Moc silnika 750

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
gruby128
Posty: 2
Rejestracja: 30 października 2017, 14:33
Motocykl: yamaha XV750
Status: Offline

Moc silnika 750

Post autor: gruby128 » 30 października 2017, 15:04

Witam ,od niedawna jestem posiadaczem yamaha xv750 virago 1998r. W dowodzie jest napisane ze moc wynosi 31kw ,mnie sie wydaje ze jest cos kombinowane , w danych technicznych przeczytanych w necie wynika ze powinno byc ok 41kw,niestety sa to dane motocykla z 1997r .Danych motocykla z 1998 nie potrafilem znalezc.Jezeli ktos z forumowiczow ma taki sam motocykl lub wie jaka faktycznie moc posiada 750 to prosze o podzielenie sie ta informacja .Z gory dzieki.

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 188
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Moc silnika 750

Post autor: Doniu » 30 października 2017, 19:49

Tak zwany POWER - 55 hp (41 kW) @ 7000 rpm.(revolutions per minute)obroty na minutę!
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... o%2097.htm
http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/ ... ogini.html
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

chips
Posty: 67
Rejestracja: 15 października 2016, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago 750
Status: Offline

Re: Moc silnika 750

Post autor: chips » 01 listopada 2017, 20:39

Witam. Skąd pochodzi Twój motocykl? Obstawiam Szwajcarię. Jaki kod silnika, 4GK? U mnie jest tak samo motocykl był fabrycznie dławiony, żeby dostosować go do Szwajcarskich kategorii prawa jazdy. Na szczęście serwis Yamahy ustalił mi, że moto było dławione jedynie na tłumiku i już to poprawiłem - założyłem przeloty.

muniek
Posty: 98
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Moc silnika 750

Post autor: muniek » 02 listopada 2017, 09:58

chips pisze:moto było dławione jedynie na tłumiku i już to poprawiłem - założyłem przeloty.
Na przelotach można jeszcze bardziej wykastrować silnik lub nawet go uszkodzić. Układ wydechowy powinien być starannie dobrany gdyż jest to element rozrządu.

janpola
Posty: 3
Rejestracja: 31 października 2017, 14:40
Motocykl: kawa 500
Kontakt:
Status: Offline

Re: Moc silnika 750

Post autor: janpola » 02 listopada 2017, 16:51

Masakra że dochodzi do takich profanacji :(

gruby128
Posty: 2
Rejestracja: 30 października 2017, 14:33
Motocykl: yamaha XV750
Status: Offline

Re: Moc silnika 750

Post autor: gruby128 » 05 listopada 2017, 20:41

Dzięki za podanie linku do strony z danymi technicznymi, jednak dalej mnie zastanawia w jaki sposob moj moto jest zdlawiony . Motocykl pochodzi z Holandi ,jestem jego drugim wlascicielem w Polsce. Zauwazylem ze obok waskich wylotow ma wywiercone po 3 otwory na kazdym tlumiku . Silnik przyspiesza bardzo dynamicznie , czyzby byl dlawiony do 31kw za pomoca tlumikow? .Nie wiem czy nie bedzie problemow na przegladzie technicznym w marcu .Moze ktos z forumowiczow ma podobna modyfikacje ? Kod mojego silnika 4PW .Dzieki.

Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 188
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Moc silnika 750

Post autor: Doniu » 05 listopada 2017, 21:22

Virago Model 4PW1 Year 1995 Engine volume 750 Region France
Virago Model 4PW2 Year 1995 Engine volume 750 Region Spain
Nie chcę się mądrować ale jeżeli jest tak jak piszesz z 1998 roku to powinien być kod ;
Virago Model 3JLX Year 1998 Engine volume 750 Region Europe

https://en.impex-jp.com/catalogs/moto/y ... xv750.html
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Moc silnika 750

Post autor: -waldi- » 06 listopada 2017, 23:50

muniek pisze:Układ wydechowy powinien być starannie dobrany gdyż jest to element rozrządu.
To chyba nie o silnik Virago Ci chodziło.....


To co piszesz ma zastosowanie w silniku dwusuwowym :idea:
W dwusuwie komora rozprężna tłumika jest elementem "rozrządu" -fala odbita od tłumika działa jak zawór wpychając świeżą, przedmuchującą mieszankę z powrotem do cylindra.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

muniek
Posty: 98
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Moc silnika 750

Post autor: muniek » 10 listopada 2017, 16:54

Waldi - dwusów wiadomo, tak jak piszesz ale w czterosuwach ze względu na nakładające się fazy rozrządu tłumik też musi odpowiednio "tłumić" spaliny żeby nie było przeciągu w silniku i spadku mocy. Czasy otwarcia zaworów się nakładają i przepływ mieszanki i spalin trzeba temperować układem wydechowym. Dlatego tak częste przeróbki wydechów na puste rurki dają głownie efekt hałasu i spadku mocy. Odczucia subiektywne, że moto fajnie ryczy to nie jest wykres z hamowni.

:chopper:

Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 519
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Moc silnika 750

Post autor: Darek Adamczewski » 10 listopada 2017, 18:59

Sprawa jest bardziej skomplikowana niż można pomyśleć. Tzw. fazy rozrządu i wpływ układu wydechowego na pracę silnika, nawet w czterosuwach, jest ogromny. Czas otwarcia zaworu wydechowego w powiązaniu z dynamiką przepływu spalin mają w założeniu doprowadzić do jak najlepszego oczyszczenia cylindra. Nie może to jednak powodować wypluwania świeżego ładunku. W kanałach ssących dąży się do tzw. dynamicznego doładowania, czyli wykorzystania energii kinetycznej powietrza i zjawisk pulsacji mieszanki do pokonania oporów przepływu przez wszystkie elementy układu zasilania, a zwłaszcza przez szczelinę pomiędzy zaworem, a gniazdem. To cała filozofia, która wymaga precyzyjnych badań, wielu doświadczeń, prób w doborze wymiarów i kształtu, itp, itd.
Ostateczne rozwiązanie jest najczęściej kompromisem pomiędzy wizją projektanta, osiągami, technologią, poziomem hałasu i wielu innymi czynnikami. Obecnie olbrzymią rolę zaczęły odgrywać kwestie czystości spalin. Stało się to na tyle istotne, że producenci godzą się dziś na spadek mocy i ogólnie gorsze parametry, byleby coraz ostrzejsze normy spełnić. Przykładem są choćby zawory EGR stosowane głównie w dieslach. Powodują celowe mieszanie świeżego powietrza ze spalinami, żeby obniżyć zawartość tlenu w mieszance i zmniejszyć temperaturę w komorze spalania aby zmniejszyć emisję tlenków azotu i nieco złagodzić twardą pracę silnika.
Nie pamiętam już kiedy i gdzie, ale czytałem ongiś artykuł o pracach zespołu inż. Wiatraka nad silnikiem do Gazeli. Prawie 14 KM ze 175 cm, to jak na nasze warunki i środki na badania nie było źle, a mogło być nawet z 1,5 - 2 KM więcej, gdyby tłumik mógł mieć ok. 2 metrów. Wystawałby wtedy z pół metra za tylny błotnik.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.

ODPOWIEDZ