Sprawdzanie pierścieni tłokowych
- Pawcio89
- Posty: 148
- Rejestracja: 12 czerwca 2012, 10:13
- Motocykl: XV 250 3LS, VT 1100
- Lokalizacja: Przewrotne
- Wiek: 35
- Status: Offline
Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Mam pytanie odnośnie sprawdzenia pierścieni tłokowych w przypadku cylindra po szlifie. Dokładnie to czy jeżeli mam cylinder po pierwszym czy drugim szlifie wartość luzów na zamkach jest taka sama jak w przypadku nominału czy występuje tu jakaś różnica? I jeszcze czy w przypadku gdy gładź cylindra jest w dobrym stanie jest sens wymieniać same pierścienie? Czy taki zabieg będzie skuteczny na dłuższy okres?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Luz zamka zostaje bez zmian jak dla nominału, wymiana samych pierścieni pomoże na chwilę, później będzie jeszcze gorzej.
- autsajder
- Posty: 613
- Rejestracja: 16 lutego 2013, 21:44
- Motocykl: virago 125 >1100
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Możesz Waldi to jakoś logicznie uzasadnić , bo byłem przekonany że jest wręcz odwrotnie . Na początku gorzej , a potem coraz lepiej , mam na myśli samą wymianę pierścieni .-waldi- pisze:Luz zamka zostaje bez zmian jak dla nominału, wymiana samych pierścieni pomoże na chwilę, później będzie jeszcze gorzej.
,,,,,,ale jedno wiem po latach , prawdę musisz znać i Ty ,,,,,,
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Nagmatwałeśautsajder pisze:byłem przekonany że jest wręcz odwrotnie . Na początku gorzej , a potem coraz lepiej , mam na myśli samą wymianę pierścieni
Ale ad rem. Takie same są luzy pierścieni zarówno dla nominałów jak i nadwymiarów
Sama wymiana pierścieni, to jak mawiał guru kyller - leczenie syfa pudrem.
Co do pierścieni można też przytoczyć uniwersalną zasadę, że części współpracujące wymieniamy kompletami.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Blunio pisze: Sama wymiana pierścieni, to jak mawiał guru kyller - leczenie syfa pudrem.
Co do pierścieni można też przytoczyć uniwersalną zasadę, że części współpracujące wymieniamy kompletami.
Nie macie racji.-waldi- pisze: wymiana samych pierścieni pomoże na chwilę, później będzie jeszcze gorzej.
Wymiana samych pierścieni tłokowych ma sens tylko wtedy gdy tuleja cylindra nie posiada rys i jest mało wypracowana (nie wyczuwalne progi w górnej jej części ) A co powiecie na kiepskiej jakości pierściene tłokowe
Miałem takie zdażenie parę latek temu uzdrawiając silnik wysokoprężny, a mianowicie prócz remontu dołu wymieniałem także górny komplet naprawczy silnika tzn. tuleje, tłoki, pierścienie, zabezpieczenia. Suilnik po około trzech miesiącach od remontu zaczynał mieć trudny rozruch na zimnym silniku oraz zaczął pobierać coraz więcej oleju.Jakie było moje zdziwienie gdy po zdjęcu głowicy, odkręceniu michy i wyjęciu korbowodów z tłokami stan pieŕścieni był dużo gorszy niż tych przed remontem na zamkach miały 1cm luzu ! tuleje były nieruszone.
Wymieniłem same pierścienie innego producenta i silnik śmiga bezawaryjnie do tej pory i co Wy na to
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Nie do konca sie zwami zgodze z tymi pierscieniami
Oczywiscie prawda jes tze jesli silnik bierze olej i słabo spreza bo ma starte pierscienie to raczej zuzyte sa tez rowki w tłokach i gładzie cylindrów i wtedy wymiana pierscieni nic nie da
Ale mamy czesto do czynienia z przypadkiem ze musimy zdjac cylinder a moto ma przebieg 30-50k km i cylinder w srodku ma jeszcze slady honowania (takie ukosne rysy przecinajace sie pod katem 90°) tłoki sa czyste bez przedmuchów i sladów przytarc, zas rowki trzymajace pierscienie nie rozbite
No to składamy to z powrotem i co damy stare pierscienie???one juz tak samo sie nie ułoza musimy dac nowe, ale jest jeden myk trzeba zrobic nowy hon na cylindrze po prostunowe te ukosne rysy
No one sa odpowiedzialne za szybkie ułozenie sie nowych pierscieni, trzymaja olej na gładzi i pozwalaja na ponowne dotarcie sie współpracujacych czesci
wiec pudrem syfu nie wyleczy, ale nowe pierscienie czasem trzeba złozyc
oto nowy hon na cylindrze przed montażem
Oczywiscie prawda jes tze jesli silnik bierze olej i słabo spreza bo ma starte pierscienie to raczej zuzyte sa tez rowki w tłokach i gładzie cylindrów i wtedy wymiana pierscieni nic nie da
Ale mamy czesto do czynienia z przypadkiem ze musimy zdjac cylinder a moto ma przebieg 30-50k km i cylinder w srodku ma jeszcze slady honowania (takie ukosne rysy przecinajace sie pod katem 90°) tłoki sa czyste bez przedmuchów i sladów przytarc, zas rowki trzymajace pierscienie nie rozbite
No to składamy to z powrotem i co damy stare pierscienie???one juz tak samo sie nie ułoza musimy dac nowe, ale jest jeden myk trzeba zrobic nowy hon na cylindrze po prostunowe te ukosne rysy
No one sa odpowiedzialne za szybkie ułozenie sie nowych pierscieni, trzymaja olej na gładzi i pozwalaja na ponowne dotarcie sie współpracujacych czesci
wiec pudrem syfu nie wyleczy, ale nowe pierscienie czasem trzeba złozyc
oto nowy hon na cylindrze przed montażem
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
-waldi- ma racje . W trakcie pracy silnika z cylindra o poziomym przekroju kola robi sie elipsa .Nawet po przebiegu 50k km .To jest glowna przyczyna , ze trzeba zrobic szlif , zalozyc tloki i pierscienie nadwymiarowe . W 1 cm luzu na zamkach ciezko mi uwierzyc , kto widzial tlok z pierscieniami w cylindrze ten wie o czym pisze .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
głownie chodzi o zowalizowanie tulei jak i wyrobienie rowków w tłokach
Wymiana pierścieni ma sens, ale wraz z tłokiem, po ówczesnym zweryfikowaniu tulei, chyba że przy zakładaniu mechanior połamał pierścienie wtedy bez stresu.
Samo założenie pierścieni nawet na nowy tłok, dla osoby nie obeznanej w temacie spowoduje odwrotny efekt od zamierzonego - chodzi o kąty między zamkami i elementami pierścienia olejowego + założenia pierścienia uszczelniająco-zgarniającego (jeżeli ma przekrój L), ale nie spotkałem go w Virago...
W luz na zamku 1cm uwierzę w cylindrze jak w "esioku" (produkcja Andoria) gdzie tłok ma średnicę "wiadra"
Wymiana pierścieni ma sens, ale wraz z tłokiem, po ówczesnym zweryfikowaniu tulei, chyba że przy zakładaniu mechanior połamał pierścienie wtedy bez stresu.
Samo założenie pierścieni nawet na nowy tłok, dla osoby nie obeznanej w temacie spowoduje odwrotny efekt od zamierzonego - chodzi o kąty między zamkami i elementami pierścienia olejowego + założenia pierścienia uszczelniająco-zgarniającego (jeżeli ma przekrój L), ale nie spotkałem go w Virago...
W luz na zamku 1cm uwierzę w cylindrze jak w "esioku" (produkcja Andoria) gdzie tłok ma średnicę "wiadra"
- autsajder
- Posty: 613
- Rejestracja: 16 lutego 2013, 21:44
- Motocykl: virago 125 >1100
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Idąc dalej tokiem myślenia Blunia to należałoby wymienić cały silnik bo praktycznie wszystko w nim ze sobą współpracuje , tylko ma szczęście nie zużywa się równomiernie i mamy jakiś wybór . Wiosną tego roku robiłem własnymi rencami remont silnika iveco 2,8 TD po przebiegu ok. 700-800 tyś skończyły się panewki na wale , a po zweryfikowaniu bloku okazało się że wystarczy tylko honowanie i nowe pierścienie , fakt że na pierwszy tysiąc wciągnoł 5l oleju i mocy miał mało , ale po 30-stu tyś wszystko wruciło do normy . Silnik w tej chwili ma nakulane 70tyś i śmiga jak ta lala . Owal cylindra po 50- ciu tyś owszem , ale 30 lat temu w Żuku gdzie były podłej jakości materiały i oleje
,,,,,,ale jedno wiem po latach , prawdę musisz znać i Ty ,,,,,,
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Nie pisze , ze sie nie da , sam w czasach mlodosci jak mialem do wyboru komplet tlokow z pierscieniami z Pewexu do golfa 1,5 d (jak pamietam cena okolo 10 miesiecznych pensji stoczniowca ) a pierscienie z Lodzi za duzo , duzo mniej to wybieralem tania opcje .Ale nie polecam , raz sie udalo a raz nie .Teraz koszty nie sa tak wysokie . Zbyt duzo pracy i dodatkowych kosztow innych czesci aby ryzykowac ewentualna porazke , tym bardziej , ze w ekstremalnym przypadku mozna stracic caly silnik .autsajder pisze:Idąc dalej tokiem myślenia Blunia to należałoby wymienić cały silnik bo praktycznie wszystko w nim ze sobą współpracuje , tylko ma szczęście nie zużywa się równomiernie i mamy jakiś wybór . Wiosną tego roku robiłem własnymi rencami remont silnika iveco 2,8 TD po przebiegu ok. 700-800 tyś skończyły się panewki na wale , a po zweryfikowaniu bloku okazało się że wystarczy tylko honowanie i nowe pierścienie , fakt że na pierwszy tysiąc wciągnoł 5l oleju i mocy miał mało , ale po 30-stu tyś wszystko wruciło do normy . Silnik w tej chwili ma nakulane 70tyś i śmiga jak ta lala . Owal cylindra po 50- ciu tyś owszem , ale 30 lat temu w Żuku gdzie były podłej jakości materiały i oleje
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Ale w dieslu masz inaczej bo masz grubsze pierścienie i jak stracił kompresję to sa i wyrypane gładzie oraz zużyte tłoki, a tu jeśli cylinder niema rys i patrząc pod kątem tam gdzie chodzą pierścienie widać jeszcze ślady po szlifie, to nowy hon bez zmiany wymiaru, pierścionki i będzie działac tylko trzeba dotrzeć pod obciążeniem na ostro na oleju mineralnym
Co innego jak cylinder jest zuzyty to pierścieniowanie nie nie pomoze
Co innego jak cylinder jest zuzyty to pierścieniowanie nie nie pomoze
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Bez urazy vinny ale widocznie mało widziałeś jak potrafią się zużyć pierścienie tłokowe.vinny pisze:-waldi- ma racje W 1 cm luzu na zamkach ciezko mi uwierzyc , kto widzial tlok z pierscieniami w cylindrze ten wie o czym pisze .
Silnik czterocylindrowy od ciągnika rolniczego 65KM. Średnica tłoka 109mm.-waldi- pisze:
W luz na zamku 1cm uwierzę w cylindrze jak w "esioku" (produkcja Andoria) gdzie tłok ma średnicę "wiadra"
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
I tak i nie. A nie wiesz przypadkiem dlaczego kompletowane są "zestawy naprawcze" w składzie tuleje, tłoki i pierścienie ? Bo taki komplet zawiera części współpracujące. Ktoś nad tym myślał.autsajder pisze:Idąc dalej tokiem myślenia Blunia to należałoby wymienić cały silnik bo praktycznie wszystko w nim ze sobą współpracuje
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
owszem, a jednocylindrowe ile mają?grzegorzbr2 pisze:Silnik czterocylindrowy od ciągnika rolniczego 65KM. Średnica tłoka 109mm.
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Blunio pisze:... A nie wiesz przypadkiem dlaczego kompletowane są "zestawy naprawcze" w składzie tuleje, tłoki i pierścienie ? Bo taki komplet zawiera części współpracujące. Ktoś nad tym myślał.
a gdzie takie zestawy do XV 750 można dostać Blunio i dlaczego tak drogo ?
Tomek
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
niemożna
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
pamietam jak z 10 lat temu dostępne były zestawy zwiększające pojemność virago 1100 na 1300 albo intruza 1.4 na 1.6 w ''olek motocykle'' za 1200zł- niestety z braku zainteresowania nie sprowadza już tych zestawów ale pewnie dalej je klepią w japonii..
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- Pawcio89
- Posty: 148
- Rejestracja: 12 czerwca 2012, 10:13
- Motocykl: XV 250 3LS, VT 1100
- Lokalizacja: Przewrotne
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Możesz dokładniej opisać proces honowania w warunkach domowych?Artur pisze:oto nowy hon na cylindrze przed montażem
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Sprawa jest dosc prosta wiertarka lub lepiej wkretarka sie kreci nie za szybko a ty reka góra dół , masz dazyc do tego zeby rysy przecinały sie pod kątem 90 stopni, pryskasz tez jakims wd40 lub czyms podobnym
Listki honownicy powinny sie lekko wysuwać zarówno na dole jak i na górze
Wymaga to troszke wprawy
Gładz ma byc porysowana ukosnie, bez błyszczacych miejsc, kilka minut i gotowe
Jesli cylinder jest zuzyty to to nic nie pomoze, ale jesli jest OK i ponownie montujemy na stare lub nowe pierscienie zawsze powinnismy tak robic
Listki honownicy powinny sie lekko wysuwać zarówno na dole jak i na górze
Wymaga to troszke wprawy
Gładz ma byc porysowana ukosnie, bez błyszczacych miejsc, kilka minut i gotowe
Jesli cylinder jest zuzyty to to nic nie pomoze, ale jesli jest OK i ponownie montujemy na stare lub nowe pierscienie zawsze powinnismy tak robic
- Pawcio89
- Posty: 148
- Rejestracja: 12 czerwca 2012, 10:13
- Motocykl: XV 250 3LS, VT 1100
- Lokalizacja: Przewrotne
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Jeszcze odnośnie honownicy to jakaś własna produkcja czy raczej coś gotowego?
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Nie no kupna mozna nabyc chyba w 3 wymiarach, ja mam ta srednia
- Pawcio89
- Posty: 148
- Rejestracja: 12 czerwca 2012, 10:13
- Motocykl: XV 250 3LS, VT 1100
- Lokalizacja: Przewrotne
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Mam jeszcze pytanie jak rozpoznać na nowych pierścieniach Yamahy który jest pierwszy, a który drugi oraz gdzie jest góra pierścienia, oraz w którą stronę ma być skierowana strzałka na górze tłoka jeżeli jest jeszcze na nim litera "F"? Tak mi się trochu wydaje że do przodu, ale wolę się upewnić?
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
Na górze jest pierścień uszczelniający, z reguły ma przekrój prostokątny. W zasadzie można go włożyć dowolnie.Pawcio89 pisze:który jest pierwszy, a który drugi
Drugi pierścień to na ogół zgarniający. Ponieważ ma w przekroju kształt nieregularny (trapeza) z reguły ma wygrawerowane na górnej powierzchni napis TOP. Jak nie ma napisu, trzeba tak kombinować żeby ostra krawędź była na dole. To ona jak skrobak zgarnia nadmiar oleju z gładzi podczas ruchu tłoka na dół. Jeżeli włożysz taki pierścień odwrotnie, będzie "przepompowywał" olej do komory spalania = nadmierne zużycie oleju. Tyle teorii, nie demontowałem cylindra w Yamaszce, więc nie wiem jakie ma ona szczególne rozwiązania konstrukcyjne.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 sierpnia 2015, 13:13
- Motocykl: Yamaha virago xv125
- Status: Offline
Re: Sprawdzanie pierścieni tłokowych
sprawdzałem kompesje w xv125 1 cylinder 3.8 bara drugi 5.2 bara po tescie olejowym pierwszy tlok 9bar drugi 11bar wiec pierscienie . remont silnika czy zakup drugiego . wymiana pierscieni -zwiekszenie kompresji . czy w zuzytych elementow zwiekszenie kompresji nie pokaze efektow na wale korbowym -bedzie wiekszy napor? kupie silnik xv125 97r z kompresja ok 10bar dobra decyzja