Wymiary oringów XV1100

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Feniks
Posty: 161
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Status: Offline

Wymiary oringów XV1100

Post autor: Feniks » 14 stycznia 2018, 20:15

Witam. Czy byłby ktos uprzejmy sprawdzic w serwisówce i podać mi jakie są nominalne wymiary oringów pod kolektory ssące, pokrywki zaworów i pokrywkę łańcucha rozrządu w głowicy XV1100. Bo grzebie po necie i nic a suwmiarka wydaje mi się mało wiarygodna

skarbek70
Posty: 58
Rejestracja: 14 lipca 2014, 07:37
Motocykl: Virago1100
Lokalizacja: Bieszczady
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Wymiary oringów XV1100

Post autor: skarbek70 » 14 stycznia 2018, 21:04


Feniks
Posty: 161
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Status: Offline

Re: Wymiary oringów XV1100

Post autor: Feniks » 15 stycznia 2018, 18:56

thx skarbek70 ale nie podają tam jakie wymiary mają konkretne oringi

skarbek70
Posty: 58
Rejestracja: 14 lipca 2014, 07:37
Motocykl: Virago1100
Lokalizacja: Bieszczady
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Wymiary oringów XV1100

Post autor: skarbek70 » 15 stycznia 2018, 19:59


Feniks
Posty: 161
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Status: Offline

Re: Wymiary oringów XV1100

Post autor: Feniks » 15 stycznia 2018, 20:25

Chyba dam radę, tanie nie są. Nie mogę znaleźć tych pod kolektory ssace

skarbek70
Posty: 58
Rejestracja: 14 lipca 2014, 07:37
Motocykl: Virago1100
Lokalizacja: Bieszczady
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Wymiary oringów XV1100

Post autor: skarbek70 » 15 stycznia 2018, 20:42

Jak chcesz kupić tylko ORING to przeczytaj to( skopiowałem z opisu alecośtam): Bardzo ważne jest i to, z jakiego materiały został wyprodukowany. Często mówi się, że oringi wykonane są z kauczuku lub gumy. To pewien skrót myślowy. Tego typu uszczelki produkuje się z bardzo szerokiej gamy elastomerów. Jedne lepiej znoszą obciążenia statyczne, czyli nacisk, inne – obciążenia dynamiczne, więc nadają się np. do broni palnej i elementów ruchomych, gdzie inne starłyby się na pył. Jeszcze inne są odporne na różne substancje chemiczne, kolejne zaś na bardzo wysokie temperatury.

Najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane są oringi NBR, czyli z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego. Są elastyczne, dobrze pracują w temperaturach od -40°C do +100°C, działają w kontakcie z olejem czy benzyną, ale nie są odporne na płyn hamulcowy.
Oringi VMQ są wykonane z silikonu, odporne na temperaturę przekraczającą 200°C i większość agresywnych środków chemicznych, ale bardzo łatwo się ścierają. Ponieważ nie wpływają na zapach i smak żywności, są wykorzystywane w przemyśle spożywczym.
Z kolei oringi EPDM, czyli z kauczuku etylenowo-propylenowo-dienowego, są bardzo długowieczne, ale nie wytrzymują kontaktu z benzyną czy olejami. Często montuje się je w sprzętach AGD.
Oringi FPM są niepalne, wykorzystuje się je w samolotach i fabrykach, gdzie indziej sprawdzają się PTFE (teflonowe – bardzo twarde). Łącznie jest kilkadziesiąt rodzajów oringów o specyficznych właściwościach i w zasadzie każdy wymaga odpowiedniego smarowania.

Nie założysz oringa z byle czego do kontaktu z benzyną bo go albo zje albo utwardzi.

Feniks
Posty: 161
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Status: Offline

Re: Wymiary oringów XV1100

Post autor: Feniks » 15 stycznia 2018, 21:31

Masz rację jest tych odmian sporo. Na alledrogo reklamują się oringi NBR i miałem taką nadzieję że z tego coś wybiorę bo ceny może lepsze, tylko widzę że stopniowanie wymiarów jest z dokładnością do setnych mm nawet a ja nie znam nominałow jakie potrzebuje. W yama-sklepie to że 150zł mnie wyjdzie

Feniks
Posty: 161
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Status: Offline

Re: Wymiary oringów XV1100

Post autor: Feniks » 21 stycznia 2018, 10:11

Znalazłem sklep z oringami. Gościu zapewnia że to NBR, powierzył suwmiarką. Zapłaciłem 15 zł za 1 pod pokrywę łańcucha rozrządu, 4 pod pokrywy zaworów i 2 do kolektorów ssących.

ODPOWIEDZ