Moment i kolejność dokręcania głowicy - zerwany gwint świecy

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
hjs
Status: Offline

Moment i kolejność dokręcania głowicy - zerwany gwint świecy

Post autor: hjs »

Witam

Czy znay jest Wam może moment dokręcania i kolejność głowicy w XV 920 ? Zerwałem gwint :-( podczas wykręcania świecy i musze zregenerować. Na razie będę próbował regenerować pozostały gwint. Mam pytania:
- czy jak mam do połowy gwint to nie wystrzeli świeca w czasie jazdy ?
- czy lepsze są tulejki czy sprężynki ?

Pozdrawiam
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Moment i kolejność dokręcania głowicy - zerwany gwint świecy

Post autor: BoPos »

Clymer:
Cylinder head nut XV750, XV920
ft.-lb. - 29
N*m - 40
Cylinder head bolt
ft.-lb. - 14
N*m - 20

Uzupełnij profil prosimy uprzejmie...
hjs
Status: Offline

Dzięki

Post autor: hjs »

:smile:
Profil uzupełniłem, serwisówkę oblukam, o wyniku zabiegu poinformuję. Jak do tej pory wyregulowałem gaźniki bez wyjmowania - opiszę w wolnej chwili :)

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 2:55 pm ]
BoPos pisze:Clymer:
Cylinder head nut XV750, XV920
ft.-lb. - 29
N*m - 40
Cylinder head bolt
ft.-lb. - 14
N*m - 20

Uzupełnij profil prosimy uprzejmie...
Jakbyś jeszcze mógł podpowiedzieć kolejność dokręcania - nie bardzo kumam co tam napisane :) generalnie to zaproszam na :nazdrowie: - właściciela nietypowego Virago 920 - w końcu obaj z jednej wioski jesteśmy (innych również) :)

Pozdrawiam - Jurek
dudi o7
Posty: 198
Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
Motocykl: xv750,Road Star 1700
Lokalizacja: Rogów
Status: Offline

Re: Moment i kolejność dokręcania głowicy - zerwany gwint świecy

Post autor: dudi o7 »

Śruby dokręca się na krzyż (po przekątnej).Najpierw lekko,a następnie stopniowo odpowiednim momentem.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Moment i kolejność dokręcania głowicy - zerwany gwint świecy

Post autor: kyller »

jak jest 1/2 gwitu ale DOBREGO gwintu to swieca nie powinna na 98% wystrezlic
ale zaznaczam DOBREGO

musisz regerenować cąły gwint zreszt jak wyobrazasz sobie regeneracj eczesci ?
jak masz DOBREGO fachowca to tulejka może być
jak gorszego to zrob na Helicoilu tyz jest dobrze (na spiralce łatwiej zrobic (IMVHO))
hjs
Status: Offline

DZIĘKI ZA INFO

Post autor: hjs »

Kupiłem zestaw naprawczy z gwintownikiem i tulejkami (44 zł - Allegro), mam też gwintowniki 14 x 1,25 - jutro będę działał - boje się tylko zdejmowania głowicy - nigdy nie robiłem tego w takim motorze, ale kiedyś musi być 1 raz :) Niestety moto jest daleko od normalnych serwisów, więc muszę sobie radzić sam.

Co do gwintu - ok 50% jest ok na 100%, naturalnie od strony komory spalania, więc bez zdjęcia głowicy się nie obędzie... Czytałem o sposobie tulejowania ze smarem (w samochodach sam to robiłem) i potem odkurzania wiórów, ale jakoś mi się nie chce wierzyć w takie experymenty - zwłaszcza, że mam 70 000 nawinięte, więc nie będę ryzykował szlifu.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ