Zgrzyty przy wrzucaniu 1-go bigu.

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Motokris
Posty: 368
Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 23:05
Motocykl: FLSTF
Lokalizacja: Otwock
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Zgrzyty przy wrzucaniu 1-go bigu.

Post autor: Motokris » 21 października 2008, 21:53

Mam pytanie jak u Was na zimnym i ciepłym silniku odbywa się wrzucanie 1-go biegu?U mnie przy zimnym silniku czasami są zgrzyty, a czasami nie.Bywa tak,że bieg nie chce wejść i ponowne wysprzęglenie niewiele zmienia.Podobno Virago tak ma.Na ciepłym jest ok z charakterystycznym kliknięciem.Z góry dziękuję za odpowiedzi. :motorcycle:

Awatar użytkownika
elrychu
Posty: 366
Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
Motocykl: była 535, jest 750
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zgrzyty przy wrzucaniu 1-go bigu.

Post autor: elrychu » 21 października 2008, 22:05

M też czasami zgrzytnie ale nie miałem nigdy problemu z wrzuceniem biegu. Żeby uniknąć tego zgrzytnięcia na zimnym silniku to wystarczy wcisnąć sprzęgło, dodać lekko gazu i można już wrzucać bieg. U mnie zawsze to działa i po tej jednej lekkiej przegazówce na sprzęgle bieg wchodzi cichutko. A powodem zgrzytu są oczywiście sklejone tarcze sprzęgłowe. Na ciepłym silniku tarcze już nie mają tendencji do sklejania się.

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5556
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Zgrzyty przy wrzucaniu 1-go bigu.

Post autor: Blunio » 21 października 2008, 23:06

Na wszekji wypadek sprawdź poprawność regulacji sprzęgła (czy np. nie ma za dużego luzu na klamce, przez co następuje niepełne wysprzęglenie). Oprócz rady elrychu, można przed uruchomieniem moto wrzucić bieg i je popchać z rozłączonym sprzęgłem. To powinno rozkleić tarcze.
Zresztą teraz jest chłodno, olej zgęstniały, więc i sprzęgło "ciągnie", co jest zjawiskiem naturalnym.
Pozdrawiam :-)
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

Awatar użytkownika
Motokris
Posty: 368
Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 23:05
Motocykl: FLSTF
Lokalizacja: Otwock
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zgrzyty przy wrzucaniu 1-go bigu.

Post autor: Motokris » 21 października 2008, 23:26

Wielkie dzięki za podpowiedzi! :rock: Sprawdzę luz na klamce sprzęgła i spróbuję wcześniej przed jazdą przetoczyć motocykl na biegu,zobaczę jak będzie.Do zobaczenia na szlaku! :motorcycle:

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Zgrzyty przy wrzucaniu 1-go bigu.

Post autor: kyller » 22 października 2008, 11:02

eszcze edna sprawa ;-)
wazne sa obroty silnika

wynika to z konstrukcji i działania mokrego sprzegła które zawsze przenosi jakis szczatkowy moment obrotowy
1.jak sa za duze to zgrzytnie
2.jak za małe to tez !!!

Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2323
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Zgrzyty przy wrzucaniu 1-go bigu.

Post autor: Dono » 27 października 2008, 20:40

kyller pisze:eszcze edna sprawa ;-)
wazne sa obroty silnika

wynika to z konstrukcji i działania mokrego sprzegła które zawsze przenosi jakis szczatkowy moment obrotowy
1.jak sa za duze to zgrzytnie
2.jak za małe to tez !!!


racja - nie zapominać, że na ssaniu obroty są podwyższone to i zgrzyt z grubej rury pójdzie :wink: nie zmienia to faktu, że i na "normalnych" obrotach to też powszechne zjawisko;
można też próbować zgrać wbicie jedynki z delikatnym popchnięciem moto do przodu - u mnie to pomaga zredukować zgrzyt do minimum :rock:
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).

BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Zgrzyty przy wrzucaniu 1-go bigu.

Post autor: BoPos » 30 października 2008, 08:38

Blunio pisze:Zresztą teraz jest chłodno, olej zgęstniały,

Dlatego wymyślono oleje zimowe 10W30 lub 5W30...

ODPOWIEDZ