kompresja :(

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

kompresja :(

Post autor: dbopl »

Witam
Od jakiegoś czasu moja virago ma problemy z paleniem na zimno, dzisiaj dzwonili do mnie z serwisu z informacja iż kompresja na na obu garach wynosi 2 czyli lipa :/
serwisanci stwierdzili ze robić się nie opyla pomyślałem że spróbuje reanimować piec, znalazłem firmę
http://www.tomring.pl/index.php
specjalizują się w dorabianiu pierścieni wystarczy wysłać im tłoki.
Jak sądzicie czy taki zabieg bez robienia szlifu ma jakikolwiek sens czy po wymianie pierścieni kompresja wróci do normy a może piec rzeczywiście nadaje się do pieca hutniczego.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: Blunio »

dbopl pisze:czy taki zabieg bez robienia szlifu ma jakikolwiek sens
Jak mawiał nieoceniony kyller to jak leczenie syfa pudrem. Na jakiś czas pomoże, ale na jak długo ?
BTW gdzie Ty tak zjechałeś te pierścienie ? Zresztą ciśnienie 2 to jakby nie wina pierścieni tylko dziura w tłoku :shock:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: pisior »

Blunio pisze:
dbopl pisze:czy taki zabieg bez robienia szlifu ma jakikolwiek sens
Jak mawiał nieoceniony kyller to jak leczenie syfa pudrem. Na jakiś czas pomoże, ale na jak długo ?
BTW gdzie Ty tak zjechałeś te pierścienie ? Zresztą ciśnienie 2 to jakby nie wina pierścieni tylko dziura w tłoku :shock:
pompką do roweru wieksze zrobisz , a w serwisie taniej kupisz pierścienie i tłoki, jak w tej firmie , ja u nich robiłem wycene , to za pierścienie wołali 200 ,a serwis -orginały 170 :)
Obrazek
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: dbopl »

Chyba pojadę do innego serwisu zrobić pomiar i próbę olejową
ta firma za pierścienie zaśpiewała mi ok 65zł od tłoka.
Jeżeli kompresja była by 2 to chyba w ogóle moto by nie jeździło.

I pytanie czy demontując głowice cylinder tłoki trzeba wyciągać silnik z ramy ???
v3ko
Posty: 56
Rejestracja: 15 października 2013, 15:46
Motocykl: xv 250
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: v3ko »

Nie, dlaczego?
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: podbiel »

Blunio pisze:Zresztą ciśnienie 2 to jakby nie wina pierścieni tylko dziura w tłoku
przy dziurze miałem 3,5
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: grzegorzbr2 »

podbiel pisze:
Blunio pisze:Zresztą ciśnienie 2 to jakby nie wina pierścieni tylko dziura w tłoku
przy dziurze miałem 3,5
A może nie ma tłoków :mrgreen:
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: dbopl »

w weekend odbiorę motorek rozbiorę górę i wrzucę fotki tak chyba będzie najlepiej.
Macie panowie jakieś rady robiąc demontaż głowicy cylindrów i tłoków na co zwrócić uwagę w jakiej kolejności co robić,
nie chce czegoś spierdzielić.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: jacek64 »

Najpierw to podjedź do innego warsztatu lub mechanika który ma przyrząd do sprawdzania ciśnienia. Jeżeli jest znający się na rzeczy to powie ci co jest do roboty. Rozebrać zawsze zdążysz :mrgreen:
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: dbopl »

dobra pojadę jeszcze sprawdzić dokładnie kompresje może ma ktoś jakiś namiar na mechanika z 3miasta co zrobiłby pomiar ??
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: podbiel »

grzegorzbr2 pisze:A może nie ma tłoków
tłoka
W TZR 50 wypaliło dziurę w tłoku, a wcześniej upaliła się elektroda od świecy i iskra latała między tłokiem a świecą. Zdziwienie było jak rozebrałem bo w dziurę wchodził mały palec.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: -waldi- »

a zawory to kiedykolwiek sprawdzałeś i rozrząd ?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: dbopl »

24-go oddaje moto do warsztatu maja sprawdzić rozrząd zawory no i kompresję
zobaczymy co powiedzą po diagnozie

Pozdrawiam
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: dbopl »

bylem w innym serwisie rozrząd ok zawory wyregulowane kompresja 3 na jednym i drugim garze pomiar robili przy mnie. Także lipa nie wiem co robić :(
bobbers
Posty: 896
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: 535 I DS 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 25
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: bobbers »

A kompresja była mierzona na otwartej przepustnicy ? Jeśli ta to cylindry do ściągnięcia.
Sajmon ;)
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: -waldi- »

głowice wystarczy przeglądnąć, bo to pewnie ich wina.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: dbopl »

tak na otwartej przepustnicy mierzona kompresja.
W weekend postaram się zdjąć głowice + cylindry wrzucę fotki może coś da się zrobić

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: Artur »

Powiem ci kolego ze tak niskiej kompresji to ja nie widziałem, kiedyś w Toyocie celice na jednym garze miałem 4 ale to zawor wydechowy był upalony ze brakowało go prawie polowe.
No i kiedyś Ford sierra 2.0 SOHC ale ten to miał dziurę w tłoku na 2 palce
Rozbieraj zobaczymy
mariusz362
Posty: 73
Rejestracja: 02 lipca 2014, 21:54
Motocykl: Yamaha XV750 Virago
Lokalizacja: Hrubieszów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: mariusz362 »

A sprawdzić ciśnienie z próbą olejową to będzie wiadomo czy to pierścienie czy zawory wypalone!
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: dbopl »

dobra odgrzebie trochę swój temat z racji tego że mam nowy moto virka trochę postała i w końcu chce się za nią zabrać. Dzisiaj zdjąłem dekielki od zębatek rozrządu, dekielki zasłaniające zawory, postanowiłem skontrolować rozrząd.
Kręcąc kołem magnesowym zgodnie ze wskazówkami zegara ustawiłem znak kreska I i odwrócone T zębatka pierwszego cylindra znakiem zgrała się ze znakiem na głowicy kręcąc dalej kołem pojawiła się kreska I wtedy zębatka tylnego cylindra zgrała się ze znakiem na głowicy. Czyli wnioskuje że jest ok tutaj pojawia się pytanie bo kręcąc dalej kołem znowu jest pojedyncza kreska I wtedy nic się nie zgrywa na zębatkach rozrządu i dalej kręcąc kołem są jeszcze jakieś znaki. Jutro mogę dokładnie opisać jak wyglądają wszystkie znaki na kole.
odpaliłem moto na pych bo tylko tak się da i na pierwszym garze z zaworu leje się fontanna oleju.
Co dalej działać zrzucać głowice ??

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: -waldi- »

to ze raz się pokrywają, a drugi nie to jest oczywiste - czterosuw - na 2 obroty wału jeden obrót wałka rozrządu

leje się fontanna oleju z zaworu - ciekawe określenie, tylko czego, gdzie, co i jak
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: dbopl »

dobra niema co rozbebeszyłem silnik wygląda to tak

https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

ogólnie tłoki mega zasyfione grubą warstwą nagaru i jakby oleju wypalonego zawór wydechowy na jednym z garów ma brunatną barwę co widać na fotkach. ogólnie bardzo dużo syfu.

Będę chciał zdemontować zawory i wszystko dokładnie wyczyścić pytanie czym najlepiej to wyszorować ??

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: DARKMAN »

Ja mam takie pytanie. Skoro mój rozrusznik już nie domaga to sprawdzanie kompresji będzie zakłamane, prawda?


A kolega miał za bogatą mieszankę. Tłok też trochę przytarty...
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: -waldi- »

dbopl pisze:
Będę chciał zdemontować zawory i wszystko dokładnie wyczyścić pytanie czym najlepiej to wyszorować ??

Pozdrawiam
Tłoki to wymień wraz z pierścieniami, zakładając że masz gładzie cylindrów w porządku.

nagar z głowic drewniany skrobak i rozpuszczalniki, później polerka.
Zawory to szczotką drucianą i jak się będą nadawały jeszcze do użycie to docieranie na paście oczywiście.
Wcześniej gniazda, trzonki,grzybki i luz w prowadnicach posprawdzaj bo szkoda to robić jak i tak na złom się będzie nadawało.

Nie koniecznie za bogatą, tyle syfu to z palonego oleju jest....
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
dbopl
Posty: 62
Rejestracja: 19 stycznia 2014, 21:29
Motocykl: virago125
Status: Offline

Re: kompresja :(

Post autor: dbopl »

Zawory były nie szczelne przepuszczały wyczyściłem i dotarłem i podczas tego docierania nie oznaczyłem sobie głowicy przód tył :) wyciągnąłem wałki rozrządu na wałkach jest oznaczenie 1 i 2 czyli 1 do przedniego gara 2 do tylnego
rozumiem że nie będzie miało znaczenie która głowica do przodu tylko odpowiednio wałki powsadzać czy źle rozumuje ?? :)
ODPOWIEDZ