Falowanie na wolnych obrotach.

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
twistyddd
Posty: 116
Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
Status: Offline

Falowanie na wolnych obrotach.

Post autor: twistyddd »

Witam. Jak w temacie. Jakie mogą być przyczyny falowania na wolnych obrotach? I jak to ewidentnie sprawdzić co jest przyczyną?
Czy np. jakiś autostart wystarczy do tego itd.
Awatar użytkownika
meteo
Posty: 58
Rejestracja: 17 grudnia 2011, 09:47
Motocykl: Virago 1100/1998r
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:
Status: Offline

Re: Falowanie na wolnych obrotach.

Post autor: meteo »

Witam.
Dopinam się do tematu z podobnym problemem.
W moim XV1100 gaźniki (bo strzelał i szarpał) w serwisie wyczyszczone i ... rzekomo wyregulowane.
Po tej interwencji motocykl w trakcie jazdy zachowuje się dobrze:
-jest moc,
-jest sprint,
-spalanie(5l/100km),
ale...
Niestety jest problem z wyregulowaniem obrotów które zachowują się kapryśnie,zwłaszcza na rozgrzanym silniku.
Po zatrzymania motocykla z pracującym rozgrzanym silnikiem,często obroty są powyżej 1000 a innego razu poniżej,czasem utrzymują się z wahaniami wyznaczonego 1000 obr/min,lecz za każdym razem falują.Po za tym spadają dużo wolniej.
Opisywany model jest doposażony w TPS(Throttle Posision Sensor).
Czy problem tkwi w TPS,czyli w czujniku położenia przepustnicy?
A czyw ogóle opisywany czujnik TPS ma cokolwiek wspólnego z wolnymi obrotami?
A może te roczniki mają fabrycznie falujące wolne obroty?

Mile widziana pomoc szanownych kolegów.
Prawdziwy motocyklista to człowiek który raydowanie ma w głębi duszy,a w garażu gotową na to maszynę.
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Falowanie na wolnych obrotach.

Post autor: Straszaq »

Dawno temu w mojej 1100 miałem podobne objawy i powodem były spękane gumowe króćce ssące gaźnika. Oblukaj to bo ta guma po prostu ze starości lubi popękać i może łapie lewe powietrze. U mnie wymiana na nowe załatwiła sprawę. Albo króćce są ok a uszkodził się tylko oring uszczelniający lub może go wogóle tam nie ma :)
Nieważne jaki masz motocykl...ważne gdzie nim byłeś.
ODPOWIEDZ