Virago 250 do Wisły zepchnę

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Yam-Ku45
Posty: 14
Rejestracja: 06 września 2013, 01:05
Motocykl: Virago XV250
Status: Offline

Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Yam-Ku45 »

Witam

Koledzy , tak jak w temacie , mam powoli dosyć odczuć "estetycznych-akustycznych" w Virago , już mówię o co mi chodzi. Naciągałem łańcuch kilka razy i to dokładnie , koło tylne ustawiałem na suwmiarkę , zbieznośc na sznurek itd.W czasie jazdy przy około 90 km/h ...to wszystko rzęzi , rzęzi z przodu tak jakby z kartera .Jak mocniej przycisnę nogi do baku to dzwiek znika bo go zasłaniam nogami. Kiedy skręcę gaz i motocykl jedzie sobie na "luzie" to jest rzężenie i czym wolniej to się pojawia taki dźwięk ..hmm no nie wiem jak go opisac..aby nie wyjsć na durnia . No coś takiego jak ...woow ...wooow ..wooow , jakbym miał pół opony zimowej i ona takie dzwieki wydaje glośne na asfalcie.Wydaje mi się że to dzieje sie przy bardzo nagrzanym silniku. Olej zmieniony na Valvoline Dura Blend 20w50 chyba (motocyklowy) . Aha mam zmienioną zebatkę przednią na 17 , aby motong trochę mniej w obrotach chodził ale ona nie ma tego pierscienia z elastomeru tak jak ma fabryczna 16 . Co zrobić ,do Wisły z nim? Skąd ten dzwięk? łancuch zmienić? , wrócić do starej zębatki? Coś rzęzi i jazda jest bardzo mało przyjemna ((( . Jak jest u was jak odpuścicie gaz? szumi tylko sobie i jedzie ? czy grzechocze?
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: grzegorzbr2 »

W jakim stanie jest napęd ? może wypracowany i łańcuch wchodzi na zębatkę.
goral
Posty: 411
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: goral »

Zebatkę wymieniał razem w komplecie czy nie?? Łozyska w kole jeszcze istnieą? Łancuch ma luz cały czas czy sam zmienia ?Moze ktoś sztukował?? Tylnia zębata jak działa i jaki stan ? Gumy na zabieraku są???Nie umiemy z fusów weuzyc daj wiecej info!!!:-))
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: leszekk »

A naciąg łańcucha w jaki sposób mierzysz? Nie jest przypadkiem tak, że w efekcie Twojego ustawiania łańcuch napięty jest jak struna i ten odgłos to właśnie od tego?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: mytek1 »

Jak ma iść do Wisły to przygarnę, szkoda maszyny :twisted: Z Twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że wymieniłeś zębatki bez łańcucha, cały napęd się wymienia równocześnie, bo zębatki się wyrabiają a łańcuch wyciąga. Zobacz też czy czasem jakiś inny element się nie poluzował i nie wpada w rezonans przy tej prędkości
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Yam-Ku45
Posty: 14
Rejestracja: 06 września 2013, 01:05
Motocykl: Virago XV250
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Yam-Ku45 »

Powiem szczerze że wszyscy macie rację. Zębatkę wymieniłem ale reszty nie..tylna została , łańcuch został , przednia zmieniona. Luz łańcucha nie zmienia się , łożysk nie sprawdziłem bo muszę jakiś podnośnik do moto kupić aby sobie normalnie przednim kołem zakręcić jak człowiek i posłuchac czy nie ma tragedii. Muszę zatem cały napęd sprawdzić i już . A skrzynia nie może tak grzechotać? i wyć? Jest na prostych zębach to w sumie może trochę wyć ale chyba nie tak jak piszę . Ponowię pytanie , jak odpuścicie gaz i moto sobie zwalnia to jaki jest dzwięk? szumi tylko , czy coś tam jednak się odzywa?. Wiem że wydechy też mogą rezonować bo są podwójne rury. Taki customowy owijany taśmą ..to chyba nie brzęczy :))) ale teraz to mi nie w głowie. Aha , moto jedzie max 120 km/h , na paliwie 98 i przy mojej wadze 106kg. Dobrze jest? czy ...do Wisły ? :)))
Awatar użytkownika
domin75
Posty: 1657
Rejestracja: 07 lipca 2014, 14:31
Motocykl: Yamaha VIRAGO 125
Lokalizacja: Rawicz
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: domin75 »

Kupię silnik, kupię silnik... jakby co. Wisła jest długa... gdzie i kiedy będziesz spychał :cool: ?!?
Mały jacht, mały motor, chyba czas na mały samolot?!?
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!

Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
Yam-Ku45
Posty: 14
Rejestracja: 06 września 2013, 01:05
Motocykl: Virago XV250
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Yam-Ku45 »

AAaaa by się chciało ze 125 tki zrobić 250 ? :))) ...no i wtedy w papierach jest 125 , można jeździć na kat B i wszechwładza WORD odpada ;))) .Tylko że człowiek całe zycie do 125 teoretycznie jest przyspawany i Wariorr nie ma co mysleć :)) JAk wszystkie zabiegi nie pomogą to będe spychał . Powiem gdzie i jak :))
Awatar użytkownika
domin75
Posty: 1657
Rejestracja: 07 lipca 2014, 14:31
Motocykl: Yamaha VIRAGO 125
Lokalizacja: Rawicz
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: domin75 »

:D :bravo: :bikersmile:
Mały jacht, mały motor, chyba czas na mały samolot?!?
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!

Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Blunio »

Czasem łańcuch nierównomiernie się wyciąga. Ja bym zrobił porządek z napędem - skończy się drutowanie to skończą się problemy.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: kapitanwasyl »

Ja tak miałem po zakupie . Napęd kompletnie wymieniłem i jest git.
Awatar użytkownika
al99
Posty: 2340
Rejestracja: 07 maja 2008, 07:19
Motocykl: łoweł ,włotki,lacie
Lokalizacja: Tychy-Bieruń Nowy
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: al99 »

wyjściem jest wymiana całego napędu, DID 2x oring wraz z zębatkami, przejeżdziłem na cwiartce ponad 40 tyś km,,,i nie w kole komina ale w większości dłuższe trasy jednorazowo niż 1,5 tyś do 7,5tyś,,,,i nie nażekałem , smarowałem co 500km do 700km, 2 razy do roku mycie łańcucha i było gitara,,,
cwiartka jest wdzięczna ino trza jej więcej serducha poświęcić.
Lepiej być znanym Pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
Yam-Ku45
Posty: 14
Rejestracja: 06 września 2013, 01:05
Motocykl: Virago XV250
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Yam-Ku45 »

No to zobaczę co z tym napędem i raczej zrobię tak jak radzicie . Napęd trzeba zmienić bo mnie zniechęci to całkowicie. W sumie tylnej zębatki nie oglądałem.Moto niby ma 20 tys km i możliwe aby to było już do kitu? . Oryginalny łańcuch jest chyba bez oringów, jak wymieniałem przednią zebatkę to jak się porusza ogniwkami to one zostają w takiej przestawionej pozycji tzn nie są luźne tylko raczej bardziej ciasne. Aha ..tak z paru dni wstecz ..przy tym upale..to laga lewa się poci....hehehh ..oszaleję chyba.
Awatar użytkownika
Pablo_kat
Posty: 299
Rejestracja: 11 lipca 2013, 00:55
Motocykl: XV1100--->XV1900
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Pablo_kat »

20 lat, 20tyś przebiegu :D...
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: podbiel »

Pablo_kat pisze: jak się porusza ogniwkami to one zostają w takiej przestawionej pozycji tzn nie są luźne tylko raczej bardziej ciasne
no to nie ma się co dziwić że to wszystko jest mało
Yam-Ku45 pisze:"estetycznych-akustycznych"
Awatar użytkownika
Pablo_kat
Posty: 299
Rejestracja: 11 lipca 2013, 00:55
Motocykl: XV1100--->XV1900
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Pablo_kat »

podbiel pisze:
Pablo_kat pisze: jak się porusza ogniwkami to one zostają w takiej przestawionej pozycji tzn nie są luźne tylko raczej bardziej ciasne

hej, Podbiel... Nie wkładaj mi do ust nie moich słów... ani nic innego :roll:
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: podbiel »

No kurde nie wiem jak się to stało.
Awatar użytkownika
Seik
Posty: 426
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 17:57
Motocykl: Varadero XL1000
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Seik »

Dawaj do Wisły, dawaj, umówimy się na Orlenie przy zjeździe do Jawornika :D
Każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, wie jak operować sprzęgłem...
Yam-Ku45
Posty: 14
Rejestracja: 06 września 2013, 01:05
Motocykl: Virago XV250
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Yam-Ku45 »

Ile taki silnik może przejechać w dobrej kondycji? Ten mój nie dymi , zapala idealnie , chodzi równo , zawory są w zakresie ustawione. To trwałe silniki? , choć warunki słabe ,powietrzem chłodzone i może być klopot. Koledzy a do czego służy pozycja w kraniku paliwa oznaczona PRI , no bo na górze jest RES na dole ON a ta poprzeczna PRI
Czasami mi brakuje wskaźnika biegów ale już się przyzwyczaiłem , poza tym tam jest nie do zrobienia bo jest czujnik neutrala z jednym pinem stykowy a nie obrotowy.
Awatar użytkownika
domin75
Posty: 1657
Rejestracja: 07 lipca 2014, 14:31
Motocykl: Yamaha VIRAGO 125
Lokalizacja: Rawicz
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: domin75 »

U mnie poprzeczne ustawienie to odcięcie paliwa.
Mały jacht, mały motor, chyba czas na mały samolot?!?
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!

Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: leszekk »

PRI to położenie w którym paliwo przepływa bez skrępowania (sterowania podciśnieniem) do gaźników w celu ich napełnienia po uprzednim całkowitym ich opróżnieniu wskutek długotrwałego postoju (np. po zimowaniu), rozbieraniu i czyszczeniu bądź wyjeżdżeniu paliwa do ostatniej kropelki. Używać tylko we wskazanym celu.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: -waldi- »

Yam-Ku45 pisze:choć warunki słabe ,powietrzem chłodzone i może być klopot.
a co to za teoria, nasz jakieś doświadczenia z "olejakami"?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Yam-Ku45
Posty: 14
Rejestracja: 06 września 2013, 01:05
Motocykl: Virago XV250
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Yam-Ku45 »

No fakt ..nie mam . Tylko silniki chłodzone cieczą i to 27 lat w temacie..ale z motocyklowymi się nie stykałem. Czyli że jest wszystko Ok? Olej daje radę chłodzić taki silnik? A jak ktoś w korku stoi i sie nie da jechac , stoi i pracuje? Choć ja jakbym miał stać więcej niż minutę to bym go wyłączył. JAk to w rzeczywistości wygląda? Choć był w dwutakcie skuter osa i miał zabudowany silnik ale miał wiatrak...no ale tylko na mieszance chodził :)))
Awatar użytkownika
vidharr
Posty: 712
Rejestracja: 28 czerwca 2012, 16:51
Motocykl: 535 '89, VFR 800Fi
Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: vidharr »

X razy virówką 535 jeździłem w korkach przy 30st w cieniu (a cienia brak) i nie było żadnych problemów. Ze 3-4 miesiące temu chyba rekord pobiłem: słoneczko napierdziela w palnik jak jasna cholera pokonanie trasy ~2km zajęło prawie godzine... Ot godziny szczytu, koreczek na najdurniejszych światłach w rzeszowie i zero gestu ze strony puszkarzy żeby zrobić trochę miejsca (ba zygzakiem stawali żeby nie było jak przejechać)

silnik ciepły ale do tej pory gada jak szalony ;)
Sława!!
XV 535 '89 USA Obrazek || VFR 800Fi (RC46) 2000 Obrazek
Yam-Ku45
Posty: 14
Rejestracja: 06 września 2013, 01:05
Motocykl: Virago XV250
Status: Offline

Re: Virago 250 do Wisły zepchnę

Post autor: Yam-Ku45 »

A no to mnie pocieszyłeś. Znaczy że wszystko jest tak wyliczone aby było ok. Trochę to smutne z tej Twojej opowiesci że zygzakami stawali abyś nie przejechał :(( Powiem uczciwie że w Warszawie jak dojeżdżam do korka i to potrafi być taki przy remoncie trasy AK na dwa kilometry albo więcej ..to "puszki" rozstępują się same i to bez machania czy chamstwa ludzi na szlifierkach co podjadą i odkręcają na luzie do odcięcia ..aby ponaglić "pana"
Ale to nieważne w sumie . Bardzo wam dziekuje za pomoc. Powalcze z napędem i dam znać.
ODPOWIEDZ