Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
BornToRide
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2016, 09:11
Motocykl: Virago 535 2 YL
Status: Offline

Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: BornToRide » 04 kwietnia 2017, 11:58

Witam
Mam virago 535 rocznik 95. Problem jest taki... od zeszłego sezonu po dłuższej trasie coś zaczęła przerywać w sensie jak się odkręci gaz powiedzmy do połowy manetki leci lux... jak już wiecej tak jakby chodziła na jednym cylindrze... nw wiem co mam robić jak na razie zostało zrobione:

-wymiana świec na ngk v-line
-2 nowe membrany
-olej/ filtr oleju
-filtr paliwa
-synchronizacja gaźników
-przeczyściłem gaźniki
-sprawdziłem pompkę paliwa
wyregulowałem zawory ssące i te drugie ( wg książki serwisowej)

W akcie desperacji kupiłem płyn który "czyści" silnik ale również nie było efektów.
Dodam że motor kupiłem 1 rok temu był na rurach przeletowych ( nie oryginalnych, długie proste bezpośrednio zamocowane w cylindrach- były trochę za głośne lekko mówiąc i zamocowałem w nich takie wkłady wygłuszające ale motor śmiagał po tym zabiegu bez problemów, więc wykluczyłem to jako przyczynę tej usterki). Co jest zastanawiające to, to że jak dawałem ssanie paliwa podczas jazdy (tak do połowy) to motor normalnie jeździł takie wrażenie odniosłem że tak jakby dochodziło za mało paliwa do silnika i dlatego występuje ten problem.

Dodam tylko że jestem amatorem w mechanice i proszę o pomoc i wytłumaczenie w sposób łopatologiczny mile widziane zdjęcia ewentualnych opisów. Bardzo byłym wdzięczny, bo już tracę wszelką chęć jazdy na motorze... :cry: :cry: :cry:

osman1971
Posty: 256
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: osman1971 » 04 kwietnia 2017, 14:44

Czyszczenie gaznikow nie pomoglo? Mam podobny problem z 750 (post w dz.gazniki) i mechanior stwierdzil ze to wlasnie gazniki trzeba zrobic. Na razie czekam,zobaczymy czy pomoze.

Roberts
Posty: 105
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: Roberts » 04 kwietnia 2017, 16:58

Czy na starych świecach pracował prawidłowo , pytam ponieważ umie po wymianie na ngk moto jeździł tragicznie założyłem stare i jest git

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5512
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: Blunio » 04 kwietnia 2017, 17:12

BornToRide pisze:Witam
Mam virago 535 rocznik 95. Problem jest taki... od zeszłego sezonu po dłuższej trasie coś zaczęła przerywać ... W akcie desperacji kupiłem płyn który "czyści" silnik
No to rzeczywiście byłeś zdesperowany :o
Na początek zmierz poziomy paliwa w komorach pływakowych gaźników. W tym celu nałóż na takie cienkie króćce rurki plastykowe przeźroczyste, najlepiej po zestawach do kroplówki czy podawania tlenu chorym. Następnie po prawej stronie motocykla, poniżej gaźników zwolnij śruby blokujace paliwo, ktore powinno wypełnić rurki na zasadzie naczyń połączonych. Następnie włącz zapłon, żeby pompka podała paliwo dla uzupełnienia ubytków ktore napłynęły do rurek. Poziom powinien być poniżej kilkanaście mm od kresek na gaźnikach , ale dokładnie nie pamiętam ile. Jak bedą różnice, wprowadź korekty blaszkami od pływaków gaźnika sterującymi zaworami iglicowymi.
Twój problem wynika IMHO z tlumikow przelotowych, ktore wymagają indywidualnych ustawień, łącznie z wymianą dysz paliwa. Ale NA POCZĄTEK zobacz jaki kolor mają świece po dłuższej przejażdżce. Powinien kolor być kawa z mlekiem. Inny kolor, tj. czarny lub biały wymaga korekt, o których napisałem powyżej.
Pozdro :bikersmile:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

Awatar użytkownika
leczmo
Posty: 1295
Rejestracja: 30 kwietnia 2014, 23:22
Motocykl: Virago 535/VTX 1300
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 52
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: leczmo » 04 kwietnia 2017, 17:21

Jeszcze sprawdź filtr powietrza. Przejedź się ze zdjętym filtrem.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 3991
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: 2007XV1700 » 05 kwietnia 2017, 12:13

leczmo pisze:Jeszcze sprawdź filtr powietrza. Przejedź się ze zdjętym filtrem.
najlepiej po szutrowej drodze i w deszczu :frustrated:

Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1407
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 44
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: strazak » 06 kwietnia 2017, 19:16

jak sobie wstępny filtr paliwa wyczyścisz ( ten przy kraniku) to dopiero wtedy rozbebeszaj resztę. Sprawdź też króćce zasilania gaźników najlepiej demontując zaworki paliwa i potraktować wszystko mocnym ciśnieniem powietrza, jak to nie rozwiąże twojego problemu to musisz poszukać dobrego gaźnikowca.
ADAM

BornToRide
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2016, 09:11
Motocykl: Virago 535 2 YL
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: BornToRide » 07 kwietnia 2017, 09:27

Chce jeszcze sprawdzic ten poziom paliwa, czy chodzi o takie 2 bolce z czarnymi nakładkami ?

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5512
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: Blunio » 07 kwietnia 2017, 18:19

Wiesz, nie mam tego przed oczami. Takie grubsze króćce odące od kolanek łączących gaźniki z głowicami są od podłączenia wakuometrow do synchronizacji. Poszukaj takich drobniejszych króćców, jak się nie mylę zagiętych pod kątem 90 stopni. :idea:
:kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

BornToRide
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2016, 09:11
Motocykl: Virago 535 2 YL
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: BornToRide » 10 kwietnia 2017, 11:20

wysyłam Ci zdjęcia rury i tych wkładów co wsadzałem do wydechów żeby ją wyciszyć, z zapytaniem jaki rozmiar dyszy powinienem wsadzić tak jak radziłeś że powinny być inne przy rurach przelotowych dodam że średnica rur (nie wiem czy ma to znaczenie) wynosi 4,1 cm. Na zdjęciach też zaznaczyłem 2 bolce o które chyba się rozchodzi tylko że one są po lewej stronie a nie po prawej tak jak mówiłeś( Bo po prawej nic nie widze) rzuć okiem i mi powiedz czy chodzi o właśnie te.


1) https://zapodaj.net/92fade99942fe.jpg.html

2) https://zapodaj.net/5a119feceb5e2.jpg.html

3) https://zapodaj.net/63b30b1a28491.jpg.html

4) https://zapodaj.net/0282cb59b14fd.jpg.html

z góry dziękuję za poświęcony czas :)

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5512
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: Blunio » 10 kwietnia 2017, 21:01

Niedokładnie przeczytałeś mój post. Króćce rzeczywiście są po lewej stronie motocykla, to te ktore zaznaczyłeś :bravo:
Natomiast Po PRAWEJ STRONIE tak na wysokości zaznaczonych króćców są śruby, których polozowanie otworzy przelot paliwa do króćców. Pomiar odbywa się na zasadzie naczyń połączonych. Pamiętaj, ze najprostszym sposobem oceny mieszanki jest kolor świec. Izolator a raczej jego cześć znajdująca się w pobliżu elektrod powinna mieć kolor kawy z mlekiem, oczywiscie po dłuższej przejażdżce.
Co do doboru dysz, to już "wyższa szkoła jazdy" potrzebny IMHO jest już analizator spalin i doświadczenie. Narazie sprawdź poziomy paliwa i ew. dokonaj korekt w miarę potrzeby. :rock:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

BornToRide
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2016, 09:11
Motocykl: Virago 535 2 YL
Status: Offline

Re: Virago strzały ogień z rur spada moc -Potrzebna pomoc...

Post autor: BornToRide » 12 kwietnia 2017, 17:48

A więc tak nie dałem rady sprawdzić poziomu paliwa w komorach bo jakis inteligentny właściciel obciął końcówki na tych bolcach i nie mogłem nałozyć wężyków, ale rozebrałem gaźniki na części pierwsze znalazłem coś przypominającego membranę jest trochę mniejsza niż te przy przepustnicach i jest dziurawa jak sito i ta membrana jest od gaźnika który podaje paliwo do tego "wadliwego" cylindra. Pytanie jest takie czy może to być przyczyna mojego problemu? Wrzucam zdjęcia tej membrany:
https://zapodaj.net/50604533b7f16.jpg.html

ODPOWIEDZ