głowica xv1000 a 1100

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
julsan
Posty: 3
Rejestracja: 30 sierpnia 2017, 15:24
Motocykl: Virago XV 1000
Status: Offline

głowica xv1000 a 1100

Post autor: julsan » 30 sierpnia 2017, 15:34

Witam
Choć spodziewam się odpowiedzi ale z nadzieją zapytam
Jak i czy w ogóle różnią się głowice od Virago 1000 a 1100?
Generalnie potrzebuję do mojej 1000 przednią głowicę a jest deficyt... :(

Awatar użytkownika
Kluk
Posty: 348
Rejestracja: 31 sierpnia 2011, 22:55
Motocykl: Virago 750 '95
Lokalizacja: Książ Wielki (małopolskie)
Wiek: 49
Status: Offline

Re: głowica xv1000 a 1100

Post autor: Kluk » 31 sierpnia 2017, 07:59

Wygląda na to, że są między nimi jakieś różnice, bo mają inne numery części. Do 1000 to jest 42H-11102-00-00, a do 1100 - 1TA-11102-02-00. Porównaj sobie np. tu:
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... inder-head

i tu:

http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... inder-head

W obu przypadkach zresztą niedostępne. Używkę masz np, tu:

http://www.ebay.com/itm/1985-Yamaha-Vir ... 1Z&vxp=mtr

riczi3
Posty: 28
Rejestracja: 29 września 2014, 15:48
Motocykl: YAMAHA XV 125 i 1100
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Wiek: 47
Status: Offline

Re: głowica xv1000 a 1100

Post autor: riczi3 » 01 września 2017, 09:19

Zawory na pewno są takie same w obu głowicach ale może być inna objętość komory spalania. 1100 w stosunku do 1000 ma tylko powiększony skok tłoka z 69.2 mm na 75mm. Stopień sprężania w obu modelach jest taki sam więc albo głowice są inne albo tłoki ale to trzeba dokładnie obejżeć.

Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2685
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 45
Status: Offline

Re: głowica xv1000 a 1100

Post autor: tylust » 01 września 2017, 10:08

Widziałem XV 920 z głowicami od XV 1100... a dokładniej od XVS 1100 i wedle właściciela wszystko śmigało bez problemu. Tym bardziej przy zamianie z 1000 na 1100 czy odwrotnie nie powinno być problemu - przynajmniej jeśli chodzi o stronę mechaniczną, a jak to finalnie będzie jeździło to inna sprawa. na viragotechforum.com czytałem o tego typu modyfikacjach, ale głównie chodziło o zamiany z pojemności większej na mniejszą tak aby uzyskać wzrost stopnia sprężania bo jednak wielkość komór spalania w tych głowicach się różni.
Tomek

gazownik
Posty: 389
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: XV 1100, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: głowica xv1000 a 1100

Post autor: gazownik » 01 września 2017, 12:38

Teoretycznie komora spalania jast mniejsza o ok 4cm3 w tym 1000cm i jeśli założy się ją do 1100 to da trochę koni i momentu...

ODPOWIEDZ