Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Witam,
Mam taką sytuację może ktoś wie gdzie mam rzucić okiem.
A mianowicie motocykl bez problemu rozpędza się do 140km/h i może na pewno więcej ale .... ( z roku na rok jego przyśpieszenie słabnie) jak go kupiłem 8 lat temu przy przekręcaniu manetki ściągało mnie z fotela . Teraz niestety tego uczucia nie ma i nie wiem co mam z tym zrobić. ( ostatnio oglądałem membrany i wydaje mi się że są w porządku rok temu jedną wymieniłem). Drugi mój typ to sprzęgło bo wydaje mi się że się ślizga niestety nie wiem jak się je sprawdza
Proszę pomóżcie.
Pozdrawiam
Janusz
Mam taką sytuację może ktoś wie gdzie mam rzucić okiem.
A mianowicie motocykl bez problemu rozpędza się do 140km/h i może na pewno więcej ale .... ( z roku na rok jego przyśpieszenie słabnie) jak go kupiłem 8 lat temu przy przekręcaniu manetki ściągało mnie z fotela . Teraz niestety tego uczucia nie ma i nie wiem co mam z tym zrobić. ( ostatnio oglądałem membrany i wydaje mi się że są w porządku rok temu jedną wymieniłem). Drugi mój typ to sprzęgło bo wydaje mi się że się ślizga niestety nie wiem jak się je sprawdza
Proszę pomóżcie.
Pozdrawiam
Janusz
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Cześć kolego. Gaźnik kiedy czyściłems i regulowałes? Jaki kolor świec? Uszkodzenie membran widać, jest po prostu dziurka czy kilka. Czasem może byś małe pęknięcie, dokładnie sprawdź przy dobrym świetle, czasem może się podwinać w miejscu kołnierza i jest nieszczelność. Po wymianie tej membrany w ubiegłym roku regulowałeś gaźnik czy wymieniłeś tylko membranę? Jaki masz kolor świec, kiedy je wymieniałeś? Może czas już na nie. Sprzęgło jak się ślizga to jest wyczuwalne, najlepiej sprawdzić ruszając pod górę i przyspieszając. Jak obroty rosną nie proporcjonalnie do przyspieszenia to wiesz ze sprzęgło się już ślizga. Sprzęgła mokre charakteryzują się naprawdę duża wytrzymałością i w porównaniu do pozostałych są naprawdę dobre. Ale ważny za to dla nich jest odpowiedni olej, który smaruje i silnik skrzynie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 12 listopada 2018, 16:16 przez konradStarachowice, łącznie zmieniany 1 raz.
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Sprawdź tez ciśnienie w cylindrach.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- aurumcantus
- Posty: 198
- Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
- Motocykl: TDM 900
- Lokalizacja: Sochaczew
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Miałem podobne wrażenia. Jednak doszedłem do wniosku, że się po prostu przyzwyczaiłem. Wyrabia się pamięć mięśniowa i organizm inaczej reaguje. Teraz ujeżdżam tdm 900 który zdecydowanie lepiej odchodzi niz 750 ale jakoś tak hmmmmm dalej mało. Chyba zawsze będzie za mało
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Świece wymieniam profilaktycznie co 2 lata ( mają dobry kolor) , gaźnik czyszczę i reguluje co 3 lata. Jak wymieniłem membranę było czyszczony i regulowany. a jeśli chodzi o sprzęgło to często jest tak że obroty rosną ale prędkość raczej, nie tak jak kiedyś). I zapomniałem o jednej chyba istotnej rzeczy. Im cieplejszy silnik tym gorzej z przyśpieszeniem.
Ciśnienia nigdy nie sprawdzałem. ( można zrobić to samemu? pewnie znajdę temat)
Ciśnienia nigdy nie sprawdzałem. ( można zrobić to samemu? pewnie znajdę temat)
Ostatnio zmieniony 12 listopada 2018, 19:04 przez Nickam, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
To raczej nie to. Kiedyś w dwie osoby dało się jechać bezpiecznie bo było przyśpieszenie. A teraz wole jeździć sam. Bo jazda w dwie osoby to piłowanie silnika.aurumcantus pisze: ↑12 listopada 2018, 17:37 Miałem podobne wrażenia. Jednak doszedłem do wniosku, że się po prostu przyzwyczaiłem. Wyrabia się pamięć mięśniowa i organizm inaczej reaguje. Teraz ujeżdżam tdm 900 który zdecydowanie lepiej odchodzi niz 750 ale jakoś tak hmmmmm dalej mało. Chyba zawsze będzie za mało
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
A podczas czyszczenia gaźnika nie przestawiał ktoś iglicy o miejsce do góry? Blacha sprawa a robi różnice duża. Silnik się nie dusi? Działa płynie w całym zakresie obrotów?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
A kiedy wymieniałeś filtr powietrza? Sprawdź czy krocce pomiędzy gaźnikiem i cylindrem nie łapią lewego powietrza. Najłatwiej jakimś dezodorantem popisując przy odpalonym silniku przy wolnych obrotach i sprawdzać czy nie rosną. Ciśnienie na cylindrach sprawdzisz samemu, o ile masz nanometr do tego. Wkręcasz w miejsce świec i kręcisz rozrusznikiem przy manetce odkręconej na maxa.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
tego niestety nie wiem. Ale to raczej coś innego bo przyśpieszenie spada z roku na rok tak jak by coś się kończyło.konradStarachowice pisze: ↑12 listopada 2018, 19:06 A podczas czyszczenia gaźnika nie przestawiał ktoś iglicy o miejsce do góry? Blacha sprawa a robi różnice duża. Silnik się nie dusi? Działa płynie w całym zakresie obrotów?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Filtr powietrza wymieniałem w tym sezonie. Krućce 3 lub 4 lata temu. Jaki nanometr kupić może jakiś przykład
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Tylko że u mnie silnik się nie dusi. Tylko po prostu nie przyśpiesza płynnie (nie tak dynamicznie jak kiedyś)konradStarachowice pisze: ↑12 listopada 2018, 19:06 A podczas czyszczenia gaźnika nie przestawiał ktoś iglicy o miejsce do góry? Blacha sprawa a robi różnice duża. Silnik się nie dusi? Działa płynie w całym zakresie obrotów?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
O dobrym przykładem jest wrażenie że motocykl walczy z wiatrem. Mimo że wiatru nie ma.
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Metal po podgrzaniu się rozszerza. Wiec wydaje mi się ze ze to cóż z ciśnieniem w cylindrach. Po rozgrzaniu luzy pomiędzy pierścieniami a cylindrem maleją. Ale za to olej się robi rzadszy. Może pisze głupoty ale tak na zdrowy rozum. Ja tak czy inaczej zmierzył bym ciśnienie na cylindrach. I zastanowił się nad sprawdzeniem luzów zaworowych. Może są po prostu są złe ustawione. Możesz to zrobić sam. Zaoszczędzisz trochę kasy a nauczysz się podstawowej obsługi. Sam robiłem to w tym roku pierwszy raz i w sumie jest to banalnie proste. Potrzebujesz kilka kluczy i szczelinomierz. I trochę swojego czasu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Manometr nie ma sensu kupować. Może masz kolegę co ma zakład motoryzacyjny i pożyczysz albo sam Ci zmierzy. Wszystko zajmie 10 min i jeszcze zdążysz pogadac sobie:) a jak kupisz coś taniego to tez nie wiesz czy dobrze zmierzy. Każdy zakład motoryzacyjny ma ma manometr.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
A nie masz może kolegi który ma taki motocykl. Przejedz się i zobacz czy faktycznie będzie różnica. Może faktycznie siła przyzwyczajenia swoje robi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
luzy zaworowe też były robione. Staram się dbać o motocykl
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Jednak zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania w cylindrach. Jak będzie zaniżone albo będzie znaczna różnica pomiędzy cylindrami powtórz pomiar z wlanym do cylindrów olejem (tzw. Próba Olejowa).
A tak proforma zapytam: poziomy paliwa w gaźnikach masz w normie, jak mniemam
A tak proforma zapytam: poziomy paliwa w gaźnikach masz w normie, jak mniemam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- jankess
- Posty: 560
- Rejestracja: 01 stycznia 2017, 15:30
- Motocykl: VIRAGO XV 1100
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Sprzegło łatwo możesz sprawdzić odpal moto wrzuć 1 nacisnij hample i puszczaj sprzegło przygazowując jesli moto wkręci sie na obroty i stoi w miejscu to sprzegło ślizga jesli moto zgaśnie sprzęgło ok .
ŻYJ I DAJ ŻYĆ INNYM !!!
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Gdyby to była wina braku kompresji ( wypalony zawór , zużyte pierścienie , czy podparty zawór ) to wzrosło by zużycie oleju i na elektrodach świec byłby nalot ze spalonego oleju . Ciśnienie zawsze można sprawdzić , żeby wiedzieć jakie jest , ale to nie to .Sprzęgło to też raczej nie jest bo na pewno byś usłyszał wzrost obrotów , jak nie wzrastają , to znaczy , że trzyma ( nie słyszałem o sprzęgle przenoszącym 90 % napędu zazwyczaj jest to 100 % lub zero ) . Jeżeli Twoja ocena przyspieszania jest w miarę obiektywna to proponuję podkręć wolne obroty ( jeżeli masz 800 lub mniej , bo tak najładniej tyka to zwiększ do 1000 a nawet do 1100 obrotów ) . Wiem , że w 535 nie masz obrotomierza , musisz to zrobić na ucho , lub może któryś z Twoich kolegów ma jakikolwiek obrotomierz i podpiąć go w Twojej maszynie ( 5 min roboty , podłączenie bardzo proste ).
W tym roku miałem podobne odczucia . Ze trzy tygodnie były upały po 30 st. , moto niby jeździło , ale nie tak jak zawsze , trochę muliło , już miałem się brać za gaźniki , ale pogoda wróciła do normy 15 st. i moto odzyskało cały wcześniejszy wigor . To tak nawiasem napisałem , ciekawe , czy któryś z Was zauważył , że przy wysokich temperaturach moto traci moc .
W tym roku miałem podobne odczucia . Ze trzy tygodnie były upały po 30 st. , moto niby jeździło , ale nie tak jak zawsze , trochę muliło , już miałem się brać za gaźniki , ale pogoda wróciła do normy 15 st. i moto odzyskało cały wcześniejszy wigor . To tak nawiasem napisałem , ciekawe , czy któryś z Was zauważył , że przy wysokich temperaturach moto traci moc .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
I jak kolego, udało się postawić jakaś diagnozę?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
Masz całkowitą rację co do tego ćiśnienia. Ja bym raczej stawiał na sumujące się drobne niedociągnięcia - same w sobie mało znaczące, w podsumowaniu dające efekt zaniżonych osiągów. Do tego jeszcze może dochodzić subiektywna ocena posiadacza motocykla.vinny pisze: ↑15 listopada 2018, 14:47 Gdyby to była wina braku kompresji ( wypalony zawór , zużyte pierścienie , czy podparty zawór ) to wzrosło by zużycie oleju i na elektrodach świec byłby nalot ze spalonego oleju . Ciśnienie zawsze można sprawdzić , żeby wiedzieć jakie jest , ale to nie to ....
W tym roku miałem podobne odczucia . Ze trzy tygodnie były upały po 30 st. , moto niby jeździło , ale nie tak jak zawsze , trochę muliło , już miałem się brać za gaźniki , ale pogoda wróciła do normy 15 st. i moto odzyskało cały wcześniejszy wigor . To tak nawiasem napisałem , ciekawe , czy któryś z Was zauważył , że przy wysokich temperaturach moto traci moc .
A co do wpływu temeperatury na odczucia z jazdy masz całkowitą rację. Jeszcze lepiej moto przcuje podczas wilgoci w powietrzu. Coś na wzór wtrysku wody do cylindra, stosowane np. w samolotach myśliwskich
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Top Gun
- Posty: 2987
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Utrata przyśpieszenia w Virago 535
[/quote]A co do wpływu temeperatury na odczucia z jazdy masz całkowitą rację. Jeszcze lepiej moto przcuje podczas wilgoci w powietrzu. Coś na wzór wtrysku wody do cylindra, stosowane np. w samolotach myśliwskich [/quote]
Moje za....lają w zimie, w lecie, w słońce czy też deszcz nie dostrzegam żadnej różnicy dla moto. Z dupą to już inna sprawa bardziej zmoknięta, sucha lub zmarznięta
To mi trochę się kojarzy z medycyną ,,zabolał paznokieć,to trzeba od operacji serca zacząć,,
Na silnik i gażniki przyjdzie czas może należy zacząć od sprawdzenia układu hamulcowego, łożysk itp. Co by opory toczenia wyeliminować
A może moto już na mocniejsze należy wymienić
Moje za....lają w zimie, w lecie, w słońce czy też deszcz nie dostrzegam żadnej różnicy dla moto. Z dupą to już inna sprawa bardziej zmoknięta, sucha lub zmarznięta
To mi trochę się kojarzy z medycyną ,,zabolał paznokieć,to trzeba od operacji serca zacząć,,
Na silnik i gażniki przyjdzie czas może należy zacząć od sprawdzenia układu hamulcowego, łożysk itp. Co by opory toczenia wyeliminować
A może moto już na mocniejsze należy wymienić
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,