Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Bella
Posty: 334
Rejestracja: 24 września 2014, 23:57
Motocykl: Yamaha Virago XV750
Lokalizacja: WARSZAWA
Wiek: 64
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: Bella »

Mam identyczne objawy w swojej XV750 z 1997r. Rok temu wstawilem na cala zime do warsztatu p. Adama na Ordona w Warszawie, tak aby na spokojnie wszystko przejzec i ewentualnie naprawic. Kilka spraw zostalo naprawione badz wyregulowane, ale nie udalo sie podniesc mocy by jechala wiecej niz 120 km na godz. Obrotomiez silnika zatrzymuje sie na 5 tys. choc bym nie wiem jak cisnol, a w Bieszczadach to musialem pod wieksze gorki redukowac do 3 biegu bo bym nie wjechal. P. Adam mechanik motocyklowy z ogromnym doswiadczeniem juz dwa razy nie moze z tym dac rady. A ja mysle co z tym fantem zrobic? Pozdrawiam :frustrated: :frustrated: :frustrated:
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

Dziś udało mi się posiedzieć troszkę przy motorze i tak:
1. Pierwsze co sprawdziłem to czy króćce są szczelne i nie zasysają lewego powietrza. Odpaliłem motocykl i pryskałem sprayem łatwopalnym na wolnych obrotach. Nie było żadnej reakcji motocykla. Obroty trzymały się cały czas tak samo.
2. Nie udało mi się sprawdzić boost sensora ponieważ nie mam miernika. Zrobię to na tygodniu dopiero jak pożyczę od znajomego. W każdym bądź razie u mnie się znajduje i przewód dochodzący do niego z podciśnieniem jest cały i podłączony.
sprawdzenie wykonam wg opisu z
https://www.virago.com.pl/viewtopic.php ... ze#p632990
3. Wyjąłem gaźniki. W sumie bardzo prosta sprawa, choć robiłem to pierwszy raz. Rozebrałem je ile się dało, wyczyściłem każdą dysze z osobna, kanaliki dolotowe benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem. Dysze sztywnym włosem. Po wszystkim przedmuchałem sprężarką.
Po rozebraniu gaźników zdziwiłem się ich czystością. Nie było w nich deka osadu czy jakichkolwiek zanieczyszczeń nawet w komorze pływakowej.
Stan membran idealny. Rozebrałem też urządzenie z zewnątrz gaźnika do wzbogacania dawki paliwa ( chyba to do ssania). Membrana cała, tam było minimalistycznie trochę syfu.
Wszystko oczyszczone skręcone razem.
A teraz trochę o tym co znalazłem w gaźniku:
- iglica ustawiona na środkowym ząbku jej nr to 5DL8
- dysza główna ( i tu niespodzianka) lewy gaznik nr dyszy R122,5; zaś prawy gaźnik nr dyszy R125. Dysze nie powinny być jednakowe?
- dysza mała znajdująca sie obok dyszy głównej z nr 40 dla obu gaźników
- nr przepustnicy 135 dla obu gaźników
- znalazłem jeszcze jedną dysze o nr R60 wkręconą od strony demontażu pokrywy membrany
Otwory w dnie tłoka podciśnienia drożne.
4. Króćce są całe i nie uszkodzone guma nie jest spękana. Króćce do synchronizacji też są cale w idealnym stanie.
Poskładałem wszystko jak było. Gaźników nie montowałem w moto bo może jeszcze będzie coś trzeba sprawdzić czy wymienić.

Teraz pytanie co dalej.....
Czy komuś rzuciła się w oczy informacja o typie i rozmiarach dysz do mojego gaźnika ( Mikuni 3LP E272)?
Załączniki
membrana cała, było troszkę syfu
membrana cała, było troszkę syfu
IMG_3939.JPG (39.4 KiB) Przejrzano 2684 razy
nr gaźnika
nr gaźnika
IMG_3937.JPG (42.28 KiB) Przejrzano 2684 razy
tu było troszkę nalotu
tu było troszkę nalotu
IMG_3920.JPG (48.51 KiB) Przejrzano 2684 razy
IMG_3912.JPG
IMG_3912.JPG (53.58 KiB) Przejrzano 2684 razy
tak wygląda obudowa komory pływaka zaraz po rozkręceniu, była idealnie czysta ( lewa i prawa)
tak wygląda obudowa komory pływaka zaraz po rozkręceniu, była idealnie czysta ( lewa i prawa)
IMG_3905.JPG (49.01 KiB) Przejrzano 2684 razy
IMG_3901.JPG
IMG_3901.JPG (39.56 KiB) Przejrzano 2684 razy
membrana cała, poprzedni właściciel wymieniał
membrana cała, poprzedni właściciel wymieniał
IMG_3897.JPG (38.06 KiB) Przejrzano 2684 razy
w miejscu styku przepustnicy z korpusem gaźnika widać delikatne okopcenie na prawym i lewym gaźniku
w miejscu styku przepustnicy z korpusem gaźnika widać delikatne okopcenie na prawym i lewym gaźniku
IMG_3882.JPG (36.05 KiB) Przejrzano 2684 razy
jest szczelny
jest szczelny
IMG_3875.JPG (35.7 KiB) Przejrzano 2684 razy
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: vinny »

Z Twoim gaźnikiem wszystko ok dysze prawidłowe ,obniż poziom paliwa , wyczyść wszystko i składaj z powrotem . Poszukaj na forum , może ktoś w okolicy ma 1100 , podjechałbyś i na szybko podmienił boost sensor . Sprawdz sensor miernikiem ewentualnie odłącz sensor ( musisz uszczelnić kolektor ssący kapturkiem ) i sprawdz , czy coś się zmieni , jak nic to można przypuszczać , że sensor jest niesprawny .Sprawdz symbol na ICU , może tam jest pies pogrzebany . Na koniec trzeba zdjąć tłumik i sprawdzić czy przy kolektorach wydechowych nie ma kryz restrykcyjnych . Masz dostęp do Clymera lub Hynesa ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: wąsaty7 »

Na 6 zdjęciu podejrzanie wygląda membrana, dwa zagniecenia z lewej strony. Sprawdź płaszczyznę przylegania - zdjęcie 3.
Pod korpusem obsady zawory iglicowego znajduje się gęsta siateczka /filtr/ sprawdzałeś jego czystość ?
Wąsaty7
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

W okolicy jest chłopak posiadający virago ale 750, pytanie czy sensor jest taki sam jak do 1100? Płaszczyzna przylegania jest oczyszczona i dobrze membrana dolegała. Nie była przyciśnięta.
1. "Pod korpusem obsady zawory iglicowego znajduje się gęsta siateczka /filtr/ sprawdzałeś jego czystość ?" tak wyczysciłem tam było troszkę zabrudzone z jednej strony.
2. Nr ICU już wcześniej sprawdzałem J4T031 (rozumiem że chodzi o komputer sterujący).
3. Wydech sprawdzałem, to znaczy rury wychodzące od cylindrów. Nic w nich nie ma (żadnych przewężeń),\. Sprawdziłem to dokładnie ponieważ demontowałem do polerowania oraz aby uszczelnić połączenie z tłumikiem. Chyba że to przewężenie może być w cylindrze gdzie się łączy z kolektorem.
4. Co do 6 zdjęcia- delikatnie była przygnieciona ale reflex światła znacznie to spotęgował.Przy skręcaniu sprawdziłem dokładnie czy się nic nie podwinęło lub zagięło.
5. Tak mam dostęp do Clymera.
6. Jutro odłączę i zaślepię przewód podciśnienia idący do sensora i się przejadę ( jak pogoda pozwoli).
Czy po założeniu gaźników jest możliwość regulacji poziomu paliwa? Czy to zrobić przed zamontowaniem gazników tylko podpiąć przewody zasilające paliwo do nich przekręcić zapłon aby ich pompka napełiłą i zacząć ustawiać. A jak zostaną ustawione do dopiero zamontować. Poziom paliwa ustawić na 1mm poniżej linii ( łączenia komory pływaka)?
7. Czyli pierwsze to poziom paliwa, później synchronizacja i na końcu wolne obroty. Niestety nie umiem sprawdzić i sprawdzić regulacji zaworów. Ale czy one mogłyby mieć na to wszystko wpływ?
Załączniki
IMG_3917.JPG
IMG_3917.JPG (35.45 KiB) Przejrzano 2665 razy
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: wąsaty7 »

Niestety do regulacji poziomu paliwa trzeba rozłączyć gaźniki. Jak zauważysz dolny mostek łączący uniemożliwia zdemontowanie podrywy komory pływakowej. Do zasilania paliwem podczas regulacji używam małego zbiorniczka z przewodem 1.5 m i podwieszam do sufitu garażu.
Poziom paliwa to 1.5 - 2.5 mm http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eec ... 0064a.html
1.poziom paliwa
2.skład mieszanki
3.synchronizacja, zakładając że zawory są OK.
Zapytam się o filtr paliwa, czysty, został wymieniony?
Wąsaty7
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: vinny »

Załóż pływak na miejsce , sprawdz suwmiarką ile mm wystaje pływak po oparciu się blaszki regulacyjnej o zderzak zaworu iglicowego i podegnij tak , żeby się podniósł o 1 mm . . Powinno być dobrze .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

1. Z ustawieniem poziomu paliwa nie będę miał prawdopodobnie większego problemu, najpierw zastosuje się do sposobu "vinnego" a skontroluje to później jak piszesz "wąsaty7" :)
2. Nie wymieniałem ani nie kontrolowałem filtra paliwa, dla świętego spokoju go po prostu wymienię, nie jest to droga rzecz, chyba. O ile może być taki uniwersalny ze sklepu motoryzacyjnego ( cena to chyba około 10 zł- kiedyś kupowałem do kosiarki). Chyba że jestem w błędzie i takie się nie nadają?bo czyścić się go pewnie nie da.
Filtr paliwa znajdę pod siedzeniem w okolicy baku?
3. Jak mam rozumieć ustawić skład mieszanki- ro ta śruba od wolnych obrotów o której pisałem w innym moim poście? Przyznam szczerze że nią się nie bawiłem czyszcząc gaźnik tak samo jak śrubą od synchronizacji. Czy lepiej wszystko dokręcić i odkręcić o odpowiednią ilość obrotów? Jeśli tak to jaką na ile obrotów?
4. Jak będę przeprowadzał synchronizację to w gaźniku prawym wpinam przewód pod ten króciec co idzie do boost sensor? bo innego już tam nie mam na tym króćcu. Za to na lewym są 2 króćce- rozumiem że różnicy nie ma pod który króciec w lewym gaźniku podepnę przewód do synchronizacji.
Dziś już pewnie nie dam rady podjechać do garażu, zresztą i tak się nie przejadę celem sprawdzenia bo u mnie dziś leje:) ale jutro po pracy obieram kurs na garaż i biorę się do roboty.
Załączniki
gaźnik lewy- 2 wyjścia
gaźnik lewy- 2 wyjścia
IMG_3873.JPG (38.59 KiB) Przejrzano 2644 razy
gaźnik prawy- 1 wyjście
gaźnik prawy- 1 wyjście
IMG_3866.JPG (45.18 KiB) Przejrzano 2644 razy
skarbek70
Posty: 61
Rejestracja: 14 lipca 2014, 07:37
Motocykl: Virago1100,FJR 1300
Lokalizacja: Bieszczady
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: skarbek70 »

Obyś się nie zdziwił z filtrem paliwa. Schowany jest nie pod siedzeniem, a za drugim cylindrem za kolektorem wydechowym pod plastikowa osłoną. Srubka od strony kolektora wydechowego.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: vinny »

Myślę , że ktoś wcześniej zamienił króćce ssące , do przedniego cylindra powinien być z dwoma wyjściami ( jeden na przewód od boost sensora a drugi do synchronizacji ) , a do tylnego cylindra ten z jednym . Po złożeniu gaźników sprawdz , czy przepustnice motylkowe otwierają się tak samo , taka synchronizacja " na sucho " :D , jak wkręcisz śrubę do regulacji wolnych obrotów obie powinny tak samo się otworzyć , jeżeli się nie otwierają tak samo skoryguj śrubą do synchronizacji . Po tej operacji wykręć śrubę wolnych obrotów tak , żeby motylki zamknęły gardziel . Sruby " składu mieszanki dla wolnych obrotów " ustaw fabrycznie powinny być wykręcone o 2,5 obrotów każda ( wykręć obie wyczyść iglice z nagaru i gwint ). Nie wiem , czy to , co zrobiłeś dotychczas rozwiąże Twój problem , ale odwaliłeś kawał dobrej roboty i masz pewność , że układ paliwowy i podciśnienia jest ok .Jakbyś chciał sprawdzić luzy zaworowe , to przed włożeniem gaźników masz dobry dostęp . Jakbyś chciał sprawdzić ciśnienie sprężania to też jest dobry moment ( masz pełen przepływ zasysanego powietrza :D ), jak sprawdzasz z gaźnikami przepustnica i ssanie musi być otwarte na maksa .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

Dzięki za sugestie, nie omieszkam się do nich zastosować. Dziś kontynuuje prace przy moto:) już nie mogę się doczekać wyjścia z pracy i poczucia zapachu benzyny.
Skontroluje zawory jak to opisał nasz kolega z forum auo007 ( wielkie ukłony w jego strone za super opis), a dla szybkości w wyszukiwaniu i dostępu w jednym miejscu tematów związanych podpinam link https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=2&t=552
Mam nadzieje tylko, że dostane u mnie w mieście w sklepie motoryzacyjnym szczelinomierz....nie wiem czy uda mi się zmierzyć ciśnienie w cylindrach, bo kumpel ma zamknięty warsztat- sezon urlopowy. Ale to już się sprawdzi, kiedy indziej, do swiec zawsze jest dobry dostęp.
Wracając do moich króćców to je po prostu zamiennie jak powinny być, też mi to przeszło przez myśl, że się ktoś pomylił strony. Bo po coś producent wymyślił 2 wyjścia z jednego króćca :)
Wstępnie już sprawdziłem podczas rozbierania czy przepustnice równo się otwierają i czy do maksymalnego wychyłu. Wszystko tu było ok.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: wąsaty7 »

https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiw ... 462/512238
Króciec przedniego i tylnego gaźnika powinien być połączony przewodem z czwórnikiem i czujnikiem. Nr.5,9,11,12
Na schemacie zamiast przewodu nr.18 kapturek nr.2
Ostatnio zmieniony 27 sierpnia 2018, 12:40 przez wąsaty7, łącznie zmieniany 1 raz.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

Analizując schemat wychodzi na to, że krócieć z dwoma odejściami jest u mnie prawidłowo zamontowany, ( czyli po lewej stronie). Tylko pytanie, czemu nie ma połączeniu 2 krócicy ze sobą ( lewego i prawego). Na schemacie nie mogę się dopatrzeć tylko jednego "wąsaty7" ten czujnik, o którym piszesz to jest ten bostsensor, co dochodzi do niego podciśnienie? Nr ze schematu: 6, 10, 13, 18 są to opaski zaciskowe, 20 to jakaś dysza?? Zaworek zwrotny?? Czyli w moim przypadku należy połączyć oba króćce ze sobą przewodem elastycznym olejoodpornym do podciśnienia później do trójnika i dalej do bostsensora?
Na schemacie zaznaczyłem kolorem czerwonym miejsce- czy to bostsensor? A gdzie idzie przewód zaznaczony kolorem zielonym? Ktoś u mnie postanowił odchudzić motocykl- pytanie czemu pozbył się tego połączenia......i jaki może mieć to wpływ na eksploatacje…
Załączniki
schemat 1.jpg
schemat 1.jpg (65.95 KiB) Przejrzano 2582 razy
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: wąsaty7 »

Kolor zielony to pressure sensor/czujnik ciśnienia umieszczony nad cewkami zapłonowymi/, czerwony- zawór AIS( air induction system) umieszczony w prawym "serku" tylko w niektórych modelach.
Króćce połączono z czujnikiem w celu pomiaru wypadkowej ciśnienia występującego w kolektorach dolotowych.
W twoim przypadku kolektor tylnego cylindra łączysz czwórnikiem z kolektorem przedniego cylindra i dalej z czujnikiem, wolne króćce zaślepiasz kapturkami.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

Piszesz, że zielony to jest czujnik ciśnienia ( rozumiem, że to jest ten czujnik, co ma kostkę na 3 piny oraz krócieć do podpięcia przewodu podciśnienia?). Czyli jak to nazwali koledzy wcześniej tzw. bostsensor? Znajduje się nad przednim cylindrem w takiej plastikowej osłonie przykręcanej na 2 śrubki? Wole dopytać kilka razy dla pewności. Czy posiadam zawór AIS( air induction system) nie wiem może jest. Ale na pewno nie jest podpięty do niego żaden przewód podciśnienia. Podczas robienia synchronizacji rozumiem, że musze odpiąć łączenie 2 gaźników a w ich miejsce na króćcach zakładam przewody do ustawiania synchronizacji ( i synchronizację robię bez podpięcia jakichkolwiek innych przewodów podciśnienia-, czyli mam 3 króćce, jeden co jest podwójny - zaślepiam a do dwóch wpinam wężyki do synchro). Po ustawieniu synchronizacji odpinam 2 przewody a w ich miejsce podpinam przewody z czwórnikiem, z czego jeden idzie do bostsensora (tego przy cewkach) a drugi zaślepiam chyba że w prawym "serku" znajde zawór AIS( air induction system) wtedy podepnę go.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: vinny »

Ważne , jak będziesz ustawiał zawory śruba dostępu do wału ma lewy gwint !!! .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

OK, dzięki za wskazówke
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: wąsaty7 »

Dokładnie zielone kółko czujnik z 3 pinami nad cewkami.
Odnośnie synchronizacji- widziałem jak facet wpina jeden przewód wakuometru do wolnego(zaślepionego)króćca tylnego cylindra a drugi do czwórnika (wersja bez AIS).
Osobiście będąc jeszcze w posiadaniu xv1100 z 96r. wpinałem się w króćce przeznaczone dla czujnika całkowicie go pomijając.
Wąsaty7
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: gazownik »

I jak sprawdziłeś boost sensor?? Jak nie masz miernika to go kup i tyle. Taki podstawowy badziewny, działający to z 10zł kosztuje...
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

Dopiero wróciłem z garażu:)
1. Prace zacząłem od ustawienia luzów zaworowych:
po sprawdzeniu:
- cylinder przedni: zawór ssący 0,15 ; zawór wydechowy 0,2
- cylinder tył: zawór ssący 0,15 ; zawór wydechowy 0,15
zrobiłem korektę i teraz wygląda to tak:
- cylinder przedni: zawór ssący 0,10 ; zawór wydechowy 0,15
- cylinder tył: zawór ssący 0,10 ; zawór wydechowy 0,15
2. Ustawiłem wg Waszych zaleceń poziom paliwa. Wygląda to jak na zdjęciach
3. Wymieniłem filtr paliwa. Wyglądał jak oryginalny choć pisało na nim Taiwan:) był drożny, ale dla świętego spokoju wymieniłem.
Wyjąłem bostsensor. Jutro już sprawdzę jego parametry, kupie miernik i posprawdzam a miernik mi się przyda kiedyś na pewno jeszcze.

PS. W mojej wersji nie znajduje się zawór AIS. Zaślepię jeden króciec czwórnika a będę wykorzystywał go do synchronizacji.
Załączniki
bostsensor
bostsensor
IMG_3979.JPG (25.95 KiB) Przejrzano 2545 razy
bostsensor
bostsensor
IMG_3978.JPG (25.46 KiB) Przejrzano 2545 razy
nowy filtr paliwa
nowy filtr paliwa
IMG_3977.JPG (34.98 KiB) Przejrzano 2545 razy
poziom paliwa cylinder p
poziom paliwa cylinder p
IMG_3975.JPG (25.41 KiB) Przejrzano 2545 razy
poziom paliwa cylinder t
poziom paliwa cylinder t
IMG_3973.JPG (30.3 KiB) Przejrzano 2545 razy
stary, drożny filtr paliwa
stary, drożny filtr paliwa
IMG_3971.JPG (23.59 KiB) Przejrzano 2545 razy
zamontowany nowy filtr paliwa
zamontowany nowy filtr paliwa
IMG_3969.JPG (30.69 KiB) Przejrzano 2545 razy
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: gazownik »

No i jak??? Jakie wieści?
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

Cześć, sorki za małą nieobecność ale dopieo udało mi się coś znaleźć czasu na pogrzebanie w moto.
1. Boost sensor sprawdzony. Parametry:
Po przekręceniu zapłonu:
przewód biało - czerwony: 6,44
przewód czarno - czerwony: 3,05
Po odpaleniu przy 800 obrotach:
przewód biało - czerwony: 6,45
przewód czarno - czerwony: 2,5
Po odpaleniu przy 2500 obrotach:
przewód biało - czerwony: 6,45
przewód czarno - czerwony: 1,5
2. Połączyłem oba króćce przewodem i dopiero złączyłem z boostsensorem
3. Nie zrobiłem jeszcze synchronizacji bo nie zdążyłem już. Ale wszystko pospinane.
4. Zrobiłem jazdę próbna i motor jeździ lepiej. To znaczy lepiej przyspiesza, tak mi się wydaje ponieważ jechałem bez kurtki i kasku. A to pewnie znacznie większa różnica w odczuwaniu przyspieszenia i prędkości. Jutro jadę zrobić synchronizację i się przejechać w ciuchach na motocykl wtedy zobaczę czy jest lepiej.
5. Ale co zaobserwowałem:
- motor kręci do samego końca nie tylko do 4000 obrotów. Sprawdziłem tylko do 3 biegu. Szybciej nie było już gdzie i nie chce się wygłupiać jadąc bez ubrania
- motor pięknie równo chodzi
- obroty ustawiłem na 800
- podczas jazdy spokojnie i odkręceniu manetki zawsze motocykl trochę przydusi...pytanie tylko co może być tego powodem???
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: vinny »

konradStarachowice pisze: 29 sierpnia 2018, 20:28
- podczas jazdy spokojnie i odkręceniu manetki zawsze motocykl trochę przydusi...pytanie tylko co może być tego powodem???
Tak na szybko to ustaw obroty na 1000 powinno być lepiej , może " śrube składu mieszanki " trzeba wykręcić do 3 obrotów bo kanał lekko przytkany ?
Czyli przyczyną niedomagań wcześniejszych był bałagan w przewodach podciśnienia ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
konradStarachowice
Posty: 114
Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
Motocykl: XV Virago 1100 1992
Lokalizacja: Starachowice
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: konradStarachowice »

Jak ustawiam obroty na 1000 motocykl wolniej schodzi z obrotów po przegazowaniu. Do tego czasem pozostanie przy obrotach 1200, nie wiem, czemu tak jest, jak skręcę mocniej tak do 800 obrotów jest lepiej znacznie. Dławienie się po dodaniu gazu jest niezależne od kręcenia śrubą wolnych obrotów.
Ta śruba składu mieszanki, o której piszesz to gdzie się znajduje? Do wolnych obrotów służy śruba ze schematu nr 11, kręcąc nią uchyla przepustnice dla obu gaźników, taki sam efekt daje minimalne odkręcenie manetki. Śruba do synchronizacji to ta pomiędzy gaźnikami- kręcąc nią ustawia się równą prace przepustnic względem siebie. A za cholerę nie mogę znaleźć śruby składu mieszanki :(
Gaziory to Mikuni 3LP.
Dziś będę przy moto i działam dalej za każdą sugestię dziękuje.
Po przejechaniu się dziś sprawdzę jak będzie maszyna jechała przy większych prędkościach. Jak będzie lepiej to zatrzymam się i specjalnie odepnę przewód podciśnienia, którego brakowało- łączący podciśnienie dla 2 gaźników. Nie ma z tym dużo pracy a może będzie to cenna wskazówka.
Wymieniony został też filtr paliwa, luzy zaworowe zmniejszone, gaźniki wyczyszczone. Jeśli będzie lepiej to coś z tego wszystkiego musiało mieć wpływ na słabe osiągi. Ale potwierdzę to dziś wieczorem.
Załączniki
schemat.jpg
schemat.jpg (204.47 KiB) Przejrzano 2477 razy
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??

Post autor: wąsaty7 »

https://czesci-do-motocykli.pl/image/di ... 12_img.gif
Śruba składu mieszanki, podkładka, o-ring, sprężyna na załączonym rysunku nr.9
Wąsaty7
ODPOWIEDZ