Moc 125-tki
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 marca 2016, 23:44
- Motocykl: YAMAHA VIRAGO 125XV
- Lokalizacja: Rakowiec
- Wiek: 43
- Status: Offline
Moc 125-tki
Witam.
Mam pytanie: nie mam w okolicy możzliwości sprawdzenia moto na hamowni, a wydaje mi się, że moja virka 125 ma troche za mało mocy. Mogę rozpędzić ją do około 85km/h (z góry i z dobrym wiatrem), natomiast przy niewielkich wzniesieniach prędkość spada do 60 km/h, a czasem nawet niżej. Jeżdżę sam swoją machiną, a co by było, gdybym kogoś chciał zabrać??? Pod górkę to chyba tylko ją pchać.
Sprawdzałem świece - mają ładny kolorek, raczej się wszystko ładnie dopala, ale wiem, że poprzedni właaściciel miał problemy z gaźnikiem. Ja go tylko wyczyściłem i starałem się wyregulować. Ale nie mam pewności co do membrany i wstawionych dysz.
Jest jeszcze coś - motung pali około 5 - 6 litrów na 100 km. Jak dla mnie to o wiele za dużo.
Jeśli ktoś wie, co może być to proszę o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich.
Mam pytanie: nie mam w okolicy możzliwości sprawdzenia moto na hamowni, a wydaje mi się, że moja virka 125 ma troche za mało mocy. Mogę rozpędzić ją do około 85km/h (z góry i z dobrym wiatrem), natomiast przy niewielkich wzniesieniach prędkość spada do 60 km/h, a czasem nawet niżej. Jeżdżę sam swoją machiną, a co by było, gdybym kogoś chciał zabrać??? Pod górkę to chyba tylko ją pchać.
Sprawdzałem świece - mają ładny kolorek, raczej się wszystko ładnie dopala, ale wiem, że poprzedni właaściciel miał problemy z gaźnikiem. Ja go tylko wyczyściłem i starałem się wyregulować. Ale nie mam pewności co do membrany i wstawionych dysz.
Jest jeszcze coś - motung pali około 5 - 6 litrów na 100 km. Jak dla mnie to o wiele za dużo.
Jeśli ktoś wie, co może być to proszę o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich.
Nicnierobienie jest strasznie męczące
- domin75
- Posty: 1657
- Rejestracja: 07 lipca 2014, 14:31
- Motocykl: Yamaha VIRAGO 125
- Lokalizacja: Rawicz
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Moc 125-tki
Proponuję podjechać gdzieś do warsztatu i zmierzyć kompresję po wykręceniu świecy na jednym i drugim garze. Będzie względna jasność co do silnika. Powinno być 11 - 12. Jeżeli nie ślizga Ci się sprzęgło, masz moduł odblokowany i świece wyglądają dobrze- co trochę dziwne, to może być membrana. 5-6 litrów /100 to prawie 100% za duże spalanie.
Mały jacht, mały motor, chyba czas na mały samolot?!?
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!
Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!
Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 marca 2016, 23:44
- Motocykl: YAMAHA VIRAGO 125XV
- Lokalizacja: Rakowiec
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Moc 125-tki
Dzięki za pomoc! Sprawdziłem kompresję. Na jednym miałem prawie 11,5, na drugim 7. I tu jest pies pogrzebany, co się okazało głowica ma nieszczelność (nie wiem, gdzie).
I tu moje kolejne pytanie (a raczej zestaw pytań):
1. Wystrzeliła mi świeca i zerwała gwint. Jak można naprawić gwint w głowicy samodzielnie domowym sposobem?
2. Jak sprawdzić, czy nieszczelność była przez gwint, czy może to coś innego (np, źle ustawiony zawór, uszczelka pod głowicą wydmuchana, uszkodzone zawory, a może pęknięcie w głowicy)?
3. Motocykl nie dał sobie ustawić wcześniej obrotów - raz miał za wysokie, raz za niskie. Czy to mogło być przez nieszczelność, czy może nieszczelność nie ma tu żadnego znaczenia i czy spalanie powinno spaść po uszczelnieniu głowicy?
To ostatnie pytanie jak dla mnie jest oczywite, ale wolę się upewnić, bo ja jestem laikiem.
Dzięki za pomoc!
I tu moje kolejne pytanie (a raczej zestaw pytań):
1. Wystrzeliła mi świeca i zerwała gwint. Jak można naprawić gwint w głowicy samodzielnie domowym sposobem?
2. Jak sprawdzić, czy nieszczelność była przez gwint, czy może to coś innego (np, źle ustawiony zawór, uszczelka pod głowicą wydmuchana, uszkodzone zawory, a może pęknięcie w głowicy)?
3. Motocykl nie dał sobie ustawić wcześniej obrotów - raz miał za wysokie, raz za niskie. Czy to mogło być przez nieszczelność, czy może nieszczelność nie ma tu żadnego znaczenia i czy spalanie powinno spaść po uszczelnieniu głowicy?
To ostatnie pytanie jak dla mnie jest oczywite, ale wolę się upewnić, bo ja jestem laikiem.
Dzięki za pomoc!
Nicnierobienie jest strasznie męczące
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Moc 125-tki
Zdjąć głowicę, sprawdzić szczelność, splanować, szlif gniazd i zaworów, zatulejować i nagwintować.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 marca 2016, 23:44
- Motocykl: YAMAHA VIRAGO 125XV
- Lokalizacja: Rakowiec
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Moc 125-tki
Rozłożyłem głowicę. Zawory są z wżerami (ocena fachowca, nie moja). Ponadto uszkodzone są uszczelniacze zaworów. Pytanie: Gdzie dostanę zawory do yamahy virago 125 i uszczelniacze?
Jeszcze jedno - jak ktoś zna luzy zaworowe w virago 125 XV - to proszę o info.
Za wszystkie wzkazówki szczerze dziękuję!
Jeszcze jedno - jak ktoś zna luzy zaworowe w virago 125 XV - to proszę o info.
Za wszystkie wzkazówki szczerze dziękuję!
Nicnierobienie jest strasznie męczące
- jacekratownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
- Motocykl: XV125 Virago Ogar200
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Moc 125-tki
U mnie po regulacji zaworów (ssanie 0.10 a wydech na luźne 0,10) machina zbiera się o wiele lepiej. Teraz jeżdżę na ok 1/4 manetki a moto idzie do przodu. Co do gaźnika- poziom na równi z kreską, dysze fabryczne, skład mieszanki na ok 3 obroty wykręcona śrubka, świece NGK. Moto pali od strzała czy zimy czy ciepły. Spalanie - trochę miasta, trochę trasy z prędkością ok 90km/h wynosi max 3 litry. Dodam że mam zębatki fabryczne i moduł pośredni( nie pamietam oznaczenia, ale naie do 80km/h tylko inny) i max prędkość jaką rozwinąłem to ok 110
- jacekratownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
- Motocykl: XV125 Virago Ogar200
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Moc 125-tki
Przedostatni, czyli prawie na max iglica podniesiona
- v824
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 grudnia 2015, 19:34
- Motocykl: virago 535dx
- Lokalizacja: Kielce/Tumlin
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Moc 125-tki
Czyli mam tak samo , 4 rowek , 2,5 obrotu na mieszance, kolor świec eleganio , spalanie max 3l min 2,7l
v8
- jacekratownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
- Motocykl: XV125 Virago Ogar200
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Moc 125-tki
A widzisz Więc serwisowe ustawienie poziomu paliwa nijak ma się do naszych gaziorów. Doszedłem do tego metodą prób i błędów, bo na forum dużo info ale nic mi nie pasowało. Ale najważniejsze że działa i pali od strzała A tak poza tym jak miałem na ostatnim rowku iglice to spalanie zwiekszyło się o jakieś 0,3-0,4 litra na 100, osiągi podobne ale świece były bardziej brązowe. A odbiegając od tematu na jakim oleju jeździsz??