Szum z silnika 1100

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
black_illusion
Posty: 60
Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
Motocykl: Drag Star 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 39
Status: Offline

Szum z silnika 1100

Post autor: black_illusion »

Witam,
Parę dni temu pod czas wycieczki pętlą bieszczadzką w połowie trasy zauważyłem, że moja Virażka zaczeła delikatnie szumieć. Nie wiem czy tak było wcześniej bo nie zwróciłem uwagi aby wydawała jakieś niepokojące dźwięki, ale tym razem jechała ze mną inna Virażka 750 i na rozgrzanym silniku, obroty jałowe, jak się postawiło oba motocykle obok siebie to słychać było, że w mojej coś szumi. Przypomina mi to zużyte łożysko jak mi w aucie poszło od pompy wspomagania. Gdy dojeżdżałem do domu po kolejnych 100k tom miałem wrażenie, że ten szum zaczyna być słychać przy dodawaniu gazu (3-4tys. obr. więcej nie kręciłem). Poza tym nie zauważyłem nic niepokojącego. Macie jakieś sugestie co sprawdzić, czemu się przyjrzeć? :)
Pozdrawiam
Maciek
skarbek70
Posty: 61
Rejestracja: 14 lipca 2014, 07:37
Motocykl: Virago1100,FJR 1300
Lokalizacja: Bieszczady
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: skarbek70 »

Może być łańcuszek rozrządu.
black_illusion
Posty: 60
Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
Motocykl: Drag Star 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: black_illusion »

skarbek70 a da się to jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika?
Pozdrawiam
Maciek
bobbers
Posty: 896
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: 535 I DS 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 25
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: bobbers »

Wykręć napinacz i zobacz jak bardzo jest wyciągnięty ;)
Sajmon ;)
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: tylust »

Żeby mi coś tam chciało "szumieć" i to w jakimś wybranym zakresie obrotów :roll: Ja tam mam całą symfonię i kakofonię różnorakich odgłosów z silnika w całym zakresie i przy każdej temperaturze :mrgreen: nawet wolny wydech tego nie chce przyćmić :P
Tomek
black_illusion
Posty: 60
Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
Motocykl: Drag Star 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: black_illusion »

To u mnie tak dobrze jeszcze nie jest, a może głuchy już jestem bo z pustym wydechem jeździłem i na razie tylko szumi :P a teraz konkret >> wykręciłem wedle wskazówki ów napinacz (na razie przedni), po wykręceniu wygląda tak:
Obrazek
Część ruchoma wysunięta jest na 22mm, pisze to bo nie wiem ile ma być i czy w ogóle tak to się sprawdza. :pomocy:
Pozdrawiam
Maciek
black_illusion
Posty: 60
Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
Motocykl: Drag Star 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: black_illusion »

Teraz zdjąłem gumową zaślepkę i widze, że to wysunięcie 22mm to jest maksymalne wysunięcie bo śrubokrętem można go jedynie schować. Ale jak go wykręcałem z silnika to go odpychało więc musiał coś tam napinać.
Ok już widzę, że napinacz ma jeszcze z 5-6mm zakresu więc to raczej coś innego.
Pozdrawiam
Maciek
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: jacek64 »

Napinacz najpierw blokujesz potem odkręcasz 2 śrubki i dopiero wyjmujesz. Wykręcając nie zblokowany automatycznie wysuwasz trzpień. Jak masz wyciągnięty to dopiero możesz odblokowując, zobaczyć ile zostało mu jeszcze ząbków.
bobbers
Posty: 896
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: 535 I DS 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 25
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: bobbers »

Jeśli się myle to niech ktoś mnie poprawi ;) Ja bym sie po mału szykował do wymiany łancuszków
Sajmon ;)
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: tylust »

jacek64 pisze:Napinacz najpierw blokujesz potem odkręcasz 2 śrubki i dopiero wyjmujesz. Wykręcając nie zblokowany automatycznie wysuwasz trzpień. Jak masz wyciągnięty to dopiero możesz odblokowując, zobaczyć ile zostało mu jeszcze ząbków.
Myślę, że kolega ma takie same napinacze jak ja. Trzpień wysuwa rozkręcająca się sprężyna bezstopniowo, nie ma żadnych ząbków. Tak jak bobbers piszesz - 5-6 mm to już nie za wiele luzu zostało na tych napinaczach. Co prawda jak ja u siebie łańcuszki wymieniałem to luzu było z 1-2 mm, ale łańcuszki były już naprawdę powyciągane i hałasowały jak cholera. Jeśli dobrze sie rozumiemy. Jak napinacze masz na maksa rozkręcone to wkładasz je na miejsce i tyle ile nie da się ich wsunąć do środka (odstęp między podstawą napinacza a cylindrem) - tyle jeszcze masz luzu.
Tomek
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: jacek64 »

Masz oczywiście rację Tomek - napinacz bez ząbków. Każda metoda jest dobra byle skuteczna :mrgreen: . Można też ustawić wał na znaki i zobaczyć koło rozrządu w głowicy jak daleko znak się nie pokrywa.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: -waldi- »

luźny łańcuszek grzechota,
możliwe, że padło łożysko na wale
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
black_illusion
Posty: 60
Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
Motocykl: Drag Star 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: black_illusion »

Ząbków nie stwierdziłem.
Jak napinacze masz na maksa rozkręcone to wkładasz je na miejsce i tyle ile nie da się ich wsunąć do środka (odstęp między podstawą napinacza a cylindrem) - tyle jeszcze masz luzu.
Tak właśnie sprawdziłem luz i wyszło te 5-6mm na oko, nie mniej.

Dziś popatrzę o ile znaki rozrządu są przesunięte i jak trzeba będzie to te łańcuszki wymienię, ale nawiązując do łożyska wału - wiadomo, że to gdybanie lecz łańcuszek jak szumi to szumi, ale co 100km nie robi tego głośniej prawda? I teraz jakby chciał to łożysko wału wyciągnąć to da radę bez rozbierania silnika w mak? A druga sprawa można je gdzieś kupić w PL? :P Bo internet przeszukałem i nie widać...
Pozdrawiam
Maciek
Awatar użytkownika
Pawcio89
Posty: 148
Rejestracja: 12 czerwca 2012, 10:13
Motocykl: XV 250 3LS, VT 1100
Lokalizacja: Przewrotne
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: Pawcio89 »

Co do łańcuszków to z tego co kojarzę to hałasują najbardziej przy schodzeniu z obrotów. Warto jeszcze sprawdzić jak są napięte na kole zębatym. Z łożyskami na wale jest nieco gorzej bo niestety trzeba by rozpoławiać silnik. Co do łożysk to numery jakie znalazłem to:
93306-30808-00 - takie samo na dwie strony, cena Yamahy to 627.47 PLN , czyli moim zdaniem zaporowa. Ale znalazłem oznaczenie łożyska Koyo SB0809, nawet na tym forum. Jeśli chodzi o rozmiar to 40*94*23. Co do samych łożysk Koyo to są to bardzo dobre łożyska z którymi wcześniej spotkałem się w reduktorze w swoim Smuraiu. Teraz tylko sprawdzić ile by takowe kosztowało w jakimś sklepie z łożyskami. Możesz jeszcze zapytał i łożyska FAG, NTN lub SKF gdyby był problem z Koyo ponieważ te też będą w przyzwoitej jakości.
przemi
Posty: 73
Rejestracja: 31 maja 2015, 10:59
Motocykl: XV1100 wcześniej 535
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: przemi »

Najlepsze i pewnie najtańsze będą te z FŁT Kraśnik, dlaczego szukacie zagranicznych, jak mamy jedne z lepszych łożysk na świecie?
navigare necesse est, vivere non est necesse
Awatar użytkownika
Pawcio89
Posty: 148
Rejestracja: 12 czerwca 2012, 10:13
Motocykl: XV 250 3LS, VT 1100
Lokalizacja: Przewrotne
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: Pawcio89 »

Łożyska FŁT Kraśnik z wcześniejszej produkcji były naprawdę dobrej jakości ale nie wymieniałem ich ponieważ spotkałem się z opiniami że ostatnio straciły na jakości.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Szum z silnika 1100

Post autor: -waldi- »

inne łożyska o tych wymiarach mają max obrotową około 6 - 8tyś obrotów..... Koyo ponad 11

Koyo idzie kupić w okolicy 100zł
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ