Strona 1 z 1

PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 20:44
autor: BRODA
Mam pewien problem przytarł mi się wał korbowy (obruciło panewki na tylnim korbowodzie). Moto był po wymianie wału ale to było 6000 km temu i 2 wymiany oleju włącznie z filtrem. A moje pytanie jest takie : jakie mogą być przyczyny obrucenia panewki podkreślam że moto nie był przeciążany prawie cały przebieg w trasach max 120 km/h. Nie widać by któryś z kanalików był przytkany. Może pampa olejowa, jak tak to jak można ją zdjagnozować?

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 21:09
autor: maciek535
Z tego co kiedys gdzies uslyszalem to 6 K po remoncie Yamaszki to i tak duzo. Nie mam pojecia czy to prawda. Przegrzanie?

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 21:15
autor: BRODA
Zrobiłem 6254 km po pierwszym 1000 wymieniłem filtr i olej a potem po kolejnych 4 tak samo. Po demontażu cylindrów i wyciśnięciu tłoków udało mi się odkręcić korbowód wanewki nie miały zamków. Ale jeszcze nie zrzuciłem koła magnesowego i co zatym idzie nie wykręciłem pompy może z nią jest problem

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 21:27
autor: maciek535
A byly jakies wczesniejsze objawy? utrata mocy ,stuki itd itp?

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 21:34
autor: BRODA
Jechałem jakieś 100 km/h moto zaczął zwalniać chociaż dodawałem gazu więć postanowiłem się zatrzymać. Po krótkim postoju spróbowałem odpalić poszło ale usłyszałem głośne stuki więc zgasiłem i drogę powrotną spędziłem w busie z maszynką na pace.

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 21:37
autor: KIMBA
Nie chc straszyc, a łozyska na korbowodzie? Jezeli podjedziesz do dobrego mechanika to napewno ci powie co i jak

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 21:44
autor: BRODA
U mnie niema łożysk na korbowodzie tylko panewki a w zasadzie to prawie ich już niema.

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 21:48
autor: maciek535
Z tego co slyszalem (nie mam praktyki z japonczykami) taniej jest wymienic silnik na dobry uzywany niz remontowac. Te typy tak maja. Moze luzy na bloku. Nigdy nie rozbieralem silnika japonskiego moto. Ale z tego co pamietam taka sama opinia byla kiedys o japonskich samochodach.

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 21:58
autor: BRODA
Ale jeśli jest to wina jakiegoś uszczelniacza albo o-ringa to koszt naprawy będzie szlif 20-40 zł za krzywkę, panewki 15-25 za szt i ewentualnie kilka zł za uszkoldzony uszczelniacz i wyjdzie taniej niż nowy silnik.

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 22:04
autor: maciek535
Jakas przyczyna byla napewno. Zawsze jest niezla frajda jak sam naprawisz, a jaka satysfakcja.Znam to uczucie :mrgreen: . Kto nie ryzykuje ten w kozie nie siedzi. A jak sie powtorzy to bedziesz mial pewnosc ,ze musisz kupic uzywke.

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 22:40
autor: kyller
maciek535 pisze:Z tego co kiedys gdzies uslyszalem to 6 K po remoncie Yamaszki to i tak duzo. Nie mam pojecia czy to prawda. Przegrzanie?
słuchasz złych ludzi :mrgreen:

Re: PRZYCZYNY ZATARCIA SILNIKA

: 17 października 2008, 22:44
autor: maciek535
kyller ,jak widac chyba jednak nie :mrgreen: