Strona 1 z 1

Moc silnika 750

: 30 października 2017, 15:04
autor: gruby128
Witam ,od niedawna jestem posiadaczem yamaha xv750 virago 1998r. W dowodzie jest napisane ze moc wynosi 31kw ,mnie sie wydaje ze jest cos kombinowane , w danych technicznych przeczytanych w necie wynika ze powinno byc ok 41kw,niestety sa to dane motocykla z 1997r .Danych motocykla z 1998 nie potrafilem znalezc.Jezeli ktos z forumowiczow ma taki sam motocykl lub wie jaka faktycznie moc posiada 750 to prosze o podzielenie sie ta informacja .Z gory dzieki.

Re: Moc silnika 750

: 30 października 2017, 19:49
autor: Doniu
Tak zwany POWER - 55 hp (41 kW) @ 7000 rpm.(revolutions per minute)obroty na minutę!
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... o%2097.htm
http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/ ... ogini.html

Re: Moc silnika 750

: 01 listopada 2017, 20:39
autor: chips
Witam. Skąd pochodzi Twój motocykl? Obstawiam Szwajcarię. Jaki kod silnika, 4GK? U mnie jest tak samo motocykl był fabrycznie dławiony, żeby dostosować go do Szwajcarskich kategorii prawa jazdy. Na szczęście serwis Yamahy ustalił mi, że moto było dławione jedynie na tłumiku i już to poprawiłem - założyłem przeloty.

Re: Moc silnika 750

: 02 listopada 2017, 09:58
autor: muniek
chips pisze:moto było dławione jedynie na tłumiku i już to poprawiłem - założyłem przeloty.
Na przelotach można jeszcze bardziej wykastrować silnik lub nawet go uszkodzić. Układ wydechowy powinien być starannie dobrany gdyż jest to element rozrządu.

Re: Moc silnika 750

: 02 listopada 2017, 16:51
autor: janpola
Masakra że dochodzi do takich profanacji :(

Re: Moc silnika 750

: 05 listopada 2017, 20:41
autor: gruby128
Dzięki za podanie linku do strony z danymi technicznymi, jednak dalej mnie zastanawia w jaki sposob moj moto jest zdlawiony . Motocykl pochodzi z Holandi ,jestem jego drugim wlascicielem w Polsce. Zauwazylem ze obok waskich wylotow ma wywiercone po 3 otwory na kazdym tlumiku . Silnik przyspiesza bardzo dynamicznie , czyzby byl dlawiony do 31kw za pomoca tlumikow? .Nie wiem czy nie bedzie problemow na przegladzie technicznym w marcu .Moze ktos z forumowiczow ma podobna modyfikacje ? Kod mojego silnika 4PW .Dzieki.

Re: Moc silnika 750

: 05 listopada 2017, 21:22
autor: Doniu
Virago Model 4PW1 Year 1995 Engine volume 750 Region France
Virago Model 4PW2 Year 1995 Engine volume 750 Region Spain
Nie chcę się mądrować ale jeżeli jest tak jak piszesz z 1998 roku to powinien być kod ;
Virago Model 3JLX Year 1998 Engine volume 750 Region Europe

https://en.impex-jp.com/catalogs/moto/y ... xv750.html

Re: Moc silnika 750

: 06 listopada 2017, 23:50
autor: -waldi-
muniek pisze:Układ wydechowy powinien być starannie dobrany gdyż jest to element rozrządu.
To chyba nie o silnik Virago Ci chodziło.....


To co piszesz ma zastosowanie w silniku dwusuwowym :idea:
W dwusuwie komora rozprężna tłumika jest elementem "rozrządu" -fala odbita od tłumika działa jak zawór wpychając świeżą, przedmuchującą mieszankę z powrotem do cylindra.

Re: Moc silnika 750

: 10 listopada 2017, 16:54
autor: muniek
Waldi - dwusów wiadomo, tak jak piszesz ale w czterosuwach ze względu na nakładające się fazy rozrządu tłumik też musi odpowiednio "tłumić" spaliny żeby nie było przeciągu w silniku i spadku mocy. Czasy otwarcia zaworów się nakładają i przepływ mieszanki i spalin trzeba temperować układem wydechowym. Dlatego tak częste przeróbki wydechów na puste rurki dają głownie efekt hałasu i spadku mocy. Odczucia subiektywne, że moto fajnie ryczy to nie jest wykres z hamowni.

:chopper:

Re: Moc silnika 750

: 10 listopada 2017, 18:59
autor: Darek Adamczewski
Sprawa jest bardziej skomplikowana niż można pomyśleć. Tzw. fazy rozrządu i wpływ układu wydechowego na pracę silnika, nawet w czterosuwach, jest ogromny. Czas otwarcia zaworu wydechowego w powiązaniu z dynamiką przepływu spalin mają w założeniu doprowadzić do jak najlepszego oczyszczenia cylindra. Nie może to jednak powodować wypluwania świeżego ładunku. W kanałach ssących dąży się do tzw. dynamicznego doładowania, czyli wykorzystania energii kinetycznej powietrza i zjawisk pulsacji mieszanki do pokonania oporów przepływu przez wszystkie elementy układu zasilania, a zwłaszcza przez szczelinę pomiędzy zaworem, a gniazdem. To cała filozofia, która wymaga precyzyjnych badań, wielu doświadczeń, prób w doborze wymiarów i kształtu, itp, itd.
Ostateczne rozwiązanie jest najczęściej kompromisem pomiędzy wizją projektanta, osiągami, technologią, poziomem hałasu i wielu innymi czynnikami. Obecnie olbrzymią rolę zaczęły odgrywać kwestie czystości spalin. Stało się to na tyle istotne, że producenci godzą się dziś na spadek mocy i ogólnie gorsze parametry, byleby coraz ostrzejsze normy spełnić. Przykładem są choćby zawory EGR stosowane głównie w dieslach. Powodują celowe mieszanie świeżego powietrza ze spalinami, żeby obniżyć zawartość tlenu w mieszance i zmniejszyć temperaturę w komorze spalania aby zmniejszyć emisję tlenków azotu i nieco złagodzić twardą pracę silnika.
Nie pamiętam już kiedy i gdzie, ale czytałem ongiś artykuł o pracach zespołu inż. Wiatraka nad silnikiem do Gazeli. Prawie 14 KM ze 175 cm, to jak na nasze warunki i środki na badania nie było źle, a mogło być nawet z 1,5 - 2 KM więcej, gdyby tłumik mógł mieć ok. 2 metrów. Wystawałby wtedy z pół metra za tylny błotnik.