Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Witam moja Yamaszka ostatnio przestała palić na 1 gar nieraz jak odpalę to przez 5 min pochodzi na 2 i zaczyna chodzić na 1 gar kopci jak nie wiem co.Gaźniki są Ok.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
widzi ,że nie jedziesz to oszczedza paliwo i pali na jeden , ten typ tak ma
witam Cie serdecznie
witam Cie serdecznie
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Świeca jest mokra i czarna jak da mu się trochę gazu zaczyna łapać na 2 po chwili znowu na 1 .
- Friilin
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 listopada 2011, 20:15
- Motocykl: 2x XV920J Virago 82r
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Miałem podobny problem, z tym, że u mnie wachy było tyle, że aż po przejażdżce leciała z wydechu. Winny był przepuszczający zaworek iglicowy gaźnika tylnego cylindra.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
przywitaj się w powitalni i wymień świece \:)
\
\
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
U mnie też sie lała benzyna z tłumika ,ale po rozkręceniu gaźnika i wyczyszczeniu go już się nie leje (pod iglicą był kawałek jakiejś gumy i nie domykał się.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Upewnij się, że w karterze masz właściwą ilość oleju bo po takim zawieszeniu zaworka w 750 potrafi paliwo spłynąć do karteru.
Skoro problem z gaźnikiem rozwiązany posłuchaj rady pisiora, przywitaj się w powitalni a potem zmień świece. Nie wiem czemu, ale namawiałbym na iskrę FE85PTRS
Skoro problem z gaźnikiem rozwiązany posłuchaj rady pisiora, przywitaj się w powitalni a potem zmień świece. Nie wiem czemu, ale namawiałbym na iskrę FE85PTRS
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
To, że się nie przywitałeś w Powitalni, mogę Ci jeszcze wybaczyć. Ale, że nie użyłeś "szukajki" wybaczyć się nie da. No, nie da i koniec. Pozamiatane. Szlus.
Trzy czwarte tego forum to dyskusje na temat: "pali na jeden gar".
Pozdrawia Leopold
PS. Sprawdź "lewe powietrze" w zasilaniu "niepalącgo"
Trzy czwarte tego forum to dyskusje na temat: "pali na jeden gar".
Pozdrawia Leopold
PS. Sprawdź "lewe powietrze" w zasilaniu "niepalącgo"
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Leopold masz za dobre serce
i ja też nie będę się pastwił
\
i ja też nie będę się pastwił
\
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Jak już jesteśmy przy oleju strasznie śmierdzi benzyną i ile tego oleju tam wlać kupiłem 10w50
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Benzynka w oleju oznacza ze nie trzyma zawór w gazniku. Olej ok. 3 litry, sprawdzasz poziom w okienku kontrolnym. Najpierw wymień filtr oleju i napraw gaznik(i).
Pozdrawia Leopold
Sprawdź, czy kranik paliwa nie jest aby na pozycji PRI.
Pozdrawia Leopold
Sprawdź, czy kranik paliwa nie jest aby na pozycji PRI.
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
No nie koniecznie - chociaż w większości przypadków tak bywa.leopold pisze:Benzynka w oleju oznacza ze nie trzyma zawór w gazniku. Olej ok. 3 litry, sprawdzasz poziom w okienku kontrolnym. Najpierw wymień filtr oleju i napraw gaznik(i).
Pozdrawia Leopold
Sprawdź, czy kranik paliwa nie jest aby na pozycji PRI.
Możesz mieć również zapchane główne dysze powietrzne - u mnie tak było, a Waldi dokonał naprawy. Zaworki trzymały ok a 1 cylinder był cały zalany paliwem, po wyczyszczeniu dysz wszystko było OK. (jedna była zapchana całkowicie, a druga częściowo).
Po naprawie zmień olej - bo benzyna w oleju może spowodować uszkodzenie panewek.... filtr ojeju możesz zostawić....i wymienić przy następnej okazji....
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
okazji nie ma jak się zmienia olej to i filtr
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Zależy kiedy wymieniał ostatnio ten filtr.... Ja nie wymieniałem bo usterkę miałem miesiąc po wymianie tak więc tylko olej wymieniłem... i 5 tyś km zrobiłem..... a na wiosnę będzie znów nowy olej i filtr....
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
filtr też nasiąka benzyną i traci swe właściwości
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
gdzie jest ta kontrolka poziomu oleju i gdzie jest ten cały filtr ?
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
chyba masz na myśli kanały powietrza?Winters pisze: Możesz mieć również zapchane główne dysze powietrzne
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Filtr po prawej stronie motocykla (taki mały dekielek przykręcany na 3 śruby imbusowe, gdzie do jednej nie da się na ogół dostać). Przy demontażu zwróć uwagę w którą stronę włożony był stary filtr, żeby Ci się przypadkiem nie założyło na odwrót (co się da zrobić) bo konsekwencje mogą być opłakane!!!
Okienko kontrolne po lewej stronie silnika, na dole. Kontrolka poziomu oleju (czerwona lampka) na panelu wskaźników.
Okienko kontrolne po lewej stronie silnika, na dole. Kontrolka poziomu oleju (czerwona lampka) na panelu wskaźników.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
widze flustracje , jak sie dba tak sie ma
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Dysza powietrzna...HaCaT pisze:chyba masz na myśli kanały powietrza?Winters pisze: Możesz mieć również zapchane główne dysze powietrzne
Poprzez tę dyszę powietrze dostaje się do rurki emulsyjnej, co powoduje rozpoczęcie mieszania się zaczerpniętego z komory pływakowej paliwa z powietrzem, pozwala ona przede wszystkim kontrolować ilości paliwa, jakie ma być zassane z komory do gardzieli gaźnika...
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
problem może również leżeć po stronie zapłonu.
cewka niepalącego garnka może mieć słabe połączenie z masą.
cewki odkręcić przeczyścić miejsce dokręcenia do ramy psiknąć "kontakt spray'em" i zakręcić.
jak nie pomoże to zamienić cewki miejscami czyli cewkę z palącego garnka podłączyć do niepalącego na próbę i zobaczyć czy niepalący zagada.
sprawdź fajki świec, wykręć utnij 1 cm przewodu WN i wkręć jeszcze raz psikająć w gwint fajki Kontaktem.
cewka niepalącego garnka może mieć słabe połączenie z masą.
cewki odkręcić przeczyścić miejsce dokręcenia do ramy psiknąć "kontakt spray'em" i zakręcić.
jak nie pomoże to zamienić cewki miejscami czyli cewkę z palącego garnka podłączyć do niepalącego na próbę i zobaczyć czy niepalący zagada.
sprawdź fajki świec, wykręć utnij 1 cm przewodu WN i wkręć jeszcze raz psikająć w gwint fajki Kontaktem.
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
A gdzie ta "dysza powietrza" znajduje się na załaczonym schemacie?Winters pisze:Dysza powietrzna...HaCaT pisze:chyba masz na myśli kanały powietrza?Winters pisze: Możesz mieć również zapchane główne dysze powietrzne
Poprzez tę dyszę powietrze dostaje się do rurki emulsyjnej, co powoduje rozpoczęcie mieszania się zaczerpniętego z komory pływakowej paliwa z powietrzem, pozwala ona przede wszystkim kontrolować ilości paliwa, jakie ma być zassane z komory do gardzieli gaźnika...
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
Żeby się do nich dostać z Waldim musieliśmy wybijać zaślepkę w gaźniku - dostęp "masakrycznie" ciężki.
Gaźnik z 1985 Hitachi.
W zestawach naprawczych do tego gaźnika znajdują się również osobno zapakowane dysze powietrzne.
Gaźnik z 1985 Hitachi.
W zestawach naprawczych do tego gaźnika znajdują się również osobno zapakowane dysze powietrzne.
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
OK, wiem o co chodzi, ale to się tak nie nazywa.
To co znajdziesz w zestawie naprawczym to:
- główne dysze paliwowe
- dyszę składu mieszanki biegu jałowego
- gniazdo zaworka iglicowego
- zaworek iglicowy
- garść śrubek, w tym śruby spustowe komór pływakowych
No chyba, że miałeś inny zestaw naprawczy
To co znajdziesz w zestawie naprawczym to:
- główne dysze paliwowe
- dyszę składu mieszanki biegu jałowego
- gniazdo zaworka iglicowego
- zaworek iglicowy
- garść śrubek, w tym śruby spustowe komór pływakowych
No chyba, że miałeś inny zestaw naprawczy
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Silnik chodzi na jeden gar i kopci .
W zestawie opisanym przez producenta czyli firmę Dynojet znajdują się:
- iglica
- dysza powietrzna
- dysza wolnych obrotów
- dysza główna
Tak dla jasności ja tego zestawu nie kupowałem, my tylko wyczyściliśmy te dysze.... kompresorem sie nie dało, dopiero po demontażu i cieńkim drucikiem się udało i sprężonym powietrzem.....
U mnie oprócz zalewania notorycznego jednego z cylindrów było masakryczne spalanie !!! Po wyczyszczeniu dysz...wszystko jak ręką odjął...
U mnie zaworki iglicowe były ok!!!
- iglica
- dysza powietrzna
- dysza wolnych obrotów
- dysza główna
Tak dla jasności ja tego zestawu nie kupowałem, my tylko wyczyściliśmy te dysze.... kompresorem sie nie dało, dopiero po demontażu i cieńkim drucikiem się udało i sprężonym powietrzem.....
U mnie oprócz zalewania notorycznego jednego z cylindrów było masakryczne spalanie !!! Po wyczyszczeniu dysz...wszystko jak ręką odjął...
U mnie zaworki iglicowe były ok!!!