Wolne obroty

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
RNYamaha
Posty: 4
Rejestracja: 11 września 2017, 14:24
Motocykl: Yamaha 535
Status: Offline

Wolne obroty

Post autor: RNYamaha » 11 września 2017, 19:58

Moja Vircia535 na wolnych obrotach nie chodzi na pierwszy cylinder.
sprawdziłem ciśnienie jest super i równe w obu cylindrach,iskra jest, założyłem 2 nowe świece iryd i nic, ściągnąłem dekielek w gaźniku od komory pływakowej sprawdziłem poziom był ok, przedmuchałem dyszę i po zamontowaniu podłączyłem wakuometry i wyregulowałem gaźniki nic to nie pomogło, może ktoś z kolegów miał taki przypadek i coś podpowie pozdrawiam.

marekc1019
Posty: 65
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Wolne obroty

Post autor: marekc1019 » 11 września 2017, 20:24

Nie bardzo rozumiem, nie pali na jeden cylinder tylko na wolnych obrotach ? Na wysokich pali ?

RNYamaha
Posty: 4
Rejestracja: 11 września 2017, 14:24
Motocykl: Yamaha 535
Status: Offline

Re: Wolne obroty

Post autor: RNYamaha » 11 września 2017, 20:40

Na wysokich chodzi super, ma moc i prędkość tylko nie chodzi na wolnych 1 cylinder od przedniego koła i nie reaguje na regulację składu mieszanki.

marekc1019
Posty: 65
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Wolne obroty

Post autor: marekc1019 » 11 września 2017, 21:13

Przychodzą mi do głowy dwie możliwości. Jedna, to nie dostaje paliwa z dyszy biegu jałowego (wolnych obrotów ), ale piszesz że przedmuchałeś.Zalecałbym gruntowne czyszczenie i następnie regulację. Druga to problem po stronie zapłonu. Przy niskich obrotach niskie napięcie w instalacji, może skutkować niewydolnością jednej z cewek. Po wzroście obrotów wzrasta ładowanie i napięcie w instalacji. Sprawdź napięcie akumulatora przy niepracującym silniku. Ważne aby odczekać około godziny po wyłączeniu silnika lub ładowaniu, ma być to pomiar napięcia spoczynku akumulatora ( min 12,4 V ). Następnie sprawdź ładowanie przy wolnych obrotach i na wysokich. Pamiętaj aby włączyć podczas pomiaru światła drogowe w celu obciążenia instalacji i sprawdzenia wydolności. Powinno się mieścić w granicach od 13,8 do 14,4 V.Sprawdź połączenia elektryczne. Jeżeli dalej wystąpią problemy sprawdź oporności cewki z przewodem, fajki, impulsatora. Ważne jaki kolor jest świecy. Dla pewności czy pracuje , po uruchomieniu dotykiem sprawdź czy wzrasta temperatura kolektora ( ostrożnie ).
Ostatnio zmieniony 12 września 2017, 09:02 przez marekc1019, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 3951
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wolne obroty

Post autor: 2007XV1700 » 12 września 2017, 01:36

Bardzo Dobry Opis!

Jednak po co za kolektor łapać :shock:
bezpieczniej za cycki :mrgreen:
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

RNYamaha
Posty: 4
Rejestracja: 11 września 2017, 14:24
Motocykl: Yamaha 535
Status: Offline

Re: Wolne obroty

Post autor: RNYamaha » 12 września 2017, 12:39

Podejrzewam cewkę, ale nie wykluczam impulsatora tylko nie wiem gdzie on jest żeby go sprawdzić i w jaki sposób.

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 165
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Wolne obroty

Post autor: Doniu » 12 września 2017, 21:22

Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

RNYamaha
Posty: 4
Rejestracja: 11 września 2017, 14:24
Motocykl: Yamaha 535
Status: Offline

Re: Wolne obroty

Post autor: RNYamaha » 13 września 2017, 11:40

Za Vircię wezmę się dopiero w sobotę bo w tygodniu nie mam za bardzo czasu, ale na razie bardzo dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wolne obroty

Post autor: -waldi- » 29 października 2017, 23:19

Jeżeli na wysokich pracuje cylinder to impulsator zostaw w spokoju, a zajmij się gaźnikiem bo masz zapchany układ biegu jałowego, lub złą synchronizację i całkiem zamyka przepustnicę.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

ODPOWIEDZ