Stworzeń tlokowy Virago 750

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Pablito350
Posty: 8
Rejestracja: 07 maja 2014, 19:55
Motocykl: Virago xv 700 85'
Status: Offline

Stworzeń tlokowy Virago 750

Post autor: Pablito350 »

Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie odnośnie części wycofanej z produkcji i już niedostępnej chyba nigdzie. Mianowicie stworzeń tłoka do 750-tki. Pisałem do Japonii oraz do magazynów w Szwajcarii i niestety nic. Teraz pytanie brzmi:
Czy ktoś ma może rozebrany silnik od 1100 i czy ma mozliwosc pomiaru sworzni. Potrzebny jest rozmiar 65x20mm
Próbuję sie również dowiedzieć jakie są wymiary sworzni o numerze katalogowym 3LD-11633-00, które pasują od Grizzly 400 po nawet dragstara 650 -850.
Ewentualnie zakupic w ciemno i sprawdzić.
Jakieś podpowiedzi bądź porady?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Stworzeń tlokowy Virago 750

Post autor: Doniu »

Napisz do firmy lub zadzwoń,zrobia jaki będziesz chciał,polecam !!!
Jeżeli chcesz nadwymiar bo pewnie jest zowalizowana główka, musiałbyś dać tłok oraz korbowód aby spasowali wszystko wymiarowo,
Pomierz wszystko dokładnie!!!
Jak chcesz to zadzwoń do mnie,mogę zamienić parę słów na ten temat z Tobą!

http://auto-metal.pl/sworzen-tloka/
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Stworzeń tlokowy Virago 750

Post autor: muniek »

Pablito350 pisze: 09 listopada 2018, 10:23 Mianowicie stworzeń tłoka do 750-tki (...)Czy ktoś ma może rozebrany silnik od 1100 i czy ma mozliwosc pomiaru sworzni. Potrzebny jest rozmiar 65x20mm
Próbuję sie również dowiedzieć jakie są wymiary sworzni o numerze katalogowym 3LD-11633-00, które pasują od Grizzly 400 po nawet dragstara 650 -850.
Jakieś podpowiedzi bądź porady?

Jeżeli kombinujesz ze sworzniem z innego pojazdu to warto wiedzieć, że sworznie mają więcej istotnych wymiarów i parametrów niż tylko średnica i długość.
Pablito350
Posty: 8
Rejestracja: 07 maja 2014, 19:55
Motocykl: Virago xv 700 85'
Status: Offline

Re: Stworzeń tlokowy Virago 750

Post autor: Pablito350 »

Problem jest taki, ze nie chcę rozpolawiac silnika. Co do wymiarów to wiem, że liczą się tu setne milimetra. Podejrzewam, ze japońcy mogli robić jeden wymiar do wielu silników, żeby do każdej nie robić innej kalibracji.
Ewentualnie podpowiedzcie czy jest dopuszczalny jakikolwiek luz. Góra -dół brak luzu, ale na boki jest prawie nic nie wyczuwalny luzik na sucho bez filmu olejowego. Nie chciałbym by nagle cos się wyrobilo i zaczął stukac.
Podpowiem, że xv700 który mam rozebrany posiada identyczne sworznie i korbowody.
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Stworzeń tlokowy Virago 750

Post autor: Doniu »

Średnica,długość, waga oraz materiał z jakiego jest wykonany , podstawowe parametry sworznia jako walca drążonego,przerabiałem ten temat i właśnie kontaktowałem się z paroma firmami w związku z renowacją motocykla z lat 80 - tych,po naprawie wszystko gra i buczy,jeżeli zrobisz nadwymiarowy sworzeń trzeba również spasować piasty tłoka pod nadwymiarowy sworzeń,pogłębić rowki zabezpieczeń sworznia,główkę korbowodu można dopasować pod sworzeń nie trzeba rozpoławiać silnika chociaż to byłoby najlepsze,ale można zrobić również 'na silniku"
Niestety większość motocykli japońskich to jednorazówki i częsci wymienia się na nowe, nie przewidziano regeneracji większości części!
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Pablito350
Posty: 8
Rejestracja: 07 maja 2014, 19:55
Motocykl: Virago xv 700 85'
Status: Offline

Re: Stworzeń tlokowy Virago 750

Post autor: Pablito350 »

Witam wszystkich po długim czasie. Problem sworzni rozwiązany. Założyłem do mojego nowego silnika xv750 korby od starszej XV700, w których sworznie były idealne. Panewki też idealnie się podpasowały gdyż wyglądały jak nowe a po wielokrotnych pomiarach za pomocą pasków plastigauge wyszło, że luz panewkowy jest w granicach 0,028mm, więc super. Nie było też jakiegokolwiek wyoblenia czy z "jajowacenia" czopu wału i panewek.
Odebrałem dopiero co nowo wytulejowany kosz sprzęgłowy, nowa pompa olejowa z łańcuchem i trybami, zrobione od nowa gniada zaworowe, łańcuchy rozrządu, nowiutkie pierścienie, tylko składać i śmigać następne jego pół życia. Jeszcze tylko poszukuję dobrych gaźników Mikuni, żeby wszystko było w komplecie.
Co do sworzni od innej maszyny jak pisałem. Okazuje się, że wymiar średnicowy jest idealnie taki sam, ale różnica była w długości aż o 4mm.
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 255
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Stworzeń tlokowy Virago 750

Post autor: Doniu »

Co do długości to najmniejszy problem,zewnętrzny i wewnętrzny wymiar się liczy reszta do dopasowania!
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stworzeń tlokowy Virago 750

Post autor: Feniks »

Pompe olejową z łańcuchem kupowałeś w serwisie ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
ODPOWIEDZ