Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
tomekt9
Posty: 440
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
Motocykl: 535 > FZ6 SA
Lokalizacja: Pępowo
Wiek: 50
Status: Offline

Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Post autor: tomekt9 »

Witam
Mam plan naprawić przeciągnięty gwint od tej najdłuższej śruby poprzez sprężynki Helicoil. Czytając forum nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy gniazdo śruby jest przelotowe - czy gwintując nowy otwór bez demontażu klap bocznych opiłki nie znajdą się wewnątrz w silniku.
Na logikę raczej otwór nie jest przelotowy - ponieważ poprzez niego wydostawałby się olej i śruba musiałaby być specjalnie zabezpieczona przed przeciekami, ale wolę mieć pewność i więcej nie nabroić.
Proszę o szybką i PEWNĄ odpowiedź, ewentualne porady jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam - chwilowo uziemiony
Awatar użytkownika
grzenek
Posty: 171
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 21:03
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: 3city
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Post autor: grzenek »

Otwór nie jest przelotowy. Jednak nie wierciłbym na Twoim miejscu bez demontażu kapy. Jak ją zdejmiesz i zabezpieczysz wokół czystymi szmatami będziesz mógł rozwiercić otwór i na nowo nagwintować bez ryzyka, że opiłki wlecą do środka (ja tak robiłem). Powodzenia
XV535, '89, 205.000 km, po generalnym remoncie - wreszcie zabytek
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
Awatar użytkownika
tomekt9
Posty: 440
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
Motocykl: 535 > FZ6 SA
Lokalizacja: Pępowo
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Post autor: tomekt9 »

Dzięki za radę, też mi wygląda, że nie jest przelotowy co do ściągnięcia to jeszcze myślę - zakupy odpowiedniego sprzętu i tak dopiero jutro...
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomekt9
Posty: 440
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
Motocykl: 535 > FZ6 SA
Lokalizacja: Pępowo
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Post autor: tomekt9 »

Kupiłem zestaw do naprawy gwintów V-coil ze "sprężynkami" i nową śrubę fi6/100mm. Niestety w celu naprawy trzeba ściągnąć wszystko z prawą kapą włącznie - nie przejdzie gwintownik. Sama naprawa gwintów trwała około 10 minut (tym zestawem szło idealnie, a że jeszcze jeden gwint wyglądał dziwnie to naprawiłem dwa!), jak się okazało to śruba w mojej Virce miała długość 105 mm, czyli poprzedni właściciel już coś kombinował. Przy skręcaniu polecam użyć klucza dynanometrycznego. Całość naprawy zajęła mi około 2 godzin i nie jest skomplikowana.
Temat do zamknięcia
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Post autor: Schwartzu »

A o której śrubie piszecie? Chodzi o jedną z tych przy filtrze oleju ?
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
Awatar użytkownika
tomekt9
Posty: 440
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
Motocykl: 535 > FZ6 SA
Lokalizacja: Pępowo
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Post autor: tomekt9 »

Zerwałem gwint przy tej najdłuższej od filtra oleju i przy okazji naprawiłem jedną z dolnych środkowych od kapy.
Awatar użytkownika
Snake
Posty: 970
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Post autor: Snake »

Może głupie pytanie. Możesz mi powiedzieć jak to działa? Rozwiercasz otwór wbijasz sprężynkę i nakręcasz nową śrubę tak?
Człowiek całe życie w nieświadomości. Mam przekręcone dwie śruby w Komarze, a ktoś mi mówił, że stosował jakieś kleje czy cuś? Nigdy jakoś się nie zagłębiałem w temat.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Post autor: Schwartzu »

Snake pisze:Może głupie pytanie. Możesz mi powiedzieć jak to działa? Rozwiercasz otwór wbijasz sprężynkę i nakręcasz nową śrubę tak?
Człowiek całe życie w nieświadomości. Mam przekręcone dwie śruby w Komarze, a ktoś mi mówił, że stosował jakieś kleje czy cuś? Nigdy jakoś się nie zagłębiałem w temat.
pierwszy lepszy po wpisaniu "helicoil" (jest tego więcej na YT) https://www.youtube.com/watch?v=-_azEsNkA9Q

A w skrócie:
- rozwiercasz zepsuty gwint
- gwintujesz otwór
- wkręcasz specjalną sprężynkę "helicoil" w otwór (sprężynka zmniejsza średnicę otworu, więc możesz wykorzystać śrubę o tej samej średnicy co wcześniej)
gotowe
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
Awatar użytkownika
Snake
Posty: 970
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

Post autor: Snake »

człowiek uczy się całe życie.
Dzięki za filmik :)
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
ODPOWIEDZ