PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: BRODA » 17 października 2008, 20:44

Mam pewien problem przytarł mi się wał korbowy (obruciło panewki na tylnim korbowodzie). Moto był po wymianie wału ale to było 6000 km temu i 2 wymiany oleju włącznie z filtrem. A moje pytanie jest takie : jakie mogą być przyczyny obrucenia panewki podkreślam że moto nie był przeciążany prawie cały przebieg w trasach max 120 km/h. Nie widać by któryś z kanalików był przytkany. Może pampa olejowa, jak tak to jak można ją zdjagnozować?

Awatar użytkownika
maciek535
Posty: 450
Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
Motocykl: V Strom 650
Lokalizacja: Londyn-Krakow
Wiek: 48
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: maciek535 » 17 października 2008, 21:09

Z tego co kiedys gdzies uslyszalem to 6 K po remoncie Yamaszki to i tak duzo. Nie mam pojecia czy to prawda. Przegrzanie?

Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: BRODA » 17 października 2008, 21:15

Zrobiłem 6254 km po pierwszym 1000 wymieniłem filtr i olej a potem po kolejnych 4 tak samo. Po demontażu cylindrów i wyciśnięciu tłoków udało mi się odkręcić korbowód wanewki nie miały zamków. Ale jeszcze nie zrzuciłem koła magnesowego i co zatym idzie nie wykręciłem pompy może z nią jest problem

Awatar użytkownika
maciek535
Posty: 450
Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
Motocykl: V Strom 650
Lokalizacja: Londyn-Krakow
Wiek: 48
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: maciek535 » 17 października 2008, 21:27

A byly jakies wczesniejsze objawy? utrata mocy ,stuki itd itp?

Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: BRODA » 17 października 2008, 21:34

Jechałem jakieś 100 km/h moto zaczął zwalniać chociaż dodawałem gazu więć postanowiłem się zatrzymać. Po krótkim postoju spróbowałem odpalić poszło ale usłyszałem głośne stuki więc zgasiłem i drogę powrotną spędziłem w busie z maszynką na pace.

Awatar użytkownika
KIMBA
Posty: 576
Rejestracja: 06 października 2008, 14:39
Motocykl: Triumph675R
Lokalizacja: Bystra k. Gorlic
Wiek: 44
Kontakt:
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: KIMBA » 17 października 2008, 21:37

Nie chc straszyc, a łozyska na korbowodzie? Jezeli podjedziesz do dobrego mechanika to napewno ci powie co i jak

Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: BRODA » 17 października 2008, 21:44

U mnie niema łożysk na korbowodzie tylko panewki a w zasadzie to prawie ich już niema.

Awatar użytkownika
maciek535
Posty: 450
Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
Motocykl: V Strom 650
Lokalizacja: Londyn-Krakow
Wiek: 48
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: maciek535 » 17 października 2008, 21:48

Z tego co slyszalem (nie mam praktyki z japonczykami) taniej jest wymienic silnik na dobry uzywany niz remontowac. Te typy tak maja. Moze luzy na bloku. Nigdy nie rozbieralem silnika japonskiego moto. Ale z tego co pamietam taka sama opinia byla kiedys o japonskich samochodach.

Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: BRODA » 17 października 2008, 21:58

Ale jeśli jest to wina jakiegoś uszczelniacza albo o-ringa to koszt naprawy będzie szlif 20-40 zł za krzywkę, panewki 15-25 za szt i ewentualnie kilka zł za uszkoldzony uszczelniacz i wyjdzie taniej niż nowy silnik.

Awatar użytkownika
maciek535
Posty: 450
Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
Motocykl: V Strom 650
Lokalizacja: Londyn-Krakow
Wiek: 48
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: maciek535 » 17 października 2008, 22:04

Jakas przyczyna byla napewno. Zawsze jest niezla frajda jak sam naprawisz, a jaka satysfakcja.Znam to uczucie :mrgreen: . Kto nie ryzykuje ten w kozie nie siedzi. A jak sie powtorzy to bedziesz mial pewnosc ,ze musisz kupic uzywke.

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 50
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: kyller » 17 października 2008, 22:40

maciek535 pisze:Z tego co kiedys gdzies uslyszalem to 6 K po remoncie Yamaszki to i tak duzo. Nie mam pojecia czy to prawda. Przegrzanie?

słuchasz złych ludzi :mrgreen:

Awatar użytkownika
maciek535
Posty: 450
Rejestracja: 24 września 2008, 17:42
Motocykl: V Strom 650
Lokalizacja: Londyn-Krakow
Wiek: 48
Status: Offline

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

Post autor: maciek535 » 17 października 2008, 22:44

kyller ,jak widac chyba jednak nie :mrgreen:

ODPOWIEDZ