Pokrywa filtra oleju - poratujcie na szybko pliz! Temat rozwiązany

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
gk
Status: Offline

Pokrywa filtra oleju - poratujcie na szybko pliz!

Post autor: gk » 29 października 2008, 21:03

Jestem w trakcie wymiany oleju, i skręcam wszystko do kupy. Niestety nie przyuważyłem jednej rzeczy, i nie wiem jak to ma być...
Przy dolnym imbusie w pokrywie filtra jest taka blaszka. Ma ona opierać się z jednej strony o taką wypustkę na pokrywie filtra oleju, a z drugiej o wypustkę na misce olejowej. I teraz nie wiem: czy ma ona opierać się na tej wypustce od strony silnika od góry, czy od dołu? Może ktos na szybko sprawdzić u siebie? Wydaje mi się, że od dołu, ale nie jestem pewny...
Będę wdzięczy!!!

Awatar użytkownika
ROUTE 66 RIDER
Posty: 1183
Rejestracja: 05 września 2007, 21:54
Motocykl: Virago XV750,VZR1800
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Pokrywa filtra oleju - poratujcie na szybko pliz!

Post autor: ROUTE 66 RIDER » 29 października 2008, 23:19

Witaj!

Nie ma kłopotu! Blacha służy do podtrzymania wiązki przewodów elektrycznych. Po pierwsze włóż w nią śrubę i ustaw tak aby jej koniec leżał (lub) był blisko (zależy od jej długości i wygięcia - kto wie co ktoś wcześniej robił) nad taką małąwypustką z korpusu silnika. I nie przykręcaj zby mocno!!! Upewnij sie przedtem czy pod deklem (dolna śruba) znajduje sie taki mały oring, bardzo ważne jeżeli twoja lalka to 750 lu wyżej!

Napisz jak sobie poradziłeś!
VIRAGO XV 750
[you] -- pozdrówka z waffki
"JEŹDZIĆ TRZEBA, AŻ SIĘ NIE DA"
Obrazek

gk
Status: Offline

Re: Pokrywa filtra oleju - poratujcie na szybko pliz!

Post autor: gk » 30 października 2008, 09:14

ROUTE 66 RIDER pisze:Witaj!

Nie ma kłopotu! Blacha służy do podtrzymania wiązki przewodów elektrycznych. Po pierwsze włóż w nią śrubę i ustaw tak aby jej koniec leżał (lub) był blisko (zależy od jej długości i wygięcia - kto wie co ktoś wcześniej robił) nad taką małąwypustką z korpusu silnika. I nie przykręcaj zby mocno!!! Upewnij sie przedtem czy pod deklem (dolna śruba) znajduje sie taki mały oring, bardzo ważne jeżeli twoja lalka to 750 lu wyżej!

Napisz jak sobie poradziłeś!


Poskręcałem wszystko do kupy, na razie nic nie cieknie :-)
No właśnie nie byłem pewny, w jaki sposób ma się ona opierać o ta wypustkę z korpusu silnika: od gór, czy od dołu. Jeżeli służy wyłączni do przytrzymywania kabli to faktycznie oparcie jej od góry na tej wypustce ma sens. Ja przy skręcaniu oparłem ją od dołu - tak też w sumie chyba mogło by być, ale poprawię to dzisiaj.

Mały oring został na miejscu, uważałem na niego - pewnie gdyby nie to forum nie zauważył bym nawet, ze tam jest coś takiego.

Dzięki za radę!

Awatar użytkownika
ROUTE 66 RIDER
Posty: 1183
Rejestracja: 05 września 2007, 21:54
Motocykl: Virago XV750,VZR1800
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Pokrywa filtra oleju - poratujcie na szybko pliz!  Temat rozwiązany

Post autor: ROUTE 66 RIDER » 30 października 2008, 18:59

Cieszę się, że dałeś sobie radę!!!!

szerokości :bikersmile:
VIRAGO XV 750
[you] -- pozdrówka z waffki
"JEŹDZIĆ TRZEBA, AŻ SIĘ NIE DA"
Obrazek

Awatar użytkownika
acze
Posty: 488
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
Motocykl: Virago XV750, 94r.
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Pokrywa filtra oleju - poratujcie na szybko pliz!

Post autor: acze » 03 listopada 2008, 00:54

Podepę się, jako ze to jest najmlodszy temat na ten temat ;). Apropos oringa - w instrukcji piszą, że należy wymieniać razem z filtrem oring - "install new filtere element and new o-ring" - jesli filtr nie jest z nim dostarczony, to gdzie go kupic (ten oring)? Sa tam dodatkowo jeszcze jakies uszczelki w 750?

gk
Status: Offline

Re: Pokrywa filtra oleju - poratujcie na szybko pliz!

Post autor: gk » 03 listopada 2008, 13:27

acze pisze:Podepę się, jako ze to jest najmlodszy temat na ten temat ;). Apropos oringa - w instrukcji piszą, że należy wymieniać razem z filtrem oring - "install new filtere element and new o-ring" - jesli filtr nie jest z nim dostarczony, to gdzie go kupic (ten oring)? Sa tam dodatkowo jeszcze jakies uszczelki w 750?


Jestem na świeżo więc Ci odpowiem :)
W 750 oringi są 2. Różnią się wielkością i kolorem :). Ja kupiłem oryginalne Yamaha (tanio nie było) w dobrym serwisie, ale widziałem na moto-akcesoria dużo tańsze zamienniki.

Właściwie jest tam jeszcze trzeci, malutki oring przy dolnej śrubie imbusowej - tego nie wymieniałem.

ODPOWIEDZ