535 nie ma ciagu od dolu.

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Mitek_ki
Posty: 33
Rejestracja: 14 czerwca 2014, 22:43
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: Mitek_ki »

Po mocnym rozgrzaniu silnika w upalne dni ponad 30st. Moto nie ciagnie na pewnym zakresie obrotow.. brak mu mocy trzeba odkrecic mocniej manetke gazu wtedy idzie normalnie ,na jalowych ladnie pracuje ale dam lekko gazu i sie dusi musze dac wiecej aby pokonac to, im gorentrzy silnik tym ten problem sie powieksza.. na wysokich biegach to jest uciazliwe bo trzeba redukowac co chwila w miescie bo moto nie ciagnie od dolu..
Na V biegu ma moc dopiero przy 75km/h to tak dla przykladu. Przy 60 za chiny nie idzie przyspieszyc. Ale jak ma te 75 czy 90 to idzie ostro.
Luzy na zaworach takie: na wydechowych ciasno wchodzi 0,15 a na ssacych ciasno 0,10.., swiece kawa z mlekiem czasem tylna lekko okopcona..
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: vinny »

Mitek_ki pisze:Po mocnym rozgrzaniu silnika w upalne dni ponad 30st. Moto nie ciagnie na pewnym zakresie obrotow.. brak mu mocy trzeba odkrecic mocniej manetke gazu wtedy idzie normalnie ,na jalowych ladnie pracuje ale dam lekko gazu i sie dusi musze dac wiecej aby pokonac to, im gorentrzy silnik tym ten problem sie powieksza.. na wysokich biegach to jest uciazliwe bo trzeba redukowac co chwila w miescie bo moto nie ciagnie od dolu..
Na V biegu ma moc dopiero przy 75km/h to tak dla przykladu. Przy 60 za chiny nie idzie przyspieszyc. Ale jak ma te 75 czy 90 to idzie ostro.
Luzy na zaworach takie: na wydechowych ciasno wchodzi 0,15 a na ssacych ciasno 0,10.., swiece kawa z mlekiem czasem tylna lekko okopcona..
Bo na 535 trzeba tak jezdzic
bieg 1 do ruszenie
bieg 2 do 45 lub do turlania sie
bieg 3 od 45 do 60
bieg 4 od 60 do 80-90
bieg 5 od 80 w gore :) :rock:
a biegi sa po to , zeby je zmieniac
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: barg »

Ja bym sprawdził w pierwszej kolejności:
  • Zawory wydechowe.
    Drożność wydechu (puszki rozprężnej)
    Podciśnienie (do kranika)
    Dolot (filtr powietrza)
    Kompresje
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: Cpt. Nemo »

A ja tylko tak z czystej ciekawosci :)
barg pisze:Ja bym sprawdził w pierwszej kolejności:
  • Zawory wydechowe. - uszczelniaja sie przy wiekszej predkosci ?
    Drożność wydechu (puszki rozprężnej) - polepsza sie ze wzrostem predkosci ?
    Podciśnienie (do kranika) - pojawia sie ze wzrostem predkosci ?
    Dolot (filtr powietrza) - wzrasta przeplywnosc ze wzrostem predkosci ?
    Kompresje - tez sie naprawia ze wzrostem predkosci ?


Ja nie mam pomyslu ale powyzsze mnie zmusilo do zastanowienia.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: barg »

No można jeszcze wymyślać świece, gażniki i inne. Ale co? Naprawiają się "ze wzrostem prędkości"? No to może nic nie robić i uznać, że te typ tak ma?

Nie chodzi o wzrost szybkości, ale zmienne obciążenia i przepływy powietrza/mieszanki/spalin.
Musi redukować. Czyli przy tej samej prędkości na wyższych obrotach zbiera się, bo właśnie maksymalna moc jest dostępna w wyższym ich zakresie. Np. przytkany przewód kranika przy wyższych obrotach /większym podciśnieniu/ otworzy się całkowicie, lewe powietrze w dolocie w porównaniu z prawidłowo dostarczanym, przy wyższych obrotach nie będzie miało takiego wpływu itp.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: 2007XV1700 »

535 nie ma ciągu od dołu bo to wysokoobrotowy silnik jest :D i zbiera się dopiero od ponad 3000 obr/min

jedynie co to sprawdzić kompresję bo może być kicha a po rozgrzaniu silnika kompresja mocno idzie w dół w zużytym silniku i to daje taki efekt o jakim piszesz.
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: mytek1 »

Ja tak kiedyś miałem jak zawory poustawiałem i przy regulacji gaźników okazało się, że na jednym mieszanki nie ustawi. PO wymianie gaźników na sprawne było ok.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Mitek_ki
Posty: 33
Rejestracja: 14 czerwca 2014, 22:43
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: Mitek_ki »

2007XV1700 pisze:535 nie ma ciągu od dołu bo to wysokoobrotowy silnik jest :D i zbiera się dopiero od ponad 3000 obr/min

jedynie co to sprawdzić kompresję bo może być kicha a po rozgrzaniu silnika kompresja mocno idzie w dół w zużytym silniku i to daje taki efekt o jakim piszesz.

Cisnienie na mocno rozgrzanym po 11barow na kazdym garze idealnie po tyle samo. Generalnie ta wirowka jest niewiarygodnie dobrze utrzymana, do roznych rzeczy w niej jux zagladalem i wszystko nie wykazuje prawie a w zasadzie zadnego zuzycia, nie dam sobie wkrecis silnika kapcia przy mojej... :roll:

Dzis zauwazylem ze tylna swieca jest przykopcona, to chyba przyczyna , zaczela zrec 7,5/100 moze wypruc gazniki i przemyc?
Awatar użytkownika
leczmo
Posty: 1295
Rejestracja: 30 kwietnia 2014, 23:22
Motocykl: Virago 535/VTX 1300
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 57
Kontakt:
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: leczmo »

Ja miałem podobnie na świecach NGK. Dwa dni temu wymieniłem na Iskry 3 elektrodowe i na razie motor chodzi idealnie. Nie chcę przechwalić , ale mam nadzieję że dalej będzie ok. Sprawdzę też spalanie bo ostatnio też mi palił ponad 6 litrów.
poles
Posty: 43
Rejestracja: 12 lutego 2014, 18:11
Motocykl: virago 535 86r
Lokalizacja: Czluchów
Wiek: 49
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: poles »

[quote="leczmo"]Ja miałem podobnie na świecach NGK. Dwa dni temu wymieniłem na Iskry 3 elektrodowe i na razie motor chodzi idealnie.
Tez mam te same swieczki i mimo bardzo slabego aku zapala na nich po pierwszym obrocie i motor zrobil sie zrywniejszy przy gwaltowniejszym rozkrecaniu manetki.
Arek
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: 535 nie ma ciagu od dolu.

Post autor: grzegorzbr2 »

Niedrożna pompka zrywu ( przyśpieszenia )
ODPOWIEDZ