kompresja :(
kompresja :(
Witam
Od jakiegoś czasu moja virago ma problemy z paleniem na zimno, dzisiaj dzwonili do mnie z serwisu z informacja iż kompresja na na obu garach wynosi 2 czyli lipa :/
serwisanci stwierdzili ze robić się nie opyla pomyślałem że spróbuje reanimować piec, znalazłem firmę
http://www.tomring.pl/index.php
specjalizują się w dorabianiu pierścieni wystarczy wysłać im tłoki.
Jak sądzicie czy taki zabieg bez robienia szlifu ma jakikolwiek sens czy po wymianie pierścieni kompresja wróci do normy a może piec rzeczywiście nadaje się do pieca hutniczego.
Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu moja virago ma problemy z paleniem na zimno, dzisiaj dzwonili do mnie z serwisu z informacja iż kompresja na na obu garach wynosi 2 czyli lipa :/
serwisanci stwierdzili ze robić się nie opyla pomyślałem że spróbuje reanimować piec, znalazłem firmę
http://www.tomring.pl/index.php
specjalizują się w dorabianiu pierścieni wystarczy wysłać im tłoki.
Jak sądzicie czy taki zabieg bez robienia szlifu ma jakikolwiek sens czy po wymianie pierścieni kompresja wróci do normy a może piec rzeczywiście nadaje się do pieca hutniczego.
Pozdrawiam
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: kompresja :(
Jak mawiał nieoceniony kyller to jak leczenie syfa pudrem. Na jakiś czas pomoże, ale na jak długo ?dbopl pisze:czy taki zabieg bez robienia szlifu ma jakikolwiek sens
BTW gdzie Ty tak zjechałeś te pierścienie ? Zresztą ciśnienie 2 to jakby nie wina pierścieni tylko dziura w tłoku
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: kompresja :(
pompką do roweru wieksze zrobisz , a w serwisie taniej kupisz pierścienie i tłoki, jak w tej firmie , ja u nich robiłem wycene , to za pierścienie wołali 200 ,a serwis -orginały 170Blunio pisze:Jak mawiał nieoceniony kyller to jak leczenie syfa pudrem. Na jakiś czas pomoże, ale na jak długo ?dbopl pisze:czy taki zabieg bez robienia szlifu ma jakikolwiek sens
BTW gdzie Ty tak zjechałeś te pierścienie ? Zresztą ciśnienie 2 to jakby nie wina pierścieni tylko dziura w tłoku
Re: kompresja :(
Chyba pojadę do innego serwisu zrobić pomiar i próbę olejową
ta firma za pierścienie zaśpiewała mi ok 65zł od tłoka.
Jeżeli kompresja była by 2 to chyba w ogóle moto by nie jeździło.
I pytanie czy demontując głowice cylinder tłoki trzeba wyciągać silnik z ramy ???
ta firma za pierścienie zaśpiewała mi ok 65zł od tłoka.
Jeżeli kompresja była by 2 to chyba w ogóle moto by nie jeździło.
I pytanie czy demontując głowice cylinder tłoki trzeba wyciągać silnik z ramy ???
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 15 października 2013, 15:46
- Motocykl: xv 250
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Status: Offline
Re: kompresja :(
Nie, dlaczego?
Re: kompresja :(
przy dziurze miałem 3,5Blunio pisze:Zresztą ciśnienie 2 to jakby nie wina pierścieni tylko dziura w tłoku
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: kompresja :(
A może nie ma tłokówpodbiel pisze:przy dziurze miałem 3,5Blunio pisze:Zresztą ciśnienie 2 to jakby nie wina pierścieni tylko dziura w tłoku
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
Re: kompresja :(
w weekend odbiorę motorek rozbiorę górę i wrzucę fotki tak chyba będzie najlepiej.
Macie panowie jakieś rady robiąc demontaż głowicy cylindrów i tłoków na co zwrócić uwagę w jakiej kolejności co robić,
nie chce czegoś spierdzielić.
Pozdrawiam
Macie panowie jakieś rady robiąc demontaż głowicy cylindrów i tłoków na co zwrócić uwagę w jakiej kolejności co robić,
nie chce czegoś spierdzielić.
Pozdrawiam
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: kompresja :(
Najpierw to podjedź do innego warsztatu lub mechanika który ma przyrząd do sprawdzania ciśnienia. Jeżeli jest znający się na rzeczy to powie ci co jest do roboty. Rozebrać zawsze zdążysz
Re: kompresja :(
dobra pojadę jeszcze sprawdzić dokładnie kompresje może ma ktoś jakiś namiar na mechanika z 3miasta co zrobiłby pomiar ??
Re: kompresja :(
tłokagrzegorzbr2 pisze:A może nie ma tłoków
W TZR 50 wypaliło dziurę w tłoku, a wcześniej upaliła się elektroda od świecy i iskra latała między tłokiem a świecą. Zdziwienie było jak rozebrałem bo w dziurę wchodził mały palec.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kompresja :(
a zawory to kiedykolwiek sprawdzałeś i rozrząd ?
Re: kompresja :(
24-go oddaje moto do warsztatu maja sprawdzić rozrząd zawory no i kompresję
zobaczymy co powiedzą po diagnozie
Pozdrawiam
zobaczymy co powiedzą po diagnozie
Pozdrawiam
Re: kompresja :(
bylem w innym serwisie rozrząd ok zawory wyregulowane kompresja 3 na jednym i drugim garze pomiar robili przy mnie. Także lipa nie wiem co robić
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: kompresja :(
A kompresja była mierzona na otwartej przepustnicy ? Jeśli ta to cylindry do ściągnięcia.
Sajmon
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kompresja :(
głowice wystarczy przeglądnąć, bo to pewnie ich wina.
Re: kompresja :(
tak na otwartej przepustnicy mierzona kompresja.
W weekend postaram się zdjąć głowice + cylindry wrzucę fotki może coś da się zrobić
Pozdrawiam
W weekend postaram się zdjąć głowice + cylindry wrzucę fotki może coś da się zrobić
Pozdrawiam
Re: kompresja :(
Powiem ci kolego ze tak niskiej kompresji to ja nie widziałem, kiedyś w Toyocie celice na jednym garze miałem 4 ale to zawor wydechowy był upalony ze brakowało go prawie polowe.
No i kiedyś Ford sierra 2.0 SOHC ale ten to miał dziurę w tłoku na 2 palce
Rozbieraj zobaczymy
No i kiedyś Ford sierra 2.0 SOHC ale ten to miał dziurę w tłoku na 2 palce
Rozbieraj zobaczymy
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 lipca 2014, 21:54
- Motocykl: Yamaha XV750 Virago
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: kompresja :(
A sprawdzić ciśnienie z próbą olejową to będzie wiadomo czy to pierścienie czy zawory wypalone!
Re: kompresja :(
dobra odgrzebie trochę swój temat z racji tego że mam nowy moto virka trochę postała i w końcu chce się za nią zabrać. Dzisiaj zdjąłem dekielki od zębatek rozrządu, dekielki zasłaniające zawory, postanowiłem skontrolować rozrząd.
Kręcąc kołem magnesowym zgodnie ze wskazówkami zegara ustawiłem znak kreska I i odwrócone T zębatka pierwszego cylindra znakiem zgrała się ze znakiem na głowicy kręcąc dalej kołem pojawiła się kreska I wtedy zębatka tylnego cylindra zgrała się ze znakiem na głowicy. Czyli wnioskuje że jest ok tutaj pojawia się pytanie bo kręcąc dalej kołem znowu jest pojedyncza kreska I wtedy nic się nie zgrywa na zębatkach rozrządu i dalej kręcąc kołem są jeszcze jakieś znaki. Jutro mogę dokładnie opisać jak wyglądają wszystkie znaki na kole.
odpaliłem moto na pych bo tylko tak się da i na pierwszym garze z zaworu leje się fontanna oleju.
Co dalej działać zrzucać głowice ??
Pozdrawiam
Kręcąc kołem magnesowym zgodnie ze wskazówkami zegara ustawiłem znak kreska I i odwrócone T zębatka pierwszego cylindra znakiem zgrała się ze znakiem na głowicy kręcąc dalej kołem pojawiła się kreska I wtedy zębatka tylnego cylindra zgrała się ze znakiem na głowicy. Czyli wnioskuje że jest ok tutaj pojawia się pytanie bo kręcąc dalej kołem znowu jest pojedyncza kreska I wtedy nic się nie zgrywa na zębatkach rozrządu i dalej kręcąc kołem są jeszcze jakieś znaki. Jutro mogę dokładnie opisać jak wyglądają wszystkie znaki na kole.
odpaliłem moto na pych bo tylko tak się da i na pierwszym garze z zaworu leje się fontanna oleju.
Co dalej działać zrzucać głowice ??
Pozdrawiam
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kompresja :(
to ze raz się pokrywają, a drugi nie to jest oczywiste - czterosuw - na 2 obroty wału jeden obrót wałka rozrządu
leje się fontanna oleju z zaworu - ciekawe określenie, tylko czego, gdzie, co i jak
leje się fontanna oleju z zaworu - ciekawe określenie, tylko czego, gdzie, co i jak
Re: kompresja :(
dobra niema co rozbebeszyłem silnik wygląda to tak
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
ogólnie tłoki mega zasyfione grubą warstwą nagaru i jakby oleju wypalonego zawór wydechowy na jednym z garów ma brunatną barwę co widać na fotkach. ogólnie bardzo dużo syfu.
Będę chciał zdemontować zawory i wszystko dokładnie wyczyścić pytanie czym najlepiej to wyszorować ??
Pozdrawiam
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
ogólnie tłoki mega zasyfione grubą warstwą nagaru i jakby oleju wypalonego zawór wydechowy na jednym z garów ma brunatną barwę co widać na fotkach. ogólnie bardzo dużo syfu.
Będę chciał zdemontować zawory i wszystko dokładnie wyczyścić pytanie czym najlepiej to wyszorować ??
Pozdrawiam
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: kompresja :(
Ja mam takie pytanie. Skoro mój rozrusznik już nie domaga to sprawdzanie kompresji będzie zakłamane, prawda?
A kolega miał za bogatą mieszankę. Tłok też trochę przytarty...
A kolega miał za bogatą mieszankę. Tłok też trochę przytarty...
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kompresja :(
Tłoki to wymień wraz z pierścieniami, zakładając że masz gładzie cylindrów w porządku.dbopl pisze:
Będę chciał zdemontować zawory i wszystko dokładnie wyczyścić pytanie czym najlepiej to wyszorować ??
Pozdrawiam
nagar z głowic drewniany skrobak i rozpuszczalniki, później polerka.
Zawory to szczotką drucianą i jak się będą nadawały jeszcze do użycie to docieranie na paście oczywiście.
Wcześniej gniazda, trzonki,grzybki i luz w prowadnicach posprawdzaj bo szkoda to robić jak i tak na złom się będzie nadawało.
Nie koniecznie za bogatą, tyle syfu to z palonego oleju jest....
Re: kompresja :(
Zawory były nie szczelne przepuszczały wyczyściłem i dotarłem i podczas tego docierania nie oznaczyłem sobie głowicy przód tył wyciągnąłem wałki rozrządu na wałkach jest oznaczenie 1 i 2 czyli 1 do przedniego gara 2 do tylnego
rozumiem że nie będzie miało znaczenie która głowica do przodu tylko odpowiednio wałki powsadzać czy źle rozumuje ??
rozumiem że nie będzie miało znaczenie która głowica do przodu tylko odpowiednio wałki powsadzać czy źle rozumuje ??