompa podaje paliwo? z tego co piszesz wnioskuje że nie .
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Pompa nie podaje paliwa bo zaraz po uruchomieniu kluczyka nie załącza się przekaźnik pompy, chyba że nie powinien... Przekaźnik odpiąłem i sprawdziłem elektrycznie - jest sprawny.Wszystkie styki popsikałem preparatem typu "kontakt". Da się jakoś cewkę zmierzyć miernikiem elektrycznym (jakie powinny być wartości)?
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

I znów porażka...
Iskry nie ma to jest pewne.
Czy można zmierzyć czy cewki są sprawne nie wyjmując ich? (jak na moje oko to znajdują się z przodu za klaksonem tak?)
Jak nie cewki to chyba moduł zapłonowy. Czy da się go jakoś zmierzyć, sprawdzić, określić czy i czemu nie działa?
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

Iskry nie ma na obydwu świecach? Sprawdzałeś to tak jak opisywałem wyżej na każdej świecy z osobna? Próbowałeś na innych np.nowych świecach ?Jest nieprawdopodobne aby uległy uszkodzeniu obie cewki zapłonowe prawie w jednym czasie.Modułu zapłonowego chyba miernikiem sprawdzić się nie da (oczywiście nie będąc elektronikiem z odpowiednią wiedzą , doświadczeniem i praktyką). Najłatwiej moduł sprawdzić podmieniając na sprawny o takim samym oznaczeniu .Po przekręceniu kluczykiem przekaźnik cyknie raz bardzo cicho (prawie nie słyszalnie )ale pompa cyka kilka razy i to cykanie jest dość głośne (słyszalne). Z tego co opisujesz wynika że albo do pompy nie dochodzi napięcie ,albo ona uległa uszkodzeniu.
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Przekaźnik pompy nie cyka a sprawdzałem go i jest sprawny. Pompa może nie cykać bo ona jest załączana jak spada poziom paliwa w komorze pływakowej (tak mi się przynajmniej wydaje) a że silnik nie pracował to pewnie z gaźnika się paliwko nie wypaliło. Nie rozumie braku iskry na obu świecach i nie wiem jak to się ma do pompy paliwa. Jeszcze sprawdzę na innej świecy. Jak sprawdzić te cewki ? Czy mają przebicie do masy czy jakoś inaczej?
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

Brak iskry nijak się ma do pompy,jedno z drugim nie jest połączone,jeśli jesteś pewien że nie ma iskry to pompa na razie nie ma znaczenia.Tak jak pisałem,aby dwie cewki w jednym czasie uległy uszkodzeniu to bardzo mało prawdopodobne ,prędzej obstawiałbym impulsator, tym bardziej jeśli np. twój model posiada tylko jeden.Sprawdź ile przewodów jest w wiązce wychodzącej z alternatora, trzy jednakowego koloru to alternator i albo dwa przewody to jeden impulsator albo 4 przewody to wówczas dwa impulsatory .Przy jednym uszkodzonym pewno nie będzie iskry na obydwu cylindrach ale jeśli masz dwa, to też nieprawdopodobne aby uszkodziły się oba,prędzej obstawiałbym zamianę wtyczek. Impulsator można zmierzyć omomierzem ,zapewne powinien mieć jakąś wartość , gdzieś chyba na forum było jaką, ja niestety nie pamiętam.
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Z tego co pamiętam to moduł zapłonowy ma 2 wtyczki, 1 wielopinową i jedną 4-pinową, w tej cztero pinowej podpięte są tylko 3 kabelki i jeden pin jest pusty.
Co do zamiany tej wtyczki to jedyna możliwość jest z czteropinową wtyką z przekaźnika pompy paliwa.
Jeśli chodzi o cewki to te cienkie przewody które do nich wchodzą są trochę upalone, twarde i są tam miejscowe małe braki w izolacji. Co naprawiłem na razie lepiej je izolując. A są jeszcze gdzieś jakieś bezpieczniki w Virago oprócz tych pod siedzeniem w jednej obudowie (chyba 4 tam ich jest)?
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

Skoro z modułu wychodzi wtyczka cztero pinowa ale z trzema pinami to świadczy o tym że masz tylko jeden impulsator,dwa przewody idą do impulsatora a trzeci do przekaźnika pompy .Odszukaj te dwa i na nich zmierz rezystancje(opór). Cienkie przewody wchodzące do cewek zapł.skoro zaizolowałeś to dobrze na pewno to nie zaszkodzi ale tak jak pisałem nie wydaje mi się aby obie równocześnie szlak trafił.Bezpieczniki masz tylko te cztery, jeden 30A to główny i trzy 15A kolejno reflektora ,kierunkowskazów i ostatni, instalacji zapłonowej.
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Jeżeli się okaże że to jednak impulsator, to on znajduje się w prawej kapie silnika koło alternatora? Aby tam się dopchać trzeba wpierw spuścić olej?
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

Alternator jak i impulsator znajduje się pod lewą kapą silnika ,pod prawą kapą masz przecież sprzęgło . :D Tak aby się dostać do impulsatora olej wygodniej jest spuścić,chociaż nie jest to regułą, bo niektórzy przechylają a właściwie kładą motocykl na prawą stronę i bez spuszczania oleju odkręcają lewy dekiel .
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Jasne LEWĄ :) mój błąd, a swoją drogą co się znajduje pod tym małym okrągłym dekielkiem w lewej kapie?
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: vinny »

Nie ma sensu rozbieranie silnika , szkoda Twojej pracy . Jeżeli nie ma iskry na swiecach i pompa paliwa nie działa , to spaliłeś moduł zapłonowy ( jeżeli masz jeden impulsator to J4 T 033 , jeżeli dwa to nie pamietam symbol , ale końcówka chyba 032) i przekażnik kierunkowskazów ( czteropinowy 41R-71 ) obydwa znajdują się w jajku obok siebie .Oporność impulsatora na ciepłym silniku powinna mieścić się w granicach 195 - 230 omów ) , opornośc cewki ... najlepiej ściągnij sobie Clymera jest w downloads-ie i tam znajdziesz parametry .Jeżeli opornośc pierwotna i wtórna jest prawidlowa to cewki i przewody WN są dobre . Pompę paliwa możesz sprawdzić " na krótko" , wyeliminujesz awarię pompy .
Ostatnio zmieniony 01 listopada 2016, 20:51 przez vinny, łącznie zmieniany 1 raz.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

Hmm,jak mnie demencja starcza nie dopadła jeszcze to znajdziesz tam przekładnie kontową kardana,na pewno odkręcając ten dekielek do silnika nie zajrzysz :lol:
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Miałem choć cień nadziei że może tam będzie ten impulsator
Tak czy siak muszę najpierw na wtyczce pomierzyć
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

O nie ,tak dobrze to niestety nie ma :lol: impulsator jest bardzo blisko kola magnesowego bo z nim współpracuje.Najpierw pomierz na wtyczce przy module albo odszukaj wiązkę kabli wychodzącej z pod lewego dekla tam też powinno być jakieś połączenie impulsatora ( dwa przewody)z instalacją ,w tej wiązce są też trzy przewody(przeważnie jednakowego koloru) wychodzące z alternatora a biegnące do regulatora.
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Nie ma sensu rozbieranie silnika , szkoda Twojej pracy . Jeżeli nie ma iskry na swiecach i pompa paliwa nie działa , to spaliłeś moduł zapłonowy ( jeżeli masz jeden impulsator to J4 T 033 , jeżeli dwa to nie pamietam symbol , ale końcówka chyba 032) i przekażnik kierunkowskazów ( czteropinowy 41R-71 ) obydwa znajdują się w jajku obok siebie .Oporność impulsatora na ciepłym silniku powinna mieścić się w granicach 195 - 230 omów ) , opornośc cewki ... najlepiej ściągnij sobie Clymera jest w downloads-ie i tam znajdziesz parametry .Jeżeli opornośc pierwotna i wtórna jest prawidlowa to cewki i przewody WN są dobre . Pompę paliwa możesz sprawdzić " na krótko" , wyeliminujesz awarię pompy .
Jesteś pewien?
Da się moduł zmierzyć jakoś miernikiem aby to potwierdzić? Dlaczego uważasz że przerywacz kierunkowskazów również jak on był podpięty normalnie?
Jedyna możliwość zamiany wtyczki (takie same i pasują na odwrót) to przekaźnika pompy paliwa (cztero pinowa) i właśnie ta od modułu też 4 pinowa tylko z 3 wpiętymi kabelami
Na chwilę odpaliła ale pracowała przez moment na 1 gar (tylni)
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: vinny »

https://www.dropbox.com/sh/tsqqcoial8u1 ... olsku?dl=0
Roadzial 7 w tym linku to elektryka w 535 .Przeczytaj będzies wiedzial tyle samo co ja na ten temat .
Ja spaliłem dwa moduły w mojej 535 , nie wiem jak pomierzyć moduł , ale wystarczy , że go powąchasz I będziesz wiedział , że spalony :D , serio . Jeżeli bylo przepięcie lub zwarcie to są 3 element w 535 , które ulegają spaleniu na pewno moduł , potem przekaznik , a następnie impulsator ( u mnie impulsator ocalal ) . Jeżeli moduł został zalany wodą to leci tylko moduł .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Dobra, pomierzyłem impulsator i w 6 st miał ok 210 ohm czyli wydaje mi się że ok, wymontowałem moduł i jest o zapachu starej unitry ale nie do końca bym powiedział ze spalonej...
Jest ryzyko ze wtyczka z modułu została zamieniona z wtyczką przekaźnika pompy paliwa (jak mi się wydaje jest to ten mały 4 pinowy przekaźnik załączając omron) co by mogło świadczyć o podaniu napięcia do modułu po pinach cewki.
Tylko dalej nie jak to się ma do sterownika kierunkowskazów?
Jeszcze się upewnię czy na 100% dochodzi napięcie do modułu i jak tak to wylutuje tranzystory aby je pomierzyć.
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

No to wreszcie postęp bo pali ;) :boks:
Ale to nie koniec problemów... Bo teraz są jaja z kontrolką luzu :frustrated: . Tzn biegi wchodzą i luz też ale kontrolka się nie pali tylko jest taki krótki błysk i ciemno. Dzieje się tak samo jak na ruszę klamką również jest tylko krótkie mignięcie...
Pomysły?

P.S.
Jeśli admin uważa za stosowne to może by podzielić wątek i część wpakować w dział elektryka?

P.P.S
Jeszcze raz dziękuję Panowie za support!
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: marceli5555 »

Trocin pisze:No to wreszcie postęp bo pali ;) :boks:
No to pięknie że pali ,ale pochwal się co uczyniłeś że tak się dzieje,tak wiesz dla potomnych :lol:
Co zaś do kontrolki luzu,być może coś z czujnikiem luzu się dzieje ,może idzie go regulować ale ja niestety nie wiem ,w tym temacie zielony jak trawka jestem .Może wypowie się ktoś kto temat przerabiał.
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: skrzynia biegów

Post autor: Trocin »

Tak jak to Vinny wywrozyl- Moduł niestety. ..

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ