Strona 1 z 1

Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

: 01 maja 2017, 09:27
autor: tomekt9
Witam
Mam plan naprawić przeciągnięty gwint od tej najdłuższej śruby poprzez sprężynki Helicoil. Czytając forum nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy gniazdo śruby jest przelotowe - czy gwintując nowy otwór bez demontażu klap bocznych opiłki nie znajdą się wewnątrz w silniku.
Na logikę raczej otwór nie jest przelotowy - ponieważ poprzez niego wydostawałby się olej i śruba musiałaby być specjalnie zabezpieczona przed przeciekami, ale wolę mieć pewność i więcej nie nabroić.
Proszę o szybką i PEWNĄ odpowiedź, ewentualne porady jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam - chwilowo uziemiony

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

: 01 maja 2017, 11:32
autor: grzenek
Otwór nie jest przelotowy. Jednak nie wierciłbym na Twoim miejscu bez demontażu kapy. Jak ją zdejmiesz i zabezpieczysz wokół czystymi szmatami będziesz mógł rozwiercić otwór i na nowo nagwintować bez ryzyka, że opiłki wlecą do środka (ja tak robiłem). Powodzenia

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

: 01 maja 2017, 12:00
autor: tomekt9
Dzięki za radę, też mi wygląda, że nie jest przelotowy co do ściągnięcia to jeszcze myślę - zakupy odpowiedniego sprzętu i tak dopiero jutro...
Pozdrawiam

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

: 03 maja 2017, 10:52
autor: tomekt9
Kupiłem zestaw do naprawy gwintów V-coil ze "sprężynkami" i nową śrubę fi6/100mm. Niestety w celu naprawy trzeba ściągnąć wszystko z prawą kapą włącznie - nie przejdzie gwintownik. Sama naprawa gwintów trwała około 10 minut (tym zestawem szło idealnie, a że jeszcze jeden gwint wyglądał dziwnie to naprawiłem dwa!), jak się okazało to śruba w mojej Virce miała długość 105 mm, czyli poprzedni właściciel już coś kombinował. Przy skręcaniu polecam użyć klucza dynanometrycznego. Całość naprawy zajęła mi około 2 godzin i nie jest skomplikowana.
Temat do zamknięcia

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

: 03 maja 2017, 22:41
autor: Schwartzu
A o której śrubie piszecie? Chodzi o jedną z tych przy filtrze oleju ?

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

: 04 maja 2017, 07:22
autor: tomekt9
Zerwałem gwint przy tej najdłuższej od filtra oleju i przy okazji naprawiłem jedną z dolnych środkowych od kapy.

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

: 04 maja 2017, 09:37
autor: Snake
Może głupie pytanie. Możesz mi powiedzieć jak to działa? Rozwiercasz otwór wbijasz sprężynkę i nakręcasz nową śrubę tak?
Człowiek całe życie w nieświadomości. Mam przekręcone dwie śruby w Komarze, a ktoś mi mówił, że stosował jakieś kleje czy cuś? Nigdy jakoś się nie zagłębiałem w temat.

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

: 04 maja 2017, 10:49
autor: Schwartzu
Snake pisze:Może głupie pytanie. Możesz mi powiedzieć jak to działa? Rozwiercasz otwór wbijasz sprężynkę i nakręcasz nową śrubę tak?
Człowiek całe życie w nieświadomości. Mam przekręcone dwie śruby w Komarze, a ktoś mi mówił, że stosował jakieś kleje czy cuś? Nigdy jakoś się nie zagłębiałem w temat.
pierwszy lepszy po wpisaniu "helicoil" (jest tego więcej na YT) https://www.youtube.com/watch?v=-_azEsNkA9Q

A w skrócie:
- rozwiercasz zepsuty gwint
- gwintujesz otwór
- wkręcasz specjalną sprężynkę "helicoil" w otwór (sprężynka zmniejsza średnicę otworu, więc możesz wykorzystać śrubę o tej samej średnicy co wcześniej)
gotowe

Re: Zerwany gwint przy wymianie oleju 535 silnik 2YL

: 04 maja 2017, 11:20
autor: Snake
człowiek uczy się całe życie.
Dzięki za filmik :)